بیوگرافی ادل خواننده انگلیسی +عکس های قبل و بعد از لاغری

13/03/2022
بیوگرافی ادل
ادل خواننده محبوب و مشهور انگلیسی یکی از بهترین و ثروتمند ترین خواننده های زن می باشد که دارای چندین جوایز می باشد، ادامع مطلب را از دست ندهید.
مجله والی
مجله والی

ادل با نام ادل لوری بلو ادکینز، متولد 5 مه 1988، (15 اردیبهشت 1367) تاتنهام، لندن، انگلستان، خواننده پاپ و ترانه سرای انگلیسی محبوب و پرطرفدار که صدای پر احساس و آهنگ های فوق العاده زیبا این چهره را به یکی از بهترین خوانندگان تبدیل کرده است.ادل به عنوان یکی از پرفروش ترین هنرمندان جهان است که تخمین زده اند، بالغ بر ۱۰۰ میلیون نسخه از آلبوم ها و تک آهنگ های او در سراسر جهان به فروش رسیده است، با مجله والی همراه باشید تا با بیوگرافی ادل خواننده انگلیسی مطلع شوید.

بیوگرافی ادل

ثروت ادل
نام کامل ادله لائوری بلو ادکینز (Adele Laurie Blue Adkins)
تولد  15 اردیبهشت 1367
ملیت انگلیسی
سبک‌ موسیقی سول، بلوز
محل زندگی  شمال لندن

فعالیت ها

وکال، گیتار
وضعیف تاهل مجرد

ادل خواننده و ترانه سرای محبوب، میلیون ها نسخه از آلبوم های خود را در سرتاسر جهان فروخته و در مجموع 15 جایزه گرمی و همچنین اسکار برده است. دو آلبوم اول ادل، 19 و 21، ستایش منتقدان و سطحی از موفقیت تجاری بی‌نظیر را در میان همتایانش به ارمغان آورد.ادل لوری بلو ادکینز توسط یک مادر مجرد جوان در محله طبقه کارگر لندن متولد شده است که در واقع ادل تنها فرزند پنی ادکینز، یک "مادر هنرمند" که در زمان تولدش فقط 18 سال داشت، و یک پدر ولزی به نام مارک ایوانز بود که وقتی ادل تنها چهار سال داشت خانواده را ترک کرد، می باشد. ادل در کودکی موسیقی پاپ معاصر میخواند و نواختن گیتار و کلارینت را آموزش دید. با این حال، تا اوایل نوجوانی اش، زمانی که اتا جیمز خواننده ریتم اند بلوز و سایر نوازندگان اواسط قرن بیستم را کشف کرد، شروع به فکر کردن به یک حرفه موسیقی نکرد. در حالی که او استعدادهای خود را در یک مدرسه متوسطه با بودجه دولتی برای هنرهای نمایشی شکوفا کرد.

نخستین آهنگ و آلبوم های ادل

از سال 2006 ادل بعد از قرار داد با کمپانی ایکس ‌ال رکوردینگز در سال 2006 ادل فعالیت خود را بصورت حرفه ای شروع کرد و اولین تجربه ی حرفه ای در اولین آلبومش به نام جک پینات با My Yvonne همکاری کرد و در سال 2007 به صورت زنده در شبکه BBC، اهنگ Daydreamer اجرا کرد و در همین برنامه برنده نظرسنجی صدای بی بی سی شد.

و در همین سال اهنگی که خود ادل در سن 16 سالگی نوشت را منشتر کرد که  Hometown Glory نام داشت.

خواننده ادل یک هنرمند برنده جایزه گرمی است که صدایی آرام و روح‌انگیز او را با آهنگ‌هایی مانند Rolling in the Deep ، Someone Like You و Hello به موفقیت بین‌المللی تبدیل کرده است. اکثر ما ادل را با آهنگ فوق العاده زبیای Someone Like You می شناسیم که موجب محبوبیت و شهرت دو چندانی این خواننده دوست داشتنی شد.

زندگینامه ادل خواننده انگلیسی

خانواده ادل

پدر ادل تا سال های نوجوانی با دخترش در تماس بود، زمانی که مشکلات او با الکل و بیگانگی فزاینده از دخترش باعث شد که رابطه آنها بدتر شود. در مقابل، ادل به مادرش نزدیک شد

شروع موسیقی ادل

در اوایل، ادل علاقه زیادی به موسیقی پیدا کرد. او جذب آهنگ های لورین هیل، مری جی. بلیج و Destiny's Child شد. اما لحظه واقعی و شگفت انگیز او زمانی فرا رسید که 15 ساله بود و در یک مغازه محلی با مجموعه ای از رکوردهای اتا جیمز و الا فیتزجرالد مواجه شد.

ادل در مصاحبه ای با تلگراف در سال 2008 گفت: "در خانواده ما هیچ میراث موسیقیایی وجود نداشت."موسیقی نمودار تمام چیزی بود که من می دانستم. بنابراین وقتی به اتاس و الاس گوش دادم، به نظر خیلی بد به نظر می رسید، اما مانند یک بیداری بود. من فکر می کردم، اوه، درست است، برخی از مردم عمر طولانی دارند و افسانه هستند. آنقدر الهام گرفته شده بود که به عنوان یک نوجوان 15 ساله به موسیقی ای گوش می دادم که در دهه 40 ساخته شده بود.

کشف استعداد ادل

جوایز ادل

زمانی که ادل در مدرسه بود، دمو سه آهنگی را برای یک پروژه کلاسی برش داد که در نهایت در صفحه مای اسپیس او پست شد. هنگامی که مدیران XL Recordings آهنگ ها را شنیدند، با خواننده تماس گرفتند و در نوامبر 2006، تنها چهار ماه پس از فارغ التحصیلی ادل، با او قراردادی برای ضبط امضا کردند.

تحصیلات ادل

ادل فارغ التحصیل دبیرستان هنرهای نمایشی BRIT می باشد و با خواننده هایی نظیر «جسی جی» و «لیونا لوئیس» همکلاسی بود 

انتشار آلبوم «۱۹» و شهرت جهانی ادل

اولین آلبوم ادل به نام ۱۹ منتشر شد و توجه و همچنین تحسین منتقدان را به خود جلب کرد، همچنین موفقیت تجاری چشمگیری به همراه داشت. این آلبوم بعد از گذشت سه سال از انتشار به عنوان چهارمین آلبوم پرفروش سال ۲۰۱۱ در بریتانیا انتخاب شد، ادل در سال ۲۰۰۹ در پنجاه و یکمین مراسم جایزه گرمی موفق به دریافت جایزه بهترین هنرمند جدید و همچنین بهترین اجرای آهنگ پاپ خواننده زن شد.

انتشار آلبوم های 21 و 25 به همراه موفقیت های آن ها

adele

  • آلبوم 21

ادل دومین آلبوم خود را به نام 21 در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، این آلبوم از همان ابتدا با توجه ی بسیاری از مردم قرار گرفت به گونه ای که جزء پرفروش ترین آلبوم های بریتانیا قرار داشت به این صورت که  ۳۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است و به مدت ۱۳ هفته نیز پرفروش ترین آلبوم آمریکا بود، نکته ی جالب این آلبوم این است که تا به حال هیچ خواننده زنی به این رکورد نرسیده است. و در صدر آلبوم های پرفروش ۲۴ کشور جهان قرار گرفت، لازم به ذکر است که این آلبوم در کتاب گینس عنوان پرفروش ترین آلبوم های موسیقی بریتانیا ثبت شد. وی با انتشار این آلبوم  ۶ جایزه گرمی در سال ۲۰۱۲ تحت عنوان بهترین آلبوم، بهترین ترانه، بهترین ضبط را کسب و جایزه گلدن کلاب و اسکار برای فیلم جمز باند با آهنگ اسکای فال در سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص داد.

  • آلبوم 25

سپس بعد از سه سال تک آهنگ آلبوم جدید خود را با نام سلام در سال  ۲۰۱۵ منتشر کرد و این موزیک ویدیو در همان 24 ساعت اول با 27 میلیون ویو در یوتیوب مواجه شد. و توانست رکورد موزیک ویدیو تیلور سوئیفت به نام خصومت را شکست دهد. و این آهنگ با موفقیت های بسیاری برای وی به همراه داشت و در اکثر کشور ها اول شد. و در نهایت 

سومین آلبوم ادل با نام ۲۵ در  ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شد. واین آلبوم نیز توانست در هفته ی اول، رکورد بیشترین فروش را در بریتانیا و آمریکا بشکند و در صدر اغلب جدول های موسیقی جهان قرار بگیرد پس از آن ادل در مراسم جایزه بریت در ۲۰۱۶ توانست چندین جایزه را از جمله تک آهنگ و آلبوم سال را به خود اختصاص دهد.

ثروت ادل

ادل در سال 2017 در فهرست ثروتمندترین موسیقیدان های زیر 30 سال انگلستان و ایرلند قرار گرفت و ثروت وی بیش از 125 میلیون پوند ارزیابی شد و در سال 2019 نیز او با 150 میلیون پوند ثروت رتبه 22 ثروتمندترین موسیقیدان های انگلستان را به خود اختصاص داد.

ازدواج و طلاق ادل

ازدواج و طلاق ادل

ادل در اواسط سال 2011 با کارآفرینی به نام سیمون کونکی آشنا شد و باهم زندگی مشترکی خود را شروع کرد که ثمره اش یک پسر متولد اکتبر سال 2012 بود که نامش را آنجلو گذاشتند، ادل بعد از تولد پسرش از از موسیقی فاصله گرفت تا به تربیت فرزندش برسداما این موضوع موجب کاهش درآمد ادل نشد، زندگی عاشقانه ادل در سال 2017 شروع شد که یکدیگر ازدواج کردند باهم ازدواج کردند و در سال 2021 از هم جداشدند اما این زوج اعلام کردند فرزندشان را با هم بزرگ خواهند کرد.

ادل پس از طلاق با رپری به نام اسکپتا وارد رابطه شد که البته جزئیات بیشتری در این رابطه وجود ندارد.

کاهش وزن چشمگیر ادل

کاهش وزن ادل

در سال 2020  هنگام شیوع کرونا ادل تصمیم گرفت از اضافه وزن خود خلاص شود که با ذرژیم غذایی و ورزش توانست 45 کیلوگرم وزن کم کند و حال می گوید ورزش یکی از مهم ترین بخش های زندگیش است.

عکس های جدید ادل

عکس ادل و دوست پسرش

عکس ادل خواننده انگلیسی

عکس جدید از ادل