20 راهکار طبیعی موثر برای چاق شدن صورت

23/11/2021
راهکار برای چاقی صورت
فرم و شکل صورت افراد در طول زندگی تغییر میکند زیرا کاهش و یا افزایش وزن بر روی چاقی صورت تاثیر می گذارد همچنین افزایش سن می تواند منجر به از دست دادن چربی یا عضلات ماهیچه اطراف صورت شود. در ادامه به چند راهکار طبیعی برای چاقی صورت میپردازیم.
مجله والی
مجله والی

برخی از افراد ممکن است بخواهند روی صورت خود وزن اضافه کنند تا ظاهری گردتر، حجیم تر یا پرتر به آن بدهند.اگرچه چاق کردن صورت به طور خاص دشوار است، اما چاقی صورت به طور کلی یا بهبود عضلانی می تواند صورت فرد را پرتر نشان دهد. برخی ورزش‌ها و درمان‌های صورت نیز ممکن است کمک کنند.
در این مقاله، روش‌های خانگی که افراد می‌توانند برای چاقی صورت، عوامل مهمی که باید در نظر گرفته شوند و گزینه‌های پزشکی را مورد بحث قرار می‌دهیم.

تخم مرغ برای چاقی صورت

تاثیر چاقی صورت در زیبایی چیست؟

شکل صورت نیز می تواند بسته به وزن فعلی بدن فرد و میزان عضله او متفاوت باشد. یکی از اجزای اصلی صورت گونه می باشد که تاثیر به سزایی در زیبایی چهره دارد. و دغدغه بسیاری از افراد در بین خانم ها و آقایان محسوب می شود. و اغلب طالب داشتن گونه های برجسته هستند تا موجب پوشش چین و چروک‌های ایجاد شده در زیر چشم و حتی اطراف لب‌ها می‌شود.

راهکار هایی برای چاقی صورت


نوشیدن آب 

نوشیدن روزانه شیر به آب رسانی به پوست و چاق شدن صورت کمک می کند.

آیا افزایش چربی یا عضله در چاقی صورت کمکی می کند؟

 چربی یا عضله ایمن می تواند به ایجاد فرم صورت کامل تر کمک کند. هنگام افزایش وزن طبیعی نمی توان به طور خاص صورت را هدف قرار داد. با این حال، افزایش وزن به طور کلی می تواند به افراد کمک کند تا چهره کامل تری داشته باشند.

تمرین دادن عضلات صورت می تواند آنها را قوی تر کند، که ممکن است صورت را پرتر نشان دهد.با این حال، برخی از افراد از تمرینات صورت برای کاهش وزن در صورت خود استفاده می کنند. این تمرین‌ها می‌توانند به جای ظاهری چاق یا گرد، چهره‌ای مشخص‌تر داشته باشند.

راه های سالم برای افزایش وزن

یکی دیگر از مواردی که بر چاقی صورت تاثیر می گذارد افزایش وزن است هر کسی که به دنبال افزایش وزن است باید اطمینان حاصل کند که رویکردی سالم در پیش گرفته است. در حالی که اساس افزایش وزن خوردن کالری بیشتر از آنچه بدن در روز می سوزاند است، انتخاب منابع خاصی از این کالری ها به فرد کمک می کند همزمان با افزایش وزن، سالم بماند.

غذاهای غنی از مواد مغذی حاوی چربی های سالم بخورید.

برخی از غذاهای سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند ممکن است به فرد کمک کنند وزن خود را افزایش دهند و صورت خود را چاق تر نگه دارند. گزینه های مختلفی وجود دارد، اما موارد زیر نمونه های خوبی از غذاها برای انتخاب هستند:

دانه ها و آجیل : این منابع انرژی طبیعی کالری بالایی دارند، اما مقدار زیادی ویتامین ، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را نیز فراهم می‌کنند و به فرد کمک می‌کنند وزن خود را به روشی سالم افزایش دهند.
شیر : شیر حیوانات معمولاً کالری بیشتری در هر وعده نسبت به نوشیدنی هایی مانند شیرهای گیاهی، چای یا آب میوه دارد. همچنین سرشار از چربی است و حاوی مواد مغذی و مواد معدنی کلیدی است.
ماهی چرب . ماهی های چرب آب سرد مانند سالمون، شاه ماهی و ماهی کاد حاوی کالری بیشتری از چربی های سالم نسبت به سایر انواع ماهی و گوشت هستند. این چربی ها همچنین می توانند سلامت پوست را تقویت کنند، زیرا پوست برای حفظ جوانی به سلول های چربی نیاز دارد.

محصولات موضعی را بر روی پوست بگذارید.

محصولات موضعی ممکن است پوست را آبرسانی کنند و استفاده طولانی مدت ممکن است از سلول های پوست در برابر پیری محافظت کند و در نتیجه پوستی پرتر و سالم به نظر می رسد.با وجود اینکه برخی افراد معتقدند که محصولات موضعی می توانند باعث افزایش وزن در صورت شوند، هیچ مطالعه تحقیقاتی وجود ندارد. با این حال، روش‌های رایج زیر معمولاً برای امتحان کردن و ایجاد عوارض جانبی کمی بی‌خطر هستند.

عسل یا شکر

استفاده از عسل روی صورت ممکن است برای پوست مفید باشد.عسل و شکر هر دو مرطوب کننده های طبیعی هستند، به این معنی که رطوبت را از محیط بیرون می کشند و آن را در پوست ذخیره می کنند. با این کار ممکن است ظاهر کامل تری به پوست صورت ببخشند.

عسل همچنین حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه مفید است. به عنوان یک مقاله مروری درمجله پوست زیباییمنبع مورد اعتمادتوجه داشته باشید، عسل با کیفیت بالا همچنین حاوی آنتی اکسیدان های مفید است و دارای برخی خواص درمانی پوست است. استفاده منظم از عسل روی پوست ممکن است به تامین مواد مغذی برای سلول های پوست و محافظت از آنها در برابر آسیب کمک کند.

روغن ها

برخی افراد ادعا می‌کنند که استفاده از روغن‌های طبیعی روی صورت ممکن است با ایجاد گونه‌های پرتر و حجیم‌ تر به فرد کمک کند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشد.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از روغن روی صورت به افزایش وزن در این قسمت از بدن کمک می کند. با این حال، به عنوان یک مطالعه درمجله پوست شناسی بالینی و زیبایی منبع مورد اعتماد یادداشت ها، اسیدهای چرب ممکن است فضای بین خارجی ترین لایه های سلول های پوست را پر کنند.هنگامی که فرد آنها را به صورت موضعی استفاده می کند، روغن های خاصی ممکن است برای پوست مفید باشند، از جمله:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • کره شی
  • روغن بادام
  • روغن آملا

واکنش پوست هر فرد به روغن های مختلف متفاوت است. هر کسی که قصد دارد روغن را روی صورت خود بمالد باید ابتدا آن را روی یک قسمت از پوست آزمایش کند تا ببیند آیا باعث واکنش می شود یا هر مشکل دیگری مانند آکنه .

ماسک چاقی برای صورت و پر شدن گونه‌ها

ماسک‌های صورت ممکن است رطوبت را به پوست بیاورند که مخصوصاً برای صورتی که به دلیل پیری لاغر به نظر می‌رسد مفید باشد. بسیاری از ماسک‌های مختلف فروشگاهی از فرمول‌های خاصی برای مفید بودن پوست استفاده می‌کنند که اغلب شامل موادی مانند:

  • گلیسرین
  • اوره
  • اسید هیالورونیک
  • لانولین
  • نفت خام
  • روغن معدنی

قبل از اینکه ماسک ها را روی صورت خود بگذارید، حتما اطمینان یابید که شما به مواد مورد استفاده در ماسک حساسیت ندارید. برای تست ماسک مقدار کمی از آن را روی پوست بازوی خود قرار دهید، در صورت قرمز شدن، جوش زدن و ... دیگر از بکار بردن ماسک خودداری نمایید.

19 ماسک برای چاقی صورت

ماسک برای چاقی صورت

با این حال، افرادی که ترجیح می دهند ماسک چاقی صورت خود را بسازند می توانند از مواد طبیعی استفاده کنند، مانند:

  • ماسک سیب: آب نصف یک سیب را گرفته و روی گونه‌ها بمالید. پس از ۴۰ الی ۶۰ دقیقه، صورت را با آب ولرم بشویید. می‌توانید این کار را هر روز انجام دهید
  • ماسک شیر و عسل: شیر و عسل شیر و عسل خواص زیادی برای پوست دارند و مواد مغذی آن‌ها، پوست را به خوبی تغذیه می‌کند. یک روش سریع و آسان برای چاق شدن گونه‌ها، ماساژ مرتب آن‌ها با شیر و عسل است. ۴ قاشق شیر سرد و یک قاشق عسل خالص را مخلوط کنید و از ماسک حاصل، برای ماساژ دورانی صورت و گونه‌ها استفاده کنید. اجازه دهید ماسک برای چند دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. برای دریافت نتیجه بهتر، روزانه دو بار از این ماسک استفاده کنید. حتما بخوانید: کدامیک برای صبح ها بهتر است: آب پرتقال یا شیر؟
  • ماسک تخم مرغ: سفیده ۱ عدد تخم مرغ را خوب هم بزنید تا سفت شود. سپس آن را با قلم‌مو یا نوک انگشتان خود، روی پوست بزنید و صبر کنید تا خشک شود.برای مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه دیگر باقی بماند و سپس صورت خود را بشویید.
  • ماسک عسل: برای تهیه این ماسک، یک قاشق چایخوری (۵ میلی‌لیتر) عسل را روی گونه‌ها قرار دهید. این ماسک را به آهستگی روی پوست ماساژ دهید و پس از ده دقیقه صورت را با آب ولرم، بشویید. می‌توانید هفته‌ای دو الی سه مرتبه از این ماسک استفاده کنید.
  • ماسک آولوورا: یکی از موادی که مصرف آن برای پوست بسیار توصیه می‌شود، آلوورا (آلوئه‌ورا) است. از این گیاه همواره به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی استفاده شده است. آلوورا به رفع التهاب پوست کمک می‌کند و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد. صورت را با ژل آلوورا و به صورت دورانی ماساژ دهید و اجازه دهید ۳۰ الی ۶۰ دقیقه روی پوست بماند. هر روز این ماساژ را تکرار کنید تا علاوه بر درخشان شدن گونه‌ها، لطافت و زیبایی پوست صورت خود را نیز افزایش دهید. حتما بخوانید: خواص آلوئه ورا
  • بلغور جو دوسر: سفیده تخم مرغ را اغلب به عنوان سفت‌کننده پوست می‌شناسیم اما این ماده در جذب چربی پوست، لایه‌برداری سلول‌های مرده و بستن منافد باز پوست هم موثر است. اگر می‌خواهید پوستتان را از خشکی درآورید، روی استفاده از این ماسک حساب باز کنید. برای تهیه ماسک مورد نظر باید ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ را با ۱ قاشق چای‌خوری عسل و جو دوسر (یا آرد جو دوسر) کنار بگذارید. ابتدا سفیده و عسل را مخلوط کنید تا کمی کف کند. بعد جو دوسر یا آرد آن را به مخلوط اضافه کنید تا به حالت خمیری برسد. می‌توانید این خمیر را به همه جای صورت به جز دور چشم‌هایتان بزنید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، صورتتان را با آب گرم بشوئید.
  • ماسک جوانه گندم: مصرف خوراکی جوانه گندم برای کاهش وزن بسیار موثر است. برای تهیه ماسک آن، یک قاشق غذاخوری جوانه گندم را با کمی ماست مخلوط کرده و آن را به صورت بزنید. چند دقیقه صورت را با آب ولرم آب‌کشی کنید. در آخر به یاد داشته باشید بهترین راه برای داشتن پوست سالم وچهره شاداب، تغذیه مناسب است. اگر قصد استفاده از ماسک چاقی صورت را دارید، سعی کنید از ماسکی استفاده کنید که از مواد گیاهی تهیه شده باشد تا به پوست‌تان آسیبی نرساند. برای پر شدن صورت و حفظ شادابی ‌آن مراقبت‌های پوستی مانند زدن کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • موز: موز حاوی میزان زیادی پتاسیم و ویتامین C، E و A است. این ویتامین‌ها به تنهایی می‌توانند چین و چروک‌های پوست را از بین ببرند و پوست را جوان‌تر و کشیده‌تر نشان بدهند. به علاوه موز، به پوست شما رطوبت کافی را می‌رساند و از این طریق شادابی و طراوت چهره شما را تضمین می‌کند.
  • ماسک بلوبری: یک قاشق چایخوری پودر دانه بلوبری را با کمی آب مخلوط کنید تا به یک خمیر نسبتا سفت تبدیل شود. این خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی گونه‌ها بگذارید و سپس صورت را با آب خنک، آبکشی کنید.
  • ماسک سیب زمینی: سیب زمینی رنده شده را با گلاب مخلوط کرده و خمیر بدست آماده شده را اگر پوست‌تان چرب است، آن را با چند قطره آب لیمو و اگر پوست‌تان خشک است، کمی عسل به آن اضافه کنید. و به مدت 20 دقیقه ماسک را بر روی پوست تمیز خود بگذارید. در نهایت، مجددا صورت‌تان را با آب سرد بشویید. 
  • ماسک گلیسیرین و گلاب: مصرف گلیسرین و گلاب به صورت موضعی به تغذیه پوست صورت کمک بسیاری می‌کند. مصرف گلیسرین باعث آب‌رسانی به پوست و کاهش سلول‌های مرده آن می‌شود. گلاب طبیعی PH پوست را متعادل می‌کند و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. همچنین نقش یک آب‌رسان مناسب را برای پوست‌های خشک ایفا می‌کند. گلاب یک پاک‌کننده و ضدعفونی‌‌کننده مناسب پوست صورت است و می‌تواند بدون خشک کردن پوست، موجب کوچک شدن منافذ آن شود. برای تهیه این ماسک، گلیسیرین و گلاب را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و هر روز آن را به پوست صورت بزنید. بهتر است این ماسک را شب‌ها و پیش از خواب، استفاده کنید. در صورت استفاده در روز، باید حتما ضدآفتاب بزنید.
  • ماسک کره و شکر: کره و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به صورت بزنید. این ماسک علاوه بر نرم کردن صورت، مانند یک لایه‌ی محافظ برای پوست صورت عمل می‌کند. دقت داشته باشید مصرف این ماسک به افرادی که دارای پوست مختلط یا چرب هستند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
  • ماسک روغن زیتون : روغن زیتون به علت داشتن چربی‌های سالم، یک روغن درمانی مناسب برای افرادی است که دارای پوست خشک هستند. این روغن مانند یک مرطوب‌کننده، موجب افزایش لطافت پوست می‌شود. پوست خود را به آرامی و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.
  • ماسک چاقی صورت: شیر بدون شک شیر بهترین ماده غذایی برای تمامی افراد در تمامی سنین است. شیر سرشار از ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است و نیازهای غذایی روزانه ما را تامین می‌کند. طبق تحقیقات، مصرف روزانه دو لیوان شیر، تاثیر بسیار مثبتی در سلامت افراد دارد. می‌توانید شیر را با یک پنبه به صورت بزنید و پس از چند دقیقه صورت را آب‌کشی کنید. شیر خاصیت‌های مختلفی مانند پاک‌کنندگی، مرطوب‌کنندگی، لایه‌برداری و درخشان کردن برای پوست دارد.
  • ماسک ذغال اخته: ذغال اخته یک میوه بسیار مغذی است که مصرف آن تاثیر زیادی در سفت شدن و پر شدن گونه‌ها دارد. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین است که به بازسازی پوست و رفع چین و چروک کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری ذغال اخته را یک شب در مقداری آب خیس کنید. صبح روز بعد، ماده حاصل را که به صورت خمیر نرمی درآمده، روی گونه‌هایتان بزنید. پس از خشک شدن آن روی پوست، صورت‌تان را آب‌کشی کنید.
  •  ماسک شی‌باتر : شی‌باتر دارای اسید چرب و ویتامین E زیادی است که به سفت شدن پوست و لطافت آن کمک زیادی می‌کند و مصرف آن می‌تواند موجب پر شدن گونه‌ها شود. کمی از آن را روی گونه‌ها بزنید و پوست‌تان را به سمت بالا ماساژ دهید. این کار را به مدت ۵ الی ۸  دقیقه ادامه دهید. قبل از تمیز کردن صورت، اجازه دهید شی باتر به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. برای پاک کردن آن از روی پوست از پارچه یا پنبه تمیز استفاده کنید.
  • ماسک خیار: خیار یکی از میوه‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان مرطوب‌کننده پوست استفاده کرد. یک عدد خیار را رنده کرده و کمی گلاب خالص به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت نیم ساعت روی صورت بگذارید و سپس با آب خنک بشویید.
  • ماسک شیر خشک‌ و روغن زیتون:  شکر و پودر شیر خشک را مخلوط کرده و روی صورت بگذارید. پس از نیم الی یک ساعت، صورت را به آرامی بشویید. شیرخشک سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و نسبت به شیر خام و مایع، خواص بیشتری دارد.
  • ماسک خاک رس: یک قاشق غذاخوری خاک رس الک ‌شده را با یک قاشق چایخوری گلاب خالص مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. این ماسک را به تمام صورت خود بزنید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید. پس از آن می‌توانید ماسک را به آرامی از روی صورت بشویید. توجه داشته باشید که خاک رس مورد استفاده، باید مناسب نوع پوست شما (خشک، معمولی، مختلط یا چرب) باشد.

ورزش صورت

ورزش صورت

یوگای صورت نوعی تمرین است که ممکن است به تعیین ویژگی های صورت کمک کند. انجام منظم ورزش صورت ممکن است به افزایش حجم عضلات صورت کمک کند، که می تواند صورت را بزرگتر نشان دهد.

با مطالعه منبع مورد اعتماد به اثرات ورزش های صورت بر ظاهر پیری نگاه کرد. زنان بین 40 تا 65 سال که یک برنامه تمرینی روتین صورت شامل 32 تمرین به مدت 20 هفته انجام دادند، بهبودهایی را در ساختار صورت خود گزارش کردند. به طور خاص، گونه های بالا و پایین آنها پرتر به نظر می رسید.

این مطالعه کوچک بود و مطالعات بیشتری برای حمایت از این ادعاها ضروری است. با این حال، این باعث نمی‌شود که افراد از تمرین‌هایی مانند یوگای صورت برای پرکردن گونه‌های خود جلوگیری کنند. آنها همچنین می توانند فعالیت های دیگری را که شامل حرکت صورت است، از جمله جویدن آدامس و انجام ماساژ صورت، امتحان کنند.

آیا گزینه های پزشکی وجود دارد؟

تزریق ژل برای چاقی صورت

یکی از متداول ترین روش های پزشکی برای چاق شدن صورت و گونه ها تزریق ژل و چربی به پوست و گونه ها می باشد.اگر روش های طبیعی برای افزایش وزن روی صورت کارساز نباشد، برخی از افراد گزینه های پزشکی را در نظر می گیرند.

یکی از این روش ها برداشتن چربی از ناحیه دیگری از بدن و به تزریق صورت می کنند.

گزینه دیگر استفاده از پرکننده های پوستی است . پزشکان به قسمتی از صورت، معمولاً گونه‌ها، فیلر تزریق می‌کنند تا ظاهری چاق‌تر به چهره بدهد.

برخی از افراد همچنین ممکن است بزرگ کردن گونه را برای یک راه حل دائمی تر در نظر بگیرند. جراحان یک ایمپلنت جامد را روی استخوان گونه قرار می دهند تا بر گونه ها تأکید شود.

البته، جراحی همیشه خطراتی را به همراه دارد، بنابراین ضروری است قبل از تصمیم گیری شخصی، مزایا و معایب آن را با پزشک در میان بگذارید.

رعایت نکاتی برای برجسته کردن گونه

  • یکی دیگر از روش های چاق شدن صورت استفاده از مکمل های غذایی مانند شیر خشک و مکمل ویتامین E موجود در بازاراست.
  • سیگار کشیدن و نوشیدن الکل یکی از علل لاغری صورت می باشد پس سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را ترک کنید.
  • رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا (رژیم غذایی لوکس ) باعث اضافه شدن چربی به پوست صورت شده و به چاق شدن صورت در یک طول هفته کمک زیادی می کند.
  • برای امتحان کردن روش های چاقی صورت حتما با دکتر خود مشورت کنید.
  • استفاده از ماسک آواکادو برای لاغری صورت می باشد از استفاده این ماسک خود داری کنید.

نتیجه گیری

جدای از افزایش وزن کلی، هیچ راه مطمئنی برای افزایش وزن به طور خاص روی صورت وجود ندارد. ممکن است با انجام تمرینات مختلف صورت یا استفاده از محصولات موضعی بتوان به طور طبیعی صورت را پر کرد.

برخی از درمان‌های زیبایی ممکن است راه‌حل طولانی‌ مدتی را برای فردی که نسبت به ظاهر صورت خود هوشیارتر است، ارائه دهد.افراد می‌توانند هر نوع درمانی را با یک پزشک در میان بگذارند، او باید بتواند در مورد گزینه‌های پزشکی برای کمک به پرتر به نظر رسیدن صورت، مشاوره ارائه دهد.

برای آموزش بهترین روش درمان خشکی پوست و  درمان جوش صورت و همچنین جوان سازی پوست نیز می توانید مقالات مرتبط در مجله سرگرمی والی را مطالعه کنید.