آموزش کامل و دقیق رنگ کردن مو در خانه

21/11/2021
رنگ کردن مو در خانه
اگر تصمیم دارید موهایتان را در خانه رنگ کنید این آموزش می تواند برای شما مفید باشد. در این مقاله سعی داریم تا بهترین راهکار و روش ها را به شما آموزش دهیم تا هم در وقت و هم هزینه صرفه جویی کنید. برای فراگیری این راهکارها با مجله والی همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

انتخاب رنگ مو در زیبایی چهره شما تاثیر فراوانی دارد و باعث می شود رنگ صورتتان بازتر و جوان تر دیده شود. برای رنگ کردن مو در خانه لازم است نکاتی را رعایت کنید تا رنگ موی شما بی نقص از آب در بیاید. در این مقاله سعی داریم  نکاتی کلید پیرامون رنگ  کردن مو در خانه را با شما به اشتراک بگذاریم. برای رنگ کردن مو در خانه چه کاری باید انجام دهید؟ ؟ در ادامه با ما همراه باشید. مجله والی پیشنهادات خوبی برای شما دارد.

رنگ موی مناسب با تناژ پوستی

ابزار مورد نیاز برای رنگ کردن مو در خانه 

چه گونه موهای خود را درخانه رنگ کنیم

  • براش و کاسه رنگ
  • دستکش لاتکس
  • مرطوب کننده
  • پاک کننده ارایش

 در انتخاب رنگ مو دقت کنید

چه رنگ مویی مناسب صورت ماستپ

به این موضوع دقت داشته باشید که رنگ موی روی ژورنال با رنگی که روی موی شما ایجاد می شو.د تفاوت دارد. رنگ موهای موجود در ژورنال به پایه رنگ 7 و یا 8 رسیده که بسیار آسیب زننده است. اگر برای اولین با است که میخواهید موهایتان را رنگ کنید بهتر است رنگ مویی انتخاب کنی که به رنگ موی زمینه شما نزدیک باشد و دستور العمل کامل موجود بر روی جعبه رنگ را کامل مطالعه کنیدتا دستور العمل دقیق مقدار رنگ و اکسیدان را بفهمید.

تناژ پوست خود را در نظر بگیرید.

رنگ مناسب با تناژ پوستی

بهتر است قبل از رنگ کردن مو بررسی کنید که پوستتان گرم است یا سرد با این کار بهتر می توانید رنگ موی مناسب خود را پیدا کنید. برای اینکه بفهمید رنگ پوستتان سرد است یا گرم به رگ های داخل مچ دست خود نگاه کنید اگر رگ هایتان سبز است شما دارای تناژ رنگی گرم و اگر رنگ رگ هایتان آبی است شما دارای تناژ پوستی سرد هستید.برخی نیز دارای رنگ پوست خنثی هستند و رگ هایشلن به طور واضح سبز و یا آبی نیست.این افراد می توانند هر رنگی را انتخاب کنند.

رنگ مناسب برای پوست های گرم و سرد

  • بهترین رنگ مو برای افرادی که تناژ پوستی سرد دارند: بلوند دودی ،قهوه ای دودی، پلاتینی است و یا رنگی را بخرید که دارای کلماتی همچون (warm، honey، chocolate) باشد. اگر دوست دارید از رنگ های بلوند استفاده کنید می تولنید از رنگ هایی مثل شامپاین نقره ای استفاده کنید. اگر به رنگ های تیره علاقه دارید بهترین رنگ برای این نوع تناژ شکلاتی متوسط است.

  • افرادی که دارای تناژ پوستی گرم هستند می توانند از رنگ های غالب سرد یا خاکتری استفاده کنند رنگ های بلوند شامپاینی، پلاتینیوم و بلوند نقره ای هم برای این افراد مناسب است اگر طرفدار رنگ های تیره ترهستید از طیف رنگ برونت، قهوه ای خیلی تیره متمایل به زرد و با قرمز تیره برای شما مناسب است.

  • طیف های گرم بلوند تیره، قهوه ای تیره و قهوه ای روشن روی پوست های زیتونی عالی هستند. طیف های گرم مکمل این پوست هستند. رنگ های دودی هم برای پوست زیتونی مناسب اند زیرا یک رنگ پوست خنثی است.

تاثیر رنگ چشم در رنگ مو

رنگ مو

افرادی که دارای رنگ چشم سبز قهوه ای و اصلی هستندمی توانند از رنگ های گرم برای موهای خود استفاده کنند.بلوند طلایی، قهوه ای طلایی و بورگاندی می توانند انتخاب مناسبی برای این افراد باشد. افرادی که رنگ چشم های آبی یا خاکستری دارند می توانند از رنگ موی سرد استفاده کنند. رنگ های پلاتینی، بلوند دودی، قهوه ای دودی و بلوند مناسب ترین گزینه برای این افراد می باشد.

شستن مو

بهتر است  دو یا سه روز قبل از رنگ کردن مو سرتان را با شامپوی سولفات دار به خوبی بشورید. البته بلافاصله پس از حمام نیز نباید مو را رنگ کرد، زیرا این کار به موها و پوست سر آسیب می‌زند.

ترکیب کردن رنگ مو

رنگ مو قهوه ای

رنگ ها را باهم ترکیب نکنید مگر اینکه متخصص این کار باشید. ترکیب کردن دو رنگ مو باهم حاصل یک ترکیب غیر قابل پیش بینی خواهدشد. هرگز دو تیوب رنگ با مارک های مختلف را باهم مخلوط نکنید چون ممکن است دو محصول دچار واکنش شیمیاییباهم شوند و به مو آسیب بزنند. سعی کنید از رنگ با کیفیت،ارگانیک و اکسیدان دارای ترمیم کننده استفاده کنید تا آسیب کمتری به موهایتان وارد شود.

طریقه رنگ کردن مو درخانه

رنگ موی نارنجی مسی

  • بهتر است لباسی مخصوص رنگ کردن کنار بگذارید چون معمولا در هنگام رنگ کردن اگر رنگ روی لباس یا فرش بریزد به سرعت رنگ می گیرد و همچنین از یک دستکش لاتکس استفاده کنید. بهتر است قبل از رنگ کردن مو گوش، پیشانی و شقیقه های خود را با مرطوب کننده چرب کنید هیچ چیز بدتر از ماندن رنگ بر روی پوست نیست!
  • ابتدا رنگ و اکسیدان را به مقدار معین شده روی بسته محصول باهم ترکیب کنید و خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود و مواد گلوله گلوله باقی نمانند
  • موهای خود را کاملا برس بکشید و بهتر است کمی روغن آرگان به موهای خود بزنید تا کمتر آسیب ببیند
  • مو خود را به 4 یا 8 قسمت به شکل + تقسیم کنید و هر بخش را با کلیپس ثابت کنید
  • کار خود را از پشت مو و از ریشه شروع کنید. براش رنگ را بردارید و سعی کنید یک لایه نازک اما یکدست روی دسته های موهای خود ایجاد کنید بهتر است هنگام رنگ کردن حجم زیادی از رنگ را روی مو باقی نگذارید تا روی مو سایه نیافتد.
  • موی خود را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و گرم نگاه دارید.
  •  باید لااقل 30 الی 45 دقیقه منتظر بمانید. مدت زمان انتظار به برند رنگ و موهای شما بستگی دارد.

رنگ کردن موهای سفید

رنگ مو

برای موهای سفید بهتر است ابتدا اکسیدان  با VOL20 یا 30 را روی موهای سفدتان بگذارید 7 تا 8 دقیقه روی موهایتان بماند سپس موهایتان را آبکشی کنید سپس رنگ موی یک درجه تیره تر روی موهای سفیدتان بگذارید زیرا رنگ به علت وجود نداشتن رنگدانه در تار مو ها روشن تر بنظر می رسد.

اشتباهات رنگ کردن مو در خانه 

بلوند متوسط

  • موهایتان را به خوبی دسته بندی نمی کنید

  • رنگ را بیش از حد روی موهایتان می گذارید
  • رنگ تیره تر را انتخاب می کنید
  • از حنا برای رنگ کردن موهایتان استفاده می کنید

کارهای که ماندگاری رنگ روی مو را کاهش میدهد

رنگ موی قهوهای

استفاده بیش از حد از دستگاه های حرارتی مانند سشوار، اتو مو و بابلیس هم به موهایتان آسیب می زند و هم به مروز رنگ مو را کدر می کند. بهتر است موهای خود را با آب ولرم رو به سرد شستشو دهید شستشوی مو با آب گرم باعث کدر شدن مو و کاهش عمر رنگ روی موهایتان می شود. بهتر است هنگام رنگ کردن از رنگ موی با کیفیت استفاده کنید تا هم به موهایتان آسیب کمتری وارد شود و هم رنگ ماندگاری بیشتری روی موهایتان داشته باشد.

  • بهتر است بعد از رنگ کردن مو تا دو روز موهای خود را شامپو نکنید
  • از شامپوها و ماسک موهایی که خاصیت تثبیت‌کنندگی رنگ مو را دارند، استفاده کنید.

  • از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید