طرز تهیه ته چین به ساده ترین روش و مرحله به مرحله + عکس

18/12/2021
طرز تهیه ته چین
ته چین یک غذای اصیل ایرانی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود. این غذای ایرانی در کنار وعده غذایی اصلی سرو می شود. در این بخش بهترین و ساده ترین طرز تهیه ی ته چین را برای شما آماده کنیم. اگر شما هم می خواهید تا طرز تهیه این غذای ساده را یاد بگیرید تا آخر این مطلب همراه مجله والی باشید.
مجله والی
مجله والی

طرز تهیه ته چین مرغ

ته چین یکی از پلو های مجلسی است که با طرز تهیه های مختلف با مرغ، گوشت و یا به صورت ته دیگ تهیه می شود. ته چین را می توانید به صورت قالبی و تک نفره برای مهمانی ها تهیه کنید. مواد اولیه ای که در این دستور قرار گرفته است برای چهار نفر تهیه شده شما می توانید با توجه به مقداری که گفته شده بر حسب تعداد مقدار مواد اولیه را کم یا زیاد کنید.

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ 

طرز تهیه ته چین زعفرانی

 سینه مرغ  1 عدد
برنج  3 پیمانه
ماست چکیده 1 پیمانه
کره  150 گرم
پیاز متوسط  1 عدد
زرده تخم مرغ  3 عدد
زرشک  150 گرم
روغن مایع  به میزان لازم
زعفران   به میزان لازم
خلال پسته و بادام  به میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبه  به میزان لازم

  طرز تهیه ته چین مرغ

طرز تهیه ته چین بادمجان

برای تهیه ته چین مرغ ابتدا یه پیمانه برنج را از دو ساعت قبل خیس کنید و زعفران را دم کنید. سینه مرغ را به همراه پیاز و ادویه بپزید و بعد از پخت ریش ریش کنید. زرده و سفیده سه عدد تخم مرغ را جدا کنید. زرده ها را با نمک و فلفل خوب هم بزنید و ماست چکیده به همراه زعفران را به این مخلوط اضافه کنید. برنج را بجوشانید و کمی زنده بردارید بعد از آب کشی کنید و به مخلوط اضافه کنید و روغن مایع را هم اضافه کنید.

طرز تهیه ته چین گوشت

در یک تابه کره بریزید و تابه را روی حرارت بگذارید و وقتی داغ شد نیمی از برنج را بریزید و خوب فشرده کنید سپس مرغ ریش شده، زرشک و مغز پسته و بادام را روی این مخلوط بریزید و سپس بقیه برنج را اضافه کنید خوب فشرده کنید زیر شعله را کم کنید و به مدت پنجاه دقیقه رو حرارت کم بگذارید بعد از اینکه خوب ته دیگ بست زیر ماهیتابه را خاموش کنید و بعد از اینکه سرد شد در یک ظرف مناسب برگردانید و تزیین کنید.

طرز تهیه ته دیگ ته چین

طرز تهیه ته چین تک نفره

برای تهیه ته دیگ زعفرانی  مقداری برنج آبکشی را زنده تر بر دارید سپس دو عدد زرده تخم مرغ را به همراه ماست پر چرب و زعفران خوب هم بزنید تا کاملا یک دست شود بعد از اینکه خوب برنج را با مواد مخلوط کردید و روغن را اضافه کنید. روغن را کف قابلمه بریزید بعد از اینکه گرم شد مواد را کف قابلمه بریزید و خوب فشرده کنید و بعد از آن برنج ابکشی را بریزید و بگذارید برنج دم بکشد بعد از 35 الی 40 دقیقه برنج شما آماده است.

نکاتی برای بهتر شدن ته چین

طرز تهیه ته چین

  • زرده تخم مرغ ها را به خوبی هم بزنید تا بوی تخم مرغ کاملا گرفته شود.

طرز تهیه ته چین مجلسی

  • حتما از قابلمه تفلن نچسب برای پخت ته چین استفاده کنید.

طرز تهیه ته چین مرغ و گوشت

  • حتما از ماست چکیده و پر چرب استفاده کنیدتا مواد به خوبی بهم بچسبد و آب نیاندازد.

  • برنج را حتما زنده بردارید تا برنج نرم نشود