10 علت کند شارژ شدن باتری موبایل و تبلت

13/03/2022
کند شارژ شدن باتری موبایل
اگر تلفن همراه شما هم دیر شارژ می شود و زود شارژ خالی می کند و یا ساعت ها طول می کشد تا شارژ شود با این مقاله همراه شوید. در این مقاله سعی داریم تا به بررسی این مشکل بپردازیم دیر شارژ شدن گوشی موبایل یکی از شایع ترین مشکلات کاربران است. با مجله والی همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

راهکار هایی برای افزایش عمر باتری

گوشی های هوشمند امروزه عضو جدایی ناپذیری از زندگی ما شده اند.شارژ باتری گوشی های هوشمند دارای ظرفیت های خاص و معینی هستند. امروز کمپانی های سازنده گوشی به دنبال راهی برای افزایش سرعت شارژ شدن گوشی ها هستند به خاطر همین موضوع گوشی های نسل جدید دارای قابلیت quick charge هستند این قابلیت باعث می شود که گوشی در مدت زمان کمتری به نسبت حالت عادی شارژ شود. اما شما با چند راهکار ساده می توانید راه حل دیر شارژ شدن گوشی هوشمند خود را حل کنید.

1. آداپتور و کابل USB خود را چک کنید.

کابل شارژر اندروید

یکی از مهم ترین دلایل دیر شارژ شدن گوشی می تواندمشکل و نوسان پایین در آداپتور باشد. علت بروز این مشکل این است که میزان خروجی ولتاژ به نسبت شارژ تلفن همراه کم است و یا اینکه آداپتور و USB شما ولتاژ متناسب با گوشی را ندارد. آسیب در کابل شارژر نیز می توان از میزان ولتاژ خروجی کم کند. تقلبی بودن آداپتور و کابل نیز می تواند از عمر مفید باطری شما کم کند. پس اگر کابل و آداپتور شما دچار آسیب شد شارژر و آداپتور اصل تهیه کنید.

2.قدیمی شدن گوشی: گوشی های قدیمی نیز نسبت به گوشی های جدید شارژ کتری نگه میدارند پس نباید گوشی قدیمیتان را با گوشی های جدید مقایسه کنید.

3. پورت USB خود را چک کنید

پورت usb گوشی

اگر پورت یا درگاه شارژ شما خم شده باشد یا کج شده باشد گوشی شما به خوبی شارژ نمی شود و شما مجبور می شوید که گوشیتان را به مدت طولانی در شارژ نگه دارید.

باتری گوشی

4. باتری گوشی خود را چک کنید:بهتر است باتری گوشی خود را چک کنید که مشکلی نداشته باشد و دچار آسیب نشده باشد.  آسیب باتری گوشی می تواند باعث دیر شارژ شدن و سریع خالی شدن شارژ گوشی شما بشود. 

حالت هواپیما در گوشی

5. گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید: برای سریع شارژ شدن گوشی خود بهتر است گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید.

در حالت شارژاز گوشی استفاده نکنید

6. در حین شارژ شدن از گوشی خود استفاده نکنید: استفاده از گوشی در برق یکی مخرب ترین کاری است که شما می توانید. این کار باعث کاهش عمر مفید گوشی می شود. اجرا کردن برنامه هنگام شارژ شدن گوشی از باعث داغ شدن و ضعیف دن عملکرد گوشی شما می شود.

راهکار هایی برای افزایش عمر باتری گوشی

افزایش عمر باتری گوشی

  •  برنامه های باز خود را ببندید: هنگام شارژ کردن گوشی خود تمامی برنامه های باز گوشی را ببندید و سعی کنید در هنگام شارژ شدن گوشی از گوشی استفاده نکنید. بهتر است حتی در هنگام شارژ شدن گوشی خود قاب گوشی خود را خارج کنید تا گوشی بیش از حد گرم نشود.
  • استفاده خود را از گوشی کم کنید. برخی از افراد هستند که بشترین میزان مصرفی شارژ گوشی آنها مربوط به صفحه نمایش است. استفاده از بالاترین وشنی در گوشی و گشتن در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام  شارژ شما را بسیار کاهش می دهد.

وای فای گوشی

  • wifi گوشی خود را همیشه روشن نگذارید: سعی کنید فقط در مواردی که نیاز است داده های همراه و wifi گوشی خود را روشن نگه دارید. روشن بودن همیشگی وای فای گوشی و دیتای گوشی باعث کاهش طول عمر مفید باتری گوشی می شود.
  • WIFI، لوکیشن، بولوتوث گوشی خود را خاموش کنید.

روشن کردن power mode

  • حالت  power mode گوشی خود را روشن کنید. این حالت کمک می کند تا برنامه نتوانند از رم به مدت زیادی استفاده کنند در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شد.