سکسکه چیست؟ علت ها و درمان فوری سکه سکه

19/12/2021
درمان سکسکه
ماهیچه یا پرده‌ی دیافراگم که زیر ریه‌ها قرارگرفته است، مرز بین ریه‌ها و معده را تعیین می‌کند. وقتی که این ماهیچه دچار انقباض می‌شود، فرد دچار سکسکه می‌شود، راه های درمان سکه سکه در خانه را در این مقاله برایتان شرح داده ایم.
مجله والی
مجله والی

سکسکه نوعی نقص و مشکل عادی بوده که مشکل جدی به دنبال ندارد اما اگر طولانی شد سبب نگرانی می شود با با همراه باشید تابه علت و درمان آن بپردازیم.

سکسه چیست؟

درمان سکسکه طولانی

سکسکه انقباضات غیر ارادی دیافراگم است. هنگامی که دیافراگم منقبض می شود، باعث می شود که شما خیلی سریع هوا را تنفس کنید و به دنبال آن تارهای صوتی شما به طور ناگهانی بسته می شود. باعث ایجاد صدایی به نام Hic می شود! هیک!... این دلیل سکسکه است. سکسکه ممکن است ناشی از یک وعده غذایی بزرگ، برای اکثر افراد، سکسکه معمولا فقط چند دقیقه طول می کشد. اما فقط در موارد نادر، این ممکن است برای ماه ها ادامه یابد. از این رو منجر به سوء تغذیه و فرسودگی می شود. با این حال، ممکن است زمانی که در جمع هستید ادامه پیدا کنند و به دردسر بیفتند و بر خواب، غذا خوردن یا زندگی روزمره ما تأثیر بگذارند. بنابراین، برای نجات از این مشکل، درمان‌های خانگی زیر را برای سکسکه امتحان کنید. از این رو، مقاله کامل را بخوانید تا علت های سکسکه و درمان آن را بدانید. با مجله والی همراه باشید.

درمان های خانگی سکه سکه

سکه سکه در اصطلاح پزشکی به نام فلوتر دیافراگمی سنکرون نیز نامیده می شود. صدای مشخص سکسکه تنها نشانه است. اما گاهی اوقات، ممکن است یک احساس سفت شدن خفیف در قفسه سینه، شکم یا گلو شما قبل از صدا وجود داشته باشد. هرکسی ممکن است گاهی اوقات دچار شکسه شود، اما بیشتر سکسکه ها خود به خود حل می شوند. اگر سکسکه شما برای مدت زمانی طول کشید ممکن علت آن وجود برخی بیماری ها باشد، از جمله ذات الریه یا سطوح بالای سموم در بدن به دلیل نارسایی کلیه باشد.

بند آوردن سکه سکه نوزاد

درمان سکسکه نوزاد

نوزادان کوچک نیز می توانند در برخی مواقع به این موارد مبتلا شوند. اگر کودک شما سکسکه دارد، ممکن است به این دلیل باشد که او هوای زیادی را هنگام شیر خوردن بلعیده است. بنابراین کودک خود را روی شانه نگه دارید و به آرامی روی پشتش بزنید.

درمان سکسکه

 ممکن است سکه سکه موقعی که در جمع هستید رخ بدهد و مجبور شوید از روش‌هایی برای کنترل سکسکه استفاده کنید جای نگرانی نیست درمان های خانگی برا سکسه به داتان می رسد. می توانید برای رفع آن کف دست خود را با شست دست دیگر فشار دهید. هر چه بیشتر فشار دهید، بهتر است. یا می توانید توپ انگشت شست چپ خود را بین انگشت شست و سبابه سمت راست فشار دهید. این ناراحتی حواس پرتی است که بر سیستم عصبی شما تأثیر می گذارد و ممکن است باعث پایان سکسکه شود.

درمان فوری سکه سکه

برای درمان سکسکه آب بنوشید.

راه درمان سکه سکه

نوشیدن آب بهترین درمان خانگی سکسکه است. اغلب مردم آب را درمان سکه سکه می دانند. باید 9 یا 10 جرعه سریع آب را پشت سر هم بنوشید البته اگر با نی بخورید نتیجه ی بهتری دارد به گونه ای که گوش هایتان را با دستتان ببنید و آب را ببلعید. زیرا زمانی که نوشیدنی را می بلعید، انقباضات ریتمیک مری اسپاسم دیافراگم را از بین می برد. یا اینک برای یک دقیقه آب قرقره کنید هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند که چرا این درمان مؤثر است.  یکی دیگر از راه حل ها برای جلوگیری از سکسکه، نوشیدن آب بدون دخالت دست می باشد. یک لیوان آب روی یک صندلی قرار دهید و روی صندلی دیگر جلوی آن بنشینید. خم شوید و به اندازه آب بنوشید تا سکسکه متوقف شود بدون اینکه از دستتان استفاده کنید یا اینک لیوان را کج کنید.

تنفس در کیسه کاغذی

درمان خانگی سکسکه 

نفس کشیدن در کیسه کاغذی  به صورتی که کیسه را دور دهان خود محکم فشار دهید، سپس درون کیسه عمیق نفشس بکشید.این روش یکی از بهترین درمان های خانگی برای سکه سکه بوده زیرا سبب افزایش میزان دی اکسید کربن را در بدن ما می شود و موجب می شود دیافراگم عمیق تر منقبض شود تا اکسیژن بیشتری وارد بدن شود.

نفست را نگه دار

درمان فوری سکسکه

حبس نفس یکی از بهترین درمان های خانگی برای سکسکه است که به همه یما در هنگام سکه سکه پیشنهاد می شود. چونکه میزان دی اکسید کربن در جریان خون را افزایش می دهد و در نتیجه ذهن را منحرف می کند و سکسکه را متوقف می کند. ابتدا یک نفس عمیق بکشید و تا جایی که می توانید بدون اینکه هوا خارج شود، آن را نگه دارید. اکنون به آرامی و به صورت کنترل شده نفس خود را بیرون دهید. این روند را تا زمانی که سکسکه متوقف شود تکرار کنید.

درمان سکسکه با طب سنتی

دیافراگم

دارچین: دم کرده دارچین به همراه سرکه ومصطکی کوبیده برای بهبود سکه سکه مفید است.

پونه، دم کرده ی پونه موجب بر طرف شدن سکسه می شود.

سیرابی، شیردان گوسفند را بپزیدروزی سه دانه صبح و ظهر و عصر میل نمایید، آب سیرابی را با گلاب مخلوط نموده هر یک ساعت فاصله یک استکان میل نمایید.

خرمالو، خوردن خرمالو آرام کننده معده و سکسکه است.

سخن پایانی

برای پیشگیری از سکسکه از با عجله غذا خوردن اجتناب کنید، طبق گفته ها و توصیه های بالا می توانید در منزل سکه سکه خود را درمان کنید.