علت سقوط ارزش سهم عدالت

21/12/2021
سقوط ارزش سهام عدالت
در این مقاله قصد داریم قیمت سهام عدالت و روند آن را در طی ماه ها بررسی کنیم با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

روند نزولی بازار سرمایه بر ارزش واقعی سهام عدالت سنگینی می‌کند، به گونه ای که براساس آخرین ارقام، ارزش این سهام به کمتر از 10 میلیون تومان می باشد. پس از آزادسازی سهام عدالت، در ماه های اردیبهشت و خرداد قیمتی مطابق با 20 میلیون تومان داشت مشمولان  سهام عدالت روش مستقیمی را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزییات دارایی خود را دریابید. لازم به ذکر است که این روند یکسان نمی باشد وباتوجه به نوسانات بازار افزایش و یا کاهش می یابد. اگر بخواهیم مثالی را درباب این موضوع در نظر بگیریم، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در 20 اسفند سال گذشته 18 میلیون و 780 هزار تومان قیمت داشته است، در صورتی که قیمت این سهام در 16 تیرماه سال جاری تا 14 میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافته بود.

علت سقوط ارزش سهام عدالت

در یازدهم مهرماه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه 492 هزار تومانی بیش از 12 میلیون و 500 هزار تومان و در 28 آبان ماه حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت.این درصورتی است که طی هفته‌های قبل روند حرکت شاخص‌های بازار سرمایه نزولی بوده و باعث شده است ارزش واقعی سهام عدالت به زیر 10 میلیون تومان برسد.

با توجه به آخرین قیمت‌ها ارزش واقعی سهام عدالت حدود 9 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد که پنج میلیون و 900 هزار تومان یعنی 60 درصد آن قابل فروش می باشد، با در نظرگرفتن این نکته، که در این روزهای بازار، سهام موجود در سبد سهام عدالت، با وجود اینکه ارزشمند است، خریداری وجود ندارد و در واقع فروش این سهام غیر ممکن می باشد. با این توصیفات سهام عدالت سقوط کرده استو

سپاس از همراهی شما با مجله والی.