معرفی سبک ترین گوشی های هوشمند 2021

13/03/2022
سبک ترین گوشی های 2021
امروزه تمام برندهای محبوب جهان در زمینه ی طراحی گوشی های هوشمند همواره سعی می کنند، تا گوشی هایی سبک، خوش دست و سبک و نازک را که تمام کاربران می پسندند، طراحی و روانه بازار کنند. در ادامه به معرفی سبک ترین گوشی های 2021 می پردازیم.
مجله والی
مجله والی

در این مطلب از مجله والی می خواهیم به معرفی سبک ترین گوشی های بازار را به شما معرفی کنیم، تا اگر هنگام خرید گوشی در رابطه با وزن گوشی حساس هستید، بتوانید سبک ترین گوشی را انتخاب و خریداری کنید.

بهترین گوشی های سبک

  • اپل آیفون 13 – iPhone 13

iPhone 13

گوشی آیفون 13 به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2021 می باشد، که دارای فوق العاده ترین طراحی ها هستند. در این گوشی از پردازنده بی نظیر اپل یعنی A15 Bionic استفاده می کند و دارای نمایشگر بسیار خوب و با کیفیت 6.1 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED به همراه تراکم پیکسلی 457 پیکسل در هر اینچ می تواند پنل جلویی را به خوبی پوشش دهد. لبه های آیفون 13 از نوع تخت استیل می باشد، و دارای خاصیت ضد خش و ضد زنگ می باشند. جنس قاب پشتی این گوشی از نوع شیشه ای می باشد. وزن این گوشی 174 گرم می باشد. توجه داشته باشید، که این گوشی لنزهای بزرگی دارد، ولی دارای وزن بالایی نیستند، و بسیار خوش دست هستند.

  • سامسونگ گلکسی Galaxy M52 – M52

Galaxy M52

سامسونگ گلکسی Galaxy M52 – M52 به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده سامسونگ می باشد، که به تازگی روانه بازار شده است. این نسخه، نسخه ی متعادل شده ی گلکسی M51 می باشد. باتری این گوشی 5000 میلی آمپر می باشد، که در مقایسه با M51 ضعیف تر می باشد، ولی پردازنده دارای عملکرد بهتری می باشد. نمایشگر این گوشی دارای کیفیت 6.7 اینچی سوپرامولد می باشد، و جنس بدنه از نوع پلاستیک با کیفیت می باشد. وزن این گوشی 173 گرم وزن می باشد، که داشتن این وزن برای یک گوشی میان رده با باتری قدرتمند می باشد.

  • شیائومی می 11 لایت Mi 11 Lite 4G – 4G

Mi 11 Lite 4G

شیائومی می 11 لایت Mi 11 Lite 4G – 4G به عنوان یکی از میان رده های اقتصادی شرکت شیائومی می باشد، که نسبت قیمتی که دارد، دارای عملکرد بسیار خوبی می باشند، و همین موضوع باعث می شود، تا فروش این گوشی ها بالا برود. نمایشگر  این گوشی دارای بسیار باکیفیت 6.5 اینچی امولد می باشد، که تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ را پشتیبانی می کند. باتری این گوشی دارای ظرفیت 4250 میلی آمپر ساعت است. وزن این گوشی 157 گرم وزن دارد، و بسیار خوش دست است.

  • سونی اکسپریا 5 مارک 3 – Sony Xperia 5 III

Sony Xperia 5 III

در چند سال اخیر گوشی های سونی جزو گوشی هایی هستند، که در سکوت و پشت پرده معرفی می شوند. ولی در حقیقت به گوشی های جذاب سونی باید اهمیت بیشتری بدهیم، چون گوشی های این برند بسیار خوش دست و جذاب می باشند، که علاوه بر داشتن طراحی زیبا دارای سخت افزار بسیار خوبی هم می باشند. قیمت گوشی های سونی همیشه بالا هستند، و برای افرادی که این گوشی ها را خریداری می کنید، یک نوع ریسک محسوب می شود.
گوشی اکسپریا 5 مارک 3 با اسنپدراگون 888 به بازار عرض شده است، که جزو قدرتمندترین پردازنده حال حاضر بازار گوشی های هوشمند می باشد. این گوشی دارای دوربین های بسیار خوب و با نمایشگرهای OLED عرضه می شود، که به همراه 169 گرم وزن پکیج بسیار مناسبی برای کسانی که قصد خرید گوشی سبک دارند، است.

  • وان پلاس نورد One Plus Nord CE – CE

One Plus Nord CE

وان پلاس نورد CE جزو گوشی های اقتصادی بسیار جذاب موجود در بازار هستند، و به عنوان یکی از رقیب های سرسخت برندهای معروف محسوب می شوند. این گوشی دارای پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 750 جی می باشد، و صفحه نمایش این گوشی 6.4 اینچی AMOLED که تراکم پیکسلی 407 پیکسل در هر ینچ است. عملکرد این گوشی به نسبت قیمتی که دارد، بسیار خوب می باشد، و طراحی این گوشی مناسب و جنس قاب پشتی از جنس پلاستیک، و فقط 170 گرم وزن دارد.

  • گوگل پیکسل 5 – Pixel 5

Pixel 5

آیا تا الان اسم گوشی های پیکسل به گوشتان خورده باشد، امروزه با معرفی گوگل 6 این کمپانی سر و صدای زیادی به پا کرده است. الان می خواهیم در مورد پیکسل 5 صحبت کنیم، که دارای 151 گرم وزن و بسیار سبک می باشد. این گوشی فوق العاده خوش دست است، و هم چنین دارای سخت افزار بسیار قدرتمندی هم می باشد، که علاوه بر داشتن قیمت گران بسیار ارزشمند می باشد. این گوشی ها مخصوص شرکت گوگل هستند، و اندروید را زودتر از همه ی گوشی ها با رابط کاربری اختصاصی خود گوگل دریافت می کنند، که بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد.

  • سامسونگ گلکسی Galaxy S20 – S20

Galaxy S20

Galaxy S20 به عنوان یکی از پرچمداران کمپانی سامسونگ می باشد، که از عرضه این گوشی یک سال می گذرد، ولی هنوز هم در لیست خوش دست ترین و سبک ترین گوش های سال 2020 و 2021 قرار می گیرد. نمایشگرهای این گوشی به عنوان یکی از باکیفیت ترین نمایشگرهای سال 2021 و 2020 می باشند، که دارای نمایشگری 6.2 اینچی از نوع داینامیک امولد 2X با تراکم پیکسلی 566 پیکسل در هر اینچ که لبه های خمیده و کم حاشیه آن باعث شده است، تا این گوشی را منحصر به فرد کرده است. این گوشی دارای طراحی بسیار خوش دستی و تنها 163 گرم وزن دارد.

  • اپل آیفون 12 – iPhone 12

iPhone 12 به عنوان یکی از قوی ترین گوشی های سال 2020 و 2021 می باشد، که می توانید آن را تهیه کنید. نمایشگر این گوشی 6.1 اینچی می باشد. به خاطر داشتن طراحی فوق العاده جزو خوش دست ترین گوشی ها به شمار می روند. وزن این گوشی 162 گرم وزن دارد، پس اگر قصد دارید، گوشی ای سبک قوی خریدداری کنید، این گوشی بهترین گزینه می باشد.

  • شیائومی ردمی نوت 10 اس – Redmi Note 10s

Redmi Note 10s

Redmi Note 10s به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار ایران و جهان می باشد، که در سال 2021 وارد بازار شده است. این گوشی در رده ی اقتصادی و خوش قیمت گوشی های هوشمند بازار می باشد، که دارای نمایشگر 6.4 اینچی امولد، 4 حسگر دوربین قدرتمند، پردازنده قوی و باتری با ظرفیت بالا است. این گوشی هم جزو خوش دست ترین گوشی ها می باشد، و جنس بدنه این گوشی از نوع پلاستیک می باشد، ولی دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند. وزن این گوشی 179 گرم می باشد.

  • هواوی Huawei P40 – P40

Huawei P40

Huawei P40 جزو بهترین گوشی های سال 2020 می باشد. این گوشی دارای نمایشگر فوق العاده از نوع OLED با سایز 6.1 اینچی و پردازنده اختصاصی هواوی یعنی Kirin 990 می باشد، به همین خاطر این گوشی در زمینه ی نمایشگر و پردازنده عالی عمل می کنند، ولی دوربین این گوشی فوق العاده می باشد. 3 حسگر بسیار قدرتمند که در تست ها عالی عمل می کند.

از لحاظ سخت افزاری هواوی P40 دارای عملکرد فوق العاده ای نیست، بلکه این گوشی بسیار دلنشین می باشد، و با نمایشگر های لبه خمیده فقط 175 گرم وزن دارد، به همین خاطر جزو گوشی خوش دست و راحت محسوب می شوند.

  • اپل آیفون اس ای 2020 – iPhone SE 2020

iPhone SE 2020

iPhone SE 2020 از پرطرفدار ترین و پرحاشیه ترین گوشی های سال 2020 می باشد، که حدس و گمان درباره ی ظاهر این گوشی همیشه در جریان می باشد، این گوشی تنها نسخه ی آیفون می باشد، که با طراحی قدیمی و سنتی آیفون ها تولید می شود، و به عنوان کوچکترین عضو این خانواده محسوب می شود. این گوشی دارای سخت افزار بسیار قدرتمند مانند سخت افزار آیفون 11 است، ولی طراحی قدیمی مانند آیفون 8 را دارد، و همین باعث می شود، تا این گوشی بسیار خوش دست و دوست داشتنی باشد. آیفون se 2020 فقط 148 گرم وزن دارد، که جزو سبک ترین گوشی آیفون به شمار می رود.

  • شیائومی می 11 لایت Mi 11 Lite 5G – 5G

Mi 11 Lite 5G

اگر به دنبال گوشی جذاب، همه کاره سبک، خوش دست ولی ارزان و اقتصادی می خواهید، می توانید Mi 11 Lite 5G را خریداری کنید. این گوشی جزو سبک ترین و بهترین گوشی ها در رنج قیمت 10 میلیون می باشند، به همین خاطر خرید این گوشی ارزش دارد. این گوشی دارای اسنپدراگون 780 می باشد، و از اینترنت نسل پنجم استفاده می کند. دوربین این گوشی بسیار قدرتمند و دارای نمایشگر 6.5 اینچی Amoled می باشد. این گوشی قابلیت پشتیبانی از یک میلیارد رنگ را دارد. این گوشی دارای طراحی بسیار نازک و سبکی می باشد. وزن این گوشی 157 گرم می باشد، به همین خاطر برای خانم ها گزینه ی بسیار مناسبی می باشد. این گوشی به عنوان یکی از سبک ترین گوشی شیائومی می باشد، که می تواند رقیب گوشی های بزرگ و سنگین از نظر سخت افزار باشد.

  • اپل آیفون 12 مینی – iPhone 12 Mini

iPhone 12 Mini

نسل گوشی های مینی آیفون با گوشی iPhone 12 Mini شروع شده است. این گوشی فوق العاده خوش دست و زیبا با قدرتی مانند پرچمدارهای گران قیمت به نام آیفون 12 مینی که انتظار می رفت، استقبال بیشتری از این گوشی توسط کاربران و رسانه ها صورت بگیرد، ولی متاسفانه بیشتر خریداران گوشی بزرگ را به گوشی کوچک ترجیح دادند، و فروش خیلی خوبی نداشت. این گوشی با سخت افزار بسیار قدرتمند مانند آیفون 12 ساخته شده، ولی قد و قواره بسیار کوچکی دارند، که ما را یاد آیفون 5s می اندازد. وزن این گوشی 135 گرم می باشد، به همین خاطر جزو سبک ترین گوشی های هوشمند 2020 و 2021 محسوب می شود.

  • ال جی ولوت – LG Velvet

LG Velvet

گوشی LG Velvet به عنوان یکی از خاص ترین گوشی های سال 2020 می باشند، که دارای طراحی بسیار فوق العاده می باشد. ولی به خاطر کنار کشیدن ال جی از بازار گوشی های هوشمند، این گوشی با فروش خوبی رو به رو نشد، و تقریبا پروژه های ال جی با شکست مواجه شدند. این گوشی دارای اسنپدراگون 845 و نمایشگر 6.8 اینچی بزرگ از نوع pOLED کیفیت فوق العاده ای دارد، که دارای 180 گرم وزن می باشد، که بسیار بایک و خوش دست است.

  • سامسونگ گلکسی اس 21 – Galaxy S21 5G

Galaxy S21 5G

Galaxy S21 5G به عنوان پرچمدار فعلی سری S سامسونگ در سال 2021 می باشد، که مدل معمولی و کوچک تر این خانواده یعنی S21 5G دارای طراحی بسیار ساده و مینیمالی است، که در دست گرفتن آن می تواند حس خوبی را به کاربران منتقل  می کند، و در برابر سخت افزاری که ارائه می دهد، قیمت مناسبی هم دارد. این گوشی دارای یک نمایشگر بسیار فوق العاده از نوع داینامیک امولد می باشد، که سایز آن 6.2 اینچ می باشد، و وزن آن 169گرم می باشد. نمایشگر استاندارد و وزن مناسب نشان دهنده یک طراحی خوب و خوش دست می باشد، که می توان آن را به عنوان سبک ترین گوشی سامسونگ هم نام برد.

  • هواوی نوا 8 – Huawei Nova 8

Huawei Nova 8 جزو بهترین گوشی های هواوی در سال 2021 می باشد، که دارای نمایشگری فوق العاده از نوع OLED می باشد، که قابلیت پشتیبانی بیش از یک میلیارد رنگ دارد. این نمایشگر 6.5 اینچ سایزش است، که به همراه باتری خوب، پردازنده قدرتمند و دوربین مناسب این گوشی را به یک انتخاب بسیار جذاب و خوب تبدیل می کند. این گوشی به عنوان یکی از بهترین و خوش دست ترین طراحی های امسال می باشد، که فقط 169 گرم وزن دارد، و با توجه به ابعاد بسیار خوب و طراحی نازکی که دارد، می تواند انتخاب معقولانه ای در رنج قیمتی اقتصادی باشد.

  • آنر 50 – Honor 50

Honor 50

Honor 50 یکی از جذاب ترین گوشی های سال 2021 می باشد، که دارای نمایشگر 6.5 اینچی اولد می باشد. این گوشی قابلیت پشتیبانی بیش تر از یک میلیارد رنگ را دارد. پردازنده 778 اسنپدراگون و 4 حسگر دوربین بسیار قدرتمند و با کیفیت می باشد، که آن را به گوشی ای بسیار ارزشمند در مقابل قیمتی که دارد، تبدیل می کند. این گوشی در کنار سخت افزار بسیار قدرتمندی که دارد، از طراحی بسیار زیبایی هم برخوردار می باشد، که تقریباً مشابه پرچمدارهای هواوی طراحی شده است. این گوشی دارای نمایشگر خمیده در گوشه ها است، و فقط 175 گرم وزن دارد، و همین موضوع باعث می شود، تا این گوشی هم جزو سبک ترین گوشی ها قرار بگیرد.

  • ریلمی جی تی مستر ادیشن – Relame GT Master Edition

Relame GT Master Edition

Relame GT Master Edition توسط کمپانی چینی ریلمی طراحی و روانه بازار شده است. کمپانی چینی در ساخت گوشی های هوشمند مخصوص بازی تا به حال بد عمل نکرده، و حالا با تولید گوشی ریلمی GT Master Edition توانسته یکی از بهترین و ارزنده ترین گوشی های گیمینگ بازار را تولید کند ولی متأسفانه دکمه های مخصوص بازی ندارد، ولی سخت افزار آن مخصوص بازی های سنگین طراحی شده است. این گوشی دارای 174 گرم وزن هستند، و بسیار نازک و خوش دست می باشند.

  • سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 – Galaxy Z Flip 3 5G

Galaxy Z Flip 3 5G

Galaxy Z Flip 3 5G جزو جدید ترین مدل های گوشی های تاشوی سامسونگ می باشد، که در سال 2021 وارد بازار شده است. این گوشی به خاطر داشتن ویژگی های منحصر به فرد توانسته مخاطبین زیادی کسب کند، و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این گوشی فوق العاده خوش دست و هنگامی که تا می شود، از کف دست هم کوچک تر می شود. حتی در زمانی که گوشی را باز می کنید، بسیار باریک و خوش دست می باشد، که باعث می شود، این گوشی در بین لیست خوش دست ترین ها قرار بگیرد. گلکسی Z فلیپ 3 فقط 183 گرم وزن دارد، که برای یک گوشی با لولا و فناوری های به روز بسیار مناسب می باشد.

  • اپل آیفون 13 مینی – iPhone 13 Mini

iPhone 13 Mini

iPhone 13 Mini جزو جدیدترین و بهترین گوشی کوچک جهان می باشد، که در سال 2021 معرفی شده است، و دارای سخت افزاری برابر با آیفون 13 دارد. این گوشی از پردازنده قدرتمند A15 اپل استفاده می کند، که توان اجرای تمام برنامه های سنگین و گرافیکی را دارد. البته این گوشی با اینکه نمایشگر فوق العاده ای دارد، اما هنوز نرخ به روز رسانی 120 هرتز یا حداقل 90 هرتز ندارد، و متاسفانه این گوشی آخرین سری آیفون مینی است. به نظر می رسد، آیفون 13 مینی باتری بسیار قدرتمند و دوربین فوق العاده ای در کنار طراحی بسیار کوچک و خوش دستش دارد. این گوشی فقط و فقط 141 گرم وزن دارد، و نمایشگر آن 5.4 اینچ است، که حاشیه های بسیار کمی دارد. خرید آیفون 13 مینی را به کسانی پیشنهاد می دهیم، که یک گوشی قدرتمند و سبک و کوچک می خواهند، و هزینه آن برایشان مهم نیست.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم سبک ترین گوشی های سال ۲۰۲۱ و سال ۲۰۲۰ را به صورت یک لیست به شما معرفی کنیم، این گوشی ها به هیچ ترتیب خاصی چیده نشده اند و فقط سعی شده هم از گوشی های گران و هم گوشی ارزان قیمت نمونه ذکر شود تا بتوانید به راحتی خرید گوشی خود را میسر کنید.
به نظر شما سبک ترین گوشی ۲۰۱۹ کدام گوشی بوده است؟ آیا به نظر شما سبک ترین گوشی بازار آیفون ۱۲ مینی است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.