خواص سرکه سیب ناشتا به همراه نحوه مصرف

23/12/2021
فواید و مضرات سرکه سیب
سرکه سیب برای خوش طعم کردن سس سالاد در رژیم غذایی استفاده می شود و لازم به ذکر است که این سرکه اغلب جنبه درمانی دارد که مورد توجه عموم بسیاری از مردم قرار گرفته است که در این مقاله به این موضوع می پردازیم.
مجله والی
مجله والی

سرکه سیب یک درمان خانگی محبوب است. مردم برای قرن ها از آن در آشپزی و پزشکی استفاده می کردند،  بسیاری از مردم ادعا می کنند که می تواند طیف گسترده ای از مشکلات سلامتی را تسکین دهد، سرکه سیب دارای خواص مختلف سلامتی از جمله اثرات ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است. علاوه بر این، شواهد نشان می‌دهد که احتمالاً می‌تواند مزایای سلامتی را ارائه دهد در ادامه به فواید و مضرات سرکه سیب می پردازیم، مانند:

فواید سرکه سیب

فواید و مضرات سرکه سیب

  1. یک ملین طبیعی است و می تواند هضم را بهبود بخشد.

  2. سطح قند خون را کاهش می دهد

  3. حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد

  4. سیری را افزایش می دهد و به کاهش وزن افراد کمک می کند.

  5. کاهش چربی شکم

  6. کلسترول را کاهش می دهد

  7. فشار خون را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد.

  8. از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و رشد سلول های سرطانی را کند می کند.

سرکه سیب چیست؟

نحوه مصرف سرکه سیب

سرکه سیب نوعی سرکه است که از سیب تهیه می شود. اوه، درسته؟ به طور خاص، این آب سیب تخمیر شده است، برای تهیه سرکه سیب، سیب ها را خرد کرده و در معرض مخمر قرار می دهند. با انجام این کار، شکر طبیعی سیب به مرور زمان تخمیر شده و به الکل تبدیل می شود (مانند کاری که با شراب انجام می دهید) اما تفاوت این دو در این است که سرکه دوبار تبخیر می شود ابتدا برای ایجاد الکل و بار دوم برای برای ایجاد سرکه.

این سرکه تقریباً جادویی می تواند کارهای زیادی برای سلامتی شما انجام دهد. بیایید با یک لیست شروع کنیم با مجله والی همراه باشید.

سرکه سیب زمینی سرشار از منیزیم، اهن، فسفر، منگنز، آمینو اسید، آنتی اکسیدان ها، فقط 3 کالری در هر قاشق غذاخوری می باشد.

نوشیدن سرکه سیب برای کاهش وزن

فواید سرکه سیب برای لاغری

اکثر مردم از سرکه سیب برای کاهش وزن استفاده می کنند، اما بقیه فواید سرکه سیب برای سلامتی را نمی دانند. این به این دلیل است که سرکه سیب برای سال ها به عنوان کمکی در کاهش وزن استفاده می شد.

مطالعات متعددی وجود دارد که به این نتیجه رسیده اند که استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن واقعاً مؤثر است. آنها همچنین دریافتند که حتی بدون تغییر رژیم غذایی نیز کار می کند. با این حال، هنگامی که نوشیدن سیب سیب با یک سبک زندگی سالم ترکیب شود، نتایج واقعاً چشمگیر هستند.

سرکه سیب برای دیابت

فواید سرکه سیب برای دیابت

وقتی صحبت از سرکه سیب و دیابت می شود، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. سرکه سیب در پیشگیری از دیابت بسیار مفید است. بنابراین، اگر سابقه خانوادگی دیابت دارید، باید مصرف سرکه سیب را برای کاهش خطر در نظر بگیرید،  سرکه سیب سطح قند خون را در زمان ناشتا (نخوردن) کاهش می دهد، که برای افرادی که در تنظیم سطح قند خون خود مشکل دارند، مانند کسانی که دیابت دارند، فوق العاده مفید است. با این حال، این جایگزین دارو نمی شود. رژیم غذایی سالم و ورزش همیشه به افراد دیابتی توصیه می شود. اگر دیابت دارید و انسولین یا داروهای تجویزی مصرف می کنید، باید قبل از نوشیدن سرکه سیب با پزشک خود مشورت کنید زیرا سطح پتاسیم شما می تواند بیش از حد کاهش یابد.

کاهش کلسترول و فشار خون

خواص سرکه سیب برای فشار خون

دیگر کاربردهای رایج سرکه سیب کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول است. سرکه سیب به کنترل رنین کمک می کند، هورمونی که توسط کلیه های شما تولید می شود و مسئول انقباض و گشاد شدن رگ های خونی است. هنگامی که رگ های خونی منقبض می شوند، فشار خون افزایش می یابد. سرکه سیب رگ ها را شل نگه می دارد و این بدان معناست که فشار خون بالا نمی رود.

در مورد کمک سرکه سیب به کلسترول، نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا باعث کاهش کلسترول می شود.سرکه سیب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های طبیعی باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود.

رفع دل درد

خواص سرکه سیب برای دل درد

همانطور که قبلاً اشاره کردم، سرکه سیب هضم غذا را بهبود می بخشد. نوشیدن سرکه سیب برای هضم غذا می تواند شما از شر دل درد خلاص  کند و همینطور موجب کاهش نفخ است.

ضد عفونی کردن

درمان قارچ با سرکه سیب

در واقع از سرکه سیب برای ضد عفونی کردن زخم ها و درمان قارچ استفاده می شد.

این یک راه عالی برای درمان و پیشگیری از عفونت بود و هنوز هم هست، زیرا سرکه سیب می تواند باکتری ها را به راحتی از بین ببرد.

درمان سرطان

طرز تهیه سرکه سیب

سرکه سیب می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند زیرا سلامتی را افزایش می دهد. عوامل و علل زیادی برای سرطان وجود دارد و ما هنوز راه زیادی در راه پیشگیری و درمان داریم، اما آنچه می دانیم این است که سرکه سیب می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد و رشد سلول های سرطانی (تومور) را کند کند. .

همانطور که گفته شد، سرکه سیب نباید جایگزین درمان برای افرادی که سرطان دارد یا یک سبک زندگی سالم برای کسانی که می خواهند خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را کاهش دهند، شود.

خواص سرکه سیب برای پوست و مو

جدا از فواید سرکه سیب برای سلامتی، استفاده از سرکه سیب می تواند ظاهر پوست و سلامت مو را نیز بهبود ببخشد مانند:

  • آفتاب سوختگی را درمان و تسکین می دهد
  • دارای خواص ضد پیری است
  • سلامت مو را بهبود می بخشد
  • مبارزه با گره خوردن مو
  • وز مو را کاهش می دهد
  • کوتیکول های مو را محکم می کند و به مو کمک می کند رطوبت را حفظ کند
  • شوره سر را درمان می کند

عوارض مصرف سرکه سیب

سرکه سیب نسبتاً بی ضرر است، اما مصرف بیش از حد هر چیزی می تواند مشکلاتی ایجاد کند. همچنین، موارد خاصی وجود دارد که سرکه سیب اصلا توصیه نمی شود. به عنوان مثال، اگر زخم معده یا مشکلات کلیوی دارید.برای یادآوری، نوشیدن سرکه سیب بدون رقیق کردن آن به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا سرکه سیب اسیدی است و می تواند باعث:

پوسیدگی دندان و ضعیف شدن مینای دندان
سطوح پایین پتاسیم، زمانی که سرکه سیب بیش از حد توصیه شده می نوشید یا زمانی که سطح پتاسیم پایینی دارید.
سوء هاضمه، مصرف زیاد سرکه سیب می تواند باعث سوء هاضمه شود.
مشکلات گوارشی، ممکن است این امر غیر منطقی به نظر برسد زیرا سرکه سیب می تواند هضم را بهبود بخشد اما برای افرادی که زخم یا رفلاکس اسید دارند، سرکه سیب فقط علائم را بدتر می کند.
سوختگی پوست، یکی دیگر از موارد غیر منطقی، زیرا سرکه سیب می تواند آفتاب سوختگی را تسکین دهد، اما اگر آن را به صورت رقیق نشده روی پوست بمالید، می تواند پوست شما را بسوزاند. برای درمان آکنه، اطمینان حاصل کنید که فقط کمی سرکه سیب را قبل از مالیدن روی پوست در آب اضافه کنید. برای آفتاب سوختگی  از 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب در آب حمام خود استفاده کنید.