لایه برداری قوی و قطعی پوست در خانه +روش های موثر

23/11/2021
لایه برداری قوی و قطعی پوست در خانه
لایه برداری پوست با قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا آلرژی یا برخی مواد شیمیایی صورت می گیرد، لایه برداری می تواند به دلیل عوامل مختلفی رخ دهد. لایه برداری پوست می تواند در نواحی کوچک صورت یا در سراسر بدن اتفاق بیفتد. در این مقاله با انواع لایه برداری آشنا می شویم.
مجله والی
مجله والی

امروزه، ماسک لایه بردار به دلیل خواص مفیدی که دارند مانند پاک کردن کثیفی و تغذیه پوست و در نتیجه نرم و مرطوب کردن آن، محبوبیت زیادی در بین شیک پوشان به دست آورده اند. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده اند که آنها نقش عملی در درمان پوست مستعد آکنه، پاکسازی منافذ و استخراج چربی بیش از حد از پوست دارند، تنها در صورتی که حاوی زغال سنگ، خاک رس و اسید گلیکولیک باشند. درباره برخی از بهترین ماسک های لایه بردار صورت که می توانید به راحتی و به سرعت در خانه درست کنید، در مجله والی بخوانید.

لایه برداری پوست در خانه

مزایای ماسک لایه بردار یا اسکراب چیست؟

ماسک های لایه بردار علاوه بر درخشندگی و استحکام کامل به پوست شما فواید بی شماری نیز دارند. از پاکسازی عمیق پوست گرفته تا از بین بردن سر سیاه و سلول های مرده پوست، ماسک های لایه بردار به گردش بهتر خون نیز کمک می کنند. بنابراین، زمان آن رسیده است که برخی از مزایای شگفت انگیز ماسک های لایه بردار را برای دستیابی به پوست درجه یک کشف کنید.

این ماسک ها با برداشتن لایه رویی آن برای از بین بردن سلول های مرده پوست، پوست را صاف و درخشان می کنند.
ماسک های لایه بردار با کاهش قابل توجه اندازه منافذ باز، استحکام پوست را افزایش می دهند تا جوان تر به نظر برسد و همچنین رنگ پوست را تقویت می کند.
همچنین، اگر ماسک های لایه بردار به بخشی از روتین هفتگی شما تبدیل شوند، ممکن است متوجه کاهش چشمگیر خطوط و چین و چروک ها شوید، به خصوص اگر دارای ویتامین C، E یا عصاره هایی با خواص ضد التهابی باشند.

بهترین ماسک لایه بردار صورت

ماسک های لایه بردار تمایل دارند چربی اضافی پوست را جذب کنند و چهره ای مات و تمیز برای شما به ارمغان بیاورند.
به طور کلی ماسک های لایه بردار، صرف نظر از نام تجاری، گیاهی یا عصاره میوه هستند که باعث تقویت سالم آنتی اکسیدان ها به پوست شما می شوند. و آنتی اکسیدان ها مشکلات عمده پوست مانند لکه های تیره، آکنه، رنگدانه و ناهمواری پوست را برطرف می کنند.
ماسک‌ها به آرامی موهای ریز صورت را از پوستتان جدا می‌کنند و تیرگی را از پوستتان پاک می‌کنند.

1. ماسک لایه برداری سفیده تخم مرغ و آب لیمو

لایه برداری قوی برای لک صورت

سفیده تخم مرغ منافذ پوست را سفت می کند، در حالی که آب لیمو حاوی آلفا هیدروکسیل اسید است که با از بین بردن ملایم جوش های سرسیاه و سایر ناخالصی ها به تمیز نگه داشتن پوست کمک می کند.

طرز تهیه:

  • سفیده تخم مرغ 1 عدد
  • 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه
  • نحوه استفاده از آن

سفیده تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بیرون بیاورید و یک قاشق آب لیمو را در آن مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بمالید و ناحیه چشم را ترک کنید. به آرامی دستمال را روی صورت خود فشار دهید، مقداری محلول سفیده تخم مرغ تازه آماده شده روی دستمال بکشید تا در جای خود بماند. بگذارید 25-30 دقیقه بماند. پس از خشک شدن، ماسک را به آرامی از روی پیشانی خود پوست بگیرید.

2. ماسک لایه بردار شیر و ژلاتین بدون طعم

لایه برداری پوست چرب

این ماسک لایه بردار خانگی با ژلاتین به شما این امکان را می دهد که با از بین بردن فورا جوش های سرسیاه، پوست تمیزی جیرژ پیدا کنید.

  • 1 قاشق غذاخوری شیر خام تازه

  • 1 قاشق ژلاتین بدون طعم

طرز تهیه:

1 قاشق غذاخوری شیر خام و ژلاتین را با هم در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو مخلوط کنید. آن را به مدت 5 تا 10 ثانیه در مایکروویو گرم کنید. بگذارید خنک شود و هم بزنید تا مانند ژل غلیظ شود. سپس آن را روی صورت خود بمالید، اجازه دهید 10-15 دقیقه خشک شود و در نهایت به آرامی پوست آن را جدا کنید.

3. ماسک لایه برداری پرتقال و ژلاتین

لایه برداری و اسکراب پوست

پرتقال که سرشار از آنتی اکسیدان است، نه تنها از آکنه جلوگیری می کند، بلکه علائم پیری را کاهش می دهد و پوست را جوان می کند تا به آن درخشندگی مطلوب دست یابد. بنابراین ایده استفاده از ماسک های صورت گران قیمت را کنار بگذارید، در عوض، این ماسک پوست پرتقال را در خانه امتحان کنید تا پوستی کاملا روشن و درخشان داشته باشید.

  • 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه
  • 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین بدون طعم

طرز تهیه:

1 قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید. مقداری پودر ژلاتین بدون طعم به آن اضافه کنید و روی شعله قرار دهید. آن را مدام هم بزنید تا پودر ژلاتین حل شود. شعله را خاموش کنید و بگذارید خنک شود. صورت خود را تمیز کرده و با آب جاری خنک بشویید و سپس ماسک را بمالید و از ناحیه چشم، ابرو و دهان خودداری کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 تا 30 دقیقه بماند و به آرامی در جهت پایین، از پیشانی تا چانه آن را جدا کنید. صورت خود را بشویید تا باقیمانده ماسک پاک شود، آن را خشک کنید و از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید.

4.ماسک لایه برداری سفیده تخم مرغ، شیر و عسل

لایه برداری پوست خشک در منزل

عسل یک پاک کننده طبیعی است که نه تنها ناخالصی ها را از پوست شما پاک می کند، بلکه آب را نیز جذب می کند تا لایه بالایی پوست شما را مرطوب کند. با این حال، ویتامین ها و مواد مغذی ضروری موجود در شیر زیبایی پوست را حفظ می کند، در حالی که محتوای اسید لاکتیک موجود در آن به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. این ماسک پیل آف DIY با عسل را برای پاکسازی عمیق و روشن شدن آن امتحان کنید.

  • سفیده تخم مرغ 1 عدد
  • 1 برگ ژلاتین
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 10 میلی لیتر شیر تازه گرم و شیرین نشده
  • آب گرم

طرز تهیه:

برگ ژلاتین را در ظرفی بریزید و روی آن را با مقداری آب گرم بپوشانید. سایر مواد را در ظرفی جداگانه حاوی آب گرم مخلوط کرده و به آرامی حرارت دهید. سپس محلول ژلاتینی را که از قبل آماده کرده اید بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط غلیظ و ژل مانندی به دست آید. با استفاده از یک برس، ماسک را بگذارید و صبر کنید تا خشک شود. سپس صورت خود را بشویید و از تونر و مرطوب کننده استفاده کنید.

5.ماسک پوست موز

لایه برداری پوست با شکر

موز را می توان به عنوان یک ماده طبیعی در ماسک لایه بردار خانگی استفاده کرد تا پوستی نرم و مرطوب داشته باشد.

طرزتهیه:

یک موز متوسط ​​رسیده را له کنید تا خمیری یکدست به دست آید. آن را به آرامی روی صورت و گردن تمیز بمالید. اجازه دهید حدود 15-20 دقیقه بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید

6.ماسک لایه بردار شیر و گلیسیرین

لایه برداری پوست با جوش شیرین

خشکی پوست یکی از مشکلات رایج در زمستان است، اما اگر می خواهید آن درخشندگی به پوستتان بازگردد، این ماسک لایه برداری شگفت انگیز را امتحان کنید تا پوست صاف و مرطوب شود.

  • 1/4 فنجان شیر
  • پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
  • 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین

طرز تهیه:

شیر را در تابه بجوشانید و پودر ژلاتین را در آن حل کنید. شعله را خاموش کنید و گلیسیرین را در آن مخلوط کنید. ژل را روی صورت خود بگذارید و بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس لایه دوم ماسک را اضافه کنید. اجازه دهید کاملا خشک شود سپس به آرامی ماسک را در جهت رو به بالا جدا کرده و در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید.

7.اسکراب خیار

لایه برداری صورت با خیار

خیار یکی از ساده ترین و موثرترین ماسک های صورت بوده که کافی است دوعدد خیار را خرد یا له کنید و روی صورت خود بمالید.

8.اسکراب بلوبری و عسل

لایه برداری پوست های مرده

  • یک‌دوم فنجان بلوبری تازه
  •  دو قاشق غذاخوری عسل
  • یک تا دو قاشق غذاخوری شکر

تمامی مواد اولیه بالا را در یک مخلوط کن ریخته تا یک خمیر بدست بیاید سپس این ماده را به صورت خود بمالیدو اجازه دهید 15 دقیقه روی پوستتان بماند.

9.اسکراب شکر و شکلات

لایه برداری پوست با شکر

  • یک‌چهارم فنجان شکر قهوه‌ای
  •  یک‌هشتم فنجان روغن زیتون
  •  یک‌قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  •  یک‌چهارم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل 

در یک ظرف شکر، روغن زیتون، عصاره نارگیل و پودر کاکائو را ریخته و مخلوط کنید سپس به مدت یک دقیقه روی پوست خود بمالید و در صورت تمایل 10 دقیقه اجازه دهید ماسک روی صورتتان بماند.

10.اسکراب پوست با لیمو ترش

لایه برداری پوست با لیمو ترش

نکاتی که باید هنگام استفاده از ماسک های لایه بردار به خاطر بسپارید

لایه برداری پوست با آلوئه ورا

ماسک‌های لایه بردار قوام و فرمولاسیون متفاوتی دارند، بنابراین دستورالعمل‌های کمی برای استفاده بهتر از مزایای آن وجود دارد.

همیشه بعد از دوش گرفتن از ماسک های لایه بردار استفاده کنید، زیرا آب گرم هنگام استفاده در حمام، بخار را برای شما تامین می کند و منافذ مسدود شده را باز می کند. این به نوبه خود کثیفی روی پوست شما را نرم می کند و تمیز کردن آن را آسان تر می کند.
از استفاده از کف دست/انگشت/دست برای زدن ماسک روی پوست خودداری کنید، در عوض از یک قلم مو برای استفاده یکنواخت استفاده کنید. و بعد از هر بار استفاده برس را بشویید.
اگر ماسک لایه برداری برای مدت طولانی باقی بماند، پوست ما بیش از حد خشک می شود. و آب سرد برای از بین بردن ماسک ایده موثری نیست، اما آب ولرم به شما کمک می کند تا به راحتی صورت را بشویید.
پس از برداشتن ماسک های لایه بردار، تونر را روی پوست خود بمالید تا فواید ماسک برای پوستی صاف، لوله کش و جوان تر حفظ شود.
فراموش نکنید که قبل از استفاده از هر نوع ماسک لایه بردار، پوست خود را تمیز کنید، زیرا در غیر این صورت، وارد منافذ پوست شما نمی شود و اثری بسیار کمتر یا بدون اثر می گذارد.
سعی نکنید ماسک لایه بردار را در حمام امتحان کنید، زیرا به خوبی خشک نمی شود و با گانک نیمه خشک به شما اجازه می دهد.
بنابراین، همه خانم‌های زیبا، مطمئن هستم که با استفاده از ماسک‌های لایه‌بردار DIY فوق‌الذکر، می‌توانید به راحتی یک تجربه اسپا حرفه‌ای در آسایش خانه خود ایجاد کنید.