طرز تهیه تاس کباب ساده اما بسیار خوشمزه و لذیذ با روشی بی نظیر

01/01/2022
طرز تهیه تاس کباب
یکی از غذای سنتی و اصیل ایرانی، تاس کباب می باشد که با روش های مختلفی در اغلب شهر های کشور تهیه می شود.تاس کباب را می توانید با توجه به ذائقه و علاقه خود با گوشت مرغ یا گوشت گوسفند نیز طبخ کنید.
مجله والی
مجله والی

در این مقاله آشپزی از مجله والی به آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاس کباب ساده و خوشمزه پرداختیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم جهت طبخ تاس کباب

گوشت خورشتی یا چرخ کرده 300 گرم
پیاز 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
سیب زمینی 2 عدد
هویج 1 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه تاس کباب

طرز تهیه تاس کباب با گوشت گوسفندی

مرحله اول

ابتدا دو عدد پیازی را که پوست گرفته و ششسته ایم به صورت نگینی خرد می کنیم.سپس یک تابه مناسب را روی شعله قرار داده و مقداری روغن در آن میریزیم و می گذاریم روغن داغ شود.

مرحله دوم

بعد از اینکه روغن داغ شد، پیاز هایی که نگینی خرد کردیم را داخل تابه ریخته و تفت می دهیم وقتی که پیاز ها سبک شد، گوشت های تکه تکه شده یا چرخ کرده را به آن می افزاییم و گوشت ها را با پیاز تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند، تفت می دهیم.

مرحله سوم

هنگامی که گوشت و پیاز تفت داده شدند 2لیوان آن به آن ها اضافه می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زمانی که آب جوش بیاید سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و سپس درب تابه را می گذاریم تا گوشت ها مغز پخت شوند.

مرحله چهارم

هنگامی که مطمئن شدیم گوشت کاملا پخته است یعنی زمانی که حجم  آب آن نیز تبخیر شده است و آب بسیار کمی باقیمانده است، در یک تابه ای کوچک مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در تابه ای که روی حرارت قرار داده بودیم مقداری رب ریخته و تفت می دهیم تا رنگ رب تیره تر و  روغن به رنگ قرمز شود سپس به گوشت ها اضافه می کنیم.

در گام بعد ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و خوب می شوییم سپس به صورت حلقه حلقه برش زده و به صورت منظم روی گوشت می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله نیز ابتدا هویج ها را به خوبی شسته و مانند سیب زمینی حلقه حلقه برش می زنیم و روی سیب زمینی ها قرار می دهیم سپس ادویه های مورد نیاز یعنی  کمی فلفل سیاه،زردچوبه،نمک روی مواد خود ریخته و با اضافه کردن نصف لیوان آب جوش درب تابه را می گذاریم.

مرحله هفتم

تا زمانی که آب داخل تابه به جوش آید حرارت را زیاد می کنیم سپس حرارت را ملایم می کنیم و میگذاریمد مواد کاملا پخته شوند.در 15 دقیقه آخر گوجه فر نگی ها را به خوبی شسته و به صورت دایره دایره برش میزنیم و سپس رو مواد قرار می دهیم تا پخته شود.

مرحله هشتم

با توجه به ذائقه خود اکنون می توانید تاس کباب پخته شده را با مفداری آب از روی حرارت بردارید اما اگر تمایل دارید تاس کباب شما خیلی غلیظ و کم آب باشد باید صبر کنید تا کاملا آب آن تبخیر شود.

اما اگر می خواهید تاس کباب شما بسیار لذیذ و خوشمزه باشد حتما آن را با آب سرو کنید.تاس کباب را می توانید با نان یا برنج سرو کنید.نوش جان.

نکات مهم و طلایی برای طبخ بهتر تاس کباب

طرز تهیه تاس کباب ساده

  1. برای این که طعم غذای شما فوق العاده شود بهتر است هنگام چیدن مواد، لا به لای آن ها  نمک ، فلفل و زردچوبه بپاشید.
  2. برای جلوگیری از له نشدن سیب زمینی های می توانید آن ها را در پایان پخت گوشت به بقیه مواد اضافه کنید.
  3. برای ترش شدن تاس کباب می توانید در پایان مقداری آب لیمو یا آبغوره به آ اضافه کنید.
  4. می توانید از پودر سیر و یا سیر له شده استفاده کنید زیرا طعم بهتری به غذا می دهند.
  5. تاس کباب یک غذای رژیمی و سالم می باشد زیرا روعن زیادی در ان به کار نرفته است.
  6. گوشت فیله گوساله برای درست کردن تاس کباب بهتر است.اما می توانید  از انواع گوشت مثل شتر مرغ ،بوقلمون و یا شتر استفاده کنید.