آنچه که باید در مورد خطرات و مضرات استفاده از دستمال توالت بدانید

01/01/2022
عوارض دستمال توالت
یکی از ضروریات بهداشتی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده، دستمال توالت است ولی با اینکه حس تمیزی به افراد می دهید ولی استفاده از آن بهترین گزینه نیست. اما چرا؟
مجله والی
مجله والی

بدن بانوان نسب به مردان حساس تر بوده و به همین دلیل در معرض انواع عفونت قرار دارد.از این رو برخی از کارشناسان سلامتی بر آنند که استفاده از دستمال توالت می تواندسبب بروز عفونت و تورم در واژن شود.به همین دلیل استفاده از دستمال توالت می تواند  آسیب‌ هایی را در پیش داشته باشد.در این مقاله سلامت از مجله والی قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم پس با ما همراه باشید.

باعث حساسیت پوستی می شود

قبل از خرید برچسب روی محصول را به دقت مطالعه کنید زیرابه دلیل مواد موجود در دستمال توالت با اینکه یک محصول بهداشتی است مخصوصا اگرمعطر باشند موجب بروزحساسیت های پوستی می شوند.یکی از این موادی که حساسیت زیادی ایجاد می کند فرمالدهید است که در هر محصولی که باشد باعث حساسیت آن نقطه خواهد شد.

عوارض دستمال کاغذی برای ناحیه تناسلی زنان

باعث تحریکِ آلرژی می شود

از دستمال توالت های معطر می توانید در حمام و توالت استفاده کنید زیرا دارای بوی خوبی هستند اما پیشنهاد می کنیم گول این عطرها را نخورید زیرا مصنوعی هستند و موجب بروز آلرژی می شوند از طرفی با به هم زدن سطح سالم قلیایی اندام های خصوصی، سبب ایجاد  عفونت مخمری می شوند.

دستمال توالت بهداشتی

باعث آسیب به سلامت جنسی می شود

موادی که در دستمال توالت ها وجود دارد یکی از دلایلی است که می تواند سطح هورمونی در بدن مخصوصاً استروژن  را که هورمون ضروری برای باروری و عملکرد مناسب و درست رحم است را به هم بزند.به عبارت دیگر با کاهش سطح استروژن موجب بروز مشکل در تولید مثل می شوند.از این رو توصیه می شود تا حد ممکن بانوان از دستمال توالت استفاده نکنند.

به جای دستمال توالت از چی استفاده کنیم

عملکرد مناسبی ندارند

با اینکه استفاده از دستمال توالت به شما حس تمیزی می دهد اما همانطور که در بالا توضبح دادیم استفاده از موجب بروز حساسیت و آلرژی خواهد شد و علاوه بر این باعث افزایش دادن آلودگی ها و پراکنده شدن جرن نیز می شود که این ها به دست و ناخن نیز انتقال می یابند.در نتیجه دارای عملکرد تمیزی خیلی خوبی نخواهد بود.