برای درمان گودی زیر چشم چه کار کنیم؟ | جدید ترین روش های درمان سیاهی کاسه چشم

23/11/2021
درمان سریع گودی زیر چشم
گودی و سیاهی زیر و دور چشم بسیار شایع بوده و تاثیر بسیار ناخوشایندی روی چهره افراد می گذارد و سبب تیره به نظر آمدن این ناحیه می شود که در اغلب موارد خطرناک نبوده و ناشی از موارد کم اهمیت مانند خستگی است. در این مطلب علت به وجود آمدن و روش های موثر درمان آن را بررسی می کنیم.
مجله والی
مجله والی

آیا سیاهی دور چشم یا گودی زیر چشم یک مشکل جدی برای سلامتی است؟

واقعا نه. مردم اغلب فکر می کنند سیاهی دور چشم به دلیل خستگی و کمبود خواب است و احساس می کنند که حلقه های سیاه زیر چشم آنها را خسته، مسن تر یا ناسالم نشان می دهد.در برخی موارد، سیاهی زیر چشم می‌تواند نشان‌دهنده نیاز به تغییرات سبک زندگی، مانند بهبود عادات خواب یا رژیم غذایی باشد یا همچنین  آلرژی یا روند طبیعی پیری. روش‌های مختلفی برای درمان و رفع گودی زیر چشم وجود دارد - هم طبیعی و هم با تجویز پزشکی - که افراد برای از بین بردن یا کاهش سیاهی زیر چشم از آنها استفاده می‌کنند. اگرچه همه این درمان‌ها دائمی نیستند، اما با حفظ و ثبات به کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کنند.

درمان گودی زیر چشم با روغن گیاهی

علت به وجود آمدن گودی زیر چشم چه می باشد؟

درمان گودی زیر چشم در طب سنتی

افزایش سن و یا  مشکلات تغذیه ای و سبک زندگی ناسالم از اصلی ترین دلایل گودی و سیاهی زیر چشم هستند.زیرا با گذر زمان و افزایش سن مواد مغذی بافت‌های پوست کاهش یافته و موجب به وجود آمدن گودی زیر چشم و سیاهی خواهد شد.اما اگر مشکل از تغذیه افراد باشد با اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی، گودی زیر چشم رفع می شود.البته باید گفت  در بعضی افراد این مورد به ‌صورت ارثی وجود دارد.

برخی دیگر از علت های گودی کاسه چشم:

  • کمبود آب در بدن:مصرف بیش از حد نوشابه و قهوه و همچنین عدم نوشیدن آب به مقدار کافی موجب کمبود آب در بدن می شود
  • کمبود ویتامین:کمبود ویتامین های  C، K و آهن سبب این مشکل می شوند.
  • کمبود خواب:باید در طول شبانه روز به مدت 7 یا 8 ساعت بخوابید در غیر این صور ممکن است دچار گودی زیر چشم و همچنین تیرگی زیر چشم شوید.
  • سیگار:سیگار یکی از عوامل کاهش کلاژن و در نتیجه کاهش الاستیسیته پوست است بنابراین می تواند گودی زیر چشم نیز ایجاد کند.
  • مشکل در سینوس ها:التهاب سینوس ها باعث گودی در زیر چشم می شود. گرفتگی بینی یکی از علائم این التهاب است. در این صورت باید جهت رفع مشکل به پزشک مراجعه کنید.

علائم فرورفتگی چشم 

درمان گودی و سیاهی زیر چشم در خانه

  1. حفره خالی زیر چشم

  2. سایه تیره روی پلک پایین

  3. سیاهی زیر چشم

  4. پوست نازک زیر چشم

  5. صورت خسته

بهترین روتین و روش های خانگی برای خلاص شدن از حلقه های سیاه  زیر چشم

درمان گودی زیر چشم با خیار

درمان گودی زیر چشم با خیار

خیار دارای خاصیت روشن کنندگی و قابض ملایمی است، بنابراین می توانید از برش های خیار برای رفع طبیعی گودی و سیاهی زیر چشم استفاده کنید.برای امتحان این روش دو بار در روز، یک خیار تازه را به ورقه های ضخیم خرد کنید و سپس به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس، برش ها را به مدت 10 دقیقه روی چشمان خود بگذارید. بعد از استفاده دور چشم خود را با آب گرم (اما نه داغ) بشویید.

درمان گودی زیر چشم با گلاب

درمان گودی و ساهی زیر چشم با گلاب

گلاب نه تنها بوی فوق العاده ای دارد، بلکه می تواند پوست خسته را تسکین داده و جوان کند. مانند خیار، یک قابض ملایم است، بنابراین می تواند به عنوان یک تونر پوست عمل کند. فقط پدهای پاک کننده آرایش پنبه ای را برای چند دقیقه در گلاب خیس کنید و سپس بگذارید پدهای آرایشی خیس شده روی پلک های بسته شما بنشیند. دو بار در روز آنها را حدود 15 دقیقه بگذارید.

استفاده از گوجه فرنگی

درمان گودی و سیاهی زیر چشم با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است، ماده ای که برای سلامت قلب و عروق، بینایی و پوست شما عالی است. لیکوپن می‌تواند به ایجاد پوستی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر و همچنین کاهش ظاهر سیاهی زیر چشم کمک کند.

ضنما نوشیدن روزانه یک معجون خوشمزه از آب گوجه فرنگی، آب لیمو و برگ نعنا نیز به بهبود سلامت کلی و همچنین پوست شما کمک می کند.

استفاده از چای کیسه ای سرد

درمان سیاهی و گودی زیر چشم با چای کیسه ای سرد

اگر کمپرس سرد یا ماسک برای استفاده ندارید، آن را با چای کیسه ای جایگزین کنید. بسیاری از چای ها مانند چای سبز دارای مزایای آنتی اکسیدانی هستند که دارای خواص ضد التهابی هستند و به تسکین مویرگ های تحت فشار در ناحیه زیر چشم کمک می کنند.

رفع گودی زیر چشم با سیب زمینی

رفع گودی زیر چشم با سیب زمینی

سیب زمینی منبع شگفت‌انگیزی از مقدار زیادی ویتامین C است که در میان چیزهای دیگر برای ساختن کلاژن برای ایجاد پوستی سالم‌تر و جوان‌تر عالی است.

برای اینکه از قدرت ویتامین C برای درمان سیاهی های زیر چشم خود استفاده کنید، مقداری سیب زمینی را رنده کنید. آب سیب زمینی را بیرون بیاورید و مقداری پدهای پنبه ای پاک کننده آرایش را در آب آن خیس کنید. پدها را حدود 10 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.

درمان گودی زیر چشم با ویتامین E

درمان گودی زیر چشم با ویتامین E

ویتامین E  با رادیکال های آزاد که باعث علائم پیری مانند چین و چروک می شوند مبارزه می کند. شب ها قبل از خواب، یک قطره روغن (کمی تا حدودی زیاد می شود) روی حلقه های تیره زیر چشم خود بمالید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی پوستتان بماند و صبح با آب گرم بشویید.

روغن نارگیل

درمان گودی زیر چشم با روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یک ضد التهاب طبیعی و ملایم قوی، روشی موثر برای روشن کردن سیاهی زیر چشم است.همچنین مرطوب کننده نیز می باشد و در عین حال روشن می شود تا از چین و چروک و خطوط ریز زیر چشم جلوگیری کند. از روغن نارگیل مانند روغن ویتامین E استفاده کنید: آن را در ناحیه زیر چشم خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و سپس صبح آن را بشویید.

استفاده از شیر سرد

محصولات لبنی مانند شیر منبع عالی ویتامین A هستند که حاوی رتینوئیدهایی هستند که برای روشن و جوان نگه داشتن پوست عالی هستند.

برای به دست آوردن فواید ویتامین A شیر، یک پد پنبه ای پاک کننده آرایش را برای مدتی در یک کاسه شیر سرد خیس کنید. از پد استفاده کنید تا شیر را به کیسه های زیر چشم خود بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه، دو بار در روز بماند. با آب گرم بشویید.

بهترین درمان های پزشکی گودی زیر چشم

درمان سیاهی زیر چشم با لیزر

امروزه لیزر درمانی کاربرد زیادی در حل بسیاری از مشکلات پوستی دارد و اکثر افراد یقین دارند که لیزر می تواند لکه های تیره و گودی زیر چشم را نیز درمان کند.اما باید دانست لیزر بر روی لایه‌های سطحی پوست اثر گذاشته و نمی تواند آن را باز سازی کند و  بیشتر برای درمان سیاهی دور چشم موثر است و از آن برای درمان گودی زیر چشم استفاده نمی شود.

تزریق ژل یا فیلر

درمان سیاهی زیر چشم با تزریق ژل

امروزه یکی از سریع ترین، موثر ترین و رایج ترین و بهترین  روش های روشهای پزشکی زیبایی برای باز سازی و جوان سازی زیر چشم، تزریق ژل یا فیلر بوده که به آن پرکننده نیز گفته می شود و روش بسیار خوبی برای پر کردن ناحیه گودی ایجاد شده و همچنین  جایگزین بافت ازدست‌رفته یا تحلیل رفته زیر چشم خواهد بود.در مورد عوارض و حساسیت های این روش باید گفت که بسیار کم و موقتی است و شامل  قرمزی پوست، التهاب جزئی و خارش یا سوزش می‌شود که در مدت کوتاهی از بین می رود.

 تزریق چربی

درمان سیاهی زیر چشم با تزریق چربی

در این روش برعکس روش قبلی از  چربی بدن خود فرد برای تزریق استفاده می شود که این چربی معمولا از ران‌ها، شکم یا دیگر بخش‌های بدن فرد برداشته می شود و به  ناحیه زیر چشم تزریق می‌شود.ابن روش دارای ماندگاری بالاتری نسبت به تزریق ژل داشته و حساسیت و عوارض آن نیز کمتر است.این روش بدون جراحی بوده و طول درمان آن بسیار کوتاه است.

سخن پایانی

با این روش ها و راهکار های ساده ای که در این مقاله از مجله والی در اختیار شما قرار دادیم به راحتی می توانید از گودی و سیاهی زیر چشم خود خلاص شوید. درصورتی که مطالب ارائه شده رضایت شما را جلب نموده است می توانید به این مطلب امتیاز دهید. و در انتهای مقاله نظرات، پیشنهادات، انتقادات و سوالات خود را مطرح فرمایید.