کوشن چیست؟ داشتن پوست صاف و یکدست با استفاده از کوشن

05/01/2022
کوشن آرایشی چیست؟
همه ی ما می دانیم که استفاده کردن از انواع کرم پودر، پنکک و... محصولات زیبایی مخصوص پوست برای یک آرایش حرفه ای، ضروری می باشد، به همین خاطر شرکت های تولید کننده ی محصولات زیبایی به تولید محصولات بیشتری برای آرایش پوست روی بیاورند. یکی از این محصولات که جدیدا تولید شده، کوشن می باشد.
مجله والی
مجله والی

کرم کوشن چیست؟

کرم کوشن چیست؟

کوشن یکی از جدیدترین محصولات آرایشی می باشد، که جدیداً روانه بازار شده است. این محصول جدید در واقع نوعی پنکک مایع می باشد، و در بسته بندی مشابه با پنکک هم عرضه می شود. ولی این محصول دارای یک تفاوت می باشد، و آن هم این است، که بافت این محصول کمی متفاوت می باشد، و پوشش دهی بهتری را به شما ارائه خواهد داد. استفاده از این محصول آرایشی باعث می شود، تا آرایش شما حرفه ای و طبیعی به نظر برسد. این محصول برای اولین بار در کشور جنوبی تولید شده است، و دارای ترکیبی از کرم پودر، پنکک، بی بی کرم و سی سی کرم می باشد، و به خوبی بر روی پوست شما می نشیند.

نحوه استفاده از کوشن 

استفاده از کوشن بسیار راحت می باشد، فقط کافیست، تا پد کوشن را کمی روی کوشن فشار داه، تا پد به مقدار مناسبی از آن آغشته شود. سپس پد را به صورت ضربه ای روی پوست صورت خود بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید، که به پوشش مد نظر خود دست برسید. بعد از اتمام این مراحل می توانید مثل همیشه، بقیه ی مراحل آرایش صورت خود را انجام دهید.

مزایای استفاده از کوشن آرایشی چیست؟

  • کوشن جایگزینی بسیار مناسبی برای همه ی محصولات آرایش پوست می باشد. به جای این که از چندین نوع محصول آرایشی به صورت همزمان استفاده کنید، تا بتوانید به پوست ایده آل خود برسید.
  • مناسب ترین گزینه برای داشتن آرایشی سبک و طبیعی 
  • حمل کوشن بسیار راحت و به سهولت می توان آن را در کیف خود جای داده، و در هر مکانی با کمک پد و آینه ای که همراهش می باشد، از آن استفاده کرد.
  • به صورت کلی آرایش با کوشن زمان کمتری از شما خواهد گرفت، چون نیاز به استفاده از چندین محصول آرایش پوست را رفع می کند.
  • استفاده از این محصول برای آن دسته از افرادی که تخصص کافی برای آرایش ندارند، برای افراد مبتدی بسیار راحت است، و نتیجه ی مطلوب را به ارمغان می آورد.
  • سبک بودن روی پوست
  • پوشش‌دهی بالا
  • استفاده سریع و راحت
  • حاوی ویتامین، ضد آفتاب، پرایمر، مرطوب‌کننده

موارد استفاده از کوشن 

کوشن (پنکک مایع) نوعی پنکک می باشد، که به‌ صورت مایع در آمده، و شما می توانید با استفاده از یک پد آرایشی استفاده کنید. کوشن می تواند به عنوان نوعی زیرساز آرایشی می باشد، که حاوی BB کرم و CC کرم می‌ باشد. BB کرم مخفف Beauty Base (پایه زیبایی) و CC کرم مخفف Color Correcting (اصلاح رنگ) می‌ باشد. از دیگر ویژگی‌ های کوشن می‌ توان به این مورد اشاره کرد، که معمولاً حاوی پرایمر، ضد آفتاب و مرطوب‌ کننده می‌ باشد، و شما می‌ توانید با استفاده از تنها یک کوشن در زمان خود صرفه‌ جویی نمایید، و حرفه‌ ای آرایش کنید.

رنگ بندی کوشن آرایشی

کوشن آرایشی همانند کرم پودر از رنگ بندی متفاوتی برخوردار می‌ باشند، که مطابق با رنگ پوست خود می‌ توانید انتخاب نمایید. حتماً هنگام خرید کوشن به شماره ی رنگ آن دقت کنید. اگر شما دارای پوستی تیره و برنزه می باشید، بهتر است، تا کوشن شماره 3 که دارای رنگی تیره است، را انتخاب نمایید. همچنین کوشن دارای دو رنگ روشن و متوسط نیز می‌ باشد، که برای پوست ها سفید و گندمی مناسب خواهند بود.

برندهای معروف کوشن

کوشن ها محصولات جدیدی می باشند، که توسط شرکت های کشور کره جنوبی تولید و عرضه کننده ی آن ها هستند. برای این که به زیبایی پوست و سلامت آن آسیب نرسانید، باید از محصولات معتبر و شناخته شده استفاده کنید. در ادامه می خواهیم، به معرفی چند برند معروف و معتبر کوشن بپردازیم.

  • کوشن میشا

کوشن میشا

یکی از بهترین برندهای این محصول کوشن می باشد. این محصول بر پایه ی مواد گیاهی ساخته می شود، و دارای پرایمر و ضد آفتاب با اس پی اف 50 می باشد. کوشن میشا دارای خاصیت روشن کنندگی پوست و عوامل ضد چروک و ضد لک را دارد، و قابلیت پوشانندگی این محصول بسیار بالا می باشد. این محصول دارای یک آینه، اسفنج کوشن و یک زاپاس و پودر فیکس کننده برای بالا بردن دوام و ماندگاری آرایش می باشد.

  • کوشن لاپیالو

کوشن لاپیالو

کوشن لاپیالو بسیار به صرفه می باشد، که به همراه یک براش قارچی عرضه می شود. با خیس شدن این پد می توانید حجم آن را دو برابر کنید. این کوشن دارای عصاره های طبیعی مانند گلیسیرین، عصاره گل داوودی و عصاره برگ آلوئه ورا می باشد، و خاصیت درمانی نیز دارد، و به پوست هیچ آسیبی نمی رساند. کوشن لاپیالو به دلیل داشتن خاصیت اویل_فری برای افراد دارای پوست چرب مناسب می باشد.

  • کوشن لیدو

کوشن لیدو

کوشن لیدو دارای بافت سبکی می باشد، و برای استفاده روزانه به خاطر داشتن اس پی اف 50 و بخشیدن طراوت به پوست مناسب می باشد. از این محصول می توان برای اصلاح منافذ باز پوست، جلوگیری از پیری، رطوبت رسانی و روشن کردن رنگ پوست استفاده کرد. کوشن لیدو برای افراد ورزشکار و اکتیو مناسب و در برابر آب مقاوم می باشد، و آرایش مات و سبکی که به پوست می دهد.

  • کوشن کاکیلی

کوشن کاکیلی

کوشن کاکیلی یک محصول فوق العاده همراه یک براش قارچی می باشد، و در دو رنگ طبیعی به بازار عرضه می شود، و به خاطر ماندگاری و دوام بالا برای استفاده ساعات طولانی مناسب است. این محصول برای هر نوع پوست مناسب می باشد، و کاور و پوشش بالا دارد.

  • کوشن اورال

این محصول دارای بافت سبک و طبیعی می باشد، و با تصحیح رنگ صورت آن را پرتر نشان می دهد. هم چنین ویتامینه، و در دو رنگ طبیعی و روشن به بازار عرضه می شود.

انواع کوشن

  • کوشن دو قلو مجیک میشا

کوشن دو قلو مجیک میشا Magic Cushion دارای مرطوب‌ کننده و روشن کننده پوست می باشد، و در برابر اشعه‌ های مضر آفتاب محافظت می‌ کند. کوشن دو قلو مجیک میشا دارای دو رنگ پرطرفدار می باشد، و دارای پوشش‌ دهی کامل و یکدستی روی پوست می‌ باشد.

  • کوشن دوقلو خرس دار

کوشن دوقلو خرس پاندا دار We BARE BEARS دارای سه رنگ پرطرفدار می باشد، که شما می‌ توانید با توجه به رنگ پوست و سلیقه ی خود رنگ روشن، متوسط یا تیره کوشن خرس های کله فندقی را انتخاب نمایید، و از رنگ طبیعی و زیبای کوشن روی پوست خود لذت ببرید.

روش استفاده از کوشن آرایشی چیست؟

استفاده از کوشن بسیار ساده می باشد، فقط کافیست، طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • مرحله 1: انتقال کوشن به بالشتک

بالشتک مخصوص را به آرامی در کوشن فشار دهید.

  • مرحله 2: انتقال کوشن به پوست

بالشتک کوشن را بر روی پوست خود بمالید، تا مقدار دلخواه از کوشن به بخش های مختلف صورت منتقل شود. کوشن را روی پیشانی، بینی، گونه ها و ناحیه چانه قرار دهید، و از برخورد آن با ناحیه چشم و لب جلوگیری کنید.

  • مرحله 3: تنظیم مقدار کوشن روی پوست

اگر از مقدار کوشنی که در مرحله 2 به پوستتان منتقل شده، راضی نیستید، یک بار دیگر بالشتک را بر روی کوشن فشار دهید، و مقدار دلخواه از کرم را به صورت منتقل کنید. آن قدر این مراحل را انجام دهید، تا پوشش مورد نظرتان به دست آید.

  • مرحله 4: پخش کردن کوشن روی پوست

کوشن روی پوست را به کمک ضربات ملایم بالشتک پخش کنید. آن قدر این کار را ادامه دهید، تا سطح پوست کاملاً یکدست شود.

چرا باید از کوشن استفاده کنیم؟

  • کوشن یک محصول آرایش نرم و مخملی را برای شما ایجاد می کند. توجه داشته باشید، که برای استفاده از آن لازم نیست، از انگشت خود استفاده کنید، چون این پنکک‌ ها دارای یک پد پنبه‌ ای می باشند، که به راحتی کار پخش آن را انجام می‌ دهند. برخی از برند‌های کوشن دارای یک پد قارچی هستند.
  •  سبک بودن و نلغزیدن مواد کوشن بر روی پوست از دلایل اصلی استفاده کوشن محسوب می‌ شود.
  • از دیگر مزیت های این محصول کوچک بودن آن می باشد.
  • زمانی که برای مدتی طولانی بیرون از خانه و در رفت و آمد هستید، و آرایش‌تان کثیف یا به هم ریخته می‌ شود، با کوشن آرایش خود را تجدید کنید، و خستگی صورتتان را از بین ببرید.
  • بعد از ورزش یا تمرین‌هایی که عرق کردن زیادی به همراه دارند، و قصد دارید، جایی بروید، و فرصت کافی برای برگشتن به خانه و تجدید آرایش‌تان ندارید، با کوشن آرایش خود را تجدید کنید، و کوشن از عرق کردن یا کثیف به‌ نظر رسیدن پوست بعد از تمرین جلوگیری می‌کند.

تفاوت کوشن و موس صورت 

تفاوت کوشن و موس صورت 

جهت درک تفاوت بین کوشن و موس اول باید با موس آشنا شوید. موس صورت نوعی کرم پوشاننده آرایشی می باشد، که به نوعی ترکیبی از کرم پودر و پنکک می باشد. این محصول به نسبت کرم پودر قدرت پوشانندگی بالاتری دارد، و پوست را براق نمی کند.

روش استفاده از موس صورت همانند کرم پودر می باشد، ولی نحوه ی مصرف کوشن آرایشی بیشتر به نحوه استفاده از پنکک شباهت دارد. همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم.

بهتر است بدانید، که شستن کوشن از صورت هم بسیار ساده می باشد، و تنها با آب و شوینده سازگار با پوست خود می توانید به راحتی آن را از صورت خود بزدایید.

تفاوت کوشن و کرم پودر آرایشی 

در ادامه ی بعضی از موارد تفاوت کوشن و کرم پودر را برای شما شرح خواهیم داد.

  • کوشن تنها حاوی کرم پودر نمی باشد، و دارای مقداری بی بی کرم و سی سی کرم در ترکیبات خود می باشد.
  • روش استفاده از کوشن ساده تر از کرم پودر می باشد. کرم پودر به پد جداگانه نیاز دارد اما کوشن در بسته بندی خود دارای یک پد مخصوص است.
  • کوشن پوش دهی بهتری نسبت به بهترین کرم پودر دارد.
  • کوشن ظاهری طبیعی تر را برای شما ایجاد می کند.

تفاوت کوشن و پنکک آرایشی 

پنکک یکی از محصولاتی آرایشی که بعد از کرم پودر و جهت مات کردن آرایش به کار می رود، ولی کوشن آرایشی جایگزین کرم پودر و پنکک است، و به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین باید بدانید که پنکک به تنهایی پوشش دهی کوشن را ندارد.

سوالات متداول در رابطه با موضوع کوشن آرایشی چیست

  • تفاوت فاندیشن با کوشن آرایشی چیست؟

فاندیشن (کرم پودر) دارای ساختاری مایع می باشد، و با استفاده از پد یا دست روی صورت قرار می گیرد. همچنین پس از فاندیشن احتیاج به استفاده از دیگر محصولات آرایشی هستیم، تا برق کرم پودر را گرفته، و آن را روی صورت فیکس کنیم. این زمانی می باشد، که کوشن به نوعی مشابه با پنکک مایع می باشد. استفاده از کوشن بسیار راحت می باشد، و پوشش دهی بالای آن باعث می شود، تا احتیاجی به دیگر محصولات تکمیلی نداشته باشد.

  • نحوه استفاده از کوشن آرایشی چگونه است؟

در این مقاله به صورت کامل روش استفاده از کوشن آرایشی را توضیح داده ایم. شما می توانید برای یافتن پاسخ این سوال به متن مقاله مراجعه نمایید.

نکات پایانی درباره کوشن

  • هر چند وقت یک بار به پوست خود استراحت دهید، و از هیچ لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • پد کوشن را با شامپو بچه بشویید.
  • برای حفظ زیبایی طبیعی پوستتان کوشن متناسب با نوع پوست تان را بخرید.

قیمت کوشن اورجینال

قیمت انواع کوشن اورجینال در مقایسه با کیفیت محصولات تولید شده، هر برند متفاوت بوده، اما به‌ طور کلی کوشن‌ ها دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ ای دارند.