طرز تهیه عدسی بسیار خوشمزه با رعایت چند نکته ساده

04/01/2022
طرز تهیه عدسی
عدسی ایرانی یک سوپ عدس است که به آرامی پخته می شود و اغلب در آخر هفته ها برای صبحانه میل می شود عدسی را با لیموترش تازه، پیاز سرخ شده، سبزیجات تازه و تخم مرغ ایرانی می توانید تزئیین کنید. با مجله والی همراه باشید تا طرز تهیه این غذای ساده و خوشمزه را به شما عزیران آموزش دهیم.
مجله والی
مجله والی

طرز تهیه عدسی

طرز تهیه عدسی

عدسی یکی از سنتی ترین و اصیل ترین غذا های ایرانی است. این غذا در هر شهر و منطقه ای با توجه به شرایط منطقه و جغرافیایی به روش های مختلفی پخته می شود. این یک سوپ خوشمزه مخصوصاً در روزهای زمستان به عنوان صبحانه پخته می شود است انواع مختلفی از عدسی با دستور پخت های مختلف پخته می شود. با مجله والی همراه باشید تا ساده ترین و خوشمزه ترین عدسی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه عدسی

طرز تهیه عدسی شیرازی

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس ۲ پیمانه
پیاز ۲ عدد متوسط
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری
آب ۴ لیوان
کره ۳۰ گرم
گل پر ۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
آویشن ۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه عدسی کرمانشاهی

 در مرحله اول برای پختن عدسی عدس را چند ساعت قبل در یک کاسه خیس می کنیم.بعد از آن آب عدس را خالی کرده آبکشی می کنیم. پیاز را درشت خرد می کنیم.دریک قابلمه روغن می ریزیم و می گذاریم حسابی داغ شود بعد پیاز را در روغن تفت می دهیم تا سبک شود.به پیاز زرد چوبه، فلفل و ادویه را اضافه می کنیم. اگر دوست دارید می توانید مقدار کمی رب گوجه فرنگی هم به غذا اضافه کنید.بعد از اینکه رب خوب رنگ باز کرد. سیب زمینی را ریز خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. 4 لیوان آب اضافه کنید. بگذارید با شعله ملایم به خوبی جا بیوفتد و لعاب بیاندازد.پس از گذشت حدودا یک ساعت عدسی ما آماده سرو است.

نکاتی برای خوشمزه شدن عدسی

طرز تهیهی عدسی خوشمزه

1. بهتر است بگذارید غذا با حرارت کم بپرزد تا خوب جا بیوفتد

2. برای خوشرنگ  شدن عدسی می توانید کمی رب گوجه فرنگی اضافه کنید.

3. می توانید برای خوشمزه شدن عدسی از آب قلم استفاده کنید