طرز تهیه باقلوا استانبولی به ساده ترین روش

02/01/2022
باقلوا استانبولی
باقلوا یک دسر خاور میانه ایست که در تمامی کشور های آسیایی به شیوه های مختلف تهیه می شود. این دسر از ترکیب خمیر فیلو نازک به همراه مغز و شیره تهیه می شود. برای تهیه این دسر محبوب با مجله والی همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

طرز تهیه باقلوا ترکی

باقلوا یک شیرینی بسیار خوشمزه است که به عنوان دسر با چای سرو می شود. این شیرینی خوشمزه از خمیر های نازک و ترکیبی از کره و شهد تهیه می شود و بسته به هر منطقه با مغز و نوع خاصی پیچیده و پخته می شود. اگر دوست دارید که باقلوای خانگی را به صورت حرفه ای و بازاری بپزید با این طرز تهیه ساده همراه باشید تا نکات مهم در مورد باقلوا را به شما آموزش دهیم. باقلوا  در کشور های مختلف  ایران، ترکیه، کشورهای آسیای میانه تهیه می شود.

طرز تهیه باقلوای استانبولی 

باقلوا کنافه

مواد لازم برای تهیه شهد 

شربت باقلوا

برای تهیه شربت به ازای هر دو لیوان شکر یک لیوان آب و یک قاشق چای خوری آب لیمو نیاز دارید. ابتدا 4 لیوان شکر را با دو لیوان آب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه شکر حل شد زعفران دم کرده را به شربت به همراه چند عدد هل اضافه کنید و زیر حرارت را کم کنید تا غلیظ شود و در انتها مقداری گلاب به این مخلوط اضافه کنید و بگذارید تا کاملا سرد شود.

طرز تهیه باقلوا 

طرز تهیه باقلوا استانبولی

ابتدا گردو را آسیاب  کنید تا خرد شود شود. کف قالب مورد نظر خود را با کره چرب کنید و خمیر آماده باقلوا را باز کنید. خمیر را به اندازه ظرف برش دهید و داخل یک پارچه قرار دهید. کره را آب کنید و کناری بگذارید. ابتدا یک لایه خمیر را در قالب قرار دهید و با کره چرب کنید چهار لایه خمیر را به همین صورت روی هم قرار دهید و روی لایه چهارم پودر گرئو و یا پسته را بریزید و دوباره چهار لایه خمیر را روی گردو ها قرار دهید فراموش نکنید که هر لایه را به کره آغشته کنید. کللاسه های ما باید 12 لایه خمیر باشد.

طرز تهیه باقلوای ساده

البته می توانید به صورت تک به تک هم بپیچید به این صورت که یک لایه خمیر را به کره آغشته کنید و پدر گردو را بریزید و با کمک یک سیخ چوبی به صورت لوله ای خمیر را جمع کنید در انتها سیخ چوبی را از بین خمیر خارج کنید قالب را به کره آغشته کنید و باقلوای تک نفره را درون ظرف بچینید. اگر باقلوار به صورت لایه ای درست می کنید حتما برش های باقلوا را اقبل از قرار دادن در فر انجام دهید. فر را از قبل داغ کنید و اجازه بدهید باقلوا 20 دقیقه در فر بپزد  در انتها دو دقیقه حرارت بالای فر را روشن کنید تا باقلوا طلایی رنگ شود. باقلوا را از فر خارج کنید و بلافاصله شهد سرد را به باقلوای داغ اضافه کنید تا شیره به خرد باقلوا برود و در انتها با پودر پشته و یا گردو باقلوا را تزئین کنید.