تنظیم موتور جستجو پیش فرض گوگل کروم + راهنما

13/03/2022
تنظیم موتور جستجو پیش فرض کروم
اگر موتور جست جوی شما به صورت پیش فرض بر روی موتور جستجویی است که با آن زیاد کار نکرده اید و نمیخواخید کار کنید می توانید به راحتی اقدام به تغییر موتور جست گر خود نمایید .
مجله والی
مجله والی

تغییر موتور جستجوی پیش فرض 

امروزه مروگر ها به بکی از ابزار های پر کاربرد تبدیل شده اند و ما از این مرورگرها که امروزه تعداد آنها زیاد شده است بسیار استفائه می نماییم اما مشکل این جاست که وقتی که شما برای اولین بار تصمیم میگیرد یک مرورگری را نصب نمایید و از آن استفاده کنید ممکن است این مرورگر به صورت پیش فرض، موتور جستجو آن با موتور جستجویی که همیشه از آن استفاده می کردید، تفاوت داشته باشد. از این رو ممکن است از خود بپرسید که آیا ممکن اسن که بتوانیم موتور جستجو پیش فرض مرورگر خود را تغییر دهیم؟ باید در جواب این سواال با قاطعیت گفت که ؛ بله! و اتفاقا این فرآیند بسیار ساده و آسان می باشد. پس با ادامه این پست از قسمت فناوری، مجله والی همراه باشید زیرا ما در ادامه قصد داریم شما را با نحوه تغییر موتور جستجو در 2 مرورگر پر طرفدار جهانی آشنا سازیم . 

تغییر موتور جستجو در گوگل کروم

مروگر کروم اولین مرورگری است که ما تصمیم داریم نحوه تغییر موتور جستجو را به شما آموزش دهیم این مرورگر که یکی از معروف ترین مرورگرها و از جمله موتور های جست جوی پر ماربرد می باشد که در ادامه پست میخواهیم شما را به صورت مرحله به مرحله با نحوه تغییر موتور جستجو آن آشنا کنیم . 

  •  ابتدا لازم است تا مرورگر کروم را اجرا نمایید . سپس از قسمت بالا سمت راست گزینه 3 نقطه عمودی را انتخاب کرده و سپس گزینه Settings را انتخاب نمایید.

موتور جستجو گوگل کروم

  •  سپس انتخاب گزینه ی مورد نظر وارد صفحه Settings خواهید شد حال از منو سمت چپ گزینه Search engine را انتخاب نمایید. 

تغییر موتور جستجو در edge

  • سپس در سمت راست گزینه Search engine used in the address bar را مشاهده میکنید که با انتخاب آن، می توانید موتور جستجو خود را تغییر دهید. موتورهای جستجویی که در این مرورگر وجود دارند، عبارتند از گوگل، یاهو، بینگ، duckduck go و Ecosia. همچنین شما می توانیدبه‌صورت دستی موتور جست گر خارج از این موارد را وارد کنید ، برای انجام این کار می بایست از طریق بخش Manage search engine را انتخاب نمایید.

تنظیمات موتور جستجو گوگل

تغییر موتور جستجو در موزیلا فایرفاکس

اگر شما از مرورگر مویلا فایرفاکس استفاده می کنید و اگر میخواهید موتور جستجو خود را تغییر دهید باید مطابق با مرحل زیر عمل نمایید : 

  • ابتدا باید مرورگر موزیلا فایرفاکس را اجرا نمایید. بعد از لود شدن کامل مرورگر، گزینه 3 خط افقی که  قسمت بالا سمت راست قرار دارد را انتخاب کنید. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.

موتور جستجو ایرانی

  • سپس از منو سمت چپ گزینه Search را انتخاب نمایید. 

انواع موتور جستجو

  • سپس انتخاب گزینه ی سرچ هم اکنون بخشی درقسمت سمت راست برای شما باز خواهد شد  با انتخاب بخش Default Search Engine می توانید موتور جستجو مدنظر خود را انتخاب نمایید .

تغییر موتور جستجو در موزیلا فایرفاکس

در نهایت شما موفق به تغییر موتور جستجو مرورگر خود شده اید.