10 ترفند برای از بین بردن شوری غذا و گرفتن شوری غذا

03/01/2022
رفع شوری غذا
اگر شما هم جز افرادی هستید که اغلب غذای خود را شور میکنید و میزان نمک غذا را زیاد می کنید می توانید با راهکار هایی که در این مجله به شما آموزش می دهیم به راحتی شوری غذا را بر طرف کنیم. پس با مجله والی همراه شوید.
مجله والی
مجله والی

اگردر هنگام پختن غذا میزان نمک از دستتان در رفت و غذا شور شد. می توانید با رعایت چند نکته ساده به راحتی شوری  غذا را بر طرف کنید. شور شدن غذا می تواند برای همه ما اتفاق بیوفتد  اما اگر فشار خون بالا دارید غذای شور برای شما مثل سم است.  برای برطرف کردن شوری غذا می توانید از طرفند های زیر استفاده کنید.

10 روش ساده برای بر طرف کردن شوری غذا

1.استفاده از سیب زمینی برای از بین بردن شوری غذا

رفع شوری با سیب زمینی

اگر غذایتان شور شدن کافی است یک سیب زمینی را به خوبی بشورید و پوست بگیرید و بعد به چهار تکه تقسیم کنید و در غذا بیاندازید بعد از اینکه سیب زمینی ها خوب پخت آن را از غذا خارج کنید. خواهید دید که از شوری غذا به مقدار قابل توجهی کم خواهد شد.

2. مقداری به غذا آب اضافه کنید.

آبجوش برای رفع شوری

با اضافه کردن آب می توانید به سادگی شوری غذا را بر طرف کنید. مقداری آب جوشیده به غذا اضافه کنید درست است که از قوام غذایتان کم می کند اما می توانید مقداری آراد ذرت را با آب مخلوط کنید و به غذا اضافه کنید تا قوام غذا زیاد شود.

3. به غذا شیر اضافه کنید

شیر برای رفع شوری

اگر غذای شما خامه و شیر دارد  با اضافه کردن شیر و خامه بیشتر می توانید شوری بیش از حد غذا را با اضافه کردن شیر و خامه بیشتر بگیرید.این یکی از بهترین راه‌ها برای حذف نمک اضافی از غذا است

4. آب لیمو برای رفع شوری

آب لیمو برای رفع شوری

اگر قرمه سبزی شما شور شد می توانید از آبلیمو برای گرفتن شوری استفاده کنید. به طور کلی مواد اسیدی مثل گوجه، سرکه و آبلیمو تا حد زیادی شوری غذا را می گیرند. اگر قیمه شما شور شود شما می تواندی با اضافه کردن گوجه رنده شده شوری غذا را کم کنید. 

5. اگر برنج شور شد چی کار کنیم

رفع شوری برنج

اگر مقدار نمکی که در برنج ریختید در هنگام جوش زدن زیاد شد بهتر است آب برنج را خالی کنید و دوباره آب جوش روی برنج بریزید و مقدار نمک را اندازه کنید. اما اگر آب برنج شما در حال کشیده شدن بود بهتر است برنج را یک مقدار زنده تر بردارید و آبکش کنید بعد بر روی برنج آبسرد باز کنید. برنج را در قابلمه بریزید مقداری آب روغن( زیاد نریزید که شفته شود) به روی برنج بدهید و برنج را دم کنید.

6. استفاده از ماست

رفع شوری غذا با ماست

اگر آش شما شور شد با استفاده از مقدار بیشتری ماست و اضافه کردن فلفل می توانید شوری غذا را تا حد قابل توجهی کم کنید.

7. شوری غذا را با استفاده از قند از بین ببرید.

رفع شوری با قند

اگر غذای شما به اصطلاحا خوش نمک شد می توانید با استفاده از یک حبه قند  شوری این محصول را به تعادل برسانید ولی این کار برای غذا های خیلی شور کاربرد ندارد. یک روش دیگر این است که 1 قاشق شکر و سرکه را به مقدار مساوی باهم ترکیب کنید و داخل خورشت و یا خوراک بریزید.

8.  غذا را به همراه ترشی سرو کنید

ترشی برای رفع شوری

سرو کردن غذا به همراه ترشی می تواند راهکاری کار آمد برای کم کردن مقدارشوری غذاست. چون معمولا ترشی ها  با سرکه درست می شوند طعم اسیدی ترشی مزه شوری را تا حد زیادی خنثی می کند.

9. نوشابه برای کاهش شوری!

نوشابه برای کاهش شوری

شما از مقدار کمی نوشابه هم می توانید برای کم کردن شوری غذا استفاده کنید. دقت کنید که مقدار نوشابه باید خیلی کم باشد. اما ما به شما پیشنهاد می دهیم به جای استفاده از نوشابه خمیر سفتی از آرد گندم و اب درست کنید و به اندازه یک گردو جدا کنید و داخل غذا بیاندازید بعد از اینکه پخت از غذا خارج کنید.

10. نمک را به صورت مرحله به مرحله  غذا اضافه کنید.

نمک

اضافه کردن مرحله به مرحله نمک به غذا باعث می شود تا طعم و مزه غذا را به تدریج اضافه کنید. این کار باعث می شود تا غذا شور نشود. راه حل دیگر این است که از قاشق کوچک استفاده کنید تا نمکدان با این کار نمک غذا یک دفعه زیا د نمی شود.