از بین بردن بوی بد مایکروفر با چند راهکار ساده خانگی

08/02/2022
از بین بردن بوی بد مایکروفر
از بین بردن بوی سوختن یا حتی بوی غذا از مایکروویو کار سختی نمی باشد، مگر این که تجهیزات مناسب داشته باشید، و روش درست انتخاب کنید. در این قسمت از نکات خانه داری نمناک چند روش ساده برای تمیز کردن مایکروویو و حذف بوی آن وجود دارد.
مجله والی
مجله والی

مایکروویو به عنوان یکی از لوازم بسیار کاربردی در تمام آشپزخانه های امروزی می باشد، که می توانید روزانه برای آماده کردن یک غذای تازه یا گرم کردن غذا استفاده کنید. همه ی افراد عاشق تهیه ی غذاهای مختلف در مایکروویو هستند، ولی از بوی تند و زننده ای که تولید می کند، به خاطر این که دستگاه بزرگ تر می شود، متنفریم، ما نمی توانیم به این خاطر از مایکروویو استفاده نکنیم، ولی می توانیم راهی جهت حذف بوی نامطبوع پیدا کنیم، و از مایکروویو با بوی تازه استفاده کنیم.

روشی جهت از بین بردن هر نوع بویی از داخل مایکروفر

  • جهت بو زدایی از داخل مایکروفر اول داخل یک فنجان مخصوص مایکروفر آب لیمو ترش بریزید.
  • سپس مایکرو فر را روشن و به مدت زمان سه دقیقه اجازه دهید، تا دستگاه کار کند.
  • در این بخش که مایکروفر خاموش شد، باید فنجان همچنان در مایکروفر باقی بماند، تا بخارات به داخل آن نفوذ کند، و تأثیر خود را بگذارد.
  • پس از آن که هیچ گونه بخاری از داخل فنجان خارج نشد، فنجان را از مایکروفر بیرون آورید، و سپس بشویید. به همین سادگی بوی بد از داخل مایکروفر رفع می شود.

ایده های موثر در مورد چگونگی از بین بردن بوی بد از مایکروفر و مایکروویو 

  • نحوه پاک کردن پاپ کرن سوخته از مایکروویو

همه ی افراد به خصوص کودکان عاشق پاپ کورن هستند، چون طعم عالی دارد، و در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شود. ولی هیچ کس از بوی سوختن همان پاپ کرن خوشمزه را در روزهای تعطیل در آشپزخانه ی خود را دوست ندارد. به همین خاطر جهت از بین بردن بوی پاپ کورن سوخته از فر راه کارهایی را به شما آموزش می دهیم.

لوازم مورد نیاز جهت از بین بردن بوی بد مایکروفر

  • 1 فنجان آب

  • آب لیمو

مراحل از بین بردن بوی بد مایکروفر 

  1. اول تمام درب و پنجره های آشپزخانه ی خود را باز کنید، تا بوی بد از هوا خارج شود. توجه داشته باشید، که بلافاصله این کار را انجام دهید، چون زمانی که بوی سوختن به فرش و پرده آشپزخانه برسد، احتیاج به تلاش دوبرابر برای حذف بو دارد.
  2. ذرت های بوداده ی سوخته را به سطل آشغال منتقل کرده، و از خانه خارج کنید، چون اگر در خانه باقی بماند، هنوز احساس می کنید، که فر متعفن است.
  3. به هیچ عنوان آن را در آشپزخانه قرار ندهید، چون می تواند به اتاق های دیگر گسترش یابد.
  4. اگر بو خیلی تند نبود، می توانید از آب جوش استفاده کنید.
  5. یک فنجان آب بزرگ بردارید، و آن را در کاسه مخصوص مایکروفر قرار دهید.
  6. کاسه را در فر قرار داده، و آن را گرم کنید.
  7. فن مایکروفر بوی آن را پخش می کند، و از طریق دریچه های خروجی آن را بیرون می کشد.
  8. زمانی که بوی سوختن بسیار قوی باشد، باید یک فنجان آب برداشته، و آن را با یک لیوان آب و عصاره یک یا دو لیمو مخلوط کنید.
  9. مخلوط را در کاسه مایکروفر قرار دهید، و آن را در فر بگذارید.
  10. مخلوط را حداقل برای دو دقیقه حرارت داده، و به آن زمان دهید، تا در فر بماند، و خنک شود.
  11. کاسه را قبل از خنک کردن کامل و تمیز کردن کامل مایکروویو برندارید.
  12. برای این که بتوانید دیواره های آن را پاک کنید، می توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.
  13. به هیچ عنوان از پارچه ای زمخت یا هر نوع تجهیزات سخت مانند چاقو یا قاشق جهت تمیز کردن قسمت داخلی فر، استفاده نکنید، چون می تواند باعث آسیب جدی به دستگاه شود.
  14. حتماً مطمئن شوید، که همه ی ذرات غذایی را از فر حذف کنید، تا دستگاه عاری از بو شود.
  • نحوه حذف بوی گوشت از مایکرویو و مایکروفر

نحوه ی حذف بوی گوشت از مایکرویو و مایکروفر

زمانی که بیشتر مواقع در آشپزی خود از مایکروویو استفاده می کنید، حتماً دستگاه بوی بد خواهد داد، و سپس با گذشت مدت زمانی تمام محیط آشپزخانه ی شما بوی بدی می گیرد. اگر غذاهای پخته شده، مثل گوشت و ماهی باشد، درد واقعی جهت خلاص شدن از بویی که ممکن است، حداقل یک هفته طول بکشد. در این قسمت به شما راهکاری جهت از بین بردن این بو آموزش می دهیم.

لوازم مورد نیاز جهت از بین بردن بوی بد مایکروفر

  • جوش شیرین

  • آب گرم
  • سرکه سفید

  • اسکرابر پلاستیکی
  • ظرف صابون

مراحل از بین بردن بوی بد مایکروفر 

  1. چند مرحله اول مثل روش های گفته شده در قسمت بالایی می باشد، مانند باز کردن پنجره ها و درها برای از بین بردن بوی بد. شما همچنین می توانید فن خروجی آشپزخانه را جهت سرعت بخشیدن به حذف بو روشن کنید. 
  2. ظرفی که در آن گوشت را در آن تهیه کرده اید، با صابون و آب بشویید. اگر بوی ظرف همچنان باقی مانده بود، ظرف را در آب گرم به مدت یک شب خیس کنید. صبح شما می توانید آن را یک بار با آب صابون و بعد با آب تمیز بشویید. این کار به از بین بردن ذرات غذایی از ظرف نیز کمک می کند.
  3. یک کاسه مخصوص مایکروویو با آب و سرکه ی سفید را بردارید. اندازه تقریبی مواد اولیه را در نظر بگیرید، چون احتیاجی به دقت ندارد.
  4. کاسه را در فر قرار دهید، و آن را به مدت 20 تا 25 دقیقه بجوشانید.
  5. بخار سرکه بوی گوشت را از مایکروویو خارج می کند.
  6. جهت حذف بو از خانه احتیاج به جوش شیرین خواهید داشت.
  7. 2 تا 3 جعبه را در آشپزخانه قرار دهید، تا بوی باقی مانده را جذب کند.

از بین بردن بوی بد ماکروفر

از بین بردن بوی بد ماکروفر

  • سرکه و جوش شیرین

یک اسفنج تمیز را در سرکه سفید خیس کنید و روی آن جوش شیرین بپاشید. اسفنج را در مرکز مایکروویو قرار دهید و 20 تا 30 ثانیه حرارت دهید. وقتی تایمر متوقف شد، داخل مایکروفر را با همان اسفنج بشویید. داخل آن را با آب و صابون بشویید و با دستمال یا دستمال کاغذی خشک کنید.

  • جوش شیرین

اگر سرکه سفید ندارید، می توانید بوها را فقط با جوش شیرین از بین ببرید. بعد از اینکه داخل مایکروفر را تمیز کردید، یک جعبه باز جوش شیرین را داخل آن قرار دهید. از طرف دیگر، مقدار زیادی جوش شیرین را از جعبه در یک کاسه بریزید. بگذارید جوش شیرین یک شب بماند.

راه از بین بردن بوی سوختگی غذا در خانه

  • سرکه و آب

مقدار مساوی آب و سرکه را در یک کاسه مخلوط کنید. یک اسفنج تمیز را به مخلوط آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن مایکروویو خود استفاده کنید. اسفنج را تمیز بشویید و بگذارید خشک شود. یک کاسه دیگر بردارید و نصف فنجان سرکه در آن بریزید. کاسه را یک شب در داخل مایکروفر بگذارید. روز بعد، مایکروویو را با آب و صابون بشویید و با یک پارچه ظرف تمیز خشک کنید.

  • قهوه

قهوه یکی از موثرترین خوشبو کننده های طبیعی هوا است که ممکن است از قبل در یخچال یا انباری شما قرار داشته باشد. با قرار دادن دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده در یک لیوان مخصوص مایکروویو با نصف فنجان آب، اجازه دهید قدرت از بین بردن بوی خود را روی مایکروویو اعمال کند. لیوان را به مدت 2 تا 10 دقیقه گرم کنید، مطمئن شوید که محلول قهوه به جوش نمی آید. برای جلوگیری از جوشیدن مخلوط قهوه، هر بار 2 تا 3 دقیقه حرارت دهید و قبل از ادامه گرم کردن، اجازه دهید فنجان کمی خنک شود. همانطور که گرم می کنید سطح آب را بررسی کنید. اگر تبخیر شد، در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید. پس از حرارت دادن به مدت 10 دقیقه، فنجان را بردارید.

بیشتر اوقات، بو پس از 10 دقیقه حرارت دادن محلول قهوه از بین می رود. اگر بو همچنان وجود دارد، فرآیند گرم کردن را تکرار کنید تا زمانی که از بین برود.

از بین بردن بوی ماهی در فر

  • قهوه و جوش شیرین

قهوه را می توان با جوش شیرین نیز برای مبارزه با بو مخلوط کرد. برای تهیه این محلول، مقدار مساوی جوش شیرین و تفاله قهوه را در یک کاسه یا در بشقاب مخلوط کنید. بگذارید یک شبه داخل مایکروویو بماند.

  • لیمو

آب لیموی تازه می تواند به از بین بردن بسیاری از بوها کمک کند، به علاوه دارای خواص ضد باکتریایی است. یک لیمو را از وسط نصف کرده و آب آن را در ظرفی بریزید. نصف فنجان آب اضافه کنید و پوست لیمو را داخل کاسه قرار دهید. کاسه را یک شب در مایکروویو بگذارید.

  • پرتقال

اگر در خانه لیمو ندارید، می توانید به جای آن از پرتقال استفاده کنید. دو عدد پرتقال را از وسط برش دهید و میوه را با دو فنجان آب در یک کاسه مخصوص مایکروویو قرار دهید. کاسه را داخل مایکروویو قرار دهید و آن را به مدت 4-5 دقیقه گرم کنید. هر دو دقیقه یکبار بررسی کنید که آیا آب در حال جوشیدن است یا خیر و در صورت نیاز حرارت را خاموش کنید تا آب نریزد. پس از گرم کردن مخلوط پرتقال و آب، کاسه را حداقل 30 دقیقه داخل مایکروویو بگذارید (یک شب حتی بهتر است) تا بوی بد کاملا جذب شود. پس از گذاشتن آن، کاسه را بردارید و مایکروویو را با آب و صابون ظرفشویی بشویید.

  • عصاره وانیل

از بین بردن بوی بد غذا در فر

عصاره وانیل به محصولات پخته شده رایحه معطری می بخشد و همان رایحه دلپذیر را برای پروژه های نظافت خانگی به ارمغان می آورد. در حالی که عصاره وانیل گران تر از برخی از این پاک کننده های دیگر است، اگر عصاره وانیل اضافی در خانه دارید، می توانید از آن برای پوشاندن بوی بد مایکروویو استفاده کنید. چهار قاشق چایخوری عصاره وانیل را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو بریزید و آن را با دو فنجان آب مخلوط کنید. آن را برای چند دقیقه یا تا زمانی که مخلوط شروع به جوشیدن کند حرارت دهید. بعد از اینکه کاسه آب جوشید، مایکروفر را خاموش کنید اما ظرف را داخل آن بگذارید. بعد از 30 دقیقه کاسه را بردارید و داخل مایکروفر را پاک کنید.

بیشتر مطالعه کنید:

از بین بردن شپش برنج