چند ترفند ساده برای از بین بردن انواع لکه روی لباس

05/01/2022
از بین بردن لکه روی لباس
ممکن است برای هر کسی پیش بیاید که لباسی که تازه خریده با افتادند لکه روی لباس دیگر قابل استفاده نباشد. برای از بین بردن انواع لکه روی لباس می توانید با این مقاله همراه شوید تا راه حل هایی ساده اما کاربردی برای از بین بردن انواع لک از روی لباس را برایتان شرح دهیم.
مجله والی
مجله والی

اگر روی لباس مورد علاقه شما هم لکه افتاد می توانید با چند راهکار ساده که برای هر لکه متفاوت است می توانید هر لکی را که روی لباستان افتاده است به سادگی پاک کنید. با مجله سرگرمی والی همراه باشید تا به سادگی انواع لک خون، قهوه، چای و روغن را به سادگی پاک کنید و این مشکل را حل کنید.

پاک کردن لکه‌ی جوهر از روی لباس

پاک کردن لکه جوهر


 اولین و بهترین قدم این است که لک را بلافاصله و در سریع ترین حالت ممکن بشورید تا لک لباس راحت پاک شود. از مالیدن لک پرهیز کنید تا لکه جوهر به اطراف پخش نشود. برای از بین بردن لکه جوهر راه های متفاوتی وجود دارد شما می توانید لکه جوهر را در شیر گرم 3 الی 4 ساعت خیس کنید و سپس محل لکه را بشورید. می توانید مقداری جوش شیرین را با آب خمیر کنید و بر روی محل لکه بریزید و با یک مسواک روی لکه بکشید و سپس آبکشی کنید. حتی می توانید از مقداری تافت بر روی محل جوهر استفاده کنید و سریع پاک کنید چند بار این عمل را تکرار کنید تا لکه کمرنگ تر شود و سپس به طور معمول لباس را بشورید.

پاک کردن لکه روغن از روی لباس

پاک کردن لکه روغن

برای پاک کردن لکه روغن از روی بهتر است که هر چه سریع تر لباس را بشویید. ابتدا لک روغن را با دستمال کاغذی روغن را پاک کنید و روی محل لکه پودر بچه قرار دهید و خوب فشرده کنید بعد از 5 دقیقه پودر را از روی لباس  بتکانید و با محلول صابونی خوب تمیز کنید.

پاک کردن لکه  سس از روی لباس

پاک کردن لکه سس از روی لباس

پاک کردن لکه ی سس تا حد زیادی شبیه به پاک کردن لک های روغنی است. برای پاک کردن لک های سس می توانید از پاک کننده های صابونی استفاده کنید. پاک کننده های صابونی بهترین پاک کننده برای لک های چربی و روغنی است. بعد از پاک کردن لک سس می توانید لباستان را طبق روش همیشگی بشورید

پاک کردن لکه آدامس از روی لباس 

پاک کردن لکه آدامس

اگر آدامس به لباس شما چسبید بهترین راه حل این است که آدامس را از روی سطح لباس نتراشید. مقداری آب روی محل لکه  اسپری کنید تا خیس شود و لباستان را داخل فریزر قرار دهید تا خوب یخ بزند سپس آدامس را از روی لباس بکنید. اگر نمی توانید لباس تان را داخل فریزر قرار دهید روی محل لک  شده یخ بکشید و سپس آدامس های یخ زده را بتراشید تا جدا شود.

پاک کردن لکه میوه از روی لباس 

پاک کردن لکه میوه

برای پاک کردن لکه لباس از آب  سرد استفاده کنید. و مایع شوینده صابونی روی لکه بریزید و خوب محل لکه را بشورید. سپس با توجه به برچسب مراقبتی لباس لبای را با درجه مناسب و با دور متوسط بشورید.

پاک کردن لکه قهوه از روی لباس 

پاک  کردن لکه قهوه

برای پاک کردن لکه قهوه از روی لباس می توانید از محلول های صابونی استفاده کنید . مقداری مایع ظرفشویی داخل آب گرم بریزید و لکه را 20 دقیقه در این محلول قرار دهید. و بعد محل لکه را بشورید. از ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین هم میتوانید به صورت خمیری برای از بین بردن لک قهوه  استفاده کنید.

از بین بردن لکه لاک از روی لباس

پاک کردن لکه لاک از روی لباس

اگر لاک روی لباس شما ریخ سعی نکنید که لکه را با دستمال پا کنید اگر روی آن دستمال بکشید بیشتر پخش می شود.کمی اسپری مو را روی لکه اسپری کنید و با پنبه آروم آروم روی لکه ضربه بزنید تا جذب شود همچنین می توانید از مقدار بسیار کمی استون برای پاک کردن لک لاک از روی لباس استفاده کنید.

از بین بردن لکه شمع از روی لباس 

پاک کردن لکه شمع

برای پاک کردن لکه شمع از روی لباس ابتدا باید صبر کنید تا شمع روی لباس کاملا خشک شود وقتی شمع خشک شد شمع را کاملا با یک کارد بتراشید . سپس بعد از اینکه تمامی شمع را تراشیدید اتو را به برق بزنید و روی محل لکه دستمال کاغذی قرار دهید و یک بارپه روی دستمال کاغذی بیاندازید و با اتو حرارت دهید تا شمع آب شود و به دستمال کاغذی جذب شود.

پاک کردن لکه خون از روی لباس 

پاک لکه خون

بهتر است لکه خون را قبل از این که خشک شود بشوریم . برای شستن لکه خون از آب سرد استفاده کنید و با محلول لکه بر به خوبی محل لکه را بشورید تا تمیز شود.