لیفت و لمینت ابرو چیست؟ تفاوت، کاربرد و مزایا

24/11/2021
لیفت و لمینت ابرو
ابرو به عنوان یکی از نقاط بسیار مهم در زیبایی افراد شناخته شده است. در واقع این موهای کوتاه و باریک، نقش بسیار بزرگی در زیبایی ما ایفا می کنند. همانطور که می دانید حالت و مدل ابرو از قدیم تا کنون تغییرات بسياري داشته است. در این مطلب ما تصمیم داریم نکته هایی درباره این کار برای شما بازگو کنیم.
مجله والی
مجله والی

لیفت و لمینیت ابرو چیست؟

لیفت و لمینت ابرو، دو روش جدید می باشد، که جهت حالت دادن، تقویت کردن و بالا رفتن ابروها به سمت می شود. در این روش همانند لیفت و لمینت مژه، تارهای ابرو تقویت، پر پشت، مشکی و ضخیم تر می شوند. لمينت ابرو موادي كراتين و گياهي می باشد، که جهت كلفت تر و پررنگ تر شدن موهاي ابروها می شود، و معمولاً افرادی که دارای ابروهای كمرنگ و كركي هستند، باعث می شود، تا ابروهای شما به سمت بالا کشیده شوند، و باعث می شود، تا هاشوری و هالیوودی به نظر برسند. لمینت جهت تقویت و کراتینه کردن ابرو می شود، در حالی که کارکرد لیفت تغيير حالت و بالا کشیدن ابرو می باشد، و انجام هر کدام از این دو روش باعث می شود، تا بر زیبایی پوست شما افزوده شود. در این مطلب از مجله والی قصد داریم، درباره ی تفاوت، کاربرد، مزایا و معایب این دو روش صحبت کنیم.

لمینت یک فرآیند گیاهی کراتینه می باشد، و مواد لمینت دارای پیگمنت های رنگی هستند، که بر روی ابرو یا مژه قرار می گیرند. موی ابرو و مژه ها را حجیم تر می کند، و رنگ مژه و ابرو را پر رنگ تر و تیره تر می کنند. با این شیوه ابروها و مژه ها واضح تر می شوند، و ابرو ها حالت زیبایی به ابرو می دهد. افرادی که ابرویی افتاده ای دارد، باید حتماً به فکر لیفت ابرو باشند، برای این که لمینت برای ابروهایی افتاده تأثير چندانی نخواهد داشت.

هم چنین شما می توانید لیمنت و لیفت را هماهنگ با هم و در یک جلسه انجام خواهند شد. چون هر دو روش دارای فرآیند بسیار مشابهی هستند، و تفاوت بسیار زیادی با هم ندارند، هر چند که کارایی های مختلفی دارند، و موادی که در هر یک از آن ها استفاده می شود، هم با هم متفاوت است.

تفاوت لیفت و لمینت ابرو

تفاوت لیفت و لمینت ابرو

لیفت ابرو جهت حالت دار کردن ابرو و لمینت جهت رنگ دادن به ابرو و تقویت ابروها مورد استفاده قرار می گیرد. ابروی افرادی که حالت افتاده دارد، و قصد دارند، به ابروهای خود حالت بدهند، و به سمت بالا بکشند، باید از لیفت استفاده کنید. هم چنین افرادی که دارای ابروهای کم پشت هستند، و تارهای ابروهایشان ضعیف شده است، می توانند از لمینت برای تقویت و یا پرپشت تر کردن و ضخیم کردن ابرو استفاده کنند. بدین صورت که با استفاده از مواد مخصوص ابروها رنگ گرفته، و تقویت می شوند، همین موضوع باعث می شود، که تارهای ابرو ضخی متر و پرپشت تر نشان بدهد. اگر بخواهید از هر دو روش لیفت و لمینت روی ابروهایتان انجام دهید، در یک جلسه امکان پذیر این کار ممکن است، چون هر دو روش مشابه یکدیگر هستند، و  تنها تفاوت آن ها در موادی است، که قرار است، مورد استفاده قرار بگیرند.

لیفت و لمینت ابرو چگونه انجام می شود؟

اگر می خواهید لیفت و لمینت را بر روی ابروهای خود انجام دهید، لازم است که حتما به یک مرکز تخصصی در زمینه لیفت ابرو مراجعه کنید، و یا به سالن های زیبایی که این خدمات را زیر نظر افرای متخصص و آموزش دیده ارائه می دهند، مراجعه کنید.

 مراحل انجام لیفت و لمینت ابرو در آرایشگاه به صورت زیر خواهد بود.

  • مرحله اول 

اول باید تمام تارهای ابرو و اطراف ابرو خود را کاملاً تمیز کنید، تا هیچ گونه آلودگی و مواد آرایشی اضافی بر روی تارهای ابرو باقی نماند. بعد از آن با استفاده از محلولی به نام Brow Fix ، ابروها را در موقعیت رو به بالا قرار می دهند، تا مطمئن شوند، که تمام مراحل لیفت و لیمنت ابرو از ریشه ابروها تا انتها آن انجام گیرد. این محلول ابروها را در طول مدت درمان نیز ثابت نگه می دارد.

  • مرحله دوم 

در مرحله ی دوم از یک کرم یا لوسیون به نام Brow Style استفاده می کنند. این کرم یک فرآیند شیمیایی ایجاد می کند، که پیوندهای هر تار ابرو را از بین می برد، و این امکان را فراهم می کند، تا تارهای ابرو به شکل جدید و در موقعیت جدید قرار گیرند.

در این مرحله تارهای ابرو کاملاً به سمت بالا لیفت می شوند، و شکل و فرم طبیعی و زیبایی برای ابروها ایجاد خواهد شد. این کرم باید در مدت زمان تعیین شده، که بر روی بسته بندی آن درج شده، روی ابروها قرار گیرد، تا فرایند لیفت و لمینت ابروها به درستی انجام شود. 

  • مرحله سوم 

در مرحله ی سوم از محلولی به نام Brow Set استفاده می شود، تا بتواند تارهای ابرو در موقعیت و حالت جدیدی که قرار گرفتند، کاملا فیکس و ثابت بمانند. این محلول نیز باید به مدت زمان معینی روی ابروها بماند، تا اثربخشی خوبی داشته باشد. این مدت زمان معمولاً بر روی بسته بندی محلول درج شده است.

  • مرحله چهارم

در مرحله ی چهارم می توان از رنگ ابرو مخصوص نیز برای ابروها استفاده کرد، تا رنگ طبیعی و زیباتری برای ابروهای لیفت شده ایجاد شود. اگرچه این مرحله اختیاری است، اما تاثیر خیلی زیادی در افزایش زیبایی ابروها دارد، و نتیجه لیفت و لیمنت ابروها را چند برابر بهتر نشان خواهد داد.

  • مرحله پنجم 

در مرحله ی آخر همه ی مواد و محلول هایی که بر روی ابرو زده شده است، به خوبی تمیز و پاک می شود و سپس بر روی ابروها محلولی به نام Brow Nourish زده می شود. این محلول در واقع یک سرم مخصوص ابرو همراه با کراتین است، که کمک می کند تارهای ابرو نرم و آبرسانی شوند.

تمام مراحل بالا ممکن است، بین 30 تا 60 دقیقه طول بکشد.

خواص لیفت و لمینت ابرو

خواص لیفت و لمینت ابرو

لیفت و لمینت ابرو بدون هیچ آسیبی منظم و هم زمان تقویت می شوند، و زمانی که لیفت ابرو با مواد توسط آرایشگری که آموزش دیده انجام شود، کاملاً بی خطر می باشد. هم چنین می توانید یک روز بعد از انجام لیفت ابرو بدون هیچ مشکلی می توانید دوش گرفته، و یا به استخر بروید.

  • مرتب شدن ابروها
  • تقویت ابروها
  • بی خطر بودن این روش
  • مشکل نارک شدن ابروها در اثر افزایش سن
  • از بین رفتن جای خالی در لا به لای ابرو که در اثر کندن بیش از حد تارهای ابرو ایجاد شده
  • حالت گرفتن تارهای افتاده و بدون حالت ابرو که حتی بعد از براش کردن ابرو باز هم در مسیر مخالف قرار میگیرند
  • ایجاد حالت و فرم طبیعی و زیبا برای ابروها
  • ضخیم تر و پر تر و بلندتر به نظر رسیدن ابروه

لیفت و لمینت ابرو چقدر ماندگاری دارد؟ 

لیفت و لمینت ابرو چقدر ماندگاری دارد؟ 

زمانی که از این دو روش استفاده کرده اید، با توجه به رشد ابروهایتان این روش 30 تا 45 روز نیز دوام خواهند داشت. در این روش ها از چسب لاتکس استفاده می شود، و تا 24 ساعت هرگز ابروهای خود را نشویید، به همین علت نتیجه فورا بعد از اتمام کار مشاهده نمی شود. بنابراین نگران حالت ابروهای خود نباشید، چرا‌ که بعد از شستشو تارهای ابرو باز شده، و نتیجه نهایی معلوم خواهد شد. ماندگاری لیفت و لمینت ابرو بستگی به رشد ابروهای شما دارد، و تقربیاً بین یک ماه تا دو ماه است.

شما با انجام این روش بی خطر به راحتی می توانید دوش بگیرید، و یا حتی به استخر بروید، اما 24 ساعت اول باید ابروهایتان را از آب و خیسی دور نگه دارید، چون در مراحل لیفت ابرو آرایشگر از چسب لاتکس استفاده می کند. پس از 24 ساعت ابروهایتان را بشویید، تا تاثیر این روش را مشاهده کنید.

مراقبت های بعد از لیفت و لمینت ابرو

به این نکته توجه کنید، که لیفتینگ ابروی خود را در چه مکانی و توسط کدام متخصصان انجام می‌ دهید. چون حتماً باید روش انتخابی با ویژگی‌ های پوست و صورت شما سازگار باشد، و هم قطعا شرایط پیش‌ نیاز برای انجام موفق عمل لیفت ابرو است. اما لازم است، مراقبت‌های پس از آن را نیز جدی بگیرید، تا فرایند کامل و موفقیت‌ آمیز باشد. برای این که بتوانید تا مدت زمانی مشخص لیفت و یا لمینت ابروی خود را نگه دارید، حتماً به نکات زیر توجه کنید.

  • استراحت کافی

 با توجه به این که از کدام روش برای لیفت ابرو استفاده می‌کنید، نوع مراقبت و میزان استراحتی که باید داشته باشید، متفاوت می باشد، اما بهتر است، از 3 تا 10 روز به عنوان زمان استراحت درنظر بگیرید.

  • مصرف به‌ اندازه داروهای مسکن

روش‌ های مختلف لیفت با درد همراه است.، به خصوص هنگامی که روش جراحی را انتخاب کرده باشید، داروهایی برای کنترل درد پس از عمل برایتان تجویز می‌شود، که مدت زمان مصرف آن‌ها نیز می‌تواند از سه تا پنج روز باشد. معمولاً در این مدت نباید داروهای ضدالتهاب (مانند آسپرین) و نیز الکل مصرف کنید.

  • پرهیز از انجام کارهای سنگین

حتماً به این نکته توجه داشته باشید، که در مدت زمانی که برای استراحت شما در نظر گرفته شده است، سعی کنید، به صورت کامل استراحت کنید، و از کارهای سنگین و پرفشار دوری کنید.

  • بالش مناسب

پس از لیفت ابرو، هنگام خواب حتماً باید سرتان نسبت به بدن بالاتر باشد، وگرنه ورم زیاد خواهد شد، یا دیرتر برطرف می‌شود. برای این‌ کار باید از بالش بزرگ و مرتفع استفاده کنید.

  • پرهیز از سیگار و نمک 

قطع مصرف سیگار از جمله مواردی می باشد، که رعایت آن قبل از عمل لیفت ابرو جدی‌ تر می باشد، اما پس از آن نیز باید مصرف به حداقل برسد. همچنین در مصرف نمک دقت کنید، خصوصا که تورم را افزایش می‌ دهد.

  • کمپرس سرد

برای این که بتوانید روند بهبود ورم‌ها را سریع تر کنید، از کمپرس سرد استفاده کنید. یک دستمال آغشته به آب سرد می‌ تواند کار کمپرس را انجام دهد.

  • مصرف پماد

 زمانی که زخم‌ هایی پعد از لیفت ابرو ایجاد می شود، پمادهایی تجویز می‌شود، که به سریع تر شدن روند بهبود نیز کمک می کند. این پمادها نه تنها برای التیام زخم‌ها تجویز می‌شود، بلکه می‌تواند ازعفونت نیز پیشگیری کند، پس استفاده از آن‌ها ضرورت دارد.

آیا لیفت ابرو با مواد لیفت مژه انجام می شود؟

لیفت مژه

لیفت ابرو با لیفت مژه کاملا با هم متفاوت اند . در لیفت ابرو با مواد ، ابرو ها بالا کشیده می شود ، در حالی که برای مژه از بیگودی جهت فرم دهی و انحنای مژه ها استفاده می گردد و در واقع لیفت مژه به صورت تخصصی برای مژه انجام می شود و لیفت ابرو به صورت تخصصی به مرتب سازی ابروها می پردازد .

بهترین مارک مواد لیفت و لمینت ابرو

در بازار مواد ارزان قیمت، بی کفیت و تقلبی چینی بسیار زیاد می باشند، که استفاده از این مواد باعث آسیب دیدن بافت مو، ریزش ابرو، مژه را در پی خواهد داشت. بهترین برند در مورد این محصولات آمریکایی هستند، و برند های چون بیوتاج و گلوبال محصولات خوبی برای لیفت ابرو هستند، هر چند قیمت که دارای قیمت زیادی هستند، و بیشتر آرایشگران نمی تواندند متقبل این هزینه شوند.

تفاوت لیفت ابرو با هاشور ابرو

تفاوت لیفت ابرو با هاشور ابرو

به این نکته باید توجه کرد، که هاشور دارای عملکرد کاملاً متفاوت با لیفت ابرو می باشد، و اصلاً نباید به این توجه کرد، که اصلا این دو روش مشابه با هم نیستند. در هاشور آرایشگران بر روی پوست کار می کنند، و از روش های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ برای طراحی ابروها مورد استفاده قرار می گیرند، و برای رسیدن به فرم مورد نظر خود یک سری خطوط با تکنیک های میکروپیگمنتیشن تاتو یا میکروبلیدینگ ایجاد می کند، و پیگمنت های رنگی را به زیر پوست شما انتقال می دهد.

ابزار لیفت ابرو

ابزارهای مورد نیاز برای انجام مراحل لیفت و لمنیت ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لوسیون حلقه ای لیفتینگ ابرو
  • لوسیون رفع کننده لیفت
  • مواد ترمیم کننده ابرو
  • برس سیلیکونی
  • پد پنبه
  • رنگ 
  • برس تخت

آیا رنگ کردن ابرو بعد از لیفت ابرو امکان پذیر است؟

ممکن است، این سوال برای برخی از افراد پیش بیایید که آیا بعد از لیفت ابرو می توان ابروها را رنگ کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که در روش لیفت و لمینت ابرو می توانید ابروهای خود را به رنگ مورد نظر خود تبدیل کنید. به این ترتیب در مرحله لمینت رنگ خاصی به ابروهای شما زده می شود، و سپس با مواد کراتینه تقویت می شود. همچنین اگر فقط می خواهید ابروها را بالا ببرید، می توانید این کار را در آخرین مرحله کشش انجام دهید.

لیفت ابرو در خانه

لیفت ابرو در خانه

  • مقداری ژل آلوئه ورا را تهیه کنید، و براش ابرو یا شانه ابروی را به خود ژل آغشته کنید، و با آن ابروهای خود را شانه بزنید، تا ابروها به صورت موقت هاشوری و تقویت شوند.
  • می توانید ژل ابرو را در منزل به راحتی با استفاده از آلوئه ورا، ژلاتین و اسانس ها و روغن ها بسازید.
  • 1.4 فنجان آب را به جوش آورده، و در ظرفی شیشه ای بریزید.
  • نصف قاشق پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید، و کاملا حل نمایید.
  • با کمک قیف مواد را به داخل ظرف ریمل ریخته و 4 قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید. مواد را 12 ساعت در دمای اتاق قرار داده، تا کاملاً با هم مخلوط شوند، سپس استفاده کنید.
  • برای تهیه ژل ابروی رنگی می توانید پودر سایه ی را به خوبی با یک قاشق ژل آلوئه ورای تازه یا ژل آلوئه ورای آماده مخلوط کنید. مقدار پودر به اندازه رنگ دهی دلخواه ژل ابروی مورد نیاز بستگی دارد. برای اینکه ابروها پرپشت به نظر برسد، می توانید مقدار بیشتری پودر سایه به آن اضافه کنید.
  • برای افزایش رویش ابرو و پرپشت شدن ابروها 4 قطره روغن کرچک و 3 قطره روغن رزماری به آن اضافه کرده، و خوب مخلوط کنید.
  • داخل ظرف ریمل قدیمی مواد را ریخته، و نگه داری کنید.

عوارض لیفت و لمینت ابرو

با توجه به این نکته که لیفت تاثیری در حجم ابرو ندارد، و باعت پرپشت شدن مژه نمی شود، در واقع  کسانی که می خواهند، حجم ابرو خورد را افزایش دهند، باید از لمینت ابرو استفاده کنند. زمانی که در خرید مواد لیفت ابرو ناآگاهانه و بدون آشنایی مواد اصلی را تهیه کنید، می تواند خساراتی جبران ناپذیر به ابروها وارد نماید. از طرفی موادی که برای لیفت ابرو مصرف می شود، قوی باشند، از این جهت باید شرط احتیاط را در استفاده از آن ها رعایت کرد. در صورتی که لیفت ابرو در آرایشگاه انجام می دهید، آرایشگرتان باید حتماً توانایی و مهارت لازم کار با این مواد را داشته باشد، تا شما دچار صدمات جبران ناپذیری نشوید، در غیر این صورت امکان دارد، به آسانی ابرو و مژه های شما دچار سوختگی شود، و یا به مرور زمان به ریزش بیفتند. ولی باید به این نکته هم توجه کرد که در صورت پیش آمدن این مورد از عوارض لیفت ابرو با مواد، مدت زمان افتادن و رشد مجدد مژه ها اغلب 40 روز طول می کشد.

قیمت لیفت و لمینت ابرو

قیمت لیفت و لمینت ابرو

قیمت لیفت و لمینت ابرو قطعاً بسته به کیفیت و مارک موادی که آرایشگرتان استفاده می کند، بستگی دارد. به طور کلی قیمت لیفت و لمینت ابرو از 100هزار تومان تا 500 هزار تومان متفاوت خواهد بود.

سوالات متداول درباره ی لیفت و لمنیت

آيا لیفت ابرو درد و خونريزي دارد؟

لیفت ابرو در آرایشگاه موادی است، که روی ابروهای شما زده می شود، بدون درد و خونریزی انجام می شود.

آيا لیفت ابرو دائمی می باشد؟

خیر، لیفت ابروای که در آرایشگاه ها انجام می شود، نهایتاً تا سه ماه دوام در بهترین حالت خود دوام خواهد داشت. اما لیفت ابرو با سایر روش ها هم دایمی نیست.

بعد از انجام لیفت ابرو بلافاصله مي توان دوش گرفت؟

باید بعد از٢٤ساعت استحمام کنید.

آيا بعد از انجام ليفت ابرو مي توان ابروها را هاشور زد؟

بله جون امروزه تکنیک های لیفت ابرو با تکنیک های هاشور با هم ادغام و اجرا می شوند، و در نهایت بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آیا مي توان ابروها بعد از انجام لیفت رنگ كرد؟

بالافاصله نه ولی بعد از گذشت سه روز می توانید رنگ کنید، ولی اما از رنگ هایی استفاده کنید، که دارای آمونیاک نباشد.

آيا ليفت ابرو باعث ریزش موهاي ابرو يا سوختن موهاي ابرو مي شود؟

اگر این کار پیش متخصصان حرفه ای انجام داده باشید، قطعاً با مشکلی رو به رو نخواهید شد. 

بهترین زمان انجام لیفت و لمنیت ابرو چه زمانی می باشد؟

حداقل باید سه هفته تا يك ماه از برداشتن و اصلاح ابرو گذشته باشد.