طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه و ساده به صورت مرحله به مرحله

08/01/2022
طرز تهیه شیرینی کشمشی
شیرینی کشکمشی با مواد ساده تهیه می شود که اکثر مواقع در خانه داریم.این شیرینی لطیف ایرانی در مناسبت های خاص سرو می شود.کلوچه کشمشی ایرانی همانطور که از نامش مشخص است از خمیر و کشمش درست می شود. این کلوچه های نرم بیشتر در مراسم نوروز مانند شیرینی مرابایی، نون برنجی و کلمپه سرو می شوند.
مجله والی
مجله والی

شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی یک شیرینی ایرانی اصیل و بسیار پر طرفدار است. از شیرینی کششمشی بیشتر در مراسمات و اعیاد استفاده می گردد. برای تهیه شیرینی کشمشی نیاز به چند ماده اولیه ساده دارید و می توانید این شیرینی را در کمترین زمان ممکن تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی 

طرز تهیه شیرینی کشمشی

آرد  دو پیمانه 
کره  150 گرم 
تخم مرغ   دو عدد
پودر قند  180 گرم
کشمش پلویی 120 گرم
 وانیل  1/4 قاشق چایی خوری 
بکینگ پودر  1/2

طرز تهیه شیرینی کشمشی 

شیرینی کشمشی ساده

1. ابتدا کره را در محیط قرار می دهیم تا نرم شود سپس کره را در یک ظرف بزرگ گود میریزیم . پودر قند و وانیل را به کره اضافه می کنیم و با همزن خوب هم می زنیم تا کاملا یک دست شود.

2. به این مخلوط تخم مرغ را اضافه می کنیم و هم میزنیم تا یکدست شود سپس آرد و بکینگ پودر را کم کم به این مخلوط اضافه می کنیم تا حالت خمیری پیدا کند.

3. فر را با حرارت 160 سانتی گراد به مدت نیم ساعت گرم می کنیم. کشمش ها را بشویید و بزارید آبشون خشک بشه. بعد کشمش را با مایه خمیر مخلوط کنید تا مواد خوب منسجم شود.

4. کاغذ روغنی را کف سینی پهن می کنیم و به اندازه یک گردو به ازای هر شیرینی جدا می کنیم. شیرینی ها را با فاصله از هم میگذاریم تا فضای کافی برای پخت داشته باشند بعد از 10 الی 15 دقیقه شیرینی ها آماده هستند. بگذارید خوب سرد شوند و سپس از کاغذ روغنی جدا کنید.

نکات طلایی در تهیه شیرینی کشمشی

نکات طلایی برای تهیه شیرینی کشمشی

  • از  روغن جامد هم می توان به جای کره استفاده کرد.
  • با این مقدار مواد حدود 30 تا شیرینی کشمشی خواهید داشت می توانید بسته به نیاز مواد را کم و یا زیاد کنید.
  • بهتر است کشمش را یک دور در آرد بغلطانید تا ته نشین نشود.