10 روش برای کاهش مصرف اینترنت دیتا تلفن همراه اندروید و آیفون

13/03/2022
چگونه مصرف اینترنت را کم کنیم
راه های بسیاری وجود دارد تا شما به کمک آن ها بتوانید میزان مصرف اینترنت دیتای تلفن همراه تان را کنترل کرده و تا حد قابل توجهی کاهش دهید در این مطلب ما قصد داریم تا 10 روش برای کاهش مصرف اینترنت را به شما ارائه دهیم.
مجله والی
مجله والی

چگونه مصرف اینترنت ایرانسل را کم کنیم

اگر میزان هزینه های اینترنت شما و قبض تلفنتان بسیار ابلا بوده. بسته اینترنت شما به سرعت تمام می شود پس حتما این مطلب را مطالعه نمایید زیرا در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه کنترل بیشتری بر روی داده های تلفن همراه تان داشته باشید . در این پست ما به شما 10 راه کار برای کاهش مصرف اینترنت تلفن همراتان ارائه می دهیم پس با ما در مجله والی همراه باشید . 

چگونه مصرف اینترنت گوشی را کم کنیم ؟ 

چگونه مصرف اینترنت وای فای را کم کنیم

می دانیم که مصرف اینترنت سیم کارت، هزینه ی بسیار زیادی دارد پس باید با ترفند هایی میزان مصرف اینترنت دیتا را کاهش دهیم و آن را کنترل کنیم تا در نهایت با قبض های کلان مواجه نشویم و به سرعت نیز اینترنت گوشیمان تمام نشود . 

  • استفاده از اپلیکشن هایی که میزان استفاده از دیتا را کاهش میدهند

برخی از اپلیکشن ها که همین الان نیز روی گوشی شما نصب هستند دارای تکنولوژی جالبی می باشند که از طریق آن ها می توان میزان دیتای مصرفی گوشی را کاهش داد. این اپ ها شامل گوگل کروم، اپرا مینی، سامسونگ مکس و... می باشند که دارای تکنولوژی جالبی می باشند که شما به کمک آن ها می توانید میزان مصرف دیتای خود تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

  • استفاده از وای فای برای کاهش میزان مصرف داده گوشی 

اگر می خواهید هزینه ای که بابت اینترنت می دهید کاهش یابد یک راه بسیار ساده عالی وجود دارد آن هم این است که باید بی خیال اینترنت دیتا شده و با یک راه دیگر در فضای وب گشت و گذار نمایید . همان طور که می توانید به طور کلی از دو طریق می توانید به فضای وب دسترسی داشته باشید یکی از این دو راه استفاده اینترنت داده گوشی بوده و دیگری استفاده از اینترنت وای فای می باشد که هم ارزن تر بوده و هم به وفور پیدا شده و قابل دسترس است . و اکنون تقریبا در تمامی مکان های عمومی نیز وجود داشته و مجهز به وای فای می باشند . 

  • استفاده از گوشی‌ها دو سیم کارته 

یکی از راه های جالبی که برای کم کردن مصرف داده ی گوشیتان می تواند استفاده کنید و از پرداخت قبض های سنگین خلاص شوید استفاده کردنه از گوشی دو سیم کارته می باشد . در نتیجه می توانید خط کاری خود را از خطی از طریق ان اینترنت مصرف می کنید جدا کرده و با این کار قبض خط کاریتان را فقط مختص به مکالمتان قرار دهید که اغلب هزینه ی چندانی را در پی نخواهد داشت . 

  • خاموش کردن داده هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید

یکی از راه های بسیار ساده برای کاهش میزان مصرف داده تلفن همراه خاموش کردن اینترنت همراه گوشیتان می باشد . زمانی که یک بسته اینترنتی دارای محدودیت حجمی باشد بی شک شما در صورتی که احتیاج به اینترنت نداشته باشید داده های تلفن همراه خود را خاموش می کنید . خاموش کردن داده های گوشی باعث می شود تا اطمینان پیدا کنید که تمامی اپ هایی که در پس زیمنه گوشیتان در حال اجرا هستند و برای اجرا شدن نیاز به اینترنت دارند ، دیگر از اینترنت استفاده نمیکنند و همچنین این کار باعث می شود تا میزان مصرف باتری گوشیتان نیز کاهش بیابد . 

  • محتوای حافظه‌ نهان برای استفاده آفلاین

یکی از راه های بسیار عالی برای ماهش میزان مصرف داده های گوشی همراه ذخیره کردن اپ ها در حافظه ی پنهان یا کش (Cache) می باشد. برای مثال اپلیکیشن Google Maps به شما این اجازه را میدهد تا نقشه ها را در گوشی خود ذخیره نمایید در نتیجه زمانی که آفلاین هستید نیز می توانید از آن بهره ببرید یا اپلیکیشن Spotify به شما این امکان را می دهد تا موزیک ها و پلی لیست خود را در گوشی ذخیره نموده و بدن نیاز به آنلاین بودن و به طور آفلاین به آن ها گوش دهید . 

  •  جایگزین کردن اپ های کم مصرف اپ‌های پرمصرف

برخی از اپ ها متاسفانه به شدت اینترنت همراه شما را مصرف می کنند . در نتیجه بهتر است که برای کاهش مصرف اینترنت خود از استفاده از این اپلیکیشن ها خود داری کنید به جای آن ها از اپ هالی کم مصرف استفاده نمایید . 

به عنوان مثال : 

  1. Facebook Lite این اپ یک جایگزین بسیار مناسبی به جای اپلیکیشن رسمی فیس‌بوک می باشد که نه تنها موجب مصرف کم اینترنت می شود بلکه موجب مصرف کم‌تر باتری نیز می‌شود.
  2. Facebook Messenger Lite یکی برنامه ی عالی و جایگزین مناسبی برای پیام‌رسان فیس‌بوک  می باشد که با مصرف کم داده از مصرف بیش از حد اینترنت شما جلوگیری می نماید 
  3. Hermit Lite Apps یکی از انواع برنامه هایی می باشد که به شما اجازه می‌دهد شمار زیادی از اپ‌های پرمصرف را جایگزین اپ‌های کم‌مصرف کنید و در مصرف داده تلفن همراه خود صرفه‌جویی نمایید.
  • مطمئن شوید که سرویس‌های کلاد از وای‌فای برای همگام‌سازی استفاده می‌کنند

اگر از حافظه‌های ابری و اپ‌های تحت کلاد استفاده می‌کنید در نتیجه باید حواستان باشد که این اپ‌ها برای همگام سازی‌ داده‌هایشان از اینترنت دیتای موبایل استفاده ننمایند. برای این کار به تنظیمات این سرویس‌ها رفته واطمینان حاصل نمایید که آن‌ها برای سینک کردن اطلاعات فقط از وای‌فای استفاده می نمایند.

  •  تنظیم به‌روزرسانی اپ‌ها تنها از طریق وای‌فای

شما قطعا مایل نیستین که هنگامی که بسته اینترنت تان محدود است اپ های گوشی تان به طور خودکار اپدیت شود . پس برای جلوگیری از این اتفاق و کاهش مصرف اینترنت باید ابتدا برنامه ی Google Play را اجرا کرده و از طریق منو به Settings بروید سپس به قسمت  Auto-update apps رفته و در این قسمت تعیین کنید آپ ها تنها از طریق وای فای به طور خودکار اپدیت شوند یا کلا به طور خودکار اپدیت نشوند. 

  • موزیک‌های مورد علاقه خود را استریم نکنید

اغلب ما موزیک های مورد علاقه ی خود را استریم می کنیم اما این یکی از عاداتی است که هزینه بسیاتر زیادی نیز برایمان به همراه دارد .به هر حال با هر آهنگی که استریم می کنید اپراتور سیم کارت شما کنتر انداخته و برای شما هزینه می تراشد . پس شاید بد نباشد که در بیرون از خانه یا مکان هایی که به وای فای دسترسی ندارید تعدادی موزیک که مورد علاقه تان است را دانلود نمایید و در حافظه گوشیتان نگه دارید . 

  • آیا واقعا لازم است که همیشه آنلاین باشیم؟

گاهی باید از خود بپرسیم که ایا لازم است که الان آنلاین باشم . این روزها با وجود اینترنت و پیام رسان ها مختلف همه ی ما دچار عادت بدی شده ایم که لحظه ای نیست درگیر ایمیل ها و پیام ها نباشیم و یا بیهوده چرخیدن در فضای وب و دنبال کردن یک سری شایعه و اخبار نه چندان مهم نه تنها ضروری نبوده بلکه بسیار کار بیهوده ای می باشد پس لازم است که هر از گاهی بیخیال زندگی آنلاین شده و در ازای آن کمی بیشتر پول پس انداز نماییم . 

سخن پایانی

کاهش مصرف اینترنت دغدغه بسیاری از رفراد می باشد که با راهکار های پیشنهادی بالا می توان تا حد قابل توجهی آن را کاهش داد غیر از این راه های ذکر شده همچنین می تواند از راهای ساده تری نیز اصتفاده نمایید مانند : 

  • محدودکردن استفاده از فیلترشکن
  • غیرفعال کردن بروزرسانی برنامه ها
  • فشرده کردن صفحات با کروم
  • حذف برنامه‌های پرمصرف از گوشی