10 تا سریع ترین راه های از بین بردن بوی بد کفش

10/01/2022
رفع بوی بد کفش
تعرق پاها و پوشیدن کفش نامناسب باعث می شود تا کفش هایتان بوی بد گرفته و شما به فکر راهی برای از بین برئن این بوی بیافتید در این مقاله راه کار های بسیاری را برای رفع و از بین بردن بوی بد کفش برای شما ارائه داده ایم .
مجله والی
مجله والی

پوشیدن کفش به مدت خیلی طولانی باعث عرق کردن پا و رشد باکتری ها و قارچ هایی در داخل کفش می شود و همین موضوع باعث ایجاد بوی بد در کفش می شود . و اغلب افراد با این مشکل سرو کار دارند و نه تنها بوی بد کفش آنها را آزار می دهد بلکه بسیار مضر نیز می باشد و دیگران را نیز اذیت می کند . روش های بسیاری برای از بین بردن بوی بد کفش وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای همیشه از شر این بوی بد خلاص شوید . در این مقاله می خواهیم با ارئه بهترین روش های رفع بوی بد کفش به شما در از بین بردن این بوی بد کمک کنید پس با ما در مجله والی همراه باشید . 

چرا کفش ها بو می گیرند؟

از بین بردن بوی بد کفش

در پا های ما بیش از 250 هزار غده عرق وجود دارد و جالب است بدانید که پا ها در طول یک روز به اندازه نصف لیوان عرق می کند با این حال طبیعی است که این عرق در کفش موجب ایجاد باکتری و قارچ و در نهایت بوی بو شود زیرا کفش ها هیچ گونه جای تهویه نداشته و یک فضای نسبتا گرم را نیز ایجاد می کند برای پا های ما و در صورتی که شما کفش هایتان را تمیز نکنید این باکتری ها نه تنها از بین نرفته بلکه بیشتر شده و هر بار موجب ایجاد بوی بد می شود . 

اما لازم است بدانید که برخی از افراد به طور طبیعی پاهایشان بیشتر از سایرین عرق می کند و همین موضوع موجب می شود تا کفش هایشان به سرعت بوی بد بگیرد . همچنین جنس کفش ها شما نیز بسایر تاثیر گذار خواهد بود . اگر جنس کفش شما نامناسب باشد به سرعت بو خواهد گرفت . 

ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد کفش

حال مشکل اصلی اینجاست که چگونه می توان این بوی بد را از بین ببریم شما برای جلوگیری از این مشکل می توانید چندین بار پاهای خود را بشویید اما باز این مشکل در روز های بعد نیز تکرار می شود. در نتیجه با این راه کار های ارائه شده می توانید به راحتی آن را برای مدت طولانی از بین ببرید.

  • از بین بردن بوی کفش با شستن آن

رفع بوی بد کفش با نمک

یکی از اولین و موثر ترین کار هایی که باید برای از بین بردن بوی بد کفش هایتان می توانید انجام دهید شستن کفش های می باشد. در اولین قدم باید کفش های خود را شسته و از هر گونه کثیفی پاک نمایید . و سپس اقدام به انجام راه های دیگر انجام نمایید. زیرا قبل از این کار هیچ روشی نمی تواند کاربردی باشد . برای شستن کفش هایتان می توانید از ماشین لباسشویی استفاده نمایید. لازم است این نکته را رعایت نمایید که حتما داخل کفش هایتان را بعد از شستن باز کنید و اجازه دهید تا زیر نور افتاد خشک شود . 

  •  از بین بردن بوی بد کفش با جوش شیرین

از بین بردن بوی پا برای همیشه

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بو بد کفش یکی راه های بسیار موثر و کاربردی می باشد . برای انجام این کار شما می توانید شب کمی جوش شیرین داخل کفش خود بریزید سپس در صبح جوش شیرین را از کفش های خود خارج نمایید . این کار باعث می شود تا از ایجاد بوی بد کفش جلوگیری شود . 

  •  از بین بردن بوی بد کفش با نمک

رفع بوی بد کفش چرم

یکی از دلایل مهمی که موجب ایجاد بوی بد در کفش می شود پوشیدن بدون جوراب کفش می باشد همچنین پوشیدن کفش های کتانی در فصل تابستان که بسیار بوی بد می گیرند . حال یکی دیگر از راه کار های از بین بردن بوی بد پا  ریختن نمک در داخل کفش است. زیرا نمک با جذب رطوبت کفش از ایجاد این بوی بد جلوگیری می کند برای انجام این کار لازم است تا چند روز یک بار مقداری نمک را در داخل کفشهایتان ریخته و اجازه دهید تا رطوبت موجود را کفش را به خود جذب کند از از ایجاد بوی بد جلوگیری کرده و آن را از بین ببرد . 

  •  رفع بوی بد پا و کفش با پودر بچه

بوی بد کفش نو

یکی از راه ها می تواند پاشیدن پودر بچه در کفش باشد البته که با این راه نمی توانیدبوی بد کفش را از بین ببرید و کمک بسیاری در جلوگیری از بوی گرفتن پاهای شما می کند در نتیجه می توانید قبل پوشیدن کفش مقداری پودر بچه داخل کفش خود بپاشید. 

  • رفع بوی بد کفش با فریز کردن

از بین بردن بوی بد کفش با الکل

شاید قرار دادن کفش هایتان در داخل فریزر کار چندان جالبی نباشد اما این کار کمک بسیاری در از بین بردن بوی بد کفشتان می شود ددر نتیجه لازم است تا کفش هایتان را در کیسه گذاشته و داخل فریزر قرار دهید، اجازه دهید حداقل یک شب تا صبح در فریزر باقی بماند تا به طور کامل بوی بد آن از بین برود . 

  •  رفع بوی بد کفش با پوست لیمو و پرتقال

رفع بوی بد کفش با جوش شیرین

یکی از روش هایی که بسیار کاربردی میباشد و باعث می شود بوی بد کفش هایتان از بین برود ایجاد بوی خوب و خوشایند در کفش هایتان است . می توانید برای این کار از پوست لیمو و پرتقال کمک بگیرید . لازم است تا پوشت این مرکبات را جدا کرده و به ودت یک روز کامل در کفش های خود قرار دهید تا به طور کامل بوی بد کفشتان را از بین ببرد. 

  • رفع بوی پا با استفاده از الکل

اسپری رفع بوی بد پا

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که در فصل گرم کفش هایتان دچار بوی بد می شود و به طور کلی دارای این مشکل هستید. می توانید از الکل استفاده کرده و این بوی بد را رفع نمایید . برای انجام این کار لازم است تا قبل از پوشیدن کفش به کف پای خود و بین انگشتان خود مقداری الکل اسپری کنید و سپس جوراب هایتان را بپوشید. همچنین می تونید مقداری از الکل را در کفتان اسپری کنید تا به طور کامل از بوی بد پا در امان بمانید. 

  • رفع بوی بد کفش با استفاده از زغال

رفع بوی بد کفش ورزشی

یکی از روش های رفع بوی بد پا ها و کفش ها استفاده ذغال می باشد . زغال به دلیل داشتن انتی اکسیدان و همچنین خاصیت بالای جذب بسیتار مناسب برای از بین بردن بوی بد کفشتان می باشد در گذشته نیز از این ترفند برای رفع بوی بد یخچال استفاده می کردند . در نتیجه یکی از ترفند های مناسب برای رفع بوی بد کفش می باشد برای این کار می توانید زغال را به تکه های زیر تقسیم کرده و در داخل کفش خود قرار دهید. و لازم است تا حداقل 12 ساعت بگذارید در کفش هایتان باقی بماند . 

  • رفع بوی بد کفش با استفاده از میخک

رفع بوي بد كفش و پا

شما می توانید برای از بین بردن بوی بد کفش هایتان از یک مشت میخک خشک شده استفاده نمایید این کار باعث می شود تا پس از چند ساعت به طور کامل بوی بد کفشتان را از بین ببرد لازم است بدانید که هر چه این میخک های خشک شده در کفشتان بیش تر بماند، بهتر عمل کرده و شما می توانید نتیجه بهتری از آن ها بگیرید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که حتما میخک ها را در نوک کفشتان و جایی انگشتان پا قرار می گیرند قرار دهید . 

  • از بین بردن بوی کفش با چای کیسه ای

رفع بوی بد کفش با چای کیسه ای

استفاده از چای کیسه ای در داخل کفشتان باعث از بین رفتن سریع بوی بد کفشتان می شود . برای این کار لازم است از چای کیسه ای خشک استفاده نمایید ولی اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید می تونید آن را از آب جوش تا چند دقیقه بجوشانید. سپس اجازه دهید خنک شود بعد برای 1 ساعت در کفش های خود قرار دهید و سپس آن را از داخل کفش برداشته و داخل کفشتان را تمیز نمایید . 

جمع بندی نهایی

از بین بردن بوی بد کفش کار چندان دشوار نمی باشد و شما می توانید با رعایت بهداشت و به کار بردن روش های کاربردی بالا از شر این بوی بعد کفشان خلاص شوید .