معرفی شخصیت های سریال لوکی و داستان سریال لوکی + نقد فیلم

06/03/2022
سریال لوکی
در این مطلب قصد داریم تا تمامی زوایای این سریال را مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب به معرفی شخصیت ها، داستان سریال لوکی و نقد این سریال وچارت امتیاز از دیدیگاه چند سایت معتبر خواهیم پرداخت. اگر به این سریال علاقه دارید و با قصد دیدن این سریال را دارید با مجله والی همراه شوید.
مجله والی
مجله والی

loki

سریال لوکی ( loki)  یک مجموعه سریال تلوزیونی آمریکایی است که برای سرویس استریم دیزنی و بر اساس شخصیت کامیک مارول به نام لوکی ساخته شده است. داستان این فیلم  بعد از حادثه Avengers: Endgame را به تصویر می کشد. این فیلم در ژوئن سال 2021 در شش قسمت پخش شد که در همان زمان با نقد های مثبتی از جانب منتقدان و سریال بازان روبرو شد. این فیلم به کارگردانی کیت هرون در ژآنر علمی- تخیلی و ابر قهرمانی ساخته شده است. 

بازیگران سریال لوکی

شخصیت های سریال لوکی

در این مجموعه باز هم نقش اصلی (لوکی) بر عهده تام هیدلستون بازیگر انگلیسی ساکن آمریکاست او این نقش را در سری فیلم های اونجرز هم بر عهده داشت و به ج رات می توان گفت که مناسب ترین فرد برای این نقش خود اوست. از دیگر بازیگران این مجم وعه می توان اوون ویلسون ، سوفیا دی مارتینو و ساشا لین اشاره کرد.  

داستان سریال  لوکی 

داستان سریال لوکی  

در این سریال همانطور  که همه حدس میزدیم و در کامیک هم آمده بود بود انتظار داشتیم که شخصیت لوکی تغییر کند.بعد از اینکه سیلوی هم وارد داستان می شود این موضوع بیشتر ملموس می شود. وقتی که می بینیم که لوکی ها با اینکه خیلی از هم متفاوت اند اما همگی شباهت های زیادی هم دارند. فاز سریال های مارول که بر روی شخصیت ها تمرکز دارند از قائده سریال لوکی هم مستثنی نیست وقتی میبنیم شخصیتی مثل موبیوس توسط سیستمی کنترل گرا کنترل می شود و از آن خارج نمی شود در مقابل للوکی که همیشه شخصیت تخریب گر و سرکشی داشته و در عمر هزار ساله خود همیشه در سایه برادرش زندگی می کرده حال به عنوان یک شیطان در تمامی جهان از او به یاد برده می شود در مقابل شخصیت سیلوی که جنسیت دیگری از لوکی است در مقابل او ظاهر می شود تمامی این شخصیت ها نماد و مفهوم خاص خود را دارند افرادی که در زندگی آزادی عمل ندارند و تنها در محدوده قانون خاص و اجباری زندگی می کنند و هیچ فرقی با یک برده ندارند. افرادی که حق انتخابی به جز آوارگی و زندگی بیهوده و بدون پایان خاصی و هدفی ندارند( سیلوی) همه این ماجرا ها همه روز در اطرف ما اتفاق می افتند. در این سریال پی میبریم که وقایعی که در سری های پیش مهم بودند حالا چه بی اهمیت هستند وقتی می بینیم که سنگ بی نهایت در تی وی ای هیچ قدرتی ندارند و عملا بی مصرف است. اما جذاب ترین قسمت این فیلم رویاروی لوکی با نسخه ها و ورژن های مختلف خودش است و وقتی به ضعف خود که در تمامی لوکی ها مشترک است پی می برد( هیچکدام وفادار نیستند) 

سریال لوکی

از کاستی های این سریال می توان به فشرده بودن در  ب  رخی  اپی زود سریال اشاره کرد. بعضی مواقع در سریال روند داستان به قدر تند می شد که بیننده از سریال جا می ماند اما در عین حال گاهی اوقان آنقدر خوب به شخصیت پردازی و داستان گویی پرداخته می شد که این کاستی به چشم نمی آمد. البته بعد ها شایعه شد که لوکی به علت پاندمی کرونا به قسمت کاهش پیدا کرد و قرار بود این سریال 10 تا 12 قسمت باشد.

موسیقی سریال لوکی

موسقی فیلم لوکی از همه لحاظ بی نظیر و بی نقص بود و بیانگر تمامی احساس شخصیت ها و موقعیت ها بود. از بینظیر ترین موسیقی های این فیلم در بخش های حماسی این سریال است. این سریال با تمامی کاستی ها و ضعف هایش می تواند ادعا کند که بهترین سریال مارول تا به امروز است و این نسخه تمام چیز ی است که این مجموعه بعد از داستان Avengers: Endgame نیاز داشت. وقتی در این سریال میبینیم که فردی که همیشه به بد بودن و ازبین رفتن و شکست متهم بود بارها و بارها می میرد و زنده باقی می ماند و سعی دارد همه را نجات دهد دریچه جدید از دنیا مارول به روی مخاطبین باز می شود.