طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی به روش رستورانی و بسیار خوشمزه

12/01/2022
طرز تهیه کباب تابه ای
کباب تابه ای به عنوان یکی لذیذ ترین و خوشمزه ترین غذا های ایرانی علاوه بر اینکه بسیار پر طرفدار می باشد بلکه بسیار راحت و اسان تهیه می شود پس برای تهیه این غذای خوشمزه آن هم به روش رستورانی این پست را دنبال نمایید .
مجله والی
مجله والی

طرز تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی

کباب تابه ای یکی از انواع غدا های پر طرفدار است که اغلب مردم آن را دوست دارند این غذای خوشمزه را علاوه بر اینکه می توان به عنوان وعده های غذایی و شام و ناهار تهیه نمود بلکه یکی از گزینه های مناسب برای مجالس می باشد این غذا نیز از جمله غذاهایی است که به روش های مختلف درست می شود و شما می توانید بسته به سلیقه ی خود آن را هم صورت آبدار درست کرده و هم به صورت بدون آب و سرخ کرده تهیه کنید برای یادگیری و طرزتهیه کباب تابه ای رستورانی و خوشمزه با این مطلب آشپزی در مجله والی همراه باشید . 

طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه

طرز تهیه کباب تابه ای ابدار

کباب تابه ای علاوه بر آنکه بسیار خوشمزه می باشد بلکه بسیار ساده آماده می شود و همین موضوع باعث شده تا به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل شود. شما با داشتن این مواد اولیه می توانید به راحتی در خانه غذای محبوبتان را درست کرده ودیگر احتیاجی ندارید که برای تهیه کباب به بیرون بروید . 

مواد لازم برای طرز تهیه ی کباب تابه ای

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی ۴ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت کباب تابه ای

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ابتدا لازم است پیاز ها را پوست کنده و بشوییم و به با دانه متوسط رنده آن را رنده نمایید و سپس در یک کاسه بزرگ ریخته و سپس گوشت چرخ کرده ها را در کاسه حاوی پیازهای رنده شده بریزید سپس زمان آن رسیده تا چاشنی ها را به آن اضافه نمایید پس به آن نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید . 

مرحله دوم

حال این مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید تا کاملا یکدست شود و مانند کباب کوبیده تا چند دقیقه آن را ورز دهید تا به خوبی منسجم شود . و اجازه دهید تا حداقل یه ساعت در یخچال بماند . البته اگر زمان کافی برای این کار ندارید می توانید این مرحله را حذف نمایید و تنها چند دقیقه به خوبی آن را ورز دهید و سپس مرحله بعد را انجام دهید . 

مرحله سوم

پس از آنکه مرحله دوم را انجام دادید لازم است تا یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و با مقداری روغن آن را چرب نمایید و در ادامه مایه های کباب را در کف تابه ریخته و سطح انرا کاملا صاف می نماییم به صورتی که قطر تمام قسمت های کباب در تابه یکسان باشد . 

مرحله چهارم

سپس از انکه کباب خودش را گرفت و شروع به سرخ شدن کرد به صورت دلخواه آن را در تابه برش می زنیم و زمانی که یک سمت آنها سرخ شد آنها را برمی گردانیم تا سمت دیگر آن ها نیز سرخ شود و کاملا بپزد . 

مرحله پنجم

در این مرحله پخت کباب های شما به پایان میرسد و حال در صورتی که می خواهید این کباب را صورت آبدار تهیه نمایید لازنم است تا سس مخصوص آن را تهیه نمایید به این منظور لازم است تا رب گوجه فرنگی را در یک تابه جداگانه ریخته و با روفن به خوبی تفت دهید تا کاملا سرخ شود و به شما یه سس خوش رنگ و خوشمزه دهد . 

مرحله ششم

باید به خاطر داشته باشید که رب گوجه فرنگی را زیادی نیز سرخ نکنید تا بسوزد در این صورت نه تنها سس کباب شما خوشمزه نشده بلکه بو و طعم نا مطبوعی خواهد گرفت در نتیجه مراقب باشید تا رب را نسوزانید پس از تفت دادن رب لازم است تا به مقدار نفص فنجان به آن آب و زعفران دم کرده اضافه نمایید سپس به مقدار لازم به آن آبلیمو و فلفل سیاه اضافه نمایید سپس ترکیبات را با هم مخلوط کرده تا یک سس یکدست بدست آورید . 

مرحله هفتم

پس از انکه دو طرف کباب ها سرخ شد و سس شما نیز آماده شد لازم است تا سس را در تابه حاوی کباب تابه ای ریخته و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید تا در شعله بسیار ملایم و کم کباب ها با سس تهیه شده و بپزد و کاملا سس به خورد کباب برود می توانید در این مرحله گوجه ها را از وسط نصف کرده در کنار تابه بچینید که تا زمان آماده شدن کباب ها آن نیز بپزند. 

مرحله هشتم

در این مرحله غذای شما آماده سرو می باشد ام در صورتی که تمایل دارید در کنار آن سبی زمینی سرخ شده نیز داشته باشید می توانید تعدای سیب زمینی را به صورت خلالی خورد کرده و سرخ نمایید و سپس از آماده شدن کباب و در زمان سرو در کنار غذا ی خود قرار دهید و بشقاب خود را آن ها تزیین نمایید . 

کباب تابه ای زعفرانی

برای تهیه کباب تابه ای زعفرانی لازم است به اندازه 2 قاشق غذا خوری زعفران دم کرده را با 25 گرم کره ذوب شده مخلوط نمایید و در زمان پخت کباب ها با یک قلمو روی کباب ها بکشیدو سطح کباب ها را به این ترکیب آغشته نمایید این کار علاوهبر اینکه باعث می شود کباب های شما عطر زعفران به خود بگیرد بلکه باعث می شود بسیار لذیذ تر و خوشمزه تر نیز شوند. 

کباب تابه ای آبدار

اگر دوست ندارید که باب تابه ای که درست می کنید خشک باشد با آن را حرارات ملایم و پایین سرخ کنید زیرا حرارت زیاد باعث تا مایه کباب آب ننداخته و خیلی سریع سرخ شده و خشک شود اما اگر کباب شما با حرارت پایین سرخ شود مایه کباتان آب انداخته و کباب تان ابدار تر می شود در نتیجه باید روی حرارت کم گذاشته و زمان بیشتری را صرف سرخ کردن آن نمایید. 

کباب تابه ای در فر

پخت کباب تابه ای در فر یکی از روش های تهیه کباب تابه می باشد که امروزه بسیار مورد توجه می باشد بیشتر نیز در ترکیه برای تهیه کباب تابه ای ترکیه مرسوم می باشد 

نکات تکمیلی در مورد کباب تابه ای

  • این مواد اولیه ذکر شده تنها برای تهیه کباب برای 4 نفر می باشد . 

  •  زمان آماده سازی مواد اولیه و پخت کباب تابه 45 دقیقه زمان می برد 

  • کباب تابه ای را می توان در تمامخ وعده های ناهار و سام تهیه کرده و سرو نمود .