آرایش مخصوص افراد عینکی | خط چشم برای افراد عینکی

15/01/2022
آرایش چشم برای افراد عینکی
خانم هایی که عینک می زنند، هنگام آرایش کردن چشم باید علاوه بر مدل چشم باید به مدل عینک، ضخامت و رنگ فریم هم توجه داشته باشند.
مجله والی
مجله والی

آرایش چشم به عنوان یکی از مهم ترین بخش های آرایش صورت مخصوصاً برای خانم هایی که عینکی می باشد، با ما همراه شوید، و نکته های مهم آرایشی مخصوص آرایش چشم خانم های عینکی را بدانید.

زمانی که چشم های شما ضعیف می شود، و حتماً باید از عینک یا لنز استفاده کنید. هنگام استفاده از آرایش چشم باید به نکات مهمی توجه کنید. استفاده از عینک نیز یک حرکت درمانی می باشد، ولی زیبایی معمولاً چهره بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. استفاده از عینک برای بهبود بینایی و جلوگیری از افزایش تعداد چشم ضروری می باشد. همین استفاده مداوم از عینک باعث می شود، ناحیه ی زیر چشم تا حدودی تاریک و غرق شود.

افرادی که عینک می زنند، هنگام آرایش کردن باید به نکات مهمی از قبیل آرایش ابرو تا خط چشم، سایه چشم، ریمل و... توجه ی ویژه ای داشته باشند. در ادامه ی این مطلب از مجله والی قصد داریم، تا به این نکات بپردازیم، تا به زیبایی صورت شما کمک کنیم، با ما همراه باشید.

آرایش چشم برای افراد عینکی

  • مدل فریم عینک 

فرقی نداره فرم عینک شما کلاسیک باشد، و چه یک فریم ترند و مد روز بهتر می باشد، رنگ فریمی را انتخاب کنید، که کار را قدری راحت تر کند. فریم های مشکی، آب تیره، طرح لاک پشتی و زغالی چین و چروک های پیرامون چشم را بیشتر نشان می دهند.

رنگ فریم خاکستری متمایل به قهوه ای، برنزه و خاکستری گونه ها را تراشیده تر و صورت شما را لاغرتر نشان می دهند، و به نوعی مانند کانتور در آرایش عمل می کنند. فریم های مات به رنگ صورتی، عسلی یا کهربایی و خاکستری پوست صورت را شاداب و گلگون می کنند. فریم های عینک قرمز روشن، فیروزه ای و یا چند رنگ شما را شاداب و سرحال نشان می دهند، و بهتر است، در مواقعی که به قدرت بیشتری در نزد مخاطب نیاز دارید، از آن ها استفاده کنید.

  • استفاده از کانسیلر برای زیر چشم

آرایش چشم ریز

می توانید با استفاده از یک براش کوچک مقداری کانسیلر را زیر چشم خویش بزیند. با انجام این کار می توانید بخش های تیره زیر چشم خود را پوشش دهید، و رنگ پوست خود را در تمام نقاط یکدست می شود. بهتر است، کانسیلر را به شکل V زیر چشم بزنید، و با استفاده از براش ملایم یا نوک انگشت و با ضربه زدن های آرام آن را روی پوست پخش کنید.

  • روی کرم پودرتان از پنکک استفاده کنید.

با استفاده از پنکک می توانید آرایش خود را فیکس کنید، و از کثیف شدن عینک خود جلوگیری کنید. 

  • آرایش ابروها برای آرایش با عینک

آن دسته از خانم هایی ک عینک می زنند، باید به ابروهای خود اهمیت خاصی بدهند، و به صورت منظم و دائمی ابروهای خود را مرتب و خوش حالت نگه دارند. جهت انجام این کار می توانید از ریمل ابرو استفاده کنید، تا ابروهای شما را زیبا تر کند.

  • خط چشم مناسب برای مدل آرایش چشم با عینک

هنگام کشیدن خط چشم بالایی حال خط چشم شما از جنس مداد سخت باشد، یا مایع فقط مطمئن شوید، که فاصله ی بین مژه ها را کاملاً پر می کنید. سعی کنید، از رنگ های تیره و یا اگر فریم مشکی برای عینکتان استفاده می کنید، دو درجه روشن تر از رنگ تیره ی فریم را انتخاب کنید، تا رنگ هایشان باهم تداخل نداشته باشند.

از گوش پاک کن هم می توانید برای از بین بردن ناهمواری های خطوط استفاده کنید، تا بتوانید که خط چشم شما طبیعی تر به نظر برسد. حتماً سعی خود را بر این بگذارید، که خط بالایی خط چشم شما روشن تر باشد، تا تضاد کافی را به وجود آورد، و خط چشم شما را زیباتر جلوه دهد. هنگام کشیدن خط چشم به دو نکته ی زیر توجه داشته باشید.

اگر چشم های شما به خاطر زن عینک عینک کوچک تر به نظر می رسد، مطمئن شوید، که خط چشم را در تمام نقاط چشم کشیده‌ شده است.

حتی ممکن است، به خاطر زدن عینک چشم های شما بزرگ تر به نظر برسد، در این صورت باید خط چشم کمی بکشید، و تمام چشم را با خط پر نکنید. این کار باعث می‌ شود، که چشمانتان کمی کوچک‌ تر شوند، و طبیعی‌ تر به نظر بیایند.

  • خط چشم گربه‌ ای

این نکته برای عینکی‌ ها مناسب می باشد، چون بسیاری از ماها فراموش می‌ کنیم، که می‌ توانیم با خط چشم بازی کنیم. کمی خط چشم خود را به سمت بالا بیاورید، و کاری کنید، که خط چشم گربه‌ ای شود. در این حالت چشمان شما بهتر دیده می‌ شود.

  • استفاده از روشن کننده داخل چشم، زیر خط چشم، و زیر استخوان ابرو 

این روشنی در نزدیکی چشم باعث می شود، که چشم ها روشن تر و بازتر دیده شود، و زمانی که این روشنی را با تیرگی ترکیب می کنید، تضادی زیبا و جذاب ایجاد می کند، و باعث می شود، چشمانی شاداب تر زیر عینک داشته باشید. توجه داشته باشید که در این آرایش بیشتر توجه ما به ایجاد عمق و بُعد می باشد، پس حتماً باید زمان استفاده از رنگ های تیره و روشن با دقت عمل کنید.

  • استفاده از فرمژه 

با استفاده از فرمژه می توانید چشم های جذاب تر و زیبا تر داشته باشید. ولی هنگام استفاده از آن احتیاط کنید، چون ریشه مژه هایتان را ضعیف می کند. توصیه می شود فقط برای مژه های بالایی از ریمل استفاده کنید، و به مژه های پایین ریمل نزنید.

  • سایه چشم برای مدل آرایش چشم با عینک

خانم های عینکی برای کشیدن سایه از سایه های ملایم استفاده کنید، چون برای شما مناسب تر از سایه چشم های تیره و پررنگ هستند، سایه چشم هایی به رنگ های روشن صورتی، کرمی، نقره ای و... هستند، برای خانم های عینکی بسیار مناسب می باشند.

  • ریمل برای مدل آرایش چشم با عینک

با استفاده از ریمل های حجم دهنده و ضد آب می توانید مژه های خود را حجم دهید، و جذابیت چشم های خود را دوچندان کنید، حتی اگر هیچ آرایشی هم نداشته باشید، با استفاده از ریمل به تنهایی می توانید چشم های جذابی داشته باشید.

  • آرایش لب برای مدل آرایش چشم با عینک

آرایش لب ها به هیچ عنوان ربطی به عینکی بودن یا نبودن شما ندارد. فقط باید اگر آرایش چشم تان ملایم می باشد، از رژلب ملایم استفاده کنید، و زمانی که آرایش چشم هایتان غلیظ می باشد، از رژلب های پررنگ استفاده کنید. رژلب قرمز تناسب زيادي با عینک دارد.

  • برای زیباتر شدن با عینک طبی رژگونه بزنید.

اگر تا الان دقت کرده باشید، زمان هایی که شما عینک می زنید، و می خندید، عینك در جایی به صورت تان برخورد می كند. از همان نقطه خط رژگونه را شروع كنید، تا صورتتان طبیعی به نظر برسد، و پوست گونه ی شما درخشنده و شفاف شود.

  • آرایش پلک پایین

یکی از مزیت های زدن این می باشد، که زدن عینک باعث می شود، تا چشم های شما قدری بزرگتر دیده شود. افزودن کمی رنگ به پلک پایین باعث می‌ شود، که چشمای شما زیباتر و جذاب تر به نظر برسد. این نکته ی آرایشی برای عینکی‌ ها چیزی است که می‌ توانید همیشه از آن استفاده کنید. این کار را بکنید، و تفاوت را احساس کنید.

جهت جلوگیری از عفونت چشم به نکات زیر توجه کنید.

  • به هیچ عنوان لوازم آرایشی خود را برای استفاده در اختیار دیگران قرار ندهید.
  • هنگام خرید لوازم آرایش را تست کنید، و حتماً از اسفنج آرایشی نو استفاده کنید.
  • از فروشنده بخاهید، که درب لوازم آرایش را با الکل تمیز کند، بعد آن را روی پوست شما بزند.
  • به هیچ عنوان به ریمل و خط چشم خود آب یا مایعات ديگر اضافه نکنید، مگر این که روی جعبه اجازه ی این کار به شما داده شده باشد.
  • چنان چه رنگ یا بوی لوازم آرایش تان تغيير کرد، آن را دور بیندازید.
  • زمانی که چشم شما دچار سوزش یا قرمزی شد، دست از آرایش کردن بکشید.
  • بعد از درمان عفونت چشم همه ی لوازم آرایشی که قبلاً برای چشمان تان استفاده می کردید، را دور بیندازید.

سخن پایانی 

  • از آزمون و خطا نترسید، و سعی کنید، به مرور و با امتحان کردن آرایش های مختلف به قوانین آرایشی که برای چهره شما مناسب تر است، برسید.
  • حتماً از عینک و نوع آرایشی استفاده کنید، که به جای محو کردن ویژگی های چهره آن ها را برجسته تر کند، مثلا افرادی که استخوان گونه کشیده ای دارند، باید از فریم های پهن تر و براق تر استفاده کنند.
  • بدون شک تمام خانم های عینکی به یک جفت عینک استاندارد و معمولی احتیاج دارند، که بتوانند در شرایط مختلف از آن استفاده کنند، ولی داشتن یک جفت عینک فانتزی یا هنری و خاص برای زمان هایی که می خواهید ظاهر متفاوتی از خود به نمایش بگذارید، نیز خالی از لطف نخواهد بود. مثلاً عینکی که فریم سفید دارد، آرایش چشم روشن و گربه ای ظاهری مدرن و جذاب به شما خواهد بخشید.
  • اگر عینک شما دارای فریم رنگارنگ یا طرح دار می باشد، سلیقه ی شما را تحسین می کنیم، ولی برای آن که دیگران با نگاه کردن به چهره شما به یاد رنگین کمان نیفتند، به شما توصیه می کنیم، از آرایش های خنثی استفاده کنید. آرایش را تا حد امکان ساده که از سایه های رنگی و برجسته در آن استفاده نشده باشد.
  • بعضی از خانم های عینکی از سیاهی دور چشم و دایره های تاریک در این ناحیه رنج می برند، قبل از شرکت در مراسم و مجالس سعی کنید، از کرم پوشش دهنده مناسب برای دور چشم استفاده کنید.

به عنوان نکته ی پایانی توجه داشته باشید، که بعضی اوقات نه همیشه انتخاب سادگی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود، و یک چهره شاداب با پوست سالم و روشن حتی بدون آرایش و از پشت عینک جلوه خودش را خواهد داشت.