برای جوان شدن پوست چی بخوریم؟ | راز های جوانی چیست؟

20/11/2021
ترفند های جوان سازی پوست
در این مقاله قصد داریم شما را با روش ها و ترفند های بسیار ساده ضد پیری و روش های طبیعی برای جوان سازی پوست صورت و دست آشنا کنیم تا به کمک این روش ها و پرداخت کمترین هزینه جوان ترین و زیبا ترین چهره را داشته باشید پس با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

می دانیم که زیبایی و جوان ماندن آرزوی همیشگی هر انسانی است و همچنین علاقه‌ به داشتن ظاهری جوان و حفظ جوانی به اندازه‌ی خلقت انسان قدمت دارد.

اگر به دنبال دانستن این که چگونه می توانید با گذر زمان 10 سال جوان تر به  به نظر برسید یا بدون اینکه  جراحی پلاستیک انجام دهید، همیشه پوست جوانتر،  دست های جوان تر، موهای پرپشت تر و بیشتر داشته باشید  کافیست بدانید که با تغییر عادات روزمره و استفاده از ترفندهای ضد پیری ساده و همچنین تمرکز بر سبک زندگی‌تان می توانید به پوستی جوان تر و شاداب تر برسید.ادامه ی این بخش از سلامت پوست و موی  مجله والی را بخوانید تا برای دانستن راز چهره جوان داشتن، جوان سازی پوست صورت و دست، قرص ها، ویتامین ها و آمپول های جوان سازی پوست و...  بیشتر بدانید.

ضمنا برای  می توانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر از روش های چاقی صورت، روش های درمان جوش و همچنین درمان خشکی پوست به سایر بخش های مجله والی مراجعه کنید.

هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید (دوری از نور خورشید)

جوان سازی پوست صورت

یکی از نشانه های پیری میزان آسیب نور فرا بنفش خورشید با حدود 90 % می باشد که اگر در معرض آن قرار بگیرید  الاستین پوست را از بین می برد که موجب تغییر رنگ پوست، چین و چروک و لکه های پوستی و ... خواهد شد.از این رو استفاده از کرم های ضد آفتاب و پوشاندن پوست در برابر نور خورشید به منظور جلوگیری از سرطان پوست همواره تاکید شده است.SPF 30 کرم استانداردی است که توسط پزشکان توصیه می شود که باید هر روز از آن استفاده شود.البته این نکته را باید گفت که برخی فکر میکنند کرم های ضد آفتاب را فقط در روز های آفتابی باید استفاده کنند در حالی  که این طرز فکر اشتباه بوده و مهم نیست که روز ابری یا آفتابی باشد اشعه ماورا بنفش همیشه وجود دارد به خاطر داشته باشید که هر چند ساعت یک بار، کرم را دوباره بزنید. 

هر روز از پاک کننده صورت و مرطوب کننده استفاده کنید

باید بدانید پس از استفاده از هرگونه مواد آرایشی از پاک کننده ها استفاده کنید تا مواد شیمایی و آرایشی برای مدت طولانی روی پوست باقی نمانند. سعی کنید از پاک کننده مناسب گروه سنی‌تان  و رطوبت رسان و ملایم برای پوست‌تان استفاده کنید و توجه داشته باشید که دارای روغن اضافی نداشته باشد این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر پاک کننده شما سختی زیادی داشته باشد، ممکن است پوست‌تان را خشک کند و حتی موجب تسریع روند پیر شدن شود.

حتما به این نکته نیز توجه کنید که بعد از استفاده از پاک کننده ها یا شوینده های صورت از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید زیرا  رطوبت رسانی به پوست نیز برای تمیز و سالم نگه داشتن آن مهم است.

استفاده از لوسیون دست

جوان سازی پوست دست در منزل

پوست دست در مقایسه با سایر اعضای بدن بسیار نازک تر بوده و بیشتر مستعد به پیری است از این رو مواقعی که هوا خشک باشد و رطوبت پوست کم شود دست شما از آنچه هست مسن تر دیده می شود از این رو برای رطوبت رسانی به پوست دست و همچنین جوان سازی پوست دست از لوسیون حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

آب فراوان بنوشید

طبیعی ترین و بهترین راه برای  جوان تر به نظر رسیدن، مصرف روزانه  6 تا 8 لیوان آب تصفیه شده می باشد زیرا زمانی که بدن دچار کم آبی می شود برای انجام عملیاتی حیاتی و حفظ حیات و همچنین انجام عمل تعریق و دفع سموم از بدن، از آب موجود در بدن استفاده کرده و آن را به بخش های مهم و ضروری مانند قلب و کبد منتقل می‌کند و اهمیت زیادی به پوست نمی دهد از این رو خشکی باعث می شود که پوست خشک و چروکیده شود.از این رو مصرف آب خود را افزایش دهید تا آب مورد نیاز برای تشکیل سلول‌های پوست در بدن شما وجود داشته باشد.

کنترل استرس

همیشه سعی کنید تا جایی که می توانید بخندید و زندگی شادی داشته باشید زیرا استرس علاوه بر اینکه از داخل شما را به هم میریزد، بر روی ظاهر شما نیز به شدت تثیر گذار است و موجب فرایندهای التهابی در پوست مانند پسوریازیس، آکنه و اگزما می شود.

به همین دلیل هر قدر در زندگی‌تان استرس کمتری داشته باشید، از لحاظ روانی با فرسودگی کمتری مواجه خواهید شد، که در نهایت به فرسودگی و استهلاک فیزیکی کمتر شما منجر خواهد شد.

معرفی بهترین راهکار های خانگی و طبیعی برای جوان ماندن پوست

در کنار این لوسیون ها و کرم های ضد آفتاب بسیاری از مواد طبیعی نیز وجود دارند که دارای خواص انکارناپذیری بوده که در این مقاله قصد داریم  چند ماده‌ی طبیعی را به شما معرفی کنیم که پوست را جوان نگه می‌دارند و استفاده‌‌ی روزمره‌ از این مواد طبیعی به کند شدن روند پیری پوست کمک شایانی می کند.

سیب زمینی

ماسک سیب زمینی برای سفید شدن صورت

یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش های خانگی برای جوان سازی پوست، سیب زمینی یا استفاده از آب سیب زمینی می باشد که تاثیر زیادی بر از بین بردن لک های قهوه ای، خنک کنندگی و آرامش بخشی، پاکسازی پوست و روشن شدن پوست دارد.طرز استفاده از آن نیز به این صورت است که :

  • می‌توانید سیب‌زمینی خام رنده‌شده یا آب آن را هر روز به‌ مدت 15 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید؛
  • برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست یا پاک‌سازی آن و روشن‌ترشدن رنگ پوست‌تان می‌توانید به ماسک‌تان کمی آب‌لیمو هم اضافه کنید.

استفاده از پاپایا

ماسک صورت پاپایا

پاپایا نوعی گیاه بوده که سرشار از ویتامین آ، ویتامین ث، آنتی اکسیدان ها و آنزیم ها بوده و برای چشم، پوست و مو بسیار مناسب است به گونه ای که با لایه برداری سلول های مرده، پوست را محکم تر می سازد.

برای استفاده از ماسک پاپایا کافی است پوست آن را روی صورت و گردن بمالید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. این ماسک می‌تواند التهاب و جوش‌های صورت را نیز بهبود ببخشد. برای تهیه ماسک می‌توانید از پوره این میوه هم استفاده کنید. از عصاره این میوه برای تهیه کرم و شامپو هم استفاده می‌شود.

مصرف تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

یکی از ماسک های خانگی، ماسک سفیده تخم مرغ می باشد زیرا تخم مرغ، حاوی پروتئین بوده و پوست را سالم و جوان نگه می دارد و  کار آن سفت کردن پوست، بستن منافذ و کاهش تیرگی پوست است.از سفیده تخم مرغ در تهیه انواع ماسک صورت و برای انواع پوست‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید.

 آب برنج

اب برنج برای لک صورت

استفاده از آبی که از  کاسه برنج چه پخته چه خام برداشته می شود  در احیای پوست، بهبود وضعیت پوست و کند شدن روند پیری بسیار موثر است.

شیر و روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل برای پوست

شیر نارگیل به تمیز شدن پوست بسیار کمک می کند و سر شار از ویتامین و مواد معدنی است و موجب جوان، نرم، انعطاف پذیر و درخشان تر شدن پوست می شود.روغن نارگیل نیز خاصیت مرطوب‌کنندگی و سفت کندگی پوست صورت را داراست. روغن نارگیل نیز پوسته‌پوسته‌های روی صورت را پاک‌سازی می‌کند و پوستی ابریشمی و شفاف به شما هدیه خواهد داد.

ترکیب گلیسیرین و گلاب

خواص گلاب برای پوست

گلاب نوعی آنتی اکسیدان عالی و گلیسیرین یک  مرطوب کننده عالی می باشد که اگر این دو را باهم ترکیب کنید موجب احیا و رطوبت پوست شده پوست را درخشان تر و جوان تر می کند.

ویتامین E

 ماسک ویتامین e برای لک صورت

یکی از ویتامین های بسیار مفید برای  جوان‌تر و سالم‌تر ماندن پوست، ویتامین E می باشد که به صورت کپسول هایی در داروخانه ها به فروش می رسد. ویتامین E بازسازی و احیای سلولی را افزایش می‌دهد، برای درمان زخم، جوش و چین و چروک پوست هم بسیار مناسب است.از این رو روند بازسازی و بهبود پوست را سرعت می‌بخشد و رنگ پوست‌تان را روشن تر می کند.برای استفاده از کپسول ویتامین E می توانید مقداری از آن را به کرم های روزانه خودتان اضافه کنید یا محتویات آن را مانند کرم روی پوست خود بمالید.

 

 

راز جوان ماندن