معرفی 10 فیلم برتر علمی تخیلی چارت Imdb

06/03/2022
فیلم علمی تخیلی (Sci-Fi)
فیلم های علمی تخیلی طرفداران خاص خود را دارند ولی نمی شود از جذابیت این فیلم ها را زیر سوال برد. اگر شما هم یکی از طرفداران فیلم های علمی تخیلی هستنید با این مطلب در مجله والی همراه شوید تا بهترین فیلم های علمی تخیلی(Sci-Fi) را به شما معرفی کنیم
مجله والی
مجله والی

1. مستعمره  The Colony

دانلود فیلم the colony

این فیلم جدید ترین فیلم علمی تخیلی امسال است. این فیلم در ژانر اکشن، ماجراجویی (علمی تخیلی) ساخته شده است.جزر و مد(Tides) (همچنین به عنوان مستعمره شناخته می شود) یک فیلم علمی تخیلی هیجان انگیز آلمانی-سوئیسی انگلیسی زبان محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی و نویسندگی تیم Fehlbaum است. در این فیلم نورا آرنزدر، ایین گلن، سارا سوفی بوسنینا و جوئل باسمن به ایفای نقش پرداخته اند. داستان این فیلم در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد، یک فضانورد زن که در زمینی که مدت‌ها از بین رفته بود غرق می‌شود، باید درباره سرنوشت جمعیت باقی‌مانده این سرزمین تصمیم بگیرد.

2. سری فیلم های ترمیناتور terminator

دانلود فیلم ترمیناتور

ترمیناتور یکی از سری فیلم های علمی تخیلی است که از سال 1984 تا سال 2019 ساخته شد. این سری فیلم ها در مورد جنگ بین هوش مصنوعی و نژاد بشر است. نقش اصلی این فیلم آرنولد شوارتزنگر است که از سری اول این فیلم 1984 تا سری آخر این سری فیلم حضور داشت.     این فیلم به کارگردانی و نویسندگی جیمز کامروی ساخته شده است.در این فیلم، ربات ها در آینده ای نزدیک جهان را به کارگردانی هوش مصنوعی Skynet تسخیر می کنند. با تنها ماموریت خود برای نابودی کامل بشریت، قاتلان اندرویدی به نام ترمیناتورها را توسعه می دهد که در ظاهر انسان به نظر می رسند.  

3. سری فیلم های ماتریکس  The Matrix

دانلود فیلم ماتریکس   

 ماتریکس یک مجموعه فیلم آمریکایی است که شامل 4 قسمت است. سری جدید این فیلم ماه گذشته اکران شد. این فیلم در سال 1999 آغاز شد و سری جدید این سریال سال 2021 منتشر شد. سه سری اول این فیلم توسط توسط خواهر و برادر واچوفسکی نوشته و کارگردانی شد اما نویسنده سری جدید این فیلم دیوید میچل الکساندر هیمون نوشته شد و کارگردان این سری لانا واچوسفکی است.این فیلم در مورد در واقعیت توسط انسان ها در دنیای ساختگی به نام ماتریکس است که  که به دست ماشین آلات هوشمند برای غلبه بر جمعیت انسان‌ها، شبیه‌سازی شده‌است.

  4.در میان ستارگان interstellar

دانلود فیلم interstellar  

این فیلم یکی از پرطرفدار ترین فیلم های علمی تخیلی محسوب می شود که از همان اول با نقد های مثبت روبرو شد. این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان و نویسندگی جاناتان نولان و کریستوفر نولان ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی همچون  متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین، مایکل کین، مک‌کنزی فوی و مت دیمون به ایفای نقش پرداخته اند. داستان این فیلم روایتگر تیمی از کاوشگران است که  از طریق یک کرم چاله در فضا سفر می کنند تا از بقای بشر اطمینان حاصل کنند.

5.جنگ ستارگان star wars

دانلود فیلم جنگ ستارگان

سری فیلم جنگ ستارگان اولین بار در سال 1977 ساخته شد. این سریال یک فرنچایرز آمریکایی است که توسط جرج لوکاس برای اولین بار ایده پردازی شد.این سری فیلم در مورد سالهای بسیار دور در کهکشانی دور افتاده است. این فرنچایرز جز 5 فرنچایرز برترر تمامی دوران محسوب می شود.جرج لوکاس، فیلمنامهٔ شش قسمت نخست این مجموعه را نوشته و کارگردانی قسمت‌های ا ول تا چهارم نیز به عهده او بوده‌است.

6.Blade Runner 2049

دانلود فیلم blade runner 2049

این فیلم در سال 2017 و به عنوان دنباله ی فیلمی به همین نام در سال 1982 ساخته شده است. سی سال پس از وقایع بلید رانر (1982)، بلید رانر جدید، L.A.P.D. افسر "کی" (رایان گاسلینگ)، رازی دیرینه را کشف می کند که این پتانسیل را دارد که آنچه را که از جامعه باقی مانده است به هرج و مرج بکشاند. از بازیگران این سری می توان به رایان گاسلینگ و هریسون فورد، آنا د آرماس و جرد لتو اشاره کرد.فورد و ادوارد جیمز آلموس نقش‌های خود از فیلم اصلی را بار دیگر ایفا می‌کنند.

7.سری فیلم پارک ژوراسیک jurassic park

دانلود فیلم پارک ژوراسیک

سری فیلم های پارک ژوراسیک برای اولین بار در سال 1993  به نمایش در آمد. این فیلم به اقتباس از رمانی به همین نام اثر مایکل کریتون  به کارگردانی اسپیلبرگ ساخته شده است. این فیلم در 6 سری ساخته شده است و جدید ترین قسمت این فیلم در سال 2022 منتشر خواهد شد. این فیلم جز 250 فیلم برتر چارت Imdb است.

8. Inception

دانلود فیلم اینسپشن

این فیلم یکی از جذاب ترین فیلم های علمی تخیلی است. این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان و نقش آفرینی بازیگرانی همچون دیکاپریو، تام هاردی،کن واتانابه، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، الیوت پیج،کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین در سال 2010 ساخته شده است. داستان در مورددزدی که اسرار شرکت را با استفاده از فناوری به اشتراک گذاری رویا می دزدد، وظیفه معکوس ایجاد یک ایده در ذهن یک مدیر ارشد اجرایی را بر عهده دارد، اما گذشته غم انگیز او ممکن است مردم را محکوم کند.

9. لبه فردا edge of Tomorrow

دانلود فیلم لبه فردا

این فیلم در ژآنر علمی تخیلی ساخته شده و بازیگران مطرحی همچون تام کروز و امیلی بلانت در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم از رمانی به نام فقط باید بکشی! ساخته شده است. داستان این فیلم در مورد حمله یک نژاد بیگانه دراثر بر خورد به زمین را روایت می کندکه توسط هیچ واحد نظامی در جهان شکست نمی خورد و سربازی که با بیگانگان می‌جنگد و بارهابارها همان روز را تجربه می‌کند، روزی که هر بار که می‌میرد دوباره شروع می‌شود. 

10.ونوم Venom 

دانلود فیلم ونوم

این فیلم برگرفته از کامیک های مارول بر اساس کارکتر ونوم است. این فیلم واقعه پس از مرد عنکبوتی 3 را روایت می کند و در واقع اسپین آفی از شخصیت ونوم است. در این فیلم تام هاردی به ایفای نقش شخصیت ونوم پرداخته است. این فیلم به دلیل سبک روایی، لحن ناهماهنگ و عدم ارتباط با مرد عنکبوتی نقدهای عموماً منفی را از سوی منتقدان دریافت کرد اما عملکرد تام هاردی در این فیلم مورد تقدیر قرار گرفت و جز 8 فیلم پر فروش سال 2018 شد.