12 قانون مهم کاشت مژه که باید بدانید

24/11/2021
کاشت مژه
کاشتن مژه دارای قوانین و راز هایی میباشد که باید قبل از انجام کاشت مزه حتما آن را بدانید و انواع کاشت و مدل های آن را بشناسید و در مورد عوارض و خطرات آن نیز آگاهی داشته باشید .
مجله والی
مجله والی

داشتن مژه های بلند و پرپشت یکی از آروز های هر خانمی می باشد و تاثیر بسیار زیادی در ظاهر و زیبایی دارد و این روزها کاشت مژه دارای محبوبیت بسیاری در میان خانم شده است چراکه با کاشت مژه می توانید بدون ریمل زدن و نشاندن آرایش های سنگین و مژه مصنوعی به راحتی به چشم خود حالت دارد زیبایی چشمان و مژه های خود را چند برابر کنید ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع کاشت و مدل های آن و نکات و عوارض کاشت مژه آشنا کنیم پس با مجله والی همراه باشید .

اکستنشن مژه (کاشت مژه) چیست؟

کاشت مژه

اکستنشتن مژه در واقع به تار های مصنوعی گفته می شود که از جنس مو هستند و در میان مژه  های طبیعی هر فرد قرار میگیرد با این کار و اضافه کردن تک به تک مژه مصنوعی لابه لای مزه های طبیعی فرد به تراکم مژه هایی شخص می افزاییم برای اکستنشن مژه نیاز به مژه های مصنوعی از جنس مو و چسب لازم است . با انجام کاشت مژه شما دیگر نیازی به آرایش زیاد چشم و گذاشتن مژه مصنوعی ندارید . 

کاشت مژه دارای چه نوع می باشد ؟ 

کاشت مژه طبیعی

کاشت مژه به طور کلی دارای دو نوع می باشد از جمله کاشت مژه موقت و کاشت مژه دائم 

  • کاشت مژه موقت

کاشت موقت مژه

در کاشت مژه موقت به علت روشی انجام کاشت و نوع چسب و مژه به کار برده دارای ماندگاری کمتری بوده و در صورت رعایت تمام نکات مراقبتی حدود یک هفته تا ده روز روی پلک های شما باقی می ماند 

کاشت مژه هیدن : کاشت مژه هیدن یکی از روش های و مدل هایی است که برای زیبایی مژه های شما انجام میشود این مژه هابه زیر مژه های فرد متصل شوده ودر نمای بیرونی مشخص نمی باشد که آیا شما کاشت انجام داده یا خیر و دارای ضاهری طبیعی است و کاشت مژه هیدن توسط مژه های مصنوعی و با چسب های طبیعی و بدم کوچک ترین اسیبی انجام می شو 

  • کاشت مژه دائم

کاشت مژه دائم

کاشت مژه دائم یا نیمه دائم به دلیل روش و موادی که در انجام آن بکار برده می شود دارای ماندگاری بیشتری نسب به کاشت مژه موقت می باشد و در صورت رعایت تمامی نکات مراقبتی 25 روز الی یک  ماه روی پلک های شما باقی می ماند . این کاشت دارای انواع و مدل های مخلفی می باش از جمله : 

  • کاشت مژه تاربه تار :کاشت مژه برای درمان کم پشتی مژه بهترین روش می باشد از جمله روش کاشت تار به تار مژه، با این روش کاشت شما می توانید به مژه های خود ضاهری طبیعی دهید . کاشت تار به تار مژه با عث افزایش تراکم مژه ها با استفاده از مژه های مصنوعی می شود که توسط افراد ماهر در لابه لای مزه های شما قرار میگیرد و کم پشتی مژه های شما را از بین می برد . این کاشت یکی از بهترین روش ها و جایگزینی مناسبی برای پیوند مژه می باشد و دارای نتیجه قابل قبول تری نسبت به عمل کاشت مژه می باشد . 

  • کاشت مژه والیوم : کاشت مژه والیوم یکی دیگر از روش های اکستنشن می باشد که به صورت چند بعدی بوده و از 2 تا 10 بعد می باشد و از جمله پر طرفدار ترین مدل های کاشت مژه دائم می باشد زیرا با حجم دهی به مژگان فرد باعث زیبایی و تغییر حال چشم فرد می شود .در این مدل از مژه های نازک استفاده شده که به صورت سه تایی و چهار تایی فن سازی شده و روی هر تار مژه طبیعی فرد یک دسته از این مژه های فن سازی شده سه یا چجهار بعدی قرار میگیرد . اگر این کار توسط مژه کار حرفای انجام گردد و شما نیز تمامی مراقبت های لازم را انجام دهید تا 3 الی 5 هفته باقی می ماند .

  •  مژه کلاسیک : در این روش کاشت مژه کلاسیک تار های مژه توسط یک فرد متخصص و حرفه ای و با چسب به مژه های هر فرد به صورت تار به تار چسبانده میشود . یعنی یک تار روی یک تار مژه طبیعی چسبانده می شود . 

  • پر طرفدار ترین مدل های کاشت مژه : تکنیک تک انبر، تکنیک دولاین، تکنیک تک لاین، کاشت مژه تری دی، کاشت مژه عربی، کاشت مژه کم حجم، کاشت مزه کوتاه، کاشک مژه عروسکی، کاشت مژه مگا والیوم، کاشت مژه اسپایکی، کاشت مژه مخملی، کاشت مژه روسی، کاشت مژه ترکیه ای، کاشت مژه کاشت روش ال، کاشت مژه بوته ایی، کاشت مژه ایتالیایی، کاشت مژه خلیجی ، کاشت مژه اداری، کاشت مژه نیمه، همه موارد مربوط به تکنیک تار به تار می باشد.

کاشت مژه ابریشمی 

کاشت مژه ابریشمی

اغلب در کاشت مژه از تار های مژه ابریشمی استفاده می شود که نه تنها دارای ماندگاری بالا ترین نسبت به روش کلاستیک بوده بلکه خیلی طبیعی تر جلوه می کند . اگر مژه های شما دارای حجم کمی باشد . یا توجه به نوع و تعداد مژه هی خودتان مژه باضافه می شود . اضافه شدن این تارها ابریشمی به مژه های طبیعی به عث ایجاد زیبایی و حال به چشمان شما می شود

کاشت مژه به روش عمل جراحی

کاشت مژه کم حجم

کاشت مزه دائم یکی از روش هایی است که برای افزایش تراکم و پرپشتی مژه ها مورد استفده قرار میگیرد و افرادی که دارای مژهای کمی دارد یا بر اثر بیماری مانند سوختگی مژه ها و.. مژ های خود را از دست داده اید این روش بسیار برای شما مناسب می باشد . عمل کاشت مژه باید توسط متخصصات زیباییی انجام شود این عمل نیز مانند سایر عمل ها دارای عوارضی می باشد و بسیار پر خطر می باشد زیرا هر گون عمل اشتباه پزشک موجب اسیب به مژگان طبیعی شما می شود .برای عمل کاشت مژه متخصص زیبایی باید آن منطقه از که مورد نظ است را با ایجاد برش ظریفی کاشت انجام میدهند . 

تفاوت لیفت مژه با اکستنشن

اکستنشن مژه

تفاوت لیفت مژه با اکستنشن در نحوه کار می باشد که در آن با روغنی و کراتینه به تقویت و پر رنگ دیده شدن مژه و فر شدن مژه ها کمک میکند اما اکستنشن مژه تاره های مژه بوده که به وسیله چسب روی پلک قرار گرفته و به مژه های شما حجم بیشتری خواهد داد 

قبل از کاشت مژه باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟ 

کاشت مژه والیوم

  • جنس مژه : اولین نکته که باید به آن توجه کنید این است که می خواهید مژه های شمسما چه جنسی باشد ؟ از نوع ابریشمی بوده و سایر الیف مصنوعی یا مینک از موی طبیعی حیوانات ساخته شده است . اکستنشن از جنس مینک دارای قیمتی گرانتر و کیفیت بهتر بوده و جنسی بسیار لطیفی داشته و به طور کلی طبیعی تر می باشند البته که برخی از مزه با ابریشمی و الیافی نیز بسیار با کیفیت ساخته شده و چه بسا خیلی طبیعی تر به نظر می رسد . 
  • تراکم مژه : تراکم مژه نیز یکی از نکاتی است که باید به آن بسیار توجه نمایید زیرا بسیار روی زیبایی مژه ها و حجم مژه ها تاثیر گذار می باشد هر چه مژه دارای ترکم بیشتری باشد مژه های شنا پر حجم تر دیده می شود .
  • فر مژه : فر مژه نیز یکی از انواع نکاتی می باشد قبل از انجام کاشت باید به توجه کنید که چه نوع فری به چشم شما می اید و با توجه به نوع و فرم چشم خود فر مژه را انتخاب کنید . 
  • بلندی مژه: انتخاب باندی مژه کاملا طبیعی بوده ولی اغلب و بسته به نوع و فر چشم شما دارد که آیا به فرو و حالت دچشمان شما مژه های بسیار بلند می آید یا خیر .

بعد از کاشت مژه باید چه نکاتی را رعایت کنیم ؟ 

کاشت مژه مخملی

  1.  لازم است که تا دو روز حمام نروید
  2. با توجه کنید که در هنگام حمام می توانید از نقاب های مخصوص حمام استفاده کنید وبه هیچ عنوان نگذارید آب مستقیم از دوش روی مژه هایتان بریزد.
  3. هنگام شستشوی صورت به مژه و ناحیه چشم خود اب نزنید  و گونه ها و پیشانی،پشت چشم ،بینی را با دستمال مرطوب یا پد های تمیز کننده آرایش بشوید.
  4. از ریمل استفاده نکند.
  5.  از مالش چشم ها خودداری کنید.
  6.  برای حالت دهی به مژه ها بعد از حمام سشوار را روی درجه کم بگذارید و با فاصله 20 سانتی مترزیر مژهایتان بگیرید و با دست به آن حالت دهید. لازم به ذکر است که اگر درجه سشوار زیاد باشد چسب ها سست می شوند و اکستنشن کنده می شود.

قبل از کاشت مژه باید چه اطلاعاتی داشته باشیم؟

کاشت مژه عروسکی

  • آیا میتوانم با مژه های کاشت به حمام یا استخر بروم؟

یکی از سولات متداول درمورد کاشت مژه این است که ایا بعد کاشت مژه می توانیم به حمام برویم ؟ باید در جواب این سوال گفت بله شما می توانید بعد از کاشت به حمام بروید اما باید 12 الی 24 ساعت از مژه ها مراقب کرده و نگذارید که به چشم ه و مژه ها آب بخورد . چراکه این عمل باعث میشود تا چسب استفاده شده کیفیت خود را از دست داده و و مژه های شما پس از کاشت شروع به ریختن کند پس حد الامکان تا 24 ساعت حمام نرفته و صورت خود را نشویید .

  • چه سایزی از مژه برای شما مناسب است؟

کاشت مژه در مدل های و سایز های مختلف صورت میگیرد و احتما قبل از کاشت مژه این سوال به ذهن شما می رسد که چه نوع مژه ای و چه سایز مژه ای برای شما مناسب است . همه این ها بستگی به این دارد که آیا مژه های شما توانایی تحمل وزن مژه های مصنوعی را دارد در نتیجه مدل و نوع کاشت به مقاوت مژه های خودتان بستگی دارد . 

  • ترمیم کاشت مژه چگونه است؟

حتما این سوال برای شما پیش آمده است که که آیا برای ترمیم مژه های قبلی برداشته شئده و دوباره کاشت انجام میشود ؟ در پاسخ به این پرسش بایسد گفت خیر زیرا همان طور که اماکن دارد مژه های طبیعی شما پس از مدتی دچار ریزش شده و و کنده شود این احتمال نیز در مورد مژه های کاشت شده و جود دارد در نتیجه ممکن است این مژه های ریخته و جایشان خالی شده باشد در حالت ترمیم که مرحله سخت تری بوده فقط جای خالی مژه های ریخته شده پر می شود تا وباره مژه های شما به حالت اولیه زمات کاشت برگردد .

  • فرق کاشت مژه نیمه دائم و کاشت موقت چیست ؟ 

یکی از نکات و سوالات مهم در مورد کاشت مژه تفاوت بین اکستنش مژه با کاشت موقت مژه می باشد . لازم است بدانید که کاشت نیمه دائمی مژه کاشتی است که توسط مژه کار و به صورت دانه دانه و با دست انجام میشود و روی مژه هر فرد با چسب چسبانده می شود . به این نوع کاشت که در در صورت مراقبت کامل 6 تا 8 هفته دوام دارد اکستنشن نیمه داِم گفنه میشود و ان مژه های مصنوعی دارای ماندگاری کمتر می باشند و در صورت مراقبت حدودا 7 تا 10 روز ماندگاری دارند کاشت مژه موقت نام دارد . 

  • انتخاب یک نوع کاشت مژه با توجه به فر چشم و سیلقه تان 

برای کاشت مژه باید با توجه به سلیقه خود نوع و فرم چشم های خود سبک و تراکم ، نوع مژه و جنس آن، اندازه فر مژه و بلندی آن و.. مژه مورد نظر خود انتخاب کنید که دوست دارید مژه هایتان از چه جنسی باسد یا چقدر بلند باشد و چه مقدار فر باشد و آیا پر حجم و پر تراکم باشد یا کم حجم و نچرال .

  • آیا برای اکستنشن‌های بلندتر به تعداد مژه‌های بیشتری نیاز است ؟ 

بله ؛ اگر شما مژه های بلند را می سنیدید لازم است مژه های بیشتری هم بکارید زیرا کاشت مژه بلند در صورتی دارای تعداد کمتری باشد خیلی پراکنده و کم حجم دیده میشود و و گاها از مژه های طبیعیتان نیز کم حجم تر دیده می شود .

  • آیا پس از کاشت مژه نیاز است چشمان خود را ارایش کنیم ؟ 

شما با کاشت مژه دیگر نیازی به ارایش چشمان خود نخواهید داشت زیرا با اکستنش مژه  مژه های شما به گونه ای دیده میشود که دیگر نیازی به ریمل زدن نخواهید داشت و طوری به نظر می رسد که انگار شما به مژه های خود ریمل زده اید همچنین ردیف های اکستنشن به گونه ای می باشد که حالتی مانند خط چشم روی پلک شما ایجاد کرده و شما دیگر نیازی به خط چشم کشیدن نخواهید داشت . 

  • آیا با اکستنش کشیدن خط چشم سخت تر است ؟  

با داشتن اکستنشن مژه به دلیل تراکم بالا و فر مژه ها به خوبی نمی توانید پشت پلک خود را دیده و خیلی خط چشم کشیدن سخت خواهد بود از طرفی پاک کردن خط چشم نیز از دیگگر مسئله هایی است که در هنگام انجام ان ممکن اسن دچار مشکل شوید . زیرا مالیدن پلک ها و شست شوی آن ها باعث ریزش مژه می شود . لازم است برای پاک کردن خط چشم از پد های ارایش پاک فاقد چربی استفاده نمایید . 

  •  آیا مراقبت از اکستنش مژه سخت است ؟ 

مژه های اکستنشن بعد خوب یا حمام بهم ریخته شده و نیاز به مرتب کردن و مراقب دارد و لازم است پس از خواب و حمام از برس های مخصوص مژه استفاده نمایید همچنین می توانید برای تمیز کردن مژه هایمتان از شامپو بچه رقیق شده استفاده نمایدد . 

  • آیا اکستنشن مژه باعث شکستن مزه های طبیعی میشود؟ 

اکستنش مژه به هیچ عنوان باعث شکسته شدن مژه های شما نمی شود مگر انکه مژکار با اکستنشن زیاد مژه های بر روی مژه های نزک و ضعیف شما باعث شکستگی مژه تان شود . 

  •  عوارض کاشت مژه چیست ؟ 

اکستنشن دارای عوارض نبوده ولی پزشکان معتقدند که کاشت مژه مکرر باعث آلئپسی کشش شدن و ممکن است که مز های طبیعی شما دیگر قادربه تحمل وزن مژه ای اکستنش شده را نداشته باشد .

  • آیا اکستنشن مژه می‌تواند باعث مشکلات چشمی شود؟ 

بله در صورت حساسیت می تواند باعث قرمزی ، خارش چشم و حتی ایجا ترشح شود که در صورت هر کدوم بروز ناراحتی از این قبیل باید معاینه شده و در صورت نیاز اکستنشن ها را بردارید . 

 

کاشت مژه به قدری روی زیبایی شما تاثی گذار است که بعید است که به آن معتاد نشوید . برخی از خانم ها علی رغم هزینه ها و خطرات احتمالی کاشت آن را انجام می دهند ولازم به ذکر است حتما برای انجام این کار به مژه کار حرفه ای مراجعه کرده ودر درسالن های بهداشتی کاشت را انجام دهید و از با کیفیت بودن چسب و مژه ها اطمینان حاصل فرمایید .