آموزش 15 روش طبیعی و عالی برای تهیه شیر پاک کن در منزل

18/01/2022
شیر پاک کن های خانگی و طبیعی برای پوست
برای پاک کردن آرایش صورت خود و همچنین مراقبت بیشتر از پوست صورت می توانید شیر پاک های خانگی با مواد طبیعی و بدون هیچ مواد شیمیایی درست کرده و علاوه بر این در هزینه نیز صرفه جویی کنید.
مجله والی
مجله والی

تمامی افراد بدون در نظر گرفتن محدودیت جنسی یا سنی برای پاک کردن آرایش خود به محصولی به نام شیر پاک کن نیاز دارند که یک پاک کننده ایده آل بای پوست همه افراد محسوب می شود.هر چند در بازار و داروخانه ها شیر پاک کن های کرمی موجود هستند اما شاید با پوست شما سازگار نباشند و همچنین قیمت بالایی هم داشته باشند.از این رو شما می توانید با استفاده از مواد گیاهی وخانگی بهترین شیر پاک کن های طبیعی و مفید برای پوست خود را تهیه کنید که هم در حفظ سلامت و زیبایی پوست تاثیر دارد و هم پوست را به خوبی پاکسازی می کند.در این مقاله از مجله والی لیستی از انواع شیر پاک کن های طبیعی و خانگی را برای انواع پوست تهیه کرده ایم.پس با ما همراه باشید.

بهترین شیر پاک کن های طبیعی و مفید برای پوست

1.شیرپاک کن هویج

درست کردن شیر پاک کن طبیعی با هویج

2 عدد هویج درشت و تازه را رنده کرده و با یک لیوان شیر ترکیب کنید و با این شیر پاک کن طبیعی آرایشتان را هر شب پاک کنید.ماندگاری این شیر پاک کن تنها 24 ساعت می باشد که بید در یخچال نگهداری شود.

2.شیرپاک کن سیب زمینی

تهیه شیر پاک کن کن با سیب زمینی

ابتدا 2 عدد سیب زمینی را آبپز کرده و با یک لیوان شیر مخلوط کنید این شیر پاک کن در از بین بردن لکه های پوستی موثر است.این ترکیب به مدت 24 ساعت در یخچال قابل نگهداری است.

3.شیر پاک کن عسل و زده تخم مرغ

تهم مرغ و عسل برای پوست

یک لیوان شیر ، 2 قاشق غذاخوری عسل و یک زرده تخم مرغ را به خوبی با هم ترکیب کرده تا زمانی که مخلوط یکنواختی به دست بیاید و با آن صورتتان را پاک کنید.به مدت یک هفته می توانید این ترکیب را داخل یخچال نگهداری کنید.

4.شیرپاک کن نعناع و جعفری

مواد مورد نیاز:

  • 4 قاشق غذا خوری نعناع خشک خرد شده
  • 4 قاشق غذا خوری جعفری خرد شده
  • 300 میلی لیتر شیر

مواد بالا را در یک مخلوط کن ریخته و به خوبی با هم ترکیب کنید و بگذارید 12 ساعت بماند و سپس از یک صافی رد کرده و در یخچال نگهداری کنید.

افرادی که پوست بسیار چرب و همچنین جوش و لک و منافذ پوستی باز دارند می توانند به جای  کرم های چرب از این ترکیب استفاده کنند.جعفری در کاهش چربی پوست موثر بوده و نعناع نیز  اثر بهبود بخشی قویی دارد.از این ترکیب 2 بار در روز بعد از شستن صورت خود استفاده کنید.

بهترین شیر پاک کن برای پوست خشک

5.شیرپاک کن کاهو

شیر پاک کن کاهو

ابتدا به مدت 10 دقیقه 5 برگ بزرگ کاهو را در 2 لیوان آب بجوشانید سپس 2 عدد هویج رنده کرده و با عصاره کاهو مخلوط کنید و سپس بر صورت خود اعمال کنید.این ترکیب را می توانید به مدت 6 روز در یخچال نگهداری کنید.

6.شیرپاکن نعناع و خیار

شیر پاک کن خیار و نعناع

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد خیار
  • پنج برگ نعنا
  • یک فنجان شیر

تمامی این مواد را داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی با هم ترکیب کنید سپس مخلوطی که به دست آمد از صافی رد کرده و با استفاده از یک پنبه مخلوط به دست آمده را به صورت دورانی به پوست صورتتان بزنید آرایش صورتتان را به آرامی پاک کنید.در انتها صورتتان را با آب ولرم بشویید.ین شیر پاک کن طبیعی را هم می توانید به مدت یک هته داخل یچال نگهداری کنید.

7.شیر پاک کن گریپ فروت

شیر پاک کن گریپ فروت

مواد مورد نیاز:

3 قاشق غذاخوری آب گریپ فروت

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

1 لیوان شیر

مواد بالا را به خوبی باهم ترکیب کرده و سپس روی صورت خود اعمال کنید.این ترکیب را می توانید به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

8.گلاب، پاک کننده طبیعی پوست

شیر پاک کن خانگی با گلاب

یک پد پنبه ای را به مقداری گلاب و روغن نارگیل آغشته کرده و به وسیله آن پوست خود را پاک کنید همچنین می توانید آرایش چشم خود را با این ترکیب نیز پاک کنید.گلاب پوست را نرم و صاف کرده و موجب آبرسانی و درخشش پوست می شود.

9.سرکه سیب و عرق رازیانه

مقداری از پنبه را به سرکه و عرق رازیانه آغشته کنید و به آرامی روی پوست خود بکشید این ترکیب خاصیت پاکسازی، ضد عفونی و روشن کنندگی داشته و کبودی دور چشم را نیز از بین می برد.

10.روغن دانه انگور

شیر پاک کن خانگی روغن هسته انگور

ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با سه قاشق غذاخوری روغن دانه انگور مخلوط کرده و و مقداری از پنبه را به آن آغشته کنید و به آرامی روی پوست خود بکشید.

11.شیر پاک کن صورت روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و  از آن می توانید برای پاک کردن آلودگی های پوستتان استفاده کنید.به این صورت که مقداری از آن را به پوست صورت زده و به مدت 30 ثانیه صبر کنید سپس یک حوله گرم روی صورت قرار دهید تا منافذتان باز شود بعد از گذشت 15-30 ثانیه روغن را با یک دستمال کاغذی پاک کنید.

12.شیر پاک کن عسل و لیمو

ماسک عسل ولیمو برای پوست

یکی از انواع مرطوب کننده های طبیعی و ضد عفونی کننده ترکیب عسل و لیمو می باشد که هم پوست را تمیز کرده و هم آرام بخش می باشد.لیمو حاوی اسید سیتریک بوده که آکنه را رفع می کند.به طور کلی مرکبات دارای باکتری ها و آنزیم هایی هستند که موجب از بین رفتن سلول های مرده می شوند.عسل نیز سرشار از آنتی اکسیدان هاست و یک پاک کنده طبیعی محسوب می شود.

13.شیر پاک کن ماست

فواید شیر پاک کن ماست برای صورت

یک تکه پنبه را به مقداری از است آغشته کرده و به وسیله آن صورتتان را پاک کنید زیرا موجب سم زدایی پوست شده و سلول های مرده را از بین می برد.

14.شیرپاک کن روغن زیتون

فواید روغن زیتون برای پوست

مواد مورد نیاز:

یک فنجان روغن زیتون

نصف فنجان سرکه

مقدار کمی آب 

این مواد را با هم ترکیب کرده و استفاده کنید.این ترکیب به مرطوب شدن پوست کمک کرده و آسیب رسانی رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.

15.خاک رس پاک کننده طبیعی صورت

یکی از خواص خاک رس حذف توکسین از سطح پوست می باشد که به همین دلیل می تواند به عنوان یک آرامش بخش عمل کند.می تونید خاک رس را با مواد مختلفی از قبیل ماست کم چرب و ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و روی پوست خود اعمال کنید.