چگونه با عکس در google جست جو کنیم؟

13/03/2022
چگونگی سرچ عکس در گوگل
در مطلب قصد داریم تا نحوه سرچ عکس را در گوگل را انواع سیستم عامل گوشی و کامپیوتر به شما آموش دهیم تا به کمک آن بتوانید اطلاعات و عکس های با سایز های مختلف و کیفیت های مختلف پیدا نمایید .
مجله والی
مجله والی

ممکن است بخواهید یک تصویر را در ابعاد بزرگ تر یا با کیفیت تر پیدا نمایید اما باید چطور این کار را باید انجام دهید ؟ ویژگی سرچ عکس در گوگل یکی از انواع قابلیت هایی است که با استفاده از ان می توانیم یک عبارت را در موتور جست و جو google وارد کرده و سپس تصاویر مرتبط  به آن را پیدا کنید . این قابلیت یکی از کاربردی ترین قابلیت های موتور جست و جو می باشد. که شما به کمک آن می توانید تصاویر مورد نظر خود را وارد کرده و تصویر مشابه آن را پیدا نمایید. 

این قابلیت در گوگل و برخی موتور های جست و جوی دیگر وجود دارد که به عنوان جست و جو تصویر یا جست و جو معکوس تصویر گفته میشود . اما از این قابلیت چطور می توانید استفاده نمایید . برای آنگه نحوه سرچ عکس در گوگل را بیاموزید با این مطلب فناوری در مجله والی همراه باشید .

گوگل به ما این امکان را داده است که به جای روی آوردن به کلمات کلیدی از طریق یک عکس بتوانید چیزی را در گوگل چست و جو نمایید این قابلیت برای بسیاری از ما کاربردی می باشد به عنوان مثال اگر یک عکس را دراختیار داشته باشید و بخواهید عکس مشابه آن را جست جو نمایید می توانید از این قابلیت استفاده کنید. 

شما با کمک این قابلیت گوگل می توانید به راحتی و بدون دردسر به نتیجه مورد نظر خود برسید تنها کافیست که عکس مورد نظر خود را آپلود کرده و می تواند عکس های مشابه آن را بیابید . 

 نحوه سرچ عکس در گوگل چگونه است؟ 

آموزش جست و جو عکس در گوگل ایمیجز به صورت معکوش در هر دستگاهی اعم از کامپیوتر و گوشی متفاوت است به عنوان مثال نحوه سرچ در گوگل با گوشی با نحوه ی کار آن با کامپیوتر کمی متفاوت می باشد . که درادامه به نحوه آپلود عکس و سرچ آن دردر کامپیوتر، اندورید وios می پردازیم .  

کاربردهای استفاده از جستجوی عکس در گوگل چیست؟

بیشتر افرادی که از این قابلیت استفاده می کنند برای پیدا کردن عکس با کیفیت ها و سایز های متفاوت از آن استفاده می کنند علاوه بر این از کاربرد های دگیر ان می توان به موارد زیر اشاره نمود : 

  • با کمک این قابلیت می توانید منبع عکس را پیدا کنید. 
  • اگر کیفیت عکس شما پایین باشد، به شما کمک می کند که عکسی مشابه آن با رزولوشن بالاتر پیدا کنید.
  • می توانید عکس های مشابه آن را ببینید.
  • می‌ توانید به کمک آن تولید کننده عکس را جست و جو کنید. 
  • می ‌توانید اطلاعات مناسبی در مورد عکس مورد نظربدست آورید.
  • می توانید به کمک آن از وب سایت هایی مربوطه دیدن کنید. 

نکته مهم : اگر مرورگر گوگل کروم را بر روی گوشی خود نصب کرده اید و حال می خواهید عکسی را در داخل ان جست و جو کنید تنها کافی است تا انگشت خود را بر وری عکس نگه داشته و بر وری گزینه ی Search google for this image کلیک کنید . 

طریقه سرچ عکس در گوگل با کامپیوتر چگونه است ؟ 

جست و جو ی عکس های در گوگل ایمیج در کامپیوتر بسیار ساده و آسان می باشد . برای انجام و استفاده از این قابلیت ابتدا باید به صفحه مربوط به جست و جو عکس کوگل بروید و سپس روی آیکون دوربین کلیک نمایید . اگر می خواهید تصویر را با استفاده از url ان جست و جو نمایید باید بر روی گزینه ی Paste image URL کلیک نمایید و سپس ادرس اینترنتی تصویر مورد نظر خود را در کادر آماده پیست نمایید. 

اما اگر می خوهید که تصویر مورد نظر خود را که درد هارد کامپیوتر قرار دارد را جست جو نمایید گرینه ی  Upload an image را انتخاب کنید. و سپس تصویر مورد نظرتان را انتخاب کرده و ان را اپلور نمایید . همچنین می توانید تصویر را از پنجره مربوطه هارد کشیده و در قسمت مورد نظر رها کنید . 

  • استفاده از جستجوی عکس در گوگل از طریق آپلود کردن عکس

  1. روش اول :  ابتدا لینک images.google.com را از در مرورگرمورد نظر خود وارد کرده  و آن را روی کامپیوترخود بازنمایید. سپس روی ایکون دوربین کلیک کرده و به جست و جوی تصویر مورد نظرتان بپردازید. 
  2. روش دوم : ابتدا روی گزینهی اپلود عکس کلیک کرده و سپس بر روی دکه مرورگر برای آپلود کردن عکس بروی کامپیوتر کلیک نمایید سپس ادرس اینترنتی عکس را کپی و در کادر باز شده پیست نمایید و سپس به جست و جو بپردازید . 

نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی چگونه است ؟ 

سرچ با عکس در گوشی کمی متفاوت با کامپیوتر می باشد برای جست و جوی عکس با گوشی اندورید و ios در صورتی که با مرورگیر کروم کار می کنید فقط کافی است تا تصویر مورد نظر خود را پیدا نمایید و انگشتتان را روی تصویر نگهدارید و سپس از بین گزینه های آمده بر روی گزینه ی Search Google for this image کلیک نمایید البته برای گوشی های اندورید این گزینه ممکن است متفاوت باشد به همین دلیل در صورت تفاوت و نبودن این گزینه باید بروی گزینه ی Search with Google Lens کلیک نمایید . 

این روش تنها زمانی به کار برده می شود که بخواهید یک تصویر را در انترنت پیدا نمایید اما روش سرچ عکس در گوگل با گوشی در صورتی که تصویر در حافظه گوشیتان باشد باید با استفاده از گوگل کروم به صفحه مربوط به جست و جو عکس رفته و بروی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید و سپس گزینه ی Desktop site انتخاب نمایید و همچنین درiOS نیز باید ان سه نقطه را انتخاب کرده و سپس گزینه ی Request Desktop Site را لمس نمایید . 

حال درصورتی که نسخه دستکتاپ گوگل برای شما بارگذاری می شود و از انجا به بعد نحوه کار با گوگل ایمیج همانند کار با سیستم یا همان کامپیوتر است و به همان صورت انجام میشود به این شکل که ابتدا بروی ایکون دوربین کلیک کرده و بر روی گزینه ی Upload an image  و گزینه ی Choose fileکیلیک کرده و روی تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید . 

نرم افزار جستجوی تصویر در گوگل چیست ؟ 

اگر به دنبال برنامه جست و جوی عکس در گوگل هستید بهترین گزینه ای که می توانید از آن استفاده کنید اپلیکیشن گوگل لنز است . این برنامه با استفاده ازواقعیت مجازی قادر است تا تمامی تصاویر را مورد تحلیل قراردهد و می تونید اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد اما از ان می تونید به عنوان یه نرم افزار سرچ عکس نیز استفاده نمایید. شما با کمک این برنامه دوربین گوشی خود را به سمت هر شی که بگیرید و از گوگل بخواهید به شما اطلاعات مورد نظر را بدهد همچنین می توانید این عمل را با تصاویر ذخیره شده در حافظه ی گوشی نیز انجام داد. 

برای انجام این عمل با نرم افزار ابتدا لازم است تا Google Lens را دانلود کرده و در گوشی خود نصب نمایید سپس برنامه را اجرا کرده و دوربین خود را به سمت شی مورد نظر ببرید و سپس گزینه ی سرچ (Search ) را لمس کنید . حال اگر بخواهید یک تصویر را از حاظفه گوشیتان جست و جو کنید آیکون تصویر را که در قسمت بالا و راست صفحه قرار ارد  را انتخاب کرده و بعد عکس مورد نظرتان را آپلود کنید . 

چگونگی جستجوی تصویر در گوگل با استفاده از افزونه

اگر کاربر کامپیوتر هستید آسان ترین راه برای شما برای جست و جوی عکس در گوگل استفاده از افزونه های مربوطه می باشد با نصب این افزونه ها دیگر نیازی نیست تا برای جست و جوی تصویر مورد نظرتان باید به صفحه ی جست و جو تصویر گوگل رفته و در هر وبسایتیبا کلیک راست کرده بروی عکس آن می توانید جست و جو را شروع نمایید . البنه که در مروگر کروم شما دیگر نیازی به این افزونه نداشته و این قابلیت به طور پیش فرض در دسترس شما می باشد تنها کافی است پس از کلیک راست کردن بر روی عکس گزینه ی Search Google for image را لمس نمایید.