جدیدترین روش های درمان قطعی پف زیر چشم (روش های خانگی، طبیعی)

24/11/2021
درمان پف زیر چشم
راه های زیادی برای کمک به کاهش و درمان پف دور چشم شما وجود دارد. برخی از درمان ها ساده هستند برای مثال نوشیدن آب بیشتر. در اینجا چند نکته و ترفند برای از بین بردن پف چشم ها آورده شده است.پس با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

چه چیزی باعث ایجاد کیسه ها یا پف زیر چشم می شود؟

پف زیر چشم که با نام های (puffy eyes) یا ( Bags under eyes ) شناخته می شود نوعی عارضه بوده که به دلیل  تجمع بیش از حد مایع در پوست اطراف چشم اتفاق می افتد و ممکن است به دلایل مختلفی به وجود بیاید.برای مثال:

-مصرف زیاد غذاهای نمکی و شور

-آلرژی: احتقان و التهاب ناشی از آلرژی گاهی اوقات می تواند پف زیر چشم را تشدید کند

-شرایط پزشکی: برخی از شرایط مانند مشکلات تیروئید می تواند باعث پف زیر چشم شود

-ژنتیک: داشتن کیسه های زیر چشم می تواند یک ویژگی فیزیکی باشد که در خانواده شما وجود دارد.

-روند طبیعی پیری : با افزایش سن، استحکام پوست و عضلات از دست می‌رود.

امروزه برای درمان فوری پف زیر چشم از جراحی پلک پایین استفاده می شود اما ممکن است بسیاری از افراد دنبال درمان پف زیر چشم بدون جراحی یا به عبارت دیگر به دنبال درمان پف زیر چشم به صورت طبیعی یا با استفاده از روش های خانگی باشند.اکنون  دچار پف چشم می‌شوید اما نمی‌دانید چطور باید درمانش کنید، این مطلب از سایت والی را دنبال کنید.

 علت پف زیر چشم و راه درمان آن

راه حل های درمان پف زیر چشم

در اینجا ساده ترین و جدیدترین روش ها برای رفع پف زیر چشم را معرفی کرده‌ایم که به راحتی می‌توانید در خانه انجام‌شان دهید.

  • استفاده از چای کیسه ای

درمان قطعی پف زیر چشم در طب سنتی

می توانید از چای سیاه یا سبز  کیسه ای کافئین دار در زیر چشم خود برای رفع پف و سیاهی  دور چشم استفاده کنید.کافئین موجود در چای حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و ممکن است جریان خون را به پوست شما افزایش دهد. همچنین گفته می شود که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و به طور بالقوه روند پیری را کاهش می دهد.برای استفاده از چای کیسه ای به صورت زیر عمل کنید:

دو کیسه چای را به مدت 3 تا 5 دقیقه دم کنید. بگذارید چای کیسه ای به مدت 20 دقیقه در یخچال خنک شود. سپس، مایع اضافی را فشار داده و به ناحیه زیر چشم خود بمالید. بگذارید چای کیسه ای به مدت 15 تا 30 دقیقه روی پوست بماند.

  • به اندازه کافی بخوابید

خوابیدن در شب به طورمنظم به کاهش پف چشم کمک می کند. بزرگسالان به 7 تا 9 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند.برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی می خوابید، یک روال قبل از خواب ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.

  • آب کافی بنوشید

درمان پف زیر چشم در خانه

پف زیر چشم می تواند نتیجه کم آبی بدن باشد. مطمئن شوید که هر روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست خود را سالم نگه دارید. قانون کلی این است که روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

  • پتاسیم بیشتری مصرف کنید

پتاسیم می تواند به کاهش مایعات اضافی در بدن شما کمک کند، بنابراین ممکن است بخواهید میزان مصرف پتاسیم خود را افزایش دهید. می توانید این کار را با اضافه کردن موز، لوبیا، ماست و سبزیجات برگ دار به رژیم غذایی خود انجام دهید. اگر در حال حاضر از یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم استفاده می کنید، با پزشک خود در مورد اینکه آیا سطح پتاسیم شما خوب است یا اینکه می توانید با خیال راحت یک مکمل پتاسیم را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، صحبت کنید.

  • از کمپرس خنک و سرد استفاده کنید

برای پف زیر چشم چی بخوریم

شما می توانید با قرار دادن یک پارچه شستشوی خنک روی پلک های خود به مدت 10 دقیقه پف چشم را کاهش دهید. این می تواند به تخلیه مایع اضافی از زیر چشم شما کمک کند.

  • از کرم های دور چشم استفاده کنید

راه درمان پف زیر چشم

کرم های دور چشم زیادی در بازار وجود دارد که در از بین بردن پف کردگی موثرند. برخی از موادی که باید در کرم دور چشم به دنبال آنها باشید عبارتند از: بابونه، خیار، ویتامین A همه اینها حاوی خواصی هستند که ممکن است التهاب را کاهش داده و پوست را سفت کنند.اما سعی کنید کرم رتینول را به برنامه روزانه خود اضافه کنید زیرا می تواند کمبود کلاژن را بهبود ببخشد.

رتینول معمولاً یک بار در روز، حدود نیم ساعت پس از شستن صورت، روی پوست مالیده می شود. اگر باردار هستید از کرم های رتینول یا ویتامین A اضافی استفاده نکنید.

  •  درمان پف زیر چشم با سیب زمینی

درمان پف شدید زیر چشم

سیب زمینی در رفع و کاهش  پف زیر چشم بسیار موثر است.برای استفاده از سیب زمینی آن را به صورت خام به دو تکه تقسیم کنید البته باید مدتی در یخچال بماند تا خنک شود سپس هر تکه را به طوری که  نواحی پف کرده زیر چشم‌تان را هم در بر بگیرد روی چشمانتان قرار دهید و اجازه دهید که 20-15 دقیقه آنجا بمانند.

  •  درمان پف زیر چشم با خیار

علت پف زیر چشم صبگاهی

یکی دیگر از روش های بسیار موثر استفاده از خیار است.ابتدا برش های خیار را در یخچال قرار داده تا سرد شوند سپس به مدت 10 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید.

  • درمان پف زیر چشم با روغن های گیاهی

بهترین روغن برای پف زیر چشم

می توانید از روغن هایی استفاده کنید که دارای خاصیت ضد التهابی باشند و سبب کاهش پف چشم شوند.برای مثال می توانید  یک تا 2 قطره روغن آرگان، بابونه، گل محمدی و اسطوخودوس را با هم ترکیب کرده و سپس روی نواحی زیر چشم بمالید.اما باید توجه کنید که این روغن های گیاهی ممکن است چشم را بسوزاند یا حساسیت ایجاد کند از این رو دقت کنید  آن را در نزدیکی خط مژه یا گوشه چشم خود نریزید.

درمان پزشکی برای رفع پف چشم‌ها

درمان پف زیر چشم بعد از خواب

اگر از روش های ساده و خانگی که در بالا توضیح داده شد نتیجه ای نگرفتید می توانید به سراغ  روش‌های پزشکی درمان پف چشم بروید.برای اینکه بدانید کدام روش برای شما مناسب است باید به پزشک مراجعه کنید.این روش ها عبارتند از:

  1. استفاده از کرم‌های چشمی
  2. لیزر درمانی
  3. استفاده از امواج رادیویی
  4. استفاده از پرکننده‌های پوستی
  5. جراحی پلک

سخن پایانی

پف چشم یا گودی زیر چشم ممکن است به دلایل مختلفی از جمله دلایل ژنتیکی، کمبود خواب، استرس، رژیم غذایی نادرست و سایر موارد برای بسیاری از افراد به وجود آید این موارد با رعایت نکاتی که در بالا توضیح دادیم و همچنین مواردی که در مقاله قبل برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم به طور مفصل توضیح داده شد قابل درمان هستند.اما اگر دچار پف شدید زیر چشم شدید حتما  به پزشک مراجعه کنید تا علت دقیق آن مشخص شود.