10مواد غذایی کم کالری برای لاغری

20/01/2022
محاسبه کالری برای کاهش وزن
در این مقاله به 10 مورد از بهترین مواد غذایی برای لاغری پرداخته ایم که به محاسبه مقدار کالری و میزان فیبر و پروتئین هر یک از مواد غذایی معرفی شده پرداخته ایم.ادامه مطلب را از دست ندهید.
مجله والی
مجله والی

یکی از مهم ترین راه های کاهش وزن، کاهش کالری است، بسیاری از غذاهای کم کالری می توانند در بین وعده های غذایی احساس گرسنگی و عدم سیری در شما ایجاد کنند و باعث می شود که پرخوری و افراط وسوسه کننده تر شود.خوشبختانه، غذاهای سالم زیادی وجود دارد که هم سیر کننده هستند و هم کالری کمی دارند. در این مقاله به چند غذای کم کالری که به طور جالبی سیر کننده هستند را معرفی می کنیم با مجله والی همراه باشید.

بیشتر مطالعه کنید: بهترین گیاه برای لاغری سریع

محاسبه کالری برای کاهش وزن

1. جو دوسر

محاسبه کالری مواد غذایی

جو دوسر می تواند یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی کاهش وزن سالم می باشد. آنها نه تنها کالری کمی دارند بلکه پروتئین و فیبر بالایی نیز دارند که باعث می شود احساس سیری کنید.

یک وعده 1/2 فنجان (40 گرم) جو خشک فقط 148 کالری دارد اما حاوی 5.5 گرم پروتئین و 3.8 گرم فیبر است که هر دو می توانند تأثیر قابل توجهی بر گرسنگی و اشتهای شما داشته باشند.

2.تخم مرغ

محاسبه کالری برای کاهش وزن

تخم مرغ بسیار مغذی است، زیرا کالری کمی دارد اما سرشار از بسیاری از مواد مغذی حیاتی است، یک تخم مرغ بزرگ تقریباً 72 کالری، 6 گرم پروتئین و طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی مهم دارد.

3.سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل ارتباط آن با سیب زمینی سرخ کرده پرچرب و چیپس سیب زمینی اغلب به عنوان ناسالم و مضر شناخته می شود، اما سیب زمینی می تواند بخش سیر کننده و مغذی یک رژیم غذایی سالم باشد. یک سیب زمینی پخته شده متوسط ​​161 کالری است و دارای 4 گرم پروتئین و فیبر نیز دارد. سیب زمینی به عنوان یکی از سیر کننده ترین غذاهای جهان و عرضه یک ترکیب خاص که ممکن است موجب کاهش اشتها شود.

4.گوشت بدون چربی

محاسبه bmi زنان آنلاین

گوشت بدون چربی می تواند گرسنگی و اشتها را بین وعده های غذایی کاهش دهد.

گوشت های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون و تکه های گوشت قرمز کم چرب کالری کمی دارند اما سرشار از پروتئین هستند.(112 گرم) سینه مرغ پخته شده حاوی حدود 185 کالری و 35 گرم پروتئین است.مصرف ناکافی پروتئین می تواند گرسنگی و اشتها را افزایش دهد در حالی که خوردن پروتئین بیشتر می تواند باعث کاهش مصرف کالری و سطح گرسنگی شود 

5.پاپ کورن

برنامه محاسبه کالری روزانه

پاپ کورن به عنوان یکی از سیر کننده ترین میان وعده های کم کالری در صدر جدول قرار دارد، اگرچه در 1 فنجان (8 گرم) پاپ کورن فقط 31 کالری وجود دارد، اما دارای 1.2 گرم فیبر رژیمی است، تا 5 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را بر طرف کند.

فیبر نه تنها روند هضم شما را کند می کند تا سیری را تقویت کند، بلکه می تواند قند خون را برای جلوگیری از گرسنگی و ولع غذا تثبیت کند. علاوه بر این، ذرت بو داده می‌تواند به کاهش اشتها و افزایش احساس سیری بیشتر کمک بسیاری کند.

6.ماست یونانی

ماست یونانی منبع عالی پروتئین است که می تواند به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کند.

7.سوپ

محاسبه وزن ایده آل دکتر کرمانی

اگرچه سوپ اغلب به عنوان یک غذای سبک و ساده رد می شود، اما می تواند بسیار رضایت بخش باشد، در واقع، سوپ‌ها ممکن است سیرکننده‌تر از غذاهای جامد باشند. حتی اگر دارای ترکیبات یکسانی باشند.

8.دانه چیا

دانه‌های چیا که اغلب به‌عنوان یک ابر غذای جدی شناخته می‌شوند، مقدار زیادی پروتئین و فیبر را در مقادیر کم کالری ذخیره می‌کنند، دانه های چیا به خصوص سرشار از فیبر محلول هستند، نوعی فیبر که مایع را جذب می کند و در معده شما متورم می شود تا احساس سیری را تقویت کند

9.ماهی

کالری شمار کرفس

ماهی سرشار از پروتئین و چربی های مفید برای قلب است،  افزایش مصرف پروتئین می‌تواند اشتها را کاهش دهد و سطوح گرلین، هورمونی که گرسنگی را تحریک می‌کند، کاهش دهد. علاوه بر این، پروتئین ماهی ممکن است به ویژه برای کاهش سطح گرسنگی و اشتها مفید باشد. 

برای کاهش بیشتر مصرف کالری، ماهی های بدون چربی مانند ماهی کاد، دست و پا کردن، هالیبوت یا کف پا را به جای ماهی های پرکالری مانند سالمون، ساردین یا ماهی خال مخالی انتخاب کنید. ماهی  می تواند احساس سیری را افزایش دهد و اشتها و گرسنگی را کاهش دهد.

10. سیب

بهترین برنامه کالری شمار

 سیب که در هر وعده حدود 100 کالری و چهار گرم فیبر دارد، یکی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن است. در واقع، به مدت 10 هفته روزانه سه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، حدود 2 کیلو وزن کم کردند.

بیشتر بدانید: دمنوش برای لاغری