چگونه پرده های توری را با دست یا ماشین لباسشویی به روش صحیح بشوییم؟

22/01/2022
روش صحیح شستن پرده های توری
در این مقاله از مجله والی به بررسی روش های مناسب و صحیح شستشوی پرده های توری می پردازیم چرا که برخی از سفید کننده ها ممکن است پرده ها و زیر پرده ها را زرد یا کدر کند.
مجله والی
مجله والی

می دانیم که پرده های توری ظاهر زیبا و جذابی دارند و استفاده از آن ها جلوه بسیار زیبایی به منزل می دهد ولی نسبت به سایر پرده ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند.هرچند که این پرده از ورود نور خورشید به داخل خانه جلوگیری میکنند اما گرد و غبار و الودگی را به خود جذب کرده و خیلی زود کثیبف می شوند در نتیجه باید به طور مداوم تمیز شوند.در این مقاله خانه داری از مجله والی راه حل هایی برای صحیح شستن پرده های توری بیان کردیم که در ادامه به آن ها می پردازیم.

شستن پرده های توری با دست

-هنگامی که پرده ها را از قلاب خارج کردید آن را روی یک میز یا صندلی پهن کنید.

-در یک سطل مقداری آب گرم ریخته و به آن یک یا دو قاشق آمونیکا اضافه کنید و به این ترتیب یک شوینده ملایم درست کنید.سپس پرده را داخل سطل قرار داده تا به همه بخش های پرده مواد ترکیب شده برسد.

-اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه پرده داخل سطل بماند سپس آن را خارج کرده و چند دقیقه زیر شیر آب قرار دهید.پرده را با خوشنت زیاد چنگ نزنید چون ممکن است سبب پاره شدن آن شود.

-سپس پرده توری را بین دو حوله قرار داده و به این ترتیب آب اضافی ان را بگیرید.

-اکنون می توانید پرده را روی طناب پهن کنید تا خشک شود.

شستن پرده های توری با دست

شستن پرده های توری با ماشین

می توانید پرده خود را به وسیله ماشین لباسشویی نیز بشویید.

توجه کنید که باید از آب گرم در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

مقداری از یک شوینده ملایم نیز داخل آن بریزید.

مثل روش قبلی با استفاده از دو حوله پس از گرفتن آب اضافی پرده ها می توانید آن ها ر روی طناب پهن کنید.

شستن پرده توری با سرکه

سرکه یک ماده طبیعی با خاصیت پاک کنندگی و تمیز کنندگی بسیار بالایی است که به پارچه ها هیچ آسیبی نمیزند.از این رو از سرکه می توانید برای تمیز کردن انواع پرده های توری خود استفاده کنید.برای اطمینان پیدا کردن از نوع پرده می توانید آن را در سایت های مخصوص اطلاعات پارچه جستجو کنید تا از آن اطمینان پیدا کنید.زیرا ممکن است برخی از پرده های توری به سرکه حساسیت داشته باشند.

برای این منظور، به آب سرد مقداری سرکه اضافه کرده و به کمک دستان خود پرده را در داخل آب بچرخانید تا همه قسمت ها آن تمیز شود.سپس آب پرده را با استفاده از حوله های ضخیم بگیرید تا خشک شود.این کار را تا زمانی که پرده کاملا تمیز شود انجام دهید.

اگر این کار را تکرار کردید و پرده به خوبی تمیز نشد می توانید به اب گرم مقداری جوش شیرین و شوینده ملایم اضافه کنید..دقیق کنید که به یک میزان از سرکه و آب گرم استفاده کنید.پرده را به مدت چند دقیقه به ارامی چنگ بزنید و سپس مقابل آفتاب روی طناب پهن کنید.

شستن پرده های توری با ماشین لباسشویی

چگونه پرده های توری را سفید کنیم؟

مرحله1

با توجه به طول و عرض پرده خود یک سطل مناسب انتخاب کنید تا بتوانید کل پرده را داخل آن قرار دهید و به راحتی آن را حرکت دهید.پیشنهاد می کنیم در مکانی مانند بالکن، زیر زمین و یا حیاط این کار را انجام دهید.

مرحله 2

داخل یک کتری آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید سپس مقداری پودر پاک کننده اکسیژن یا مایع پاک کننده پارچه، یک فنجان پر شوینده لباسشویی به آن اضافه کنید.

مرحله 3

مواد را تا زمانی که کاملا به خورد هم بروند و از کدیگر قابل تشخیص نباشند هم بزنید.توجه کنید که حتما از دستکش استفاده کنید.

مرحله 4

برای اینکه تمام قسمت های پرده به مواد آغشته شوند آن را به آهستگی بدون خشونت چنگ بزنید و اطمینان پیدا کنید تمام قسمت های پرده را لمس کرده باشید.

مرحله 5

ترکیب را برای چند دقیقه درون سطل نگهدارید.بعد از گذشت 10 یا 15 دقیقه اگر احساس کردید که آب سطل خنک شده پرده را خارج کنید و ببینید که به اندازه دلخواه شما تمیز شده یا خیر. اگر راضی بودید، پرده را با آب خالی آب بکشید و تمام کف ها را به آرامی از روی آن پاک کنید.

مرحله 6

همچنین می توانید برای مدتی پرده را داخل آب قرار دهید تا کف های آن کاملا از بین بروند علاوه بر این می توانید به آن مقدار کمی آب داغ و پاک کننده اکسیژنه نیز اضافه کنید و مدتی صبر کنید و زمانی که آب آن خنک شد پرده ها را خارج کنید.

شستن پرده های توری در لباسشویی

مرحله 7

اکنون می توانید پرده ها را روی طناب پهن کرده و زمانی که خشک شد مشاهده کنید که چقدر سفید شده است.

نکات پایانی برای شستن پرده ها

  1. اگر می خواهید پرده هایتان مثل روز اولشان شود، در یک سطل آب سرد  1 فنجان نمک فرنگی اضافه کرده و با هم مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید سپس با استفاده از حوله آب اضافی آن را گرفته و سپس رو طناب یا پنجره آویزان کنید.
  2. برای تمیز تر شدن پرده هایتان آن ها را قبل از شستشو درون پودر لباسشویی خیس کنید.
  3. توجه کنید که از استفاده از هرگونه سفید کننده خودداری کنید زیرا موجب کدر شدن پرده هایتان می شود.
  4. اگر به چیزی جز سفید کنند دسترسی ندارید مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید.