خواص و نحوه مصرف ویتامین e برای مردان و زنان

23/01/2022
خواص ویتامین E
در این مقاله قصد داریم به تعریف و خاصیت های ویتامین e بپردازیم با ماهمراه باشید تا از بهترین زمان مصرف ویتامین e مطلع شوید.
مجله والی
مجله والی

اگر به دنبال راه های طبیعی برای حمایت از پوست سالم هستید، ویتامین ها برای کمک به حفظ ظاهر و سلامت پوست مهم هستند. بهترین منبع ویتامین ها از غذاهای غنی از مواد مغذی است، اما مکمل های ویتامین و محصولات موضعی حاوی ویتامین نیز می توانند مفید باشند. علاوه بر کمک به بهترشدن ظاهر پوست، ویتامین ها را می توان برای درمان انواع بیماری های پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اثرات پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی پوست استفاده کرد. با مجله والی همراه باشید تا به نحوه مصرف ویتامین E و خاصیت ویتامین e برای مردان و زنان مطلع شوید.

ویتامین E چیست؟

بهترین زمان مصرف ویتامین e

ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی و ضروری با خواص ضد التهابی است. ویتامین E به حمایت از سیستم ایمنی، عملکرد سلولی و سلامت پوست کمک می کند. این یک آنتی اکسیدان است که آن را در مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد تولید شده توسط متابولیسم مواد غذایی و سموم در محیط موثر می کند.

این ویتامین موجب کاهش علائم درماتیت آتوپیک و بیماری کبد چرب و برای کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط ​​موثر باشد.

ویتامین E حتی برای گشاد کردن رگ های خونی استفاده می شود و خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد.

سطح ویتامین E نیز با افزایش سن کاهش می یابد. با این حال، ویتامین E در بسیاری از غذاها، به شکل مکمل و به عنوان یک عنصر در محصولاتی که به صورت موضعی استفاده می شوند، موجود است. در ادامه به انواع مواد غذایی که سرشار از ویتامین ای هستند می پردازیم.

غذاهای سرشاز از ویتامین E

  • ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا و سایر غذاهای دریایی
  • بروکلی، اسفناج و سایر سبزیجات سبز رنگ
  • آجیل و دانه ها مانند تخمه آفتابگردان و فندق
  • روغن های گیاهی، از جمله آفتابگردان، جوانه گندم

ویتامین e برای مردان

نحوه مصرف ویتامین e

به گفته منبع معتبر مؤسسه ملی سلامت، نوجوانان، بزرگسالان و زنان باردار باید روزانه حدود 15 میلی گرم مصرف کنند. زنان شیرده به حدود 19 میلی گرم نیاز دارند، نوزادان و کودکان در رژیم غذایی روزانه خود به ویتامین E کمتری نیاز دارند.

افراد مبتلا به شرایطی که بر توانایی آنها برای هضم یا جذب چربی تأثیر می گذارد، ممکن است به ویتامین E بیشتری نیاز داشته باشند. این شرایط شامل فیبروز کیستیک و بیماری کرون است. برای این افراد و سایرین که نگران مصرف ویتامین E هستند، مکمل ها ممکن است کمک کننده باشند. ویتامین E یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی است.

ویتامین e را کی بخوریم

مصرف ویتامین E موضعی

ویتامین E به شکل کرم و به عنوان روغن برای استفاده موضعی موجود است. به بسیاری از محصولات آرایشی از جمله کرم های ضد پیری، سرم های چشم، ضد آفتاب ها و آرایش اضافه شده است.

ویتامین E به راحتی جذب پوست می شود. استفاده موضعی از طریق کرم ها یا سایر محصولات ممکن است میزان ویتامین E ذخیره شده در غدد چربی را افزایش دهد.

روغن ویتامین E

مستقیماً روی پوست اعمال می شود. غلظت ها بین تولید کنندگان متفاوت است و برخی از کاربران به سادگی کپسول های ویتامین E را باز کرده و محتویات آن را روی پوست خود قرار می دهند.

روغن ویتامین E یک عنصر در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. به خصوص آنهایی که ادعا می کنند مزایای ضد پیری دارند.

مکمل های ویتامین E منبع مورد اعتماد ممکن است از بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری کند، از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کند، از التهاب جلوگیری کند، سلامت چشم را ارتقا دهد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات در مورد این فواید متفاوت است و مکمل ویتامین E برای همه مناسب نیست.

فواید روغن ویتامین E در درجه اول جنبه آرایشی دارد و پشتیبانی علمی محدودی دارد. قبل از استفاده از روغن ویتامین E، با پزشک یا متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید.

برخی از مزایای گفته شده روغن ویتامین E عبارتند از:

  1. خواص آنتی اکسیدانی آن، که می تواند با التهاب مبارزه کند و اثرات رادیکال های آزاد را کاهش دهد، و خاصیت مرطوب کنندگی آن.
  2. مرطوب کننده پوست، ویتامین E در بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها یافت می‌شود و این روغن ممکن است به عنوان مرطوب‌کننده برای جلوگیری یا درمان پوست خشک و پوسته‌پوسته استفاده شود.

مقدار مصرف ویتامین e

بیشتر مطالعه کنید: برداشتن خال گوشتی

کاهش خارش پوست

ویتامین E نمی تواند واکنش های آلرژیک، عفونت ها و سایر مسائلی که باعث خارش پوست می شود را درمان کند.

از آنجایی که پوست را مرطوب می کند، ممکن است به طور موقت خارش ناشی از خشکی پوست را تسکین دهد.

مرطوب نگه داشتن پوست ممکن است به جلوگیری از خشکی پوست و جلوگیری از علائمی مانند خارش کمک کند. هر نوع روغن ایمن برای پوست ممکن است این فواید را داشته باشد.

اگزما

ویتامین E ممکن است خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن مرتبط با اگزما یا درماتیت آتوپیک را کاهش دهد.

یک مطالعه منبع مطمئن نشان داد که مکمل‌های خوراکی ویتامین E می‌توانند بهبود قابل توجهی در علائم اگزما ایجاد کنند، ممکن است اثربخشی مرطوب‌کننده‌های موضعی را افزایش دهد.

آمپول ویتامین ای

درمان چین و چروک

پوست خشک بیشتر از پوستی که به خوبی مرطوب شده است، چروک به نظر می رسد. مزایای مرطوب کنندگی روغن ویتامین E ممکن است به پوست کمک کند جوان تر به نظر برسد و چین و چروک کمتری داشته باشد.

سلامت ناخن

تحقیقات نشان می دهد که مکمل ویتامین E می تواند از سندرم ناخن زرد که باعث پوسته شدن، ترک خوردن و زرد شدن ناخن ها می شود، جلوگیری کند.