طرز تهیه پاناکوتا دسر محبوب ایتالیایی سه رنگ و مجلسی

23/01/2022
طرز تهیه دسر پاناکوتا
در این مقاله می خواهیم طرز تهیه پاناکودتا ساده، پاناکوتا وانیلی، پاناکوتا شکلاتی و نسکافه ای و همچنین پاناکوتای سه رنگ به شما آموزش دهیم در این مطلب طرز تهیه این دسر لذیذ و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله به شما ارائه داده ایم .
مجله والی
مجله والی

پاناکوتا سه رنگ یکی از انواع دسر های بین المللی بوده و یکی از دسر های محبوب ایتالیا ها می باشد که در طعم های متنوعی تهیه می شود برای تهیه این دسر خوشمزه و یاد گیری مرحله به مرحله طرز تهیه ی پاناکوتا سه رنگ با مجله والی در این پست آشپزی همراه باشید. 

پاناکوتا سه رنگ یکی ازانواع پاناکوتا می باشد که در سه رنگ مختلف تهیه می شود . یکی از دسر های مناسب برای تولد ها، شب یلدا، مهمانی ها می باشد . پاناکوتا یک نوع دسر ایتالیا بوده که دارای بافتی بسیار نرم و لطیف بوده و در طعم های و مزه های مختلف تهیه می شود و بشدت در دنیا محبوب بوده و به دلیل این محبوبیت یکی از انواع دسر های بین المللی می باشد . این دسر لذیذ از شیر و خامه تهیه شده در واقع پاناکوتا به معنی خامه پخته می باشد. و در لیوان و به صورت تک نفره سرو می شود. 

مواد لازم پاناکوتا سه رنگ
شیر ۴ لیوان
شکر ۱۵قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۴ قاشق غذاخوری
آب سرد ½ لیوان
خامه صبحانه ۲۰۰گرم
وانیل نوک قاشق مربا خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه ۲ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه دسر پاناکوتا ساده 

  • مرحله اول

در مرحله اول باید داخل یک قابلمه کوچک و گود یا شیر جوش به مقدار لازم شیر ریخته و به آن شکر اضافه کنید و کمی هم زده تا شیر و شکر با هم ترکیب شوند و شکر در شیر حل شود. پس از ذوب شدن شکر به ژلاتین آب سرد اضافه کرده و هم بزنید و صبرنمایید تا حالتی اسفنجی به خود بگیرد سپس به روش بنماری و قرار دان آن روی بخار آب و حرارت غیر مستقیم دان به ژلاتین به مدت یک یک دقیقه به مرحله بعد بروید . شما می توانید ژلاتین را در مایکروفر نیز قرار دهید . 

  • مرحله دوم

در ادامه و در این مرحله داخل یک شیر جوش مقداری لازم خامه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا روی این حررات مقداری تنها گرم شود هرگز اجازه ندهید خامه بخوشید . لازم است تا خامه را هم بزنید و سپس شیر و شکر را اضافه کرده و سپس به آن ژلاتین اضافه می نماییم و به خوبی هم بزنید و حال این پاناکوتا ساده آماده شده است . 

طرز تهیه  دسر پاناکوتا وانیلی 

  • مرحله سوم

حال در این مرحله پاناکوتا راب ه سه قسمت تقسیم کرده و هر کدام را در یک ظرف جداگانه بریزید و در قسمت اول مقداری اسنس وانیل یا پور وانیل بریزید و مواد را با هم ترکیب کیند و سپس مواد را داخل لیوان بریزید و در یخچال بگذارید تا پاناکوتا وانیلی خودش را بگیرد . 

طرز تهیه دسر پاناکوتا کاکائویی

  • مرحله چهارم

در قسمت دوم پودر کاکائو را با چند قاشق آبجوش ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا پودر کاملا حل شده و سپس آن را به قسمت دوم پاناکتا اضافه می نماییم و خوب هم میزنیم تا کاملا رنگ باز کرده و سپس آن یه عنوان لایه دوم در لیوان مورد نظر می ریزیم در نتیجه در صورت گرفتن لایه اول و پاناکوتا ی وانیلی لیوان را از یخچال خراج کرده و پاناکوتا کاکائو را روی آن میریزیم و دوباره آن را در یخچال قرار داده تا لایه دوم نیز خود را بگیرد .

طرز تهیه دسر پاناکوتا نسکافه ای

  • مرحله پنجم

در این مرحله از کافی میکس یا نسکافه می توانید استفاده کنید . پودر نسکافه یا کافی میکس را با کمی آبجوش حل کرده و پس از حل شدن کامل پودر نسکافه در ابجوش این ترکیب را به قسمت اخر پاناکوتا سفید اضافه کنید به عنوان لایه سوم روی لایه دوم آن را میریزیم در نتیجه لیوان مورد نظر را از یخچال خارج کرده و پی از اطمینان از گرفتن لایه دوم لایه سوم و پاناکوتا نسکافه ای را به آن اضافه می کنید و دوباره لیوان را در یخچال قرار دهید تا لایه آخر هم خودش را بگیرد. 

طرز تهیه دسر پاناکوتا سه رنگ

  • مرحله ششم

وقتی هر سه قسمت از پاناکوتا را داخل لیوان یا قالب ریخته اجازه دهید به مدت 7 الی 8 ساعت نیز در یخچال باقی بماند تا به طور کامل خودش را گرفته و سفت شود و سپس آن را از یخچال خارج کرده و ان را بهمران انواع میوه یا بسکوئیت و کاکائو و... تزئین نمایید .

نکات پایانی 

  1. دقت نمایید که وقتی لایه ها را روی هم می ریزید حتما لایه زیرین خنک شده باشد و تا حدی خوش را گرفته باشئد و کمی سفت تر شده باشد تا رنگ ها قاطی نشود.
  2. می توانید بنا به ذائقه و سیلقه ی خودتان میزان شکر را کم و زیاد نمایید.
  3. این دسر را می توانید به صورت قالبی نیز تهیه نمایید و در انتها کار کافی است دور قالب را آزاد کرده و روی دیس برگردانید.