بهترین روش برای ازبین بردن موهای زائد صورت و کم کردن مو صورت

24/01/2022
کاهش موی صورت زنان
باید با این موضوع کنار بیاییم که مو در تمامی سطح پوست رویش دارند. در برخی از نواحی پوست موهای زائد کم تر هستند و در برخی نواحی پوست بیشتر. اگر به دنبال یک راه حل ساده برای کم کردن مو های زائد صورت خود هستید با مجله والی همراه شوید.
مجله والی
مجله والی

داشتن موی زائد روی سطح پوست کاملا  طبیعی است اما در برخی افراد این مو های زائد تیره تر از حالت معمول می شوند و شما به فکر راه چاره برای رفع  و کم کردن مو های زائد می گردید.  شما می توانید از راهکار های مختلف برای کم کردن مو های زائد خود استفاده کنید.

ماسک برای از بین بردن موهای زائد صورت به روش طبیعی

ماسک آرد نخود برای کاهش مو صورت

ماسک آرد نخود برای کاهش موی صورت

نصف یک کاسه آرد نخود را با شیر و زردچوبه مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند این خمیر نرم را روی پوست صورت خود بمالید و 30 دقیقه روب پوست بگذارید بماند و این خمیر را در خلاف جهت موی خود بکنید. بعد از برداشتن این خمیر از سطح صورت آن را با آب ولرم بشورید.

ماسک زاج سفید و گلاب 

ماسک برای کاهش مو صورت

زاج سفید را پودر کنید و یا پودر شده آن را از بازار تهیه کنید. دقت داشته باشید که کاملا پودر شده باشد و تکه های زبر در آن وجود نداشته باشد. به این پودر 1 قاشق غذا خوری گلاب اضافه کنید و خوب ترکیب کنید و چند قطره روغن به آن اضافه کنید. این محلول را روی مو های نازک بدن بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید و بعد از خشک شدن موضع را با آب سرد بشویید.

خمیر زردچوبه و شیر برای کاهش مو صورت

ماسک زردچوبه

1 قاشق غذا خوری زردچوبه را با مقداری شیر ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این ماسک را روی صورت خود به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا کاملا خشک شود و سپس با آب بشورید. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است زردچوبه به صورت شما رنگ پس دهد.

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ و 1 قاشق غذا خوری عسل و آرد ذرت را به خوبی با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. این ماسک را روی صورت خود بمالید و پسی از 30 دقیقه این ماسک را از روی صورت بردارید. و با آب خنک آبکشی کنید. حتما قبل از استفاده از هر ماسک خانگی مقداری از آن را روی دست و یا گردن خود امتحان کنید.

ماسک عسل و لیمو 

ماسک عسل لیمو

2 قاشق غذا خوری عسل را با یک عدد لیمو تازه را با هم ترکیب کنید تا حالت چسبناک پیدا کند. این خمیر   در جهت رویش موهای صورت تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی صورت بماند صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی برای صورت

از سیب زمینی می توانید برای کمرنگ کردن موهای زائد خود استفاده کنید همچنین سیب زمینی باعث نرم و مرطوب شدن پوست می‌شود. سیب زمینی را به صورت باریک برش دهید و داخل آب قرار دهید و روی صورتتان بگذارید.

عصاره‌ی درخت چای و اسطوخدوس

روغن چای برای صورت

شما می توانید برای کاهش موهای زائد خود از ترکیب عصاره چای و یا اسطوخودوس استفاده کنید. عصاره این گیاهان دارای خاصیت های زیادی است و از تیره شدن موهای زائد جلوگیری می کند. چند قطره روغن چای و با اسطوخودوس را روی پد اضافه کنید و به صورت خود بکشید این کار باعث کمتر شدن مو های زائد می شود.

چای نعنا  تند برای کاهش مو صورت

چای نعنا تند  برای کاهش مو صورت

رشد بیش از حد و غیر معمول موهای بدن معمولا مربوط به هورمون هاست. انجام تحقیقات جدید بر روی این گیاه ثابت کرده که می تواند برای زنانی که داری هیرسوتیسم (پرمویی) هستند مفید باشد. برای تهیه این دمنوش ابتدا یک لیوان آب را بجوشانید و 1 قاشق غذا خوری نعنای تند به آن اضافه کنید و بگذارید خوب دم بکشد و سپس میل کنید.

لیزر موهای زائد

لیزر مو زائد صورت

 لیزر مو های زائد یکی از روش هایی است که برای از بثین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. لیزر برای کسانی بهترین گزینه است مه دارای پوست سبزه و مو های ضخیم می باشند همچنین لیز ر مناسب با پوست شما باید توسط پزشک متخصص شناسایی شود. افرادی که به تازگی آفتاب گرفته اند و یا لایه برداری کرده اند بهتر است که لیزر انجام ندهند. همچنین لیزر روی  مو های کرکی و نازک و بی رنگ تاثیر ندارد. برای اطلاعات بیشتر درباره ی این موضوع مقاله زیر را می توانید مطالعه کنید.

لیزر موهای زائد