تقویت موها با زرده تخم مرغ و نحوه ساخت انواع ماسک مو

24/01/2022
تقویت مو با زرده تخم مرغ
زرده تخم مرغ یکی از تقویت کننده های قوی برای مو های شما بوده این ماده مغذی حاوی تمامی ویتامین مناسب برای موهای شما بوده و علاوه بر تقویت مو های باعث ترمیم مو های آسیب دیده نیز می شود .
مجله والی
مجله والی

نحوه استفاده زرده تخمه مرغ برای ریزش مو

زرده تخم مرغ یکی از مغذی تریم مواد بوده که سرشار از منواد مغذی همچون پروتئین، بیوتین، اسید فولیک، ویتامین A و ویتامین D است. مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ همان ویتامین هایی است که شما برای داشتن موهای سالم و شاداب به آن نیاز دارید و همچنین با استفاده آن از ریزش مو هایتان و تقویت مو هایتان و رشد مو هایتان کمک نمایید. زیرا ریزش مو یکی از مشکلات رایج بین همه افراد بوده و گاها برای رفع این مشکل برخی از افراد به خرید انواع شامپو های گران قیمت، نرم کننده ها، سرم مو و حتی درمان های انحصاری و جدید روی می آورد . اما گاها تمام این هزینه ها و تلاش ها بی فایده می باشد . اما همان طور که گفته شد یکی از راه های تقویت مو و کم هزینه استفاده از زرده تخم مرغ می باشد . برای نحوه استفاده از زده تخم مرغ با ما در مجله والی همراه باشید. 

زرده تخم مرغ چه فوایدی برای مو دارد؟

زده تخم مرغ حاوی مواد مغذی و پروتئین، بیوتین،فولات، ویتامینA ، و یتامین Dمی باشد که موجب تغذیه ریشه مو شده و در موی سالم و شادابی به تامین این ویتامین ها برای سالم ماندن نیازمند است . مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ همان عناصری هستند که به شما برای داشتن مو های براق و سالم به آن ها نیاز دارید همچنین برخی از افراد از زرده تخم مرغ برای درمان ریزش مو هایشان و رفع شکنندگی مو ها و همچنین تقویت وتسریع  رشد موهایشان از آن استفاده می کنند. 

اما عواملی که باعث می شود تا مو های شما دچار آسیب شود عواملی همچون رژیم غذایی نامناسب، استفاده بیش ازحد از مواد های شیمیایی برای درمان مو، استرس و شرایط روحی نامناسب و گرمای زیاد و تعرق سر و ریشه مو و... می تواند باع شود تا ساقه موهای شما را عاری از هر گونه پروتئین و مواد مغذی کرده و موجب شکننده شدن و ایجاد آسیب در موهایتان می شود. 

زرده تخم مرغ چه کمکی به مو های شما میکند؟ 

رزده تخم مرغ غنی از ویتامین بوده و می تواند مو ها را در برابر آسیب مقاوم کند . خصوصا برای رطوبت رسانی مو های خشک بسیار مفید می باشد . همه چنین زرده تخم مرغ می تواند به صورت سوپر فود عمل کرده و تمام و یتامین لازم برای مو هایتان را تامین نماید و در نتیجه باعث رشد مو و سلامت مو های شما شود . رایج ترین کمبود مواد مغذی در مو ها، کمبود و یتامین آهن می باشد. آهن یکی از مواد مغذی است که برای تولید سلول های جدید در بدن بسیار مفید و ضروری می باشد. هر زرده تخم مرغ حاوی مقدار کم ولی قابل قبولی آهن است که می توانید با استفاده از آن مقدار قابل توجهی آهن دریافت نمایید.

آیا زرده تخم مرغ برای رشد سریع مو ها مناسب است؟ 

استفاده از زرده تخم مرغ علاوه بر اینکه باعث می شود تا مو های شما تفویت شود و مانع از شکنندگی آن شده و ریزش مو ها را قطع می کند . زرده تخم مرغ روی پوست سر می تواند ریشه موهای را با ویتامین تغذیه کرده و همچنین مو های جدید را قوی تر کرده و باعث می شود کمتر مستعد آسیب قرار بگیرند. و قتی موهایتان ریزش زیادی نداشته باشد . پرشت تر به نظر خواهد و حتی به گاها باعث میشود رشد مو را افزایش دهد. 

نکاتی برای تقویت مو با زرده تخم مرغ

  •  رشد سریع مو

اگر شما نیز دارای موهای نازک هستید و این مسئله باعث شده تا شما از این موضوع رنج ببرید . ماسک تخم مرغ یکی از مفید ترین گرینه ها برای تقویت مو های شماست . زیرا مو از پروتئین تشکیل شده و تخم مرغ نیز یک از مواد مغذی است که سرشار از پروتئین می باشد و در نتیجه موی شما برای سالم ماندن و قوی شدن نیاز مند آن می باشد . همچنی علاوه بر پروتئین شامل مواد دیگری نیز میباشد همچون آهن؛ سولفور آهن، سولفور، فسفر، زینک و سلنیوم هستند که برای موی شما سودمندند. برای این که باعث تسریع سرعت رشد مویتان شوید این دو توصیه بسیار کمک کننده می باشد : 

  • روش اول 

دو زرده تخم مرغ را به خوبی هم زده و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه نمایید و کاملاً آن ها را با هم ترکیب نمایید . سپس این ترکیب بدست آمده را به تمام پوست سر خود بزنید و تمام قسمت های پوست سرتان را به این مواد آغشته نمایید و سپس از انجام این کار اجازه دهید تا مواد برای ۲۰ دقیقه روی سر شما باقی بماند و سپس از گذشت 20 دقیه آن را با آب سرد بشویید و سپس به موهایتان شامپو بزنید و کاملا موهای خود را شسته و آبکشی نمایید.

  • روش دوم 

شما می توانید یک عدد تخم مرغ را شکسته و یک فنجان شیر و دو قاشق روغن زیتون و آبلیمو به آن اضافه نمایید و به خوبی مواد را با هم ترکیب نمایید و آن را روی پوست سر خود و بگذارید و اجازه دهید تا به مدت 20 الی 30 دقیقه روس سرتان ومو هایتان باقی بماند. پس از 20 الی 30 دقیقه موهای خود را به تمیزی بشورید .  

شما می توانید از این ماسک های موی تخم مرغ، دو یا سه بار در ماه برای تقویت رشد موی سالم خود استفاده نمایید. 

  •  بهبود موی آسیب دیده

الودگی ها و قرار گرفتن زیر نور خورشید، رژیم های غذایی ضعیف، شنا در آب کلر دار، استفاده ی بیش از حد از حالت دهنده ها و استفاده از ابزار های حالت دهت=ندهی حرارتی باعث میشود که مو های شما پس از مدت کوتاهی خشک و آسیب دیده شود و شما به منظور بازیابی سلامت موهایتان می توانید از ماسک های موی تخم مرغ استفاده نمایید . تخم مرغ حاوی مواد مغذی بوده و ایسب های موهای شما را دفع می کند . 

  • از بین بردن شوره سر

زرده تخم مرغ به تنهایی ممکن است شوره سر را تشدید نماید با این وجود شما می توانید با تریکب این ماده مغذای با سایر مواد مغذی مانن روغن گل یاس با شوره سر خود مقابله کرده و به کمک آن شوره سر خود را از بین ببرید . 

  • پیش گیری از سفید شدن زودرس مو

ترمیب زرده تخم مرغ و روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل بهترین گزینه برای تقویت رنگ مو ها می باشد جدا از اینکه ترکیب تخم مرغ با روغن نارگیا می تواند فواید بسیار بیشتری برای تقویت مو ها داشته باشد این ترکیب برای تثبیت رنگ مو و جلوگیری از سفید شدن مو های نیز بسیار کاربردی می باشد. 

  • باز کردن فر مو

اغلب برای باز کردن فر خوردگی مو ها و مقابله با این موضوع از نوم کننده استفاده می کنید امی می توانید از زرده تخم مرغ به عنوان یکی نرم کننده استفاده کرده و به کمک آین ماده مغذی از فر خوردن مو های جلوگیری کنید. 

مکمل های حاوی تخم مرغ جهت تقویت مو

قرص هایی مکمل مو و تقویت مو که در بازر موجود هستند از پروتئین موجود در زرده تخم مرغ ساخته می شوند . که برای تقویت مو هایتان میتوانید از آن ها نیز استفاده نمایید این قرص ها مکمکل هایی هستند که دمی تونید امتحان کرده حتی بدون اینکه نیاز باشد انواع ماسک مو حاوی زرده تخم مرغ را به مو یتان آغشته نماییدو این قرص های تقویت کننده مو کمک می کند تا شما همزمان بتوانید از ماسک مو و مکمل استفاده نمایید . 

عوارض جانبی احتمالی زرده تخم مرغ برای مو چیست؟ 

زرده تخم مرغ برای تقویت مو ها، اصلا ریسکی ندارد اما باز هم ممکن است که عوارضی را دارا باشد مثلا شاید برخی از افراد به آن آلرژی داشته باشند. در نتیجه نباید از آن حتی به صورت موضعی استفاده کنید از این فراموش نکیند که زرده تخم مرغ کلسترول بالایی داشته و نباسد در مصرف آن زیراه روی نمایید، هر جند خوردن تخم مرغ در روز ضرری برای سلامت شما ندارد اما اگر دچار بیماری قلبی و یا دیابت باشید. نباید از تخم مرغ بیش از حد استفاده نمایید. 

معرفی ۴ تا از بهترین ماسک موهای تخم مرغی

طبیعتا همه ما دوست داریم که م. های سالم ، پرپشت، براق و... داسته باشیم در نتیجه اگر دچار ریزش مو؛ شوره سر، مو خوره هستید یکی از راه های کم هزینه بر ای شما استفاده از تخم مرغ می باشد که در این قسمت نحوه تهیه و استفاده 4 عدد از بهترین ماسک های تخم مرغ را به شما آموزش داده ایم : 

  • ماسک جادویی تخم مرغ و روغن زیتون

ماسک موی تخم مرغ و روغن زیتون یکی ار ترکیبات احیا ککنده مو و ریشه مو و ساقه مو میباشد زیرا روغن زیتون دارای ویتامین E بوده و تخم مرغ نیز دارای مواد مغذی بسیار زیادی می باشد که برای مو بسیار مناسب است و چندین بار نیز به آن اشاره کردیم باعث می شود تا مو های شما بهبود یافته و تقویت شود. 

برای تهیه این ماسک لازم است تا یک عدد تخم مرغ را در یک ظرف شکانده و به خوبی هم بزنید و به آن دو قاشق روغن زیتون اضافه نمایید و اجازه دهید تا چند ساعت در محیط بماند سپس این ترکیب را به مو های خود مالیده و اجازه دقیه تا 80 درصد خشک شود سپس مواد را با شوینده های ملایم و مناسب مو های خود به آرامی بشویید. 

  • ترکیب تخم مرغ و تخم شنبلیله

ماسک تخم مرغ و تخم شنبلیله یکی از بهترین تسکین دهنده بوده و به رشد سریع مو ها و سالم به نظر رسیدن آن ها کمک می کند برای تهیه این ماسک کافی است که دو قاشق تخم شنبلیله را از شب قبل داخل آب خیس کرده و از روز بعد بع از صافی رد نمایید و آن را آسیاب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.  سپس تخم مرغ را در آن شکانده و به خوبی مواد را باهم ترکیب نمایید . سپس تمام پوست سر خود را به این ترکیب آغشته نمایید و به مدت یکی ساعت اجازه دهید روی مو های شما باقی بماند و سپس موهایتان بربشو.یید .

می توانید از این ماسک 2 بار در هفته استفاده نمایید تا نتیجه بهتری حاصل شود. 

  • ماسک مو ماست و تخم مرغ

ماسک تخم مرغ و ماست از ماسک های فوق العاده برای مو می باشد. ماست به دلیل داشتن پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین ب باعث نرم شدن و لطیف شدن مو های شما میشود و خشکی و شکنندگی مو های شما را رفع می کند و باعث ترمیم مو های شما میشود . برای تهیه این ماسک لازم است تا یک عدد تخم را در یک ظرف مناسب شکانده و دو قاشق ماست به آن اضافه نمایید . و اسن مواد را به خوبی با هم ترکیب نمایید و سپس تمامی پوست سر خورا به این ماسک آغشته نمایید و اجازه دهید تا 30 الی 50 دقیقه روی سرتان باقی بماند و سپس آن را با مواد شویند مناسب به تمیزی بشویید. 

  •  ماسک مو تخم مرغ و آبلیمو

این ماسک یکی ماسک های چربی زدای قوی میباشد زیرا ابلیمودارای قدرت بالایی در از بین بردن چربی می باشد برای تهیه این ماسک کافی است تا یکیعدد تخم مرغ را با کمی آبلیمو ترکیب نمایید و مو ها و کف سر خود را به ترکیب آغشته نمایید و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی ماهایتان باقی بماند، سپس موهایتان را اب سرد یا ولرم آبکشی نمایید و با شوینده مناسب بشویید . 

پایان بندی

تخم مرغ منبع تمام مواد تقویتی بوده و یکی ماده های ارزان و قابل دسترسی می باشد که در رفع بسیاری از مشکلات کمک کننده می باشد در این مقاله در مورد فواید تخم مرغ برای مو صحیت کردیم و راهکار های بسیاری را به شما آمووزش دادیم اما ممکن است هفته های طول بکشد تا تاثیرات آن را روی مو های خود مشاهده نمایید .