طرز تهیه باقلواساده ترکی استانبولی گردویی و پسته ای با خمیر یوفکا

27/01/2022
طرز تهیه باقلوا
طرز تهیه باقلوا ساده را در این مقاله به ساده ترین روش به شما آموزش داده ایم تابه راحتی در منزل بتوانید باقلوای خوشمزه ترکی را درست کنید و از طعم فوق العاده ی آن لذت ببرید
مجله والی
مجله والی

طرزتهیه باقلوا خانگی را در این مقاله امروز برای شما آموزش می دهیم، با رایحه ی لذیذش که با صدای تردش که با شربتش به گوش می رسد اشتها را برمی انگیزد، در اوج هوس شیرینی شما را برآورده می کند. برای اینکه خمیر خودتان را درست کنید و آن را به دلخواه پر کنید، می توانید وردنه خود را بردارید و شروع به باز کردن خمیر کنید. هر چه خمیر را نازک تر بغلتانید طعم آن خوشمزه تر می شود.شاید وقتی دستور پخت باقلوا ساده را مرحله به مرحله بخوانید آسان به نظر برسد، اما بدون تمرین نمی توانید موفقیت را تضمین کنید. مهم ترین نکته همانطور که گفته شد این است که خمیر باقلوا را نازک حلقه کنید. این طعم لذیذ، گاهی با پسته و گاهی با گردو یا فندوق دو چندان می شود با مجله والی همراه باشید تا با طرز تهیه خمیر باقلوا و طرز تهیه باقلوا ترکی استانبولی گردویی و پسته ای با خمیر یوفکا آشنا شوید.

مواد لازم برای طرز تهیه آسان باقلوای خانگی:

طرز تهیه خمیر باقلوا

طرز تهیه خمیر باقلوا

  • 3 عدد تخم مرغ
  • 1 لیوان آب شیر
  • 1 پیمانه آب لیوان روغن
  • بکینگ پودر 1 عدد
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • 6 لیوان آرد (با لیوان های آب کلاسیک 6 لیوان طول کشید، اما می توانید کمی بیشتر استفاده کنید، ممکن است با توجه به اندازه های شما متفاوت باشد)

طرز تهیه باقلوا ترکی

برای داخل باقلوا از مواد زیر استفاده کنید

  • گردو یا فندق ترک خورده
  • نشاسته ذرت
  • برای شربت
  • شکر 4 پیمانه
  • 5 لیوان آب
  • چند قطره آب لیمو
  • کره 300 گرم

طرز تهیه باقلوا گردویی

برای تهیه باقلوای خانگی آسان ابتدا تخم مرغ، شیر، روغن، سرکه، بکینگ پودر و نمک را در ظرف ورز دهید و تا حد امکان آرد اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر نرمی متوسطی به دست آید.
خمیری که آماده کردید را به 30 قسمت مساوی تقسیم کنید.
 این تکه ها را یکی یکی به اندازه یک بشقاب باز کنید و بین آنها نشاسته بپاشید و 10 تا روی هم بگذارید.
هر کدام از این سه تکه را که 10 تایی قرار دادیم به کمک غلتک به اندازه یک سینی بیاورید.
 بین خمیرهایی که پهن کرده اید با وردنه گردو یا فندق بپاشید و روی هم قرار دهید.
به دلخواه برش بزنید و نیمی از روغن آب شده را بریزید و دقت کنید که همه جای آن به طور یکنواخت باشد.
در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید، زمانی که رنگ آن کمی تغییر کرد، آن را از فر خارج کرده، باقی مانده روغن را بریزید و دوباره در فر قرار دهید و تا زمانی که طلایی رنگ شود، بپزید.

درست کردن شربت باقلوا خانگی:

4 لیوان شکر و 5 لیوان آب را در قابلمه بریزید و 15 دقیقه بجوشانید و سپس چند قطره لیموترش را به شربت اضافه کنید و 1-2 دقیقه دیگر بجوشانید.
سینی استفاده شده در این دستور 42 سانتی متر قطر دارد. می توانید سینی نزدیک به این اندازه انتخاب کنید.
شربت داغ را روی باقلوای سرد بریزید.

طرز تهیه باقلوا ترکی با خمیر یوفکا

چگونه باقلوا را برش دهیم؟

گام به گام با تصاویر نحوه برش باقلوای خانگی را به شما نشان داده ایم

پیشنهاد می کنم این دستور پخت باقلوای خانگی آسان و بسیار پرطرفدار را امتحان کنید، بهترین توصیه برای کسانی است که به دنبال طرز تهیه آسان باقلوا هستند.

آیا باقلوا را می توان در یخچال گذاشت؟ دسر با شربت را نمی توان در یخچال گذاشت. دسر شربتی با قرار دادن در جای سرد شیرین می شود. بنابراین قرار دادن باقلوا در یخچال کار درستی نیست.
چگونه باقلوای خانگی نگهداری کنیم؟ اگر باقلوای شما شربتی است، نگهداری آن در جای خشک و بدون آفتاب از خراب شدن باقلوای شما جلوگیری می کند. نگهداری باقلواهای خشکی که هنوز شربت نکرده اید در جای خشک و خنک عمر باقلواهایتان را افزایش می دهد.

طرز تهیه خمیر باقلوا استانبولی

یشنهادات طعم دهنده برای خوشمزه تر کردن باقلوا

برای لذیذتر شدن باقلوا باید به نکاتی توجه کرد. ابتدا باید چند قطره لیمو به شربتی که برای باقلوا درست کرده اید اضافه کنید. این لیمو به شربت طعم می بخشد. در ضمن هر چه خمیر باقلوا بیشتر باشه خوشمزه تر میشه. اگر در حین باز کردن خمیر باقلوا نشاسته ذرت اضافه شود، خمیر به سرعت و به راحتی باز می شود. هر چه خمیر باقلوا نازک تر و بیشتر باشد، باقلوا خوشمزه تر خواهد بود. باقلوا که لایه لایه باز می شود طعم تردی دارد. بین شیرینی های باقلوا باید مخلوط روغن و کره بمالید. به این ترتیب خشکی باقلوا نیز از بین می رود. باقلوا باید در دمای مناسب پخته شود تا قهوه ای طلایی شود. رنگ باقلوای خوب باید روشن باشد. به همین دلیل باید از کره و روغن به وفور استفاده کرد. برای اینکه باقلوا خوشمزه شود باید صدای تق تق به صدا در بیاید. در باقلوا باید پسته یا گردو فراوان باشد.

طرز تهیه باقلوا ساده

طرز تهیه باقلوا ترکی استانبولی

طرز تهیه باقلوا پسته ای