دستور پخت ذرت مکزیکی با طعم عالی ( با قارچ، کالباس، پنیر و ...) در منزل

25/11/2021
طرز تهیه ذرت مکزیکی
یکی از خوارکی های بسیار خوشمزه و پرطرفدار به خصوص در فصل های سرد سال، ذرت مکزیکی بوده که شما به سادگی می توانید آن را با ساده ترین روش به سبک خیابانی و بسیار خوشمزه در منزل تهیه کنید.پس با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

یکی از میان وعده های بسیار محبوب و پر طرفدار در کل جهان، ذرت مکزیکی بوده که همانطور از اسمش مشخص است متعلق به کشور مکزیک می باشد.ذرت مکزیکی بیشتر در فصل های سرد سال به خصوص پاییز و زمستان مورد توجه بوده و مصرف می شود.این میان وعده با مواد مختلف و دلخواهی با توجه به ذائقه هر فرد و همچنین روش های گوناگونی  برای مثال ( ذزت مکزیکی با قارچ یا بدون قارچ، ذرت مکزیکی با کالباس و ...) طبخ می شود.

در این مقاله از سایت والی سعی کردیم طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده و در عین حال با طعم بسیار عالی و خوشمزه به طور مفصل توضیح دهیم.پس با والی همراه باشید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با عکس

مواد مورد نیاز پخت ذرت مکزیکی بیرونی

مواد لازم  مقدار
ذرت  500 گرم

نمک، فلفل سیاه و قرمز

 به میزان لازم 
قارچ  250 گرم
پنیر پیتزا 100 گرم
سس مایونز  3 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع  1 قاشق غذاخوری
آویشن 1قاشق چایخوری
آبلیمو یا لیموتازه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی

  • مرحله 1

در گام اول قارچ ها شسته و خرد می کنیم سپس قارچ های خرد شده را در یک قابلمه با مقداری آب میریزیم و اجازه می دهیم قارچ ها در حد یک جوش خوردن داخل قابلمه بمانند می توانیم  آب لیمو را نیز به آب درحال جوش اضافه کنیم.سپس سریعا قارچ ها را آبکش کرده و زیر آب سرد قرار می دهیم.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با سس هزار جزیره

  • مرحله 2

در گام دوم به سراغ ذرت ها می رویم اگر می خواهید خیلی سریع ذرت مکزیکی خود را تهیه کنید می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید اما اگر از بلال استفاده می کنید می توانید بلال را دون کرده واجازه دهید در یک قابلمه به همراه دو لیوان آب و نمک به مدت 40 یا 50 دقیقه بپزد.بعد از اینکه ذرت به طور کامل پخت، آنرا آبکشی می کنیم.

طرز تهیه ذرت پخته مکزیکی

  • مرحله 3

پس از اینکه ذرت ها آماده شدند، در یک قابلمه مناسب مقداری کره ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذوب شود.اگر دسترسی به کره ندارید می توانید به جای آن از  روغن مایع یا روغن زیتون استفاده کنید.

طرز تهیه درت مکزیکی با بلال و قارچ

  • مرحله 4

بعد از ذوب شدن کره، ذرت هارا به  قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم سپس  قارچ های پخته شده را هم اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا هم آب اضافی قارچ ها تبخیر شود و هم ذرت و قارچ طعم کره به خود بگیرند و سرخ شوند.

  • مرحله 5

پس از اینکه به خوبی مواد را با هم تفت دادیم می توانیم سس مایونز و ادویه های لازم ( نمک، آویشن، فلفل سیاه و قرمز) را اضافه کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و همچنان مواد را باهم تفت می دهیم تا ادویه ها به خورد قارچ و ذرت بروند.

  • مرحله 6

در مرحله آخر نیز پس از اینکه سس با مواد بالا مخلوط شد، پنیر پیتزا را اضافه می کنیم که میزان آن به علاقه شما بستگی دارد سپس مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم به گونه ای که  پنیر به تمام نقاط ذرت ها برسد.بعد از اینکه پنیر ها آب شد، ذرت مکزیکی آماده سرو است.نوش جان

طرز تهیه ذرت مکزیکی خیابانی

نکاتی که باید  در مورد تهیه ذرت مکزیکی به آن ها توجه کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی بیرونی

  • طرز تهیه ذرت مکزیکی با کالباس:علاوه بر موارد بالا با توجه به ذائقه و سلیقه خود می توانید از کالباس نیز استفاده کنید.به این صورت که ابتدا کالباس ها را ریز خرد کرده و بعد از اضافه کردن قارچ به مواد اضافه کنید.
  • می توانید ذرت مکزیکی خود را بدون قارچ و کالباس نیز تهیه کنید.باز هم به ذائقه شما بستگی دارد.روش تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ و کالباس تفاوتی ندارد و می توانید مراحل را مانند دستور بالا انجام دهید.
  • در طبخ ذرت مکزیکی می توانید از سبزی های معطر به خصوص جعفری تازه نیز استفاده کنید و به  مواد خود اضافه کنید.
  • می توانید قارچ ها را نپزید و فقط تفت دهید.
  • می توانید از کره های گیاهی و محلی نیز با توجه به ذائقه خود استفاده کنید.
  • قبلا از اضافه کردن پنیر به مواد آن را زود تر از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.
  • اگر از ذرت خام استفاده می کنید حتما آن ها را به مدت 45 دقیقه یا یک ساعت با حرارت ملایم بپزید.ضمنا می توانید از  مقداری نمک نیز در آب در حال جوش بریزید.

نکات پایانی

-میزان مواد گفته شده در بالا برای 4 نفر مناسب است.

-از ذرت مکزیکی می توانید به عنوان میان وعده، پیش غذا و دسر استفاده کنید.

-زمان پخت و آماده سازه ذرت مکزیکی 15 دقیقه می باشد.