راهکار ها و نکات طلایی برای داشت موهایی درخشان و سالم

29/01/2022
روش های داشتن موهای درخشان
در این مقاله با آموزش چند راه ساده و خانگی می توانید بدون استفاده از شامپوهای رنگارنگ و گران قیمت موهایی درخشان و سالم داشته باشید.پس با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

آیا همانطور که به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می دهید برای مراقبت از موهای خود نیز وقت می گذارید؟در این مقاله زیبایی از مجله والی نکات و روش هایی برای داشت موهایی سالم و درخشان آورده شده است پس این نکته ها را به خوبی به خاطر بسپارید.

1.اهمیت دادن به تمیزی

یکی از مهم ترین مسائل که باید به آن اهمیت داد تمیز نگهداشتن موها می باشد در غیر این صورت منجر به ریزش مو، شوره و خارش پوست سر می شود.

2.اجتناب از آب داغ

شستن موها با آب داغ موجب می شود موها خشک و شکننده شود و همچنین باعث از بین رفتن روغن های طبیعی مو خواهد شد پس از شست مو های خود با آب بسیار داغ خودداری کنید و سعی کنید از آبی که کمی از دمای بدنتان گرمتر است استفاده کنید.

نرم کننده و براق کننده طبیعی مو


3.درمان با کدوی سبز

یکی از راه های بسیار ساده و کم هزینه برای داشتن موهیی زیبا مالیدن آب کدو سبز روی موها است.این ماده حداقل باید نیم ساعت روی سرتان بماند.

4.برای داشتن موهای نرم و درخشنده

برای درخشندگی موهای خود می توانید 2 الی 3 قاشق غذاخوری عسل را با یک فنجان نرم کننده روزانه مو مخلوط کرده و سپس روی موهای خیس استفاده کنید در انتها با آب ولرم شست و شو دهید.


5.درمان با جوش شیرین

سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کرده و بعد از این که موهای خود را با شامپو شستید با این محلول موهای خود را آب بکشید.جوش شیرین در زیبایی موها بسیار تاثیر گذار است.این محلول باید 5 دقیقه روی موهایتان باقی بماند.این محلول برای از بین بردن آثار شامپو و دیگر مواد شوینده کاربرد دارد.

برای براق شدن مو چه کنیم


6.برای داشتن موهایی فنری

اگر میخواهید موهایی خوش حالت داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقداری آب گرم و سرکه سیب را با هم مخلوط کرده و روی موها بمالید.سپس بعد از گذشت 5 دقیقه موها را به خوبی آبکشی کنید تا بوی سرکه از بین برود.


7.موها را دائماً نشویید

بهتر است موهایتان را هر دو تا سه روز یک بار بشویید.در این صورت روغن طبیعی مو حفظ شده و همچنین موها بهتر و سالم باقی می مانند.


8.نرم کننده بسازید

می توانید یک تخم مرغ را با مقداری ماست مخلوط کرده و سپس روی کف سر ماساژ دهید.

روغن براق کننده مو


9.درمان تخم مرغی

استفاده از زرده تخم مرغ می تواند به موها حالت دهد و برای موهای خشک و شکننده استفاده می شود.به این صورت که روی موی تمیز و خشک یک دوم فنجان از مخلوط سفیده و زرده قرا دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند.سپس با اب بشویید.