لیست کامل بهترین مراکز خرید مشهد برای خرید لوکس یا سوغاتی ارزان!

06/02/2022
مراکز خرید مشهد
سفر به مشهد بدون خریدن سوغاتی معنای خاصی ندارد. برای همین بهترین مراکز خرید مشهد همیشه پر از خریدار می باشد. این شهر یک مقصد محبوب برای سفر بیشتر ما ایرانی‌ ها می باشد، و از سمت دیگر پر از مراکز خریدی می باشد، که می‌ توانید انواع و اقسام خوراکی‌ های شرق ایران تا سنگ و نقره و... را در آن پیدا کنید.
مجله والی
مجله والی

با توجه به این که شهر مشهد جاذبه‌ های دیدنی مختلفی دارد، و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی مختلفی جذب این شهر توریستی و مذهبی می شوند. یکی از بهترین گزینه‌ ها برای زائران و شهروندان مراکز خرید متعدد و لوکسی می باشد، که امکان خرید وسایل مورد نیاز و سوغاتی های مد نظر را برای آن‌ ها میسر می‌ کنند. در واقع این مراکز خرید را می‌ توان در فهرست جاهای دیدنی مشهد قرار داد، چون که بیشتر گردشگران و زائران، سفر و تور مشهد را بدون پاساژ گردی و بازدید از مراکز خرید لوکس و جدید و همین طور پاساژهای قدیمی و معروف ترک نمی‌ کنند. شاید به همین خاطر باشد، که هر روز به تعداد بازارها و پاساژهای این شهر زیارتی اضافه می‌ شود، تا مسافران بتوانند وسایل و خوارکی های مد نظر خود را تهیه کنند.

در این قسمت از مجله ی والی قصد داریم، تا به معرفی تعدادی از مراکز خرید و بازارهای مشهد بپردازیم، که با توجه به مسیر، بودجه و نوع خرید خود خواهید توانست آن‌ ها را در برنامه خود بگنجانید، و خاطره‌ ای جذاب برای خود و اطرافیان خود بسازید.

لوکس‌ ترین مراکز خرید در مشهد

همیشه تقربیاً جاهای لوکس‌ دارای جذابیت خاص می باشند، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، امکانات مختلفی که در لوکس‌ ترین مراکز خرید مشهد وجود دارد، شما را به آن‌ جا خواهد کشاند. پس به هیچ عنوان تردیدی برای رفتنبه این مراکز نداشته باشید. حتی در مواقعی که اصلاً زمان کافی هم نداشتید، یکی از بهترین مراکز خرید مشهد را در لیست خود قرار دهید، و از سفر خود لذت ببرید.

در این بخش به معرفی لوکس‌ ترین مراکز خرید مشهد خواهیم پرداخت.

  • مرکز خرید الماس شرق مشهد

مرکز خرید الماس شرق مشهد

در منطقه تجاری-گردشگری سپاد خراسان، الماسی درخشان در آن منطقه قرار گرفته است، که به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین مراکز خرید مشهد به شمار می رود. مرکز خرید الماس شرق مشهد در سال 1384 با در آمیخته شدن معماری سنتی، مدرن و با استفاده از معماری مذهبی شهر مشهد در تزئینات آن افتتاح شد، و در آخر به ساختمانی شبیه به الماس بوجود آمد، که زیبایی  ها و جذابیت های چشم‌ گیر آن توانسته نظر هر بیننده‌ ای را به سرعت به سوی خود جلب کند.

در این مجتمع تجاری 6 طبقه و با وجود 1238 واحد تجاری برای همه ی سلیقه‌ ها توانسته انتخاب‌ های مناسبی را عرضه کند.

در طبقه سوم این مجموعه یک نمایشگاه بزرگ از آبزیان دریاهای شور دنیا که درون آکواریوم‌ هایی به صورت جدا نگهداری می‌ شوند، وجود دارد، که نشان دهنده ی یک شهر دریایی می باشد، و توانسته ماهی‌ های رنگارنگ را به تصویر بکشد. هم چنین می توانید در این طبقه شاهد یکی از مدرن ترین سینماهای 5 بعدی ایران باشید.

مرکز خرید الماس شرق مشهد هر روزه از ساعت 9 صبح تا 11 شب فعال و آماده‌ خدمت رسانی به مشتریان می باشد.

آدرس مرکز خرید الماس شرق مشهد: مشهد مقدس، انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان

سایت رسمی مرکز خرید الماس شرق مشهد: www.AlmasShargh.com

فاصله تا حرم مطهر: 25 دقیقه با خودرو

  • مرکز خرید آرمیتاژ

مرکز خرید آرمیتاژ

مرکز خرید آرمیتاژ بی شک یکی از لوکس‌ ترین مراکز خرید در مشهد محسوب می شود. هم چنین این مرکز خرید به خاطر داشتن 34 طبقه با نمایی زیبا و امکانات بی‌ نظیر به عنوان یکی از بلندترین برج مشهد محسوب می شود. هم چنین شما می توانید انواع پوشاک، لوازم الکترونیکی، چرم، زیورآلات و جواهرات، سنگ‌ های قیمتی، عطر، ساعت و هر چیز دیگری که احتیاج دارید، را در این پاساژ پیدا کنید. تنوع برند در این مرکز به قدری می باشد، که ممکن است، شما در انتخاب نوع برند با مشکل رو به رو شوید. امکانات تفریحی و رفاهی دیگر این مجموعه هم به لیست بلند و بالای این برج لوکس اضافه کنید.

رستوران‌ و کافی‌شاپ‌ های مختلف، فودکورت لاکچری با انواع غذاهای بین‌ المللی و ایرانی، روف گاردن با چشم‌ انداز بی‌ نظیر و جذاب، سرویس وی آی پی در رستوران مدرن برج آرمیتاژ، گالری هنری، پردیس سینمایی، موزه برج، شهربازی، سالن‌ های ورزشی و… فقط قسمتی از امکانات بهترین مرکز خرید مشهد است.

برج آرمیتاژ همه روزه به غیر پنج شنبه و جمعه از 10 صبح تا 10 شب و آخر هفته‌ ها از 10 صبح تا 11 شب آماده‌ خدمت رسانی به مشتریان می باشد.

آدرس مرکز خرید آرمیتاژ مشهد: نبش هفت تیر 8، خیابان گلشن

سایت رسمی مرکز خرید آرمیتاژ مشهد: https://armitajmall.com

فاصله تا حرم مطهر: 40 دقیقه با خودرو

  • مجتمع تجاری وصال

مجتمع تجاری وصال

در مجاورت مجتمع تجاری الماس شرق یک مرکز تجاری-تفریحی جذاب دیگر که دارای معماری مدرن و خاص توجه شما را جلب می کند، و جزو بهترین مراکز خرید مشهد می باشد، مجتمع تجاری وصال می باشد. نحوه ی ارتباط این دو مجتمع در نوع خود بسیار ویژه و هیجان‌ انگیز می باشد، چون این دو مجتمع از طریق یک پل معلق به هم وصل شده اند، و مخاطب بدون نیاز به عبور از خیابان با گذشن از یک پل به یک دنیای دیگر یعنی مجتمع تجاری وصال قدم می‌ گذارد.

این مجتمع تجاری 6 طبقه، در مجموع 400 واحد تجاری، رستوران و فست فودهای متعدد، شهر بازی، پارک علمی، هایپر مارکت و گیم نت در این مجتمع تاسیس شده است، و با قرار دادن تفریح، خرید و آموزش در کنار هم توانسته گردشگران زیادی را راضی نگه دارد. پارک علمی پروفسور بازیما در طبقه چهارم مجتمع تجاری وصال جزو متفاوت‌ ترین امکانات تفریحی این مجموعه می باشد. هم چنین باشگاه هوانوردی در این مجتمع تجاری از دیگر امکانات این مجموعه می باشد، که تفریح و علم را در کنار هم به مخاطبان خود ارائه می‌ دهد.

تالار و رستوران بزرگ و مدرن اطلسیه در طبقه فوقانی، شهربازی، کلبه وحشت، آتلیه عکاسی، گیم نت، پارکینگ طبقاتی و نمازخانه جزو امکانات تفریحی و خدماتی راحتی مشتریان است.

درهای این مجتمع شیک و سرزنده که در سال 1389 افتتاح شد،  و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب به روی مشتریان خود باز می باشد.

آدرس مجتمع تجاری وصال: مشهد مقدس، انتهای بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، بلوار بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق

سایت رسمی مجتمع تجاری وصال: www.Vesal-Center.com

فاصله تا حرم مطهر: 25 دقیقه با خودرو

  • مرکز خرید پروما مشهد

مرکز خرید پروما مشهد

اگر می خواهید در طول یک روز به همه ی محصولاتی که احتیاج دارید، دسترسی پیدا کرده، و بهترین نوع آن ها را خریداری کنید، به شما مرکز خرید پروما مشهد را پیشنهاد می کنیم. این کاخ عظیم شیشه‌ ای که در چهار طبقه و با زیربنا 25000 متر مربع در سال 1383 به بهره‌ برداری رسیده‌ است، به عنوان یکی از محبوب‌ ترین مراکز خرید مشهد محسوب می شود.

از دیگر دلایل این محبوبیت می‌ توان به وجود هایپرمارکت بزرگ، 250 واحد تجاری، شهربازی، بولینگ و بیلیارد، پارکنیگ اختصاصی با ظرفیت 2000 خودرو و تنوع بالای اجناس اشاره کرد.

در قسمت فود کورت این مجموعه می‌ توانید وعده ی غذایی مد نظر خود را سفارش دهید، و در کافه‌ ی پروما با نوشیدن یک فنجان قهوه، خستگی در کرده، و استراحت کنید.

برای رفتن به این مجموعه بهتر است، که در ایستگاه خیام از قطار پیاده شوید، و با تاکسی‌‌ های بلوار خیام، خود را به مرکز خرید پروما برسانید.

آدرس مرکز خرید پروما مشهد: مشهد مقدس، ضلع شمال شرقی میدان جانباز، مجتمع تجاری پروما

سایت رسمی مرکز خرید پروما مشهد: www.PromaGroup.ir

فاصله تا حرم مطهر: 30 دقیقه با خودرو

  • مرکز خرید آلتون مشهد

مرکز خرید آلتون مشهد

برج اداری، تجاری آلتون به عنوان یکی از عظیم‌ ترین برج‌ هایی که تا الان در شهر مشهد مقدس بنا شده‌ است. این برج دارای 20 طبقه می باشد، که در سال 1388 به بهره برداری رسیده است، و توانسته عنوان برترین سازه بتنی کشور در سال 1388 و برترین برج تجاری چند منظوره در سال 1390 را یدک می‌ کشد.

طبقات همکف تا چهارم این مجموعه به بخش تجاری برج اختصاص داده شده است، که در این طبقات به هر چیزی که فکر می کنید، احتیاج دارید، دسترسی پیدا کنید. بعد از وارد شدن به طبقه همکف با فروشگاه‌ های بی شمار کیف و کفش مواجه می‌ شوید. به خاطر وجود تنوع بسیار بالا خرید را برای هر سلیقه‌ ای ممکن می‌ کند. در این قسمت به غیر از کیف و کفش، فروشگاه محصولات چرم نیز یافت می‌ شود.

شهر مشهد یکی از شلوغ‌ ترین شهرهای کشور محسوب می‌ شود، و همواره مشکل جای پارک مسافران و شهروندان را دچار سختی می‌ کند. اکنون پارکینگ برج آلتون یکی از بزرگ‌ ترین پارکینگ طبقاتی کشور به شمار می رود.

وجود نمای 360 درجه شهر مشهد از ویژگی‌ های منحصر به فرد برج آلتون محسوب می شود.

آدرس مرکز خرید آلتون مشهد: مشهد مقدس، خیابان دانشگاه، بین دانشگاه 22 و 23، برج آلتون

فاصله تا حرم مطهر: 10 دقیقه با خودرو

  • مرکز خرید خورشید

مرکز خرید خورشید یکی دیگر از پاساژهای معروف مشهد می باشد، که دارای 9 طبقه و حدوداً 50 واحد تجاری دارد، که می‌ توانید برندهای مختلف را در آن پیدا کنید. این مرکز خرید دارای چند طبقه منفی می باشد، که طبقه منفی یک آن هم از جمله طبقات تجاری و سایر طبقات، پارکینگ هستند. طبقه سوم تا پنجم مجموعه هم به‌عنوان واحدهای اداری طراحی شده‌اند.

انواع پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات و نقره‌جات، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، موبایل و تجهیزات الکترونیکی و… از جمله فروشگاه‌ های مرکز خرید خورشید می باشد. از دیگر ویژگی این مرکز می توان به موقعیت مکانی آن اشاره کرد، که در مرکز شهر ساخته شده است، و در یک مسیر پر رفت و آمد قرار گرفته، و دسترسی خوبی دارد.

این مرکز خرید مشهد از روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 صبح الی 9 شب و در روزهای جمعه از ساعت 4 بعد ازظهر الی 9 شب آماده‌ خدمت رسانی به مشتریان می باشد.

آدرس مرکز خرید خورشید مشهد : مشهد – بلوار احمدآباد – بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا – روبروی سه راه راهنمایی

فاصله تا حرم مطهر: ۳۰ دقیقه با خودرو

  • مرکز خرید آسمان

مرکز خرید آسمان

مرکز خرید آسمان یکی از شیک‌ ترین و بزرگ‌ترین ساختمان‌ های شهر مشهد می‌باشد. این مجموعه بزرگ دارای بیش از 700 واحد تجاری می باشد، که در طبقات یک، همکف و منفی یک این مجتمع قرار دارند.

در این مرکز خرید می‌ توانید محصولات مختلف از کیف و کفش تا عطر، زیورآلات، ساعت و لوازم الکترونیکی را با بالاترین کیفیت ها پیدا کرده، و خریداری کنید. برندهای مختلف هم در این فروشگاه شعبه دارند. 

مرکز خرید آسمان در یکی از خیابان‌ های پرتردد قرار گرفته، و به هم خاطر دارای ۱۸ طبقه پارکینگ می باشد، که مشکل شلوغی و جای پارک را در خیابان اصلی و خیابان‌ های اطراف تا حدودی زیادی برطرف کرده است.

مجتمع تجاری آسمان به عنوان یکی بهترین مراکز خرید مشهد، دارای 3 ورودی از خیابان‌ های شیرودی، صدر و میدان ۱۷ شهریور می باشد.

ساعت کاری مجموعه روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح الی 11 شب و روزهای جمعه 10 صبح الی 11 شب است.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، حرم مطهر، میدان ۱۷ شهریور

فاصله تا حرم: 6 دقیقه با خودرو

  • کیان سنتر

مرکز خرید کیان سنتر دارای دو شعبه میشد، با که با نام کیان سنتر 1 و کیان سنتر 2 رو به‌ رو هم به بهره برداری رسیده اند.

این مجموعه به غیر از فروشگاه‌ های مختلف که محصولات مختلفی را ارائه می‌ دهند، دارای هایپرمارکت، شهربازی، رستوران‌ های مختلف، کافی شاپ و فود کورت می باشد.

مجموعه کیان سنتر 1 و کیان سنتر 2، پاساژی یک پاساژ همه چیز تمام با رنج قیمت متوسط برای خرید پوشاک، ساعت، جواهرات، سنگ‌ های قیمتی، عطر و انواع سوغاتی‌ های مشهد می باشد.

این مجموعه همه روزه، شنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح الی 10.45 شب آماده‌ خدمت رسانی به مشتریان می باشد.

آدرس: مشهد، بلوار جانباز، تقاطع فرامرز عباسی، مجتمع کیان سنتر 2، طبقه 11

وب سایت : www.kiancenter.org

فاصله تا حرم: 25 دقیقه با خودرو

  • مرکز خرید کاسپین مد

مرکز خرید کاسپین مد

اگر قصد دارید، از میان لوکس‌ ترین و بهترین برندهای دنیا خرید کنید، بهتر است، به مرکز خرید کاسپین که یکی از شیک‌ ترین مراکز خرید مشهد محسوب می شود، مراجعه کنید. هر طبقه از شعبه کاسپین مد مشهد به یک کالای خاص اختصاص داده شده است. در یک طبقه فقط پوشاک برند و با کیفیت به فروش می‌ رسد، و در طبقه‌ ای دیگر محصولاتی مانند لوازم آرایشی، کیف و کفش عرضه می‌ شود.

این مجتمع تجاری در همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10.30 شب آماده خدمت‌ رسانی به شما مشتریان خود می باشد.

آدرس مرکز خرید کاسپین مد: مشهد مقدس، بلوار سجاد، چهارراه بزرگ مهر

سایت مرکز خرید کاسپین مد: www.CaspianMode.com

فاصله از حرم مطهر: 7 دقیقه با خودرو

  • مجتمع تجاری نیکا

مجتمع تجاری نیکا

مرکز خرید نیکا دارای فروشگاه‌ های متفاوتی می باشد، که انواع پوشاک، کیف و کفش، ساعت، عطر، زیورآلات و جواهرات، موبایل و… را می‌ توانید دسترسی داشته باشید. در مرکز خرید نیکا برندهای مختلفی شعبه دارند. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به رستوران، کافی شاپ، فودکورت و… اشاره کرد.

یکی از ویژگی های این مرکز خرید نزدیکی آن به دیگر پاساژهای معروف مشهد مثل پروما و کیان سنتر 1 و 2 می باشد.

مجتمع تجاری نیکا همه روزه از ساعت 9 صبح الی 8 شب آماده خدمت‌ رسانی به شما مشتریان خود می باشد.

آدرس: مشهد، بلوار جانباز، جانباز 1

  • مجتمع تجاری اکسین مشهد

مجتمع تجاری اکسین مشهد

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید مشهد مجتمع تجاری اکسین می باشد. این مجموعه دارای 10 طبقه و 3 طبقه پارکینگ می باشد. هم چنین امکانات دیگر این متجمع باعث متفاوت بودن این مجموعه با دیگر مجموعه ها شده است. مهم‌ ترین ویژگی آن هم دسته‌ بندی طبقه‌ ای واحد‌های اداری و تجاری می باشد. به‌ صورتی که هر طبقه دارای فروشگاه‌ هایی در یک حوزه کالا یا خدمت می باشد. خدماتی که در هر طبقه به مشتریان ارائه می شود، به شرح زیر می باشد.

  1. طبقه ۲-،۳-،۴-: پارکینگ هوشمند مجموعه
  2. طبقه ۱-: فروشگاه‌ های طلا و جواهرات
  3. طبقه همکف: انواع برندها و بانک
  4. طبقه اول: هایپر مارکت
  5. طبقه دوم: لوازم خانگی، موبایل و لوازم صوتی و تصویری
  6. طبقه سوم: انواع پوشاک، لوازم عروس و داماد و لوازم آرایشی و بهداشتی
  7. طبقه چهارم: فست فود، کافی شاپ و فود کورت
  8. طبقه پنجم: تالار و رستوران مجموعه

این مجموعه همه روزه از ساعت 8 صبح الی 11 شب آماده خدمت‌ رسانی به شما مشتریان خود می باشد.

آدرس: مشهد، شهرک غرب (قاسم آباد)، چهارراه مخابرات، مجتمع تجاری اکسین

فاصله تا حرم: 30 دقیقه با خودرو

  • مرکز خرید زیست خاور

مرکز خرید زیست خاور

مرکز خرید زیست خاور یکی از اولین مجتمع‌ های تجاری و تفریحی مشهد می باشد، که در سال 1362 با در آمیخته شدن معماری ایرانی و مدرن بنا شده‌ است. از ویژگی های این مجتمع تجاری 15 طبقه ای، قرار گیری در مرکز شهر و جزو اصلی‌ ترین میدان‌ ها می باشد، چون که در اطراف آن مراکز تفریحی بسیاری همچون کوهسنگی، سینما و واحد های اقامتی بسیاری قرار دارد.

4 طبقه از این مرکز خرید به واحدهای تجاری اختصاص پیدا کرده است، و در مجموع با 700 واحد، همه ی نیازهای زائران و شهروندان را برطرف می‌ کند. در طبقه همکف این مجموعه به انواع سوغات مشهد همانند زرشک، زعفران، نبات و خشکبار دسترسی دارید. در دیگر طبقات تجاری، انواع پوشاک، کالای خواب، کیف و کفش، عرضه می‌ شوند. هم چنین قسمتی از بازار کفش مشهد در این مجتمع قرار گرفته شده است. مرکز خرید زیست خاور توانسته با ارائه دادن کالاهای متنوع با بالاترین کیفیت ها و بهترین قیمت ها در بین زائران طرفداران بسیاری پیدا کند.

آدرس مجتمع تجاری زیست خاور: مشهد مقدس، ضلع جنوب غربی میدان شریعتی (تقی آباد)، جنب خیابان کوهسنگی 2

فاصله تا حرم مطهر: 10 دقیقه با خودرو

مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

اگر به مشهد سفر کرده‌، و زمان کافی ندارید، بهتر می باشد، روی مراکز خرید نزدیک به حرم محسوب می شود. در خیابان‌ های اطراف حرم می‌ توانید به مراکز خرید زیادی دسترسی پیدا کنید، که کالاهای مختلف با تنوع بسیار بالا و سوغاتی‌ ها را معمولاً با مناسب‌ ترین و بهترین قیمت ها از مراکز تجاری لوکس به شما زائران عزیز ارائه می دهند.

  • بازار رضا مشهد

بازار رضا مشهد

بازار رضا به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین و نزدیک ترین مرکز به حرم محسوب می شود، که به غیر از کارکرد تجاری یک بنای تاریخی دیدنی نیز محسوب می‌ شود، و در سال 1355 توسط معمار مشهور، داریوش بوربور طراحی و ساخته شده است. بعد از خروج از حرم مطهر توسط درب باب الرضا، در ضلع شرقی میدان بیت المقدس، با یک بازار سنتی رو به رو می‌ شوید، که از معماری کهن ایرانی بهره گرفته‌ است. با قدم زدن در میان حجره‌ ها و دالان‌ های متعدد آن، گویی زمان به عقب برگشته، و به گذشته‌ های دور می روید.

در طبقه دوم این بازار کارگاه‌ های صنایع دستی، فیروزه تراشی، طلاکاری، گلدوزی و آتلیه‌ های عکاسی قرار گرفته است، که بازدید از این حجره‌ ها از نزدیک شما را با مراحل خلق آثار هنری و صنایع دستی مشهد آشنا می‌ کند، و تجربه‌ ای لذت‌ بخش برای شما رقم می‌ زند.

دروازه‌ های بازار سرپوشیده رضا، از ساعت 9 صبح الی 12 شب آماده خدمت‌ رسانی به شما مشتریان خود می باشد، و به خاطر تنوع اجناس و قیمت، هر فردی با هر سلیقه و بودجه‌ ای که دارد، می‌ تواند به این بازار مراجعه کرده، و به خرید سوغات بپردازد.

آدرس بازار رضا: مشهد مقدس، ضلع شرقی خیابان امام رضا، حد فاصل میدان بیت المقدس و ۱۷ شهریور

فاصله تا حرم: ۵ دقیقه پیاده‌‌روی

  • مرکز خرید آرمان مشهد

مرکز خرید آرمان مشهد در سال 1394 در نزدیکی حرم اما رضا(ع) به عنوان یکی از مدرن‌ ترین مراکز خرید مشهد بنا شده است، که به غیر از بخش تجاری، یک مجتمع اقامتی-اداری-تفریحی به شمار می رود.

اگر از بیرون به این مرکز خرید نگاه کنید، بعه هیچ عنوان تصور نخواهید کرد، که در داخل آن یک تفرجگاه 1500 متری، شما را به دل طبیعت و مفاهیم عمیق انسانی، خواهد کشاند.

با ورود به این مجتمع، با مکانی رو به رو خواهید شد، که به هیچ عنوان مانند آن را در هیچ مرکز خرید دیگری ندیده‌ اید. مجسمه‌ های متحرک، صخره‌ های عظیم و غاری عجیب که گویی از دوران پارینه سنگی برجای باقی مانده‌ است، همگی در راستای ایجاد فضایی حیرت‌ انگیز نقش مهمی را ایفا می‌ کنند.

به غیر از صخره‌ ها و تندیس‌ ها، یک آبشار اصلی با ارتفاع 14 متر در کنار آبشارهای متعدد و کوچک‌ تر که میان صخره‌ ها و تندیس‌ ها جاری می‌ شوند، نخل‌ های طبیعی، گونه‌ های گیاهی متنوع که گویی از دل سنگ‌ ها می‌رویند، در دل این تفرجگاه جا خوش کرده‌ اند، و به ایجاد فضایی دلنشین، گرم و صمیمی کمک ویژه ای می‌ کنند.

آدرس مرکز خرید آرمان: مشهد مقدس، خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش

سایت مرکز خرید آرمان: www.ArmanMall.ir

فاصله تا حرم مطهر: 10 دقیقه پیاده‌ روی با خروج از بست نواب حرم مطهر

  • بازار مرکزی مشهد

بازار مرکزی مشهد

بازار مرکزی مشهد که در بخش غربی حرم مطهر قرار گرفته است، به عنوان یکی از پررونق‌ ترین مراکز خرید مشهد به شمار می رود، که در سال 1377 در دو فاز راه اندازی شد. این بازار هم یکی از نزدیک ترین مراکز خرید مشهد نزدیک حرم قرار می‌ گیرد، و در واحدهای تجاری آن که طبقات 1- و 1+ را در بر می‌گیرد. سوغاتی‌ های مختلفی اعم از انگشترهای عقیق و فیروزه، مهر، تسبیح و جانماز، زرشک و زعفران، انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، فرش و در نهایت مرغوب‌ ترین کالای بازار یعنی چادر مشکی عرضه می شود. طبقه دوم بازار بیشتر مختص مغازه‌ های عمده فروشی و دفاتر بازرگانی می باشد.

آدرس بازار مرکزی مشهد: مشهد مقدس، چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر رضوی

فاصله تا حرم مطهر: ۵ دقیقه با خودرو

  • مرکز خرید شرق زیست

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید مشهد، پاساژ شرق زیست می باشد، که بیشتر از 160 فروشگاه برای خرید کالاهای متنوع به ویژه سوغاتی‌ های مشهد دارد. این بازار هم مانند بازارهای قبلی در نزدیکی حرم امام رضا قرار دارد، و شما می‌ توانید در فرصت کوتاه به آن جا بروید، و سوغاتی‌ های مختلف مانند انواع خشکبار، زعفران، نبات، زرشک، نقره‌ جات و… را خریداری کنید. در این مرکز خرید می توانید به انواع پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات، عطر، ساعت و… دسترسی پیدا کنید. از دیگر ویژگی های مثبت این مرکز می توان به وجود رستوران، هتل آپارتمان و پارکینگ اشاره کرد.

آدرس : مشهد مقدس، حاشیه میدان طبرسی (ضلع شمالی حرم مطهر)، مجتمع بزرگ هتل آپارتمان و مرکز خرید شرق زیست

فاصله تا حرم: 5 دقیقه با خودرو

  • بازار غدیر

بازار غدیر جزو یکی از مراکز خرید قدیمی در مشهد می باشد، که فاصله کمی با حرم مطهر دارد. اینجا می‌ توانید با خیال آسوده سوغاتی‌ های مشهد را در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه کنید. هم چنین برای خرید دیگر کالاهای مد نظر خود مانند پوشاک، کیف و کفش و… هم قیمت‌ ها بسیار مناسب می باشد.

این مرکز خرید جمعه‌ ها و روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8.30 صبح الی 10.30 شب باز است، اما در روزهای پنج‌ شنبه ساعت کاری آن از 8.30 الی 9.30 شب خواهد بود.

آدرس : مشهد، ابتدای خیابان شیرازی (حرم مطهر، ورودی صحن غدیر)، بازار غدیر

فاصله تا حرم: 5 دقیقه پیاده

مراکز خرید ارزان مشهد

تنها مراکز خرید لوکس نمی باشد، که مورد هدف قرار می‌ گیرند، بعضی اوقات مراکز خرید دیگر هم اجناس مقرون به‌ صرفه‌ ای دارند، که مانند آن چیزی می باشد، که ما می‌ خواهیم خرید آن را داریم. در ادامه به معرفی مراکز خرید ارزان مشهد خواهیم پرداخت.

  • بازار امین مشهد

بازار امین مشهد

در بازار امین مشهد می توانید محصولاتی با تنوع زیاد و مناسب ترین قیمت ها را پیدا کرده، و خریداری کنید. این بازار توانسته است، با وجود با افتتاح مراکز خرید بزرگ در مشهد جایگاه خود را حفظ کرده، و به عنوان یکی از اصلی‌ ترین گزینه‌ ها برای خرید سوغاتی زائران باشد.

این بازار همه روزه به غیر از جمعه ها از ساعت 8.30 صبح تا 9 شب باز می باشد.

این مرکز خرید دارای 3 طبقه دارای پارکینگ می باشد، و شما فقط روزها می‌ توانید از آن استفاده کنید.

آدرس بازار امین: مشهد، شهید نواب صفوی، نواب صفوی 4

فاصله تا حرم: 10 دقیقه پیاده

  • بازار مولوی

بازار مولوی هم ییکی دیگر از بازارهای قدیمی مشهد می باشد، که فروش بیشتر مغازه‌ های آن به صورت عمده و بورس لوازم تحریر و خرازی و لوازم آرایش می باشد. این بازار 2 نبش دارای 2 نما و 3 بدنه شهری است. به‌ صورتی که هر بدنه آن مغازه‌ های مربوط به یک صنف را دارد. پارکینگ این مجموعه دارای وسعت بیش از 4000 متر مربع امکان تخلیه بار خارج از طرح ترافیک را می‌ دهد.

این بازار شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 7 بعد ازظهر باز پنج شنبه‌ ها 8 صبح تا 1 بعد ازظهر و روزهای جمعه تعطیل می باشد.

آدرس بازار مولوی: مشهد، بلوار مصلی، مصلی 7/1، صدوقی 26

فاصله تا حرم: 5 دقیقه با خودرو

  • بازار جنت

بازار جنت به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید مشهد می باشد. این بازار از مغازه‌ های مختلف در یک خیابان تشکیل شده است. در این بازار می توانید انواع پوشاک مخصوصاً لباس مجلسی را پیدا کنید. رنج قیمت‌ ها هم در مقایسه با دیگر بازارها کمی بالا می باشد. هم چنین این بازار به باغ ملی مشهد نزدیک می باشد.

مغازه‌ های بازار جنت همه روزه از ساعت 9 صبح الی 10.30 شب باز می باشند، و شما می توانید برای خرید به آن جا بروید.

آدرس بازار جنت: مشهد، خیابان چمران، نرسیده به سعدی، خیابان جنت

فاصله تا حرم: 10 دقیقه با خودرو

  • مجتمع اداری تجاری سلمان

مجتمع اداری تجاری سلمان

مجتمع اداری تجاری سلمان در مرکز شهر مشهد قرار گرفته است، و به مناطق مختلف این شهر دسترسی دارد. این مجتمع دارای 370 واحد تجاری از طبقه منفی یک تا طبقه سوم است. واحدهای اداری هم در طبقات چهار تا یازدهم این برج قرار دارند. همچنین دارای رستوران‌ هایی در طبقات یازده و دوازده و کافی شاپ در طبقه منفی یک است. از دیگر امکانات این برج می‌ توان به پنت هوس، پارکینگ، مسجد و انبار اشاره کرد. در این مجتمع هم چنین می توانید به انواع پوشاک، کیف و کفش، موبایل، لوازم آرایش، جواهرات و نقره‌ جات و… دسترسی پیدا کنید.

فروشگاه‌ های مجتمع اداری تجاری سلمان از 9 صبح تا 11 شب باز می باشد.

آدرس مجتمع اداری تجاری سلمان: مشهد، بلوار احمد آباد، خیابان راهنمایی، بین راهنمایی 17 و 19- برج سلمان

سایت: http://www.salmantc.ir

فاصله تا حرم: 15 دقیقه با خودرو

  • بازار هفده شهریور مشهد

بازار هفده شهریور مشهد

یکی از بازارهای محبوب بین مردم مشهد و زائران برای خرید پوشاک بازار هفده شهریور می باشد. در این بازار می توانید اجناس متنوع را با مناسب ترین قیمت ها خریداری کنید.

از دیگر مزایای این بازار نزدیکی به حرم امام رضا می باشد، به همین خاطر در صورتی که زمان کافی برای گشتن بین مراکز خرید مختلف را ندارید، به این مرکز خرید بروید.

این بازار هر روز از ساعت 9 صبح تا 11 شب فعال است.

آدرس بازار هفده شهریور: مشهد، میدان 17 شهریور، بازار هفده شهریور

  • بازار گوهرشاد مشهد

بازار گوهرشاد مشهد

یکی از معروف‌ ترین بازارهای مشهد، بازار گوهرشاد می باشد، که شما در این بازار می توانید به انواع و اقسام کالاها را با تنوع بالا و قیمت مناسب پیدا کنید. پوشاک و لوازم تحریر تا لوازم برقی، کریستال، عطر، سیسمونی نوزاد و… تنها قسمتی از کالاهایی می باشند، که در 84 مغازه این بازار ارائه می‌ شوند.

ساعت کاری بازار کمی با مراکز خرید دیگر در مشهد فرق دارد. به این صورت که شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 تا 1.30 ظهر باز است. بازار بعد از این ساعت می‌ بندد، و مجدداً از ساعت 4.30 بعد ازظهر تا شب فعال است. در روزهای جمعه هم فقط صبح تا ظهر فعالیت می‌ کنند.

آدرس بازار گوهرشاد: مشهد، بلوار شهید صادقی، بین صادقی 9 و 11

فاصله از حرم: 10 دقیقه با خودرو

  • بازار بزرگ بین المللی سپاد مشهد

بازار بزرگ بین المللی سپاد مشهد

یکی دیگر از مراکز خریدی که در منطقه ی سپاد خراسان ساخته شده است، بازار بزرگ بین المللی می باشد، و از گذشته به عنوان یکی از ارزان ترین مراکز خرید مشهد می باشد، و در نزدیکی دو مجتمع تجاری الماس شرق و وصال قرار دارد.

بازار پرطرفدار سپاد که در سال 1375 به بهره برداری رسید، در واقع مجموعه‌ ای از بازارها می باشد، که همه به هم متصل هستند، و شما می‌ توانید بدون نیاز به خروج از مجموعه به همه ی بازارها دسترسی داشته باشید. در این بازار بزرگ بین المللی انواع سوغات خوراکی و صنایع دستی مشهد یافت می‌ شود.

این بازار هر روز از ساعت 8.30 صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌ کند، و اجناسی مرغوب با قیمتی ارزان و مقرون به صرفه را به مشتریان خود ارائه می‌ دهد.

آدرس بازار بین‌المللی سپاد: مشهد مقدس، انتهای بلوار خیام شمالی، بازار بین‌ المللی سپاد

فاصله تا حرم مطهر: 25 دقیقه با خودرو

بازارهای خاص مشهد

  • بازار هنر مشهد

فرض کنید، که قرار است، به بازاری بروید، که جز جز آن صنایع دستی و محصولات هنری می باشد. بازار هنر مشهد همانند تصور ما می باشد، که به توسط شهرداری ساخته شده است، و شما می‌ توانید در آن انواع محصولات هنری و صنایع دستی را پیدا کنید.

خلاقیت و زیبایی مهم‌ ترین ویژگی‌ های این بازار با عمر بیش از 15 سال است، که در آن گروه‌ های هنری محصولات خود را عرضه می‌ کنند. در سفر به مشهد حتماً سری به این بازار بزنید، و روح خود را تازه کنید.

این بازار همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعال است.

آدرس بازار هنر مشهد: مشهد خیابان کوهسنگی، مجتمع تفریحی کوهسنگی، بازار هنر مشهد

  • بازار عباس قلی خان مشهد

بازار عباس قلی خان مشهد

برای این که بتوانید کمی در محله‌ ها و بازارهای قدیمی مشهد دور بزنید، حتماً سری به بازار عباس قلی خان بزنید. بازار روبازی که دارای قدمت زیادی می باشد، و مغازه‌ های آن کالاهای صوتی و تصویری به فروش می رسانند. البته اینجا می‌ توانید اقلام دیگر مثل پوشاک را هم با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید. این مرکز خرید در نزدیکی حرم قرار دارد، و حتی اگر فرصت کمی هم داشته باشید، می‌ توانید از آن بازدید کنید.

این بازار قدیمی روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8.30 صبح تا 7 بعد ازظهر و روزهای جمعه از ساعت 8.30 صبح تا 2 بعد از ظهر باز است.

آدرس بازار عباس قلی خان: مشهد، شهید نواب صفوی، روگذر نواب صفوی، نواب صفوی 1

  • بازار بزرگ فرش مشهد

بازار بزرگ فرش مشهد به عنوان یکی از خاص‌ ترین بازارهای مشهد می باشد. سازه‌ ای تاریخی که قدمت آن به دوره غزنویان می‌ رسد، و معماری زیبا و دلنشین آن شما را محو خود خواهد کرد. در کنار همه ی این جذابیت‌ ها در حاشیه بازار هم می‌ توانید چند بنای تاریخی دیگر مثل آب انبار را ببینید.

ساعت کاری بازار بزرگ فرش مشهد هم کمی متفاوت می باشد. روزهای شنبه تا چهارشنبه بازار از ساعت 8.30 تا 1.30 ظهر باز است، و بعد از این ساعت بازار می‌ بندد و دوباره از ساعت 5.30 بعد از ظهر تا 8 شب فعال است. روزهای پنج شنبه هم فقط در سانس صبح تا ظهر باز است.

در روزهای جمعه‌ ها بازار کلاً تعطیل می باشد، و فرصتی برای بازدید ندارید.

آدرس بازار فرش فروشان : مشهد، میدان بیت المقدس (فلکه آب)، اندرزگو ۱۳ ، بازار بزرگ فرش

  • بازار حکیم (بازار روس‌ها)

بازار حکیم (بازار روس‌ها)

بازار حکیم (بازار روس‌ها) هم جزو خاص ترین بازارهای مشهد می باشد، که در این بازار بیشتر جنس‌ ها از روسیه وارد می‌ شود، و حتی برخی از فروشنده‌ ها هم روسی می باشند.

در بازار روس‌ ها می‌توانید کالاهای متنوعی اعم از پوشاک، کیف و کفش، کریستال و نقره‌ جات، آرایشی و بهداشتی، بدلیجات، لوازم‌ خانگی و اسباب‌ بازی را بخرید.

ساعت کاری بازار روس‌ها هم دو قسمتی است، و ظهرها تعطیل است. یعنی همه روزه از ساعت 9 صبح تا 2 بعد ازظهر باز است، و برای دو ساعتی بازار تعطیل می‌ شود. دوباره 4 عصر تا 10.30 شب فعال است.

آدرس بازار حکیم : مشهد‌، خیابان امام خمینی، نرسیده به میدان شهدا، رو به روی اداره کل آموزش و پرورش مشهد، بازار روس‌ ها

پرسش های متداول درباره مراکز خرید مشهد

  • مراکز خریدی در نزدیک حرم ساخته شده اند، کدامند؟

بازار رضا، مرکز خرید آرمان، بازار بزرگ مرکز مشهد، مرکز خرید شر زیست و بازار غدیر 

  • کدام بازارها و مراکز خرید مشهد جزو ارزان ترین مراکز هستند؟

بازار امین مشهد، بازار مولوی، بازار گوهرشاد، مجتمع تجاری سلمان و بازار جنت 

  • کدام مراکز خرید و مجتمع‌ های تجاری مشهد جزو لوکس‌ ترین مراکز می باشند؟

مرکز خرید آرمیتاژ، مرکز خرید الماس شرق، مرکز خرید وصال، مرکز خرید پروما، مجتمع تجاری اکسین، برج تجاری آلتون، مرکز خرید آسمان 

  • کدام مراکز خرید مشهد برای خرید پوشاک بهترین می باشند؟

بازار جنت، بازار هفده شهریور، بازار غدیر، مجتمع تجاری آسمان، کیان سنتر و الماس شرق