برترین جایگزین ها برای نرم افزار مدیریت پروژه (ترلو) را بشناسید.

13/03/2022
برنامه های جایگزین ترلو
همانطور که می دانید یکی از برنامه های مهم برای مدیریت پروژه ترلو(Trello) می باشد با این حال اگر به دلیل تحریم به دنبال جایگزین های بهتری برای این برنامه هستید با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

همانطور گفتیم ترلو نوعی برنامه مدیریت پروژه می باشد که به منظور سازماندهی دقیق پروژه ها و راحت تر تفکیک کردن آن ها استفاده می شود این ابزار به خصوص برای کسب و کارهایی که به صورت دور کاری هستند بسیار پرکاربرد است.این نرم افزار دارای قابلیت ها و ابزار های متعددی است که می توان به وسیله آن پروژه را مدیریت کند و موجب می شود سریع تر به هدف خود برسید. از ترلو می توان هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم عامل ios استفاده کنید و کار با آن به این صورت است که در آن می توانید تسک های خود را به صورت کارت هایی ایجاد کرده و با اضافه کردن اعضای تیم خود، این تسک ها را بین آن ها تقسیم کرده تا هریک کار خود را انجام دهند.

اکنون در این مقاله فناوری از مجله والی به بررسی برنامه هایی مشابه با ترلو پرداختیم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

1.ابزار Asana

نرم افزار مدیریت پروژه فارسی

Asana یکی از رقیب های اصلی ابزار ترلو بوده که در بین کمپانی های بزرگ بسیار معروف است.برای مدیریت پروژه و ایجاد تسک های خود می توانید از ابزار آسانا استفاده کنید زیرا موجب آسان شدن همکاری و ارتباطات تیمی خواهد شد.مشابه ابزار ترلو با تقسیم کردن تسک ها بین اعضای تیم می توانید پیشرفت پروژه را به مرور مشاهده کنید.نرم افزار آسانا همچنین دارای قابلیت طراحی بسیار زیبا و محیط کاربری سریع  بوده که از این رو یکی از المان های مهم برای انتخاب ابزار مدیریت پروژه می باشد.

محدودیت خاصی وجود ندارد و هر کارت دارای قابلیت اپلود 100 مگابایت فایل  می باشد علاوه بر این از سایر برنامه ها از جمله دراپ باکس و... نیز می توانید برای آپلود فایل استفاده کنید و هب این صورت یک نوع همگام سازی ایجاد نمایید.نسخه های معمولی این نرم افزار برای حداکثر 15 کاربر رایگان بوده ولی دسترسی به نسخه های حرفه ای به خرید اشتراک نیاز دارد و قیمت خرید اشتراک حداقل 10.99 دلار در ماه می باشد.

2.ابزار ProofHub

جایگزین ترلو در ایران

یکی دیگر از ابزار های محبوب باری مدیریت پروژه های بزرگ و همچنین یک جایگزین قدرتمند برای ترلو ابزار ProofHub می باشد که در آن می توان به صورت همزمان چند ابزار را داشت بر خلاف ترلو که باید هزینه ای جداگانه برای استفاده همزمان از چند ابزار پرداخت کنید.از دیگر قابلیت های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اضافه و مدیریت کردن تسک های مختلف
  • اولویت بندی تسک ها
  • اختصاص دادن تسک ها به چند نفر
  • تگ کردن افراد تیم
  • پیوست کردن فایل
  • تعیین تاریخ و ساعت شروع و اتمام
  • تعیین زمان تخمینی و...

این ابزار همچنین دارای قابلیت شخصی سازی میزان دسترسی اعضای تیم در محیط کاربری می باشد در حالی که ترلو دارای این قابلیت نیست علاوه بر این امکان فعال یا غیر فعال کردن برخی دسترسی ها نیز وجود دارد.در حالی اعضای تیم در ترلو می توانند  ادمین کل برد و یا کاربر ساده برد باشند.قیمت خرید اشتراک این ابزار  45 دلار در ماه می باشد.در صورت استفاده آزمایشی برای کاربران به مدت 14 روز رایگان می باشد.

3. ابزار Jira

خرید اکانت ترلو

یکی از بهترین ابزار ها که صرفا برای تیم های نرم افزاری طراحی شده است ابزار JIRA می باشد و تفاوت آن با ابزار ترلو نیز همین است.ابزار دارای قابلیت های مختلفی از جمله  برنامه ریزی، افزودن تسک و... نیز می باشند و از این رو در بین اعضای تیم خود این تسک ها را توزیع کنید. JIRA یک نرم افزار کاربردی است که می تواند با ده ها افزونه مانند bitbucket و... بهبود یابد.از این ابزار می توانید به صورت آزمایشی و رایگان به مدت 7 روز استفاده کنید اما پس از آن باید به مقدار 10 دلار هزینه اشتراک بپردازید.

4.ابزار Avaza

پشتیبانی ترلو

یکی دیگر از ابزار های ساده برای همکاری و مدیریت پروژه که همراه با یک سری هشدار های کاربردی است برنامه آوازا (Avaza) می باشد که دارای قابلیت های منحصر به فردی از جمله مشاهده زمان صرف شده برای کارها، گزارش هزینه ها، ارسال فاکتور به مشتریان و ... می باشد علاوه بر این دارای یک بخشی به اسم حسابداری است که می توان میزان مبلغ وروردی و خروجی را آنالیز و ثبت کرد.

این ابزار به دلیل این که فاکتور ها و صفحه درگاه پرداخت را برای مشتریان ارسال می کند از این رو به عنوان تبادلی بین شما و مشتریان محسوب می شود.لازم به ذکر است که Avaza برای یک کاربر مجانی است و این یک کاربر می تواند حداکثر 5 پروژه در ماه، ده مشتری، 5 فاکتور و ظرفیت ذخیره سازی 100 مگابایت را ایجاد کند. اما طرح اشتراک حرفه ای آن از 9.95 دلار در ماه شروع می شود.

5. ابزار ClickUp

نمونه ترلو

یک جایگزین بسیار خوب و جدید برای ترلو، ابزار ClickUp می باشد که برای اولین بار در سال  2017، راه اندازی شد و مانند سایر ابزار ها برای مدیریت پروژه استفاده می شود و می توانید به راحتی پروژه خود را مدیریت کنید.یکی از مزیت های این ابزار داشتن قابلیت یادگیری ماشینی می باشد که آن را نسبت به ترلو متمایز می کند.همچنین دارای قدرت تشخیص به صورت خودکار این که کدام تسک مربوط به کدام کاربر است.از دیگر قابلیت های این ابزار عبارتند از:

  1. افزودن اعضای تیم به محیط کاربری
  2. محیط کاربری ساده و بسیار سریع
  3. مشاهده اعضایی که تسک ها را مشاهده کرده اند.
  4. درصد پیشرفت پروژه
  5. زمان صرف شده برای هر تسک و هر پروژه 
  6. یادگیری ماشینی
  7. مشاهده زمان شروع و اتمام پروژه و...

این ابزار برای همیشه رایگان است و می توان تا سقف 100 مگابایت برای پروژه های مختلف در آن فایل اپلود کرد ولی در صورتی که کاربرد شما فراتر از این میزان می باشد، می توانید با هزینه اشتراک 9 دلار در ماه، حساب حرفه ای خود را ایجاد کنید.