طرز تهیه پنکیک پف دار و خوشمزه (مرحله به مرحله)

27/11/2021
طرز تهیه پنکیک
طرز پخت مرحله به مرحله پنکیک برای صبحانه به صورت بسیار خوشمزه و پفکی و پف دار در طعم ها مختلف شکلاتی، موزی، مغزدار برای 4 الی 6 نفر
مجله والی
مجله والی

طرز-تهیه -پنکیک-شکلاتی

پنکیک از جمله صبحانه های خوشمزه و لذیذی است است که دارای دستور پخت بسیار راحتی بوده در تابه کوچک تهیه شده و دارای انواع مختلفی و به صورت بین المللی با نام پنکیک شهرت دارد و در کشور های مختلف با روش های متنوعی پخته می شود این صبحانه خوشمزه به صورت میان وعده و دسر نیز سرو می شود . البته که نوعی پن کیک نیز پخته می شود که با مرغ و گوشت بوده و طرز تهیه پنکیک مرغ و طرز تهیه پنکیک گوشت به روش آمریکایی بوده و بسیار لذیذه و خوشمزه می باشد . برای آشنایی با طرز تهیه پنکیک آمریکایی و پنکیک خانگی با مجله والی همراه باشید 

طرز تهیه پنکیک خانگی

طرز تهیه پنکیک خانگی

پنکیک یک نوع کیک ساده و فوری است که که دارای محبوبیت جهانی است این دسر خوشمره که طرز تهیه آن بسیار سریع و ساده می باشد را می توان هم برای صبحان و هم برای میان وعده تهیه کرده و سرو کرد حتی شما می توانید برای خوشمزه تر شدن و تزیین ان از انواع مربا وعسل و میوه استفاده فرمایید . پنکیک یک نوع کیک تخت و نازک بوده که در درخل تابه پخته می شود و مواد اولیه آن نیز بسیار کم و ساده می باشد و به راحتی می توان ان را از سوپر مارکت تهیه کرد . شاید دانستن این موضوع برای شما جالب باشد که در کشور بریتانیا یک روز به عنوان روز پنکیک نام گذاری شده است 

شما می توانید پنکیک را در طعم های مختلف و مزه های مختلف تهیه کنید به عنوان مثال در طرز تهیه پنکیک موزی یا پنکیک شکلاتی نتها کافیت تا مواد پنکیک ساده که در این مجله به شما به صورت مرحله به مرحله اموزش میدهیم  شما می تونید به این دستور پخت با توجه به سیلقه خود و حتی برای تزیین انواع مربا و میوه و یا شکلات و حتی مغز گرده و... اضافه فرمایید . 

مواد لازم برای تهیه ی پنکیک چیست ؟ 

طرز تهیه پنکیک مجلسی

مواد لازم  میزان لازم
شکر یک قاشق غذاخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
بکینگ پودر 1قاشق چای خوری
وانیل نوک قاشق چای خوری
تخم مرغ یک عدد
روغن مایع یک قاشق غذاخوری
شیر یک لیوان
آرد سفید یک و نیم پیمانه
کیوی، موز ،توت فرنگی برای تزیین

طرز تهیه پنکیک خوشمزه در خانه چیست ؟ 

طرز تهیه پن کیک

  • مرحله اول 

طرز تهیه پنکیک صبحانه

بر ای تهیه پنکیک خوشمزه و پفدار ابتدا لازم است یک عدد تخم مرغ را در یک ظرف مناسب و نسبتا گود بشکانید و با کمک چنگال انقدر تخم مرع را همزده تا از هم باز شود . 

  • مرحله دوم

طرز تهیه پنکیک پف دار

 در مرحله دوم پس از همزن تخم مرع باید به آن نمک و شکر را اضافه کنیم در نتیجه نمک و شکر را مقدار لازم به تخم مرغ اضافه کرده و مجدد هم می زنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند . 

  • مرحله سوم

طرز تهیه ی پنکیک برای 6 نفر

در مرحله سوم به مواد یک لیوان شیر اضافه کرده و آنقدر هم می زنید تا به طور کامل با هم مخلوط شوند . 

  • مرحله چهارم

طرز تهیه پنکیک آماده

در مرحله چهارم زمانی که مواد اولیه را کاملا به هم مخلوط کردیم ارد را از الک یا صافی رد کرده تا از هم باز شده و به طور یکنواخت و دانه دانه شود این کاربه یکنواخت شدن زود تر و مواد کمک می کند سپس ارد الک شده را به مواد اولیه اضافه کنید .

  • مرحله پنجم

طرز تهیه  پن کیک به روش هتلی

پس از اضافه کردن آرد به مخلوط مان و پس از همزدن و یک دست شدن ترکیب مان، به آن بکینگ پودر اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا کاملا ترکیب شود .

  • مرحله ششم

طرز تهیه ی پنکیک برای 8 نفر

پس از اضافه کردن بیکینگ پودر روغن مایع را به اندازه کافی به مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا مخلوط شود . 

  • مرحله هفتم

 پس از اضافه کردن روغن مایه به رسیدن به غلظت مناسب باید این مخلوط را در دمای محیط به مدت 10 دقیقه نگه دارید تا پنکینگ پودر اضافه شده به آن تاثیر خود را بگذارد . 

  • مرحله هشتم

طرز تهیه پنکیک خوشمزه

پس از 10 دقیقه زمان دادن به مواد تابه مورد نظر را مورد نظر را با کره چرب کرده و با ملاقه یا قیف مواد آماده شده را در تابه می ریزیم 

  • مرحله نهم

طرز تهیه پنکیک پفکی

در مرحله اخر در طرف پنکیک را سرخ می کنیم تا جایی که دو طرف ان به رنگ طلایی در بیاید

  • مرحله دهم

شما می توانید در این مرحله برای تزیین و خوشمزه شدن پنکیک خود شکلت، کیوی، موز، توت فرنگی، شاتوت، عسل، مربا و با توجه به سلیقه و ظاعقه خود هر نوع میوه ای را اضافه کنید .

نکات مهم در تهیه پنکیک 

دستور پخت پنکیک

  • نکته اول : غلظت میه پنکیک باید به گونه ای باشد که زمانی که ان را با ملاقه در داخل تابه می ریزید حالت کشسانی داشته و غلضلت آن مقدار کمی از ماست رقیق تر باشد و به هیچ عنوان در زمان ریختن در تابه از ارتفاع 20 سانتی متری بریده بریده نشده و کش بیاید .
  • نکته دوم : حرارت گاز باید کم و ملایم باید شاید به نظر نرسد ولی میزان حررات شعله ی گاز بسیار در میزان کیفیت پنکیک تاثیر داشته پس مناسب است که در هنگام پخت و سرخ کردن پنکیک شعله گاز کم و ملایم باشد. 
  • نکته سوم : تابه که از آن برای تهیه پنکیک استفاده می کنید نه تنها باید نچسب باشد بلکه باید دارای کفی با ضخامت بالا باشد تا از حرارت دهی زیاد به پنکیک ها جلوگیری شود . 
  • نکته چهارم : اگرشیردر دسترس شما نبود یا به شیر حساسیت داشته یا .... می تونید شیر را حذف کرده به جای آن از آب استفاده نمایید . ولی در نهایت توصیه می شود که از شیر استفاده شود  زیرا پنکیکی با شیر تهیه می شود بسیار خوشمزه تر می باشد و همچنین بافت نرم تری خواهد داشت  . 
  • نکته پنجم : لازم است که بدانید که فقط در بار اول لازم است که تابه خود را چرب کنید و برای بار های بعد و ریختن دوباره مواد در تابه احتیاج به چرب کرده تابه نیست 
  • اگر دوست دارید که پنکیک شما دارای طعم میوه باشد می توانید نصف لیوان به موادتان شیر اضافه کرده و نصف لیوان به ظان آب میوه مانند آب پرتقال، آب آناناس، آب هلو و... اضافه کنید .

دستور پخت انواع پنکیک

  • طرز تهیه پنکیک با آب 

طرز تهیه پنکیک با اب

همان طور که قسمت بالا نیز گفته شد توصیه می شود برای تهیه ی پنکیک از شیر استفاده شود زیرا نه تنها باعث خوشمزه شده پن کیک شده باعث ایجاد بافت نرم در آن می شود و همچنین می توانید مدت زمان بیشتری بدون انکه دچار خشکی شود ان را نگهداری کنید . ولی اگر به هر دلیلی با اضافهع کرن شیر در موادتان مشکلی داشتین می توانید به جای آن از آب استفاده کرده و به همان مقدار به موادتان آب اضافه کنید .

  • طرز تهیه پنکیک با کره

طرز تهیه پنکیک با کره

برای لذیذ شدن و خوش طعم شدن پن کیک می توانید به جای روغن از کره استفاده کرده و مقداری کره به موادتان اضافه نمایید همچنین می توانید پس پخت نیز به آن کره اضافه نمایید . در صورت دوست نداشتن یا در دسترس نبود و... نیز می توانید آن را از دستور پختتان حذف نمایید . 

  • طرز تهیه پنکیک پفکی

طرز تهیه پنکیک پفکی

همان طور که در دستور پخت نیز به آن اشاره کردیم برای پخت پنکیکی پفکی و پف دار می توانید نصف قاشق چایخوری به موادتان بکینگ پودر اضافه کرده و از تخت شدن پنکیک خود جلوگیری کنید زیرا اضافه کردن بکینگ پودر به مواد باعث می شود تا پس از پخت پن کیک شما پف کند نکته مهمی که لازم است تا به آن اشاره کنیم این است که در مصرف بکینگ پود افراط نکرده زیرا در صورت مصرف بیش از حد آن مخلوط شما پس از پخت پوف نکرده و در طعم پنکیک نیز تاثیرمی گذارد . همچنین لازم است پس از اضافه کردن پودر آن از هم زدن بیهوده خودداری کنید . 

سرو پنکیک

پخت پنکیک

دستور پخت و مواد لازم ذکر شده در بالا، طرز تهیه پنکیک برای دو نفر می باشد بری تهیه پنکیک برای تعداد بیشتر همچون تهیه پنکیک برای 4 نفر، تهیه پنکیک برای 6 نفر و تهیه پنکیک برای 8 نفر و... لازم است مقدار مواد مورد نیاز را به ترتیب دو برابر یا سه برابر کنید و 25 دقیقه به آن زمان دهید تا کاملا با ملایمت پخته و سرخ شود و هم برای صبحانه و هم برای میان وعده یا عصرانه سرو کنید.