جاهای دیدنی و جاذبه های طبیعی و گردشگری شگفت انگیز روستای فیلبند + تصاویر

06/02/2022
جاذبه های طبیعی فیلبند
در این مقاله از مجله والی قصد داریم به بررسی جاذبه های دیدنی و گردشگری روستای فیلبند واقع در استان مازندران همراه با طبیعت بکر و زیبا بر فراز ابرها بپردازیم با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

معرفی روستای فیلبند

اگر قصد دارید به یک مسافرت کوتاه به یک مکان خوش آب و هوا که دارای طبیعت بکر و زیبایی می باشد، بروید به شما روستای فیلبند را پیشنهاد می کنیم.این روستا بر فراز ابرها واقع شده و جزو زیباترین ییلاق های ایران است.این روستای بی نظیر تقریبا درنزدیکی تهران قرار دارد که در فصل تابستان نیز دارای هوایی خنک و دلنشین بوده و در آن می توانید به مشاهده جلوه های بهشتی و زیبایی خداوند بپردازید.

پدیده جذابی که دلیل ارتفاع این روستا از سطح دریا در آن ایجاد می شود پدیده اقیانوس ابر است که به همین دلیل گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.زیرا وجود چشم انداز های زیبا و همچنین ایستادن بر فراز ابرها و تنفس هوای تازه برای هر فردی جذاب است.

در این مقاله گردشگری از مجله والی شما را با زیبایی های این روستای رویایی آشنا خواهیم کرد.پس با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی روستای فیلبند

این روستا واقع در جاده هزار به سمت آمل و در 240 کیلومتری تهران می باشد.اگر قصد دارید از این روستای شگفت انگیز که یکی از توابع دهستان خشرود شهرستان بابل محسوب می شود، بازدید کنید، باید  از سمت تهران راهی جاده هزار شوید و نرسیده به جنوب آمل جاده ای فرعی از سمت شرق شما ره به روستای فیلبند خواهد رساند.

ارتفاع فیلبند

چرا نام این روستا فیلبند است؟

یکی از مرتفع ترین روستاهای بخش شرقی مازندران همین روستای فیلبند می باشد که ارتفاع آن از سطح دریا حدود 2300 متر است از این رو این روستا را با نام بام شرقی مازندران نیز می شناسند.اما در اصل به این روستا فِلبَند گفته می شود که فل به معنی  خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است.دلیل این نام گذاری هم این است که به علت ارتفاع بالایی که این روستا دارد رفت و آمد به آن دشوار بوده است.

فاصله آمل تا فیلبند

آب و هوای روستای فیلبند در فصول مختلف سال چگونه است؟

آب و هوای این روستا در فصول  بهار و پاییز بسیار متنوع است برای مثال در نصف روز ممکن است بر فراز ابرها قرار بگیرید، در میان مه قدم بگذارید، به زیر باران بروید یا در آسمان صاف و آفتابی به تماشای کرانه دریای خزر بنشینید.

فیلبند در بهار

در روستای فیلبند در بهار  می توانیم بارش باران و برف، تگرگ و تابش آفتاب، رنگین کمان و وزش باد را مشاهده کنیم و در این فصل دارای آب و هوای دوست داشتنی می باشد.

فیلبند در تابستان

هوای این روستا در تابستان بسیار خوب و خنک است.

فیلبند در پاییز

در فصل پاییز هوای روستا رو به سردی بیشتری می رود و گردشگران و مردم عادی به راحتی نمی توانند در این روستا به گشت و گذار بپردازند به همین دلیل در این فصل روستا خالی از سکنه می شود.

فیلبند در زمستان

هوای فیلبند در زمستان بسیار سرد بوده و کمتر کسی در این فصل به این روستا می آید.

فیلبند در تابستان

جنگل سنگچال و چلاو در روستای فیلبند

جنگل های زیبای سنگچال و چلاو می‌رسیم بعد از روستای فیلبند قرار دارند که از درختان بسیار قوی و تنومندی که در سرما رشد کرده اند تشکیل شده است.علاوه بر وجود درختان بسیار زیبا و کهنسال، هوای پاک و سالم و چشمه های متعدد با آب معدنی، کلبه های چوبی و ... نیز بر جذابیت این جنگل ها اضافه کرده است.

روستای فیلبند آمل و جاذبه های آن

چشمه لار فیلبند

چشمه لار یکی از بهترین و معروف ترین چشمه های فیلبند است که دارای آب معدنی بوده و این آب دارای فواید زیادی از جمله مفید بودن برای دردهای کلیوی، تقویت استخوان های بدن به دلیل وجود فلوئور و ... می باشد به همین دلیل است که اهالی این روستا اکثرا  تنومند و قوی هستند.

چشمه لار فیلبند

امامزاده یحیی در فیلبند

اهالی روستای فیلبند به امام زاده یحی اعتقاد عجیبی دارند.این امام زاده در ورودی این روستا واقع شده و دارای یک گنبد نقره ای است.کلبه های چوبی متعددی نیز در پیرامون آن قرار دارند که به مسافران اجاره داده می شوند.

امام زاده فیلبند

امامزاده قاسم فیلبند

یکی دیگر از امام زاده های این روستا، امام زاده قاسم است که بعد از این روستا به سمت ارتفاعات الیمستان و در بالای کوه ها واقع است.با رفتن به این امام زاده هم می توانید از کوه پیمایی لذت ببرید و هم از هوای پاک آن.ساختمان امامزاده سفید است و در جلوی آن یک راهرو که از آهن و شیشه درست شده قرار دارد.

امامزاده قاسم فیلبند

فیلبند روستایی چهار فصل

یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی های این روستا چهار فصل بودن آن است زیرا ممکن در یک روز هم بارش باران، تگرگ، وزش باد شدید، تابش افتاب و سپس رنگین کمان را مشاهده کنید.پیشنهاد می کنیم که با دیدن باران نم نم گول نخورده و حتما با خود چتر، کفش ضد آب و ساق دار، بارانی و ... به همراه داشته باشید زیرا ممکن است هوا ناگهان عوض شود.

جاهای دیدنی فیلبند

محل اقامت در روستای فیلبند

هتل یا مهمانخانه ای در روستای فیلبند وجود ندارد اما کلبه های چوبی و خانه های محلی برای اجاره به مسافران ساخته شده اند اما قیمت کرایه این خانه ها بیش از ارزش واقعی آن هاست.

آشنایی با جاهای دیدنی فیلبند

در سفر به روستای فیلبند چه چیزهایی با خودمان ببریم؟

بردن یک پانچو یا بارانی را هیچگاه فراموش نکنید حتی در فصول گرم زیرا همانطور که در بالا توضیح دادیم آب و هوای این منطقه پیش بینی نشده است.یک کفش مناسب و راحت نیز برای پیاده روی و کونورد نیز به پا داشته باشد.برای روشن ماندن گوشیتان یک پاور بانک و برای گرفتن تصاویر  یک دوربین به همراه داشته باشید.

همچنین ممکن است اپراتورهای تلفن همراه در این منطقه به خوبی آنتن ندهد پس قبل از ورود به روستا اگر تماس ضروری داشتید برقرار کنید.