معرفی جنگل ابر شاهرود یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری سمنان

06/02/2022
جنگل ابر شاهرود
جنگل های ۴۰ میلیون ساله هیرکانی یکی از جاذیه های گردشگری استان سمنان است.این مکان گردشگرب زیبا می تواند رویای بچگی شما که سفر بر روی ابر هاست را به واقعیت برساند. با مجله والی برای آشنایی بیشتر با این جاذبه همراه شوید.
مجله والی
مجله والی

جنگل ابر سمنان

 شاهرودجنگل ابرها

جنگل ابر ها یکی از زیبایی های این شهر محسوب می شود.این جنگل بازمانده‌ای از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که در مرز دو اقلیم متفاوت، بین سمنان و گلستان قرار دارد. این جنگل پوشیده از ابر که انگار زمین و آسمان را به هم پیوند داده است.جنگل ابر یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود که چهل میلیون سال قدمت دارد و متعلق به دوران سوم زمین شناسی، یعنی دوران عصر ژوراسیک است. این جنگل زیبا دارای گونه های گیاهی و جانوری بسیار منحصر به فرد ماننداسب، خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ شوکا است. این جنگل در شاهرود، سرچشمه، جاده آزادشهر، بعد از پلیس راه، روستای ابر قرار دارد. این جنگل محل مناسبی برای تفریح، کوهنوردی و کمپینگ در جنگل است. این جنگل یکی از تفریحات مناسب برای کمپینگ با خانواده و دوستان است. بهترین زمان برای طبیعت گردی در این جنگل اواخر فرودین تا اوایل مهر ماه است.

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر ها دارای مناظر زیبا و چشم گیر بسیاری است. هنگام بازدید از این مکان می توانید از جاذبه های طبیعی بسیاری را مشاهده کنید. این جنگل دارای مسیر دوچرخه سواری و مسیر آفرود نیز هست. شما میتواند با کرایه دوچرخه مسیر داخل جنگل را رکاب بزنید و از مناظر اطراف خود لذت ببرید. همچنین می توانید تا محل کمپینگ کوهنوردی کنید تا به محل کمپینگ برسید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از جنگل ابر

جنگل ابر سمنان

پیشنهاد ما این است که حداقل دو روز را به گشت و گذار در این منطقه بروید. می توانید از تور های 2 تا 5 روزه که به بازدید از این منطقه می پردازند مراجعه کنید تا از زمان خود بهترین استفاده را ببرید. بهترین زمان برای رفتن به این جنگل در روز های بهار و تابستان و زمانی است که هوا صاف و آفتابی است.   

دیدنی های این منطقه

مسیر جنگل ابر سمنان

اگر تصمیم گرفتید که به این منطقه سفر کنید باید با جاذبه های گردشگرب شهر شاهرود هم آشنا شوید. در این شهر آرامگاه بزرگانی همچون  موزه‌‌ی شاهرود، مجموعه‌ی بایزید بسطامی، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مدرسه‌ی شاهرخیه، فرحزاد تاش و چشمه‌ی هفت رنگ مُجن نیز وجود دارد. اگراولین بار است که می خواهید به این جنگل سفر کنید بهتر است با تور های  طبیعت‌گردی حرفه‌ای این سفر را شروع کنید.پیش از سفر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده، وسایل مورد نیاز را آماده و اقامتگاه خود را از قبل رزرو کنید. برای کمپینگ حتما قبل از غروب به مکان کمپینگ بروید.

آبشار آلوچال

آبشار آلوچال

چشمه‌ های شاهرود

چشمه شاهرود

قلعه ماران

قلعه ماران شاهرود

اقامتگاه‌های جنگل ابر

اقامتگاه بومگردی شاهرود

در این روستا اقامتگاه های بومی و مسافرخانه نیز هست. همچنین شما می توانید در این محل کمپ کنید و لذت شب در جنگل را تجربه کنید. همچنین می توانید از محلی ها خانه کرایه کنید و شب را در روستا بگذرانید.