معرفی و لیست بهترین انیمیشن های تاریخ سینما تا به امروز

06/03/2022
بهترین انیمیشن های دنیا
فیلم انیمیشن ها برخلاف تصور قدیم دیگر برای گروه سنی کودکان ساخته نمی شوند. بلکه افراد بزرگسال یکی از طرفدار های پر و پا قرص این فیلم های سینمایی هستند. شرکت بزرگ انیمیشن سازی مانند دیزنی، پیکسار همواره سعی دارند که مخاطب های خود را با ساخت انیمیشن های متفاوت مخاطب خود را شگفت زده می کنند.
مجله والی
مجله والی

1. شیر شاه The Lion King

دانلود انیمیشن شیر شاه

این انیمیشن شناخته شده ترین انیمشین تاریخ سینما است. این انیمیشن موزیکال ساخت شرکت والت دیزینی است. آهنگسازی این انیمیشن را التون جان به عهده گرفتو شعر آن توسط تیم رایس سروده است. خط روایی این داستان در مورد یک شیر جوان است که  توسط عموی ظالمش که پدرش را کشته است از محل زندگی خود طرد می شود. در حالی که عمویش با پنجه آهنین حکومت می کند، شاهزاده بیرون از سرزمین های خود بزرگ می شود و با یک فلسفه زندگی می کند:که برای بقیه روزهایت نگران نباش. اما زمانی که گذشته‌اش او را تسخیر می‌کند، شاهزاده جوان باید سرنوشت خود را تعیین کند: آیا او یک طرد شده باقی می‌ماند یا با شیاطین خود روبرو می‌شود و آن چیزی می‌شود که باید باشد؟. این انیمیشن شیرازه وجود خود را از چندین اثر هنری متفاوت شکسپیر تا قصه های پیامبران را در خود دارد.

2.شهر اشباح Spirited Away

دانلود انیمیشن شهر اشباح

شهر اشباح یک انمیشن ژاپنی است در سبک درام و خیال پردازی ساخته شده است.نویسندگی و کارگردانی این انیمیشن به عهده هایائو میازاکی بوده است و شهر اشباح به عنوان یکی از برترین انیمه های پویانمایی تمام دوران به حساب می‌آید.چیهیرو و والدینش در حال نقل مکان به یک شهر کوچک ژاپنی در حومه شهر هستند که باعث ناراحتی چیهیرو می شود.در راه خانه جدیدشان، پدر چیهیرو یک پیچ اشتباه می‌کند و در جاده‌ای تک‌خطی که جلوی یک تونل به بن‌بست می‌رود، می‌رود. والدین او تصمیم می گیرند ماشین را متوقف کنند و منطقه را کشف کنند. آنها از تونل عبور می کنند و در طرف دیگر یک شهربازی متروک با شهر کوچک خود پیدا می کنند. 

3. داستان اسباب بازی ها Toy Story

دانلود انیمیشن داستان اسباب بازی ها

این انیمیشن در سال 1995 توسط کمپانب پیکسار ساخته شد و اولین فیلم بلند پیکسار در چند سری محسوب می شود. این فیلم به کارگردانی جان لستر، نوشتهٔ جاس ویدون، اندرو استنتون، جوئل کوهن و الک سوکولو، براساس داستانی از لستر، استنتون، پیت داکتر و جو رنفت بوده‌است. داستان این فیلم از آنجایی شروع می شود که اسباب بازی های اندی جان می گیرند و زمانی که انسان ها در اطرافشان نیستند با هم در کشمکش بر سر این هستند که اندی کدامشان را بیشتر دوست دارد.

4. والی WALL·E

دانلود انیمیشن وال ای

انیمیشن والی یک از انیمیشن های برتر تاریخ به حساب می آید این انیمیشن در مورد  آینده ای دور، اما نه چندان غیر واقعی، که در آن بشر زمین را به دلیل پوشاندن زباله های حاصل از محصولات فروخته شده توسط شرکت قدرتمند رها شده است و  یک ربات جمع آوری زباله برای پاکسازی رها شده است.  یک روز، EVE، یک ربات شناسایی شیک (و خطرناک)، به زمین فرستاده می شود تا ثابت کند که زندگی یک بار دیگر پایدار است. WALL-E عاشق EVE می شود. WALL-E ایو را از طوفان گرد و غبار نجات می دهد و گیاه زنده ای را که در میان آوار پیدا کرده است به او نشان می دهد. این انیمشن توسط استودیوی پیکسار و به کارگردانی اندرو استنتون در سال ۲۰۰۸ تولید و اکران شد.

5. در جستجوی نمو Finding Nemo

دانلود انیمیشن در جستجوی نمو

در جستجوی نمو برندهٔ جایزه اسکار سال ۲۰۰۳ است. تهیه‌کنندگی فیلم را استودیوهای پیکسار و دیزنی به عهده داشتند.یک دلقک ماهی به نام مارلین در دیواره مرجانی بزرگ زندگی می کند و پسرش نمو را پس از ورود به دریای آزاد از دست می دهد، علی رغم هشدارهای مداوم پدرش در مورد بسیاری از خطرات اقیانوس. نمو توسط یک قایق ربوده می شود و به یک مطب دندانپزشکی در سیدنی فرستاده می شود.، مارلین با ماهی به نام دوری ملاقات می کند، یک تانگ آبی که از از دست دادن حافظه کوتاه مدت رنج می برد. 

6.درون و بیرون Inside Out

دانلود انیمیشن  inside out

این انیمشین یک انیمیشن کامپیوتری محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی پیت داکتر است که فیلمنامه آن را با مگ لوفاو و جاش کولی نوشته است. این فیلم پنج احساس شخصی‌شده را دنبال می‌کند: شادی (پوهلر)، غم (اسمیت)، ترس (هدر)، خشم (سیاه) و انزجار (کالینگ)که  در درون ذهن، دختر جوانی به نام رایلی (دیاس) احساسات او را دنبال می کنند. خط روایی این داستان  از جایی شروع می شود که پدر رایلی شغل جدیدی در سانفرانسسیکو پیدا می کند و به این مکان نقل مکان می کنند. مانند همه ما، رایلی توسط احساسات خود هدایت می شود. اگرچه شادی، اصلی‌ترین و مهم‌ترین احساس رایلی، سعی می‌کند همه چیز را مثبت نگه دارد، اما این احساسات در مورد بهترین روش برای پیمایش در شهر، خانه و مدرسه جدید تعارض دارند.

7.شگفت انگیزان The Incredibles

دانلود انیمیشن  شگفت انگیزان

 این انیمیشن ابر قهرمانی آمریکایی محصول ۲۰۰۴ است که توسط استودیوی انیمیشن پیکسار تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شد.بزرگترین ابرقهرمانان معروف جهان در مبارزه با جرم و جنایت در متروویل هستند.

8.ظهور نگهبانان Rise of the Guardians

دانلود انیمیشن ظخور نگهبانان

این انیمیشن سه بعدی در سال 2012 توسط کمپانی دریم‌ورکس انیمیشن و پارامونت پیکچرز منتشر شد.هنگامی که یک روح شیطانی به نام Pitch تمامی امور را برای تسخیر جهان به دست می‌گیرد، نگهبانان جاودانه باید برای اولین بار به نیروهای خود بپیوندند تا از امیدها، باورها و تصورات کودکان در سراسر جهان محافظت کنند.کارکتر اصلی قصه «جک فراست » نماینده ی سرما و یخ زدگی است .

9.عروس مردگان Corpse Bride

دانلود انیمیشن  عروس مردگان

عروس مرده محصول سال ۲۰۰۵ شرکت برادران وارنر آمریکا است و به کارگردانی تیم برتون و مایک جانسون ساخته شد. این داستان روایتگر ن دنیای زندگان و مردگان است. دنیای بی‌روح زندگان در مقابل دنیای مردگان با رنگ‌های شاد که بر خلاف زندگان در حال عشق ورزیدنند.در اواخر دهه 1800 در دهکده ای ویکتوریایی، زن و مردی به نام های ویکتور ون دورت و ویکتوریا اورگلات نامزد می شوند زیرا اورگلوت ها به پول نیاز دارند. زمانی که ویکتور برای تمرین مراسم ازدواج به جنگل می رود به اشتباه با یک مرده ازدواج میکند.

10.رنگو Rango

دانلود انیمیشن رنگو

رنگو حصول سال ۲۰۱۱ با زمینه اکشن کمدی و وسترن، به نویسندگی جان لوگان و کارگردانی گور وربینسکی است.رنگو یک آفتاب پرست حیوان خانگی است که همیشه به دنبال اکشن و ماجراجویی است.. پس از یک تصادف رانندگی، او در یک شهر قدیمی غربی به نام خاک می چرخد. آنچه این شهر بیش از همه به آن نیاز دارد آب است، اما آنها به یک قهرمان و یک کلانتر نیز نیاز دارند. رنگو فوراً نقش هر دو را بر عهده می گیرد.و با داستان‌های خیالی که برای مردم شهر تعریف می‌کند و نیز کشته شدن اتفاقی یک شاهین به‌دست او، به کلانتر و منجی شهر تبدیل می‌شود.