راهنمای کامل انتخاب عطر و ادکلن برای خانم ها و آقایان

04/02/2022
انتخاب عطر
در مطلب می خواهیم شما را برای خرید و انتخاب آسان عطر راهنمایی کنیم و به شما عطر های مناسب شخصیتتان را معرفی نماییم و نکات کلیدی انتخاب عطر را به شما ارئه دهیم
مجله والی
مجله والی

راهنمای انتخاب عطر

راهنمای انتخاب عطر براساس ویژگی شخصیتی افراد

عطر یکی از ابزارهایی است که برای بیان شخصیت شما و همچینین قدرت تعامل شما بسیار مهم می باشد . عطر یکی از ابزار هایی بوده که در زندگی روزمره ما را همراهی کرده و ما با هر تناژ و نت آن غرق در احساسات متفاوت می شویم . در مطلب قصد داریم تا ابتدا تاریخچه مختصری در مورد دنیا عطر بیان کرده و سپس با توجه به فاتکتور هایی ذکه برای شما بیان می کنیم شما را در خید عطر مناسبتان راهمنایی کنیم پس این مطلب را در مجله والی همراهی کنید. 

تاریخچه عطر و پیدایش آن از تمدن‌های شرقی

عطر دارای تاریخچه طولانی بوده و زیرا کیمیاگران خیلی قبل به فکر کشف ماده ای خوشبو بوده اند . عطر از دو کلمه ی fume  و per تشکیل شده است که به منعتی سوزاندن گیاه معطر و ایجاد دوده می باشد . 

با توجه به متون باستان و یافته های باستان شناسان اولین مکانی که مردم در آنجا شروع به ساختن و استفاده از عطر کردند بین النهرین و یا همان مصر باستان بود و تاپوتی اولین شیمیدانی بود که در بین النهرین از تقطیر روغن ها و گیاهان و گل های معطر، عطر های خوشبو را استراج کرد . اون همچنین نقش قدرتمندی در مذهب داشت و توانست فرمول این روش را به اسم خودش ثبت نماید . 

عطر در دوران مصر باستان

عطر در دوران مصر باستان کشف شد در زمانی که مردم برای خشنودی خدا و حمایت و خیر خواهی آن ها در معابد صمغ و چوب های معطر را می سوزاندن و فضا را خوش بو می کردند یا در مراسم جشن یا ختم با خوش بو کردن مردگان در مراسم تدفین از اسانس های طبیعی استفاده می کردند. 

یکی از نو آوری هایی که مردمان مصر در آن زمان ارئه کردن استفاده از ظرف های شیشه ای کوچک بود که برای عطر ها ساخته میشد و زنان مصری این عطر های خوشبو را در داخل این ظروف ریخته و بر گردن خو آویزان می کردند . 

راهنمای انتخاب عطر براساس ویژگی شخصیتی افراد

انتخاب عطر براساس موقعیت مکانی

همیشه عطری را انتخاب کنید که نکات خاص شما را بیان کند زیرا عطر یکی از سفیر های نامرئی و پنهان هر فرد بوده که می تواند تا حدودی شخصیت او را به دیگران معرفی نماید . در واقع عطر انتخابی شما از یک سو یکی از انواع زیور آلات نامرئی شما ست و از سوی دیگر یکی نوع لباس برای جذب افراد می باشد و می تواند حس و حال درونی شما را به دیگران نشان دهد .

  • راهنمای انتخاب عطر و ادکلن‌های شیرین

اغلب افرادی که رایجه شیرین را می پسندند اغلب افرادی خونگرم می باشند و دارای رئحیه ای لطیف هسنتد این افراد بیسار شوخ طبع بوده و بشاش و پر انرژی می باشند همچنین دارای شخصیتی رویا پرداز بوده و به آسانی به محیط پیرامون خود ارتباط میگیرند . 

عطر شیرین عطری است که با رایحه مرکبات ، گل و رایحه هایی همچون وانیل و.. می باشد و تنها مختص به خانم ها نمباشد بلکه میان آقایان نیز این عط بسیار طرفدار دارد . یکی از برند های معروف عطر های شیرین کهشاید نام آنه را بسیار شنیده باشید برند شنل می باشد که در میان تمامی عطر های ارائه شده ی این برند کوکو شنل یکی از عطر های پر طرفدار در میان خانم ها می باشد که دارای رایحه ای شیرین و ملایم است و در واقع ترکیبی از رایحع وانیل، گریپ فروت، پرتقالو... می باشد از میان عطر های مردانه برند شنل  نیز مدل Allure Pour Homme بسایر پر طرفدار بوده و ترکیبی از رایحه سیب، هل، اسطوخودوس و.. می باشد . 

  • راهنمای انتخاب عطر و ادکلن‌های خنک

اگر جزوه افرادی هستید که عطر با رایحه خنک استفاده می کنید پس شما دارای شخصیت جاه طلب هستید . این دسته افراد دارای غروری مثبت بوده و خودشان را نسبت به دیگران تا نسبتب برتر می دانند این افراد قادرند تا کار هارا نسبت سایر افراد بهتر مدیریت کرده و همیشه به دنبال حل مشکلات و مسائل مختلف میگردند. 

بهترین نوع عطر برای این افراد عطر با رایحه خنک بوده که برای آقایان بهترین برند و عطر از این نوع، برند ورساچه مدل eros EDT می باشد که ترکیبی از رایحه لیمو، نعنا، سیب سبز، سدر و... است که حس خنکی رابرای فرد القا می کند می توان به جرات گفت که این عطر یکی از بهترین انواع عطر خنک بوده و تا الان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. اما برای انتخاب عطر خنک مناسب برای خانم ها می توان برند بولگاری را معرفی کرد که بهترین و پر طرفدار ترین مدل آن Omnia Crystalline EDT بوده که ترکیب از رایحه های خنک کی باشد و دارا بسته بندی بسیار شیکلی میباشد. 

  • راهنمای انتخاب عطر و ادکلن‌های تلخ

این افراد دارای شخصیتی قوی و با ثبات بوده و هیچگاه در مقاب مشکلات تسلیم نمیشوند و همشیه در انجام تمامی کار هایشان مصمم بوده و بسیار انسانهای فعالی می باشند جالب است بدانید که بسیری از ورزشکاران طرفدار عطر تلخ بوده زیرا این افراد افرادی هستند که دارای انگیزه بالا بوده و اغلب اهل معاشرت نیسنتد و خلوت و تنهایی را بیشتر ترجیح میدهند. 

یکی از نشانه های شناسایی عطر های تلخ بسته بندی و شیشه های تیره آن ها است و از جمله برند های معروف و پر طرفدار عطر تلخ نیز برند جورجیو آرمانی می باشد و مدل پر طرفدار آن نیز دو مدل Attitude Extreme EDT و یا Code EDT بوده که ترکیبی از رایحه قهوه، اسطوخودوس، کهربا، تنباکو،چرم و.. می باشد . این عط به عوان یکی از بهترین عطر های تلخ شناخته شده در میان آقایان بسیار محبوب می باشد ام در میان خانم هایی که از عطر تلخ استفاده می کنند عطر کام دی کارگونس مدل Wonderoud EDP با ترکیبی از رایحه های دودی و عود و همچنین عطر نارسیسو رود ریگز مدل For him bleu noir EDT با رایحه های تلخ و بسیار دلنشین می باشد بسیلر پر طرفدار می باشد. 

  • راهنمای انتخاب عطر و ادکلن‌های ملایم

برخلاف باور مردم این دسته عطر ها با عطر های شیرین بسیار متفاوت بوده و مناسب برای افردی مرموز و اسرار آمیز می باشد که به راحتی نمیتوان خلقو خوی آن را تشخیص داد و هر روز با یک ظاهر متفاوت حاضر شده و اغلب افرادی قابل اعتماد هستند و در میان دوستان نیز بسیار محبوب می باشند این افرد زود عصبی شده و خیلی زودمسائل را فراموش می کنند . 

از جمله عطر های ملایم محبوب برای آقایان عطر هایی از برند  کلوین کلاین بوده که بسیار دلنشین و ملایم می باشد و دارای ماندگاری بالا بوده و رایحه خوب آن زبان زد بسیاری از افراد می باشد این برند که در زمینه تولید عطر های ملایم فعالیت دارد . دارای کی مدل عطر بوده به نام  Obsession که بسیار رایحه خوشبویی دارد علاوه بر آن عطر بسیار خوشبو و معروف امپرمدل Legend نیز یکی از بهترین عطر های رایحه ملایم میباشد . از جمله عطر های ملایم پر طرفدار نیز در میان خانم ها  عطر هایی مانند کلوین کلاین مدل Deep Euphoria و لانکوم مدل La vie Est Belle می باشد که ترکیبی از رایحه گل و میوه است . 

  • راهنمای انتخاب عطر و ادکلن‌های تند

افرادی که ادکلن تند استفاده میکنند اغلب افرادی هستند که بسیار باهوش بوده و همه چیز باید طبق میل ان پیش برود این افراد احساساتی نبوده و در انجام کار ها بسیار صبور میباشندو اعتماد به نفس بالایی داشته و درزندگیشان اغلب تصمیات خوبی و عاقلانه ای میگیرند . به گفته افرادی که از عطر تند استفاده میکنند؛ این عطر ها باعث شادابی آن ها می شود پی اگر شما دارای همچین تیپ شخصیتی هستید بهرتین برن عطر برای شما لالیک بوده که دارای  مدل های مختلفی مانند Encre Noire و Fruit du Mouvement می باشد. پیشنهاد ما به خانم های دارای این چنین تیپ شخصیتی نیزعطر پاکورابان مدل Olympea و ورساچه مدل Crystal Noir  میباشد که دارای ترکیبی از رایحه های تند و گرمی چون زنجبیل، چوب است و بسیار پر طرفدار می باشد. 

معرفی 7 ترفند برای انتخاب خوشبو ترین عطر و ادکلن 

اتخاب عطر مناسب

ممکن است که بسیار اتفاق افتاده باشد که عطرار با قیمتی بسیار بالا خریداری کرده اید و بعد از دمتی کمتوجه شده اید که بود آن راضی نبوده اید نکته جالبی که در مورد عطر ها وجود دارد این است مه عطر ها شباهت بسیار زیادی به موسیقی دارند همان طور که مناسبت های مختلف و روحیات مختلف موسیقی خاص خود را دارند عطر های نیز به همین صورت بوده که پیشتر با آن آشنا شدیم . اما به طور کلی برای انتخاب و خرید عطر مناسب خود باید نکاتی را رعایت کنید که در این بخش به آن اشاره می کینم این نکات شامل : 

  •  به اندازه عطر را تست کنید

اولین قدم در خرید یک عطر مناسب تست بوی ان است . ممکن است که در موقعیتی قرار بگیرد که باید بین دو الی سه تا عطر یکی را انتخاب کنید همین طور تست دو الی سه نمونه عطر برایتا سخت می شود زیرا حس بویایی شما در این زمان تحریک شده و پی در پی دچار یک ضعف موقت در تشخیص می شود پس در این شرایط باید نام دقیق عطر را بدانید و یا بعد از دو الی سه تست نمونه مدتی به بویایی خود استراحت دهید و سپس شروع به تست دوباره نمایید . 

  • بعد از انتخاب عطر یک دور بزنید

سپس از انکه عطر دلخواه خود را انتخاب کردید از فروشگاه خارج شده و چند دقیقه در فروشگاه های اطراف دور بزنید تا با این ورش متوجه ماندگاری عطر و کیفیت آن شوید .

  •  عطر شخصیتتان را انتخاب کنید

با توجه به گفته بالا عطر مناسب شخصیت خود را انتخاب کنید .اگر دارای شخصیتی خون گرم و اجتماعی هستید عطر شیرین و میوه ای برای شما مناسب بوده و اگر دارای شخصیتی خجالتی و منزوی هستید عطر های ملایم یا تلخ برای شما مناسب می باشد همچنین اگر فردی لاغر اندام هستید عطر های خنک و ملایم مناسب شماست و در غیر این صورت می توانید از عطر تلخ استفاده کنید. 

  • عطر را به هر جایی نزنید

برای زدن عطر مناسب ترین قسمت های بدن پشت گوش، قسمت درونی مچ دست و گردن می باشد پس برای زدن عطر و پخش شدن بهتر بوی عطرتان حتما مقدار مناسبی عطر به این قسمت های ذکر شده بزنید. 

  •  عطر مناسب با فصل

این نکته نیز بسیار کاربردی می باشد که در هر فصل عطر منتاسب با آن فصل را استفاده کنید به عنوان مثال در فصل های گرم مانند تابستان لازم است تا از رایحه ها خنک و تند استفاده کرده و در فصل های سرد همچون پاییز و زمستان از عطر های گرو م ملایم استفاده کنید. 

  • عطر با ماندگاری بالا

اگر به دنبال خرید عطری با ماندگاری بالا هستید با این این نکته را درنظر بگیرید که هنگام خرید توجه کنید عطرتان با درصد پرفیوم 20 - 30 باشد در غیر این صورت دارای ماندگاری پایینی می باشد . 

  • زمانی که برای خرید عطر می روید، به خودتان عطر نزنید

در هنگام خرید عطر به هیچ عنوان به بدنتان عطر نزنید از هیچ گونه محصولات پوستی همچون لوسیون، اسپری بدن و دئودورانت استفاده نکنید زیرا استفاده از این محصولات باعث تداخل در بوی اصلی عطر شده و شما را گیج میکند . 

سخن آخر

انتخاب عطر مناسب کار آسانی نبوده و چه بخواهید عطر را برای خودتان تهیه کنید چه دیگران بهتری است بسیاری از موارد را در نظر داشته باشید و حتما از کمک فروشنده و دیگران استفاده کنید.