معرفی جاهای دیدنی تهران (جاذبه های گردشگری تهران) + آدرس و عکس

09/02/2022
جاذبه گردشگری تهران
در مطلب می خواهیم جاهای دیدنی و جاذابه های گردشگری شهر بزرگ تهران را معرفی کرده که شمامل موزه، پارک و جاذبه های تفریحی ، فرهنگی، تاریخی بسیاری می باشد .
مجله والی
مجله والی

مکان های گردشگری تهران در تمام فصول چشم هر ببیننده را به سمت خود کشیده و نوازش می کند به همین دیلی این شهر در تمام فصول دارای بسیاری گردشگر داخلی و خارجی بوده که روز و شب از مکان های دیدنی این شهر بزرگ دیدن می کنند در این مطلب می خواهیم بخش کوچکی از مکان های گردشگری این شهر بزرگ را به شنا معرفی کنیم پس با ما در مجله والی همراه باشید. 

  • بازار تجریش بازاری از جاهای دیدنی تهران

جاذبه های گردشگری تهران

بازار تجریش یکی ار بهترین جاهای دیدنی تهران است که ردد شمال این شهر قرار داشته از یک طرف به میدان تجریش از سمت دیگر به امان زاده صالح و کوچه های اطراف آن دسترسی دارد . این بازار از جمله قدیمی ترین مراکز خرید و بازار های شمیران بوده و همچنان طی این همه سال، بافت قدیمی خود را حفظ کرده و حجر های آن که بسیار معروف نیز هستند هم چنان پا برجا بوده و هویت خود را از دست نداده است. این بازار یکی از بازار های کوچک تهران میباشد و به صورت سر پوشیده ساخته شده و دو محله ی سرپل و تجریشرا نیز به هم متصل نموده است . 

بازار تجریش همچون بازار های قدیمی دارای بافت و معماری سنتی ایرانی اسلامی بوده و شمال مشجد و حسینیه می باشد و از سوق های کوچکی تشکیل شده است . این بازار معروف دارای یک میدان میوه و تره بار بوده و مغازه های بسیاری را در خود جای داده است نکته جالبی که در این بازار وجود دارد این است که نام هر مغازه با حکاکی بر روی کاشی در سر در مغازه نصب شده است این کاشی کاری ها و مشبک کاری ها ظاهر زیبایی به این بازار قدیمی داده است .  

  • بازار تهران یکی از جاذبه های گردشگری تهران 

مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری تهران

تهران جاهی دیدنی و جاذبه های طبیعی و گردشگری و تاریخی بسیاری دارد که برای یک سفر سرگرم کننده و جذاب بسیار مناسب است یکی از این مکان های دینی بازار تهران می باشد که در ضلع جنوبی تهران در خیابلا 15 خرداد حد فاصل خیابان مولوی ، خیام و 17 شهریور می باشد این بازار دارای بافتی قدیمی بوده و یکی از مهم ترین مراکز تجاری و بازرگانی تهران می باشد .

  • پل طبیعت پلی از جاهای دیدنی تهران

معرفی جاذبه های گردشگری تهران و حومه به همراه آدرس دقیق

پل طبیعت یک پل معروف در ایران بوده که دارای سه طبقه پیادرو است این پل نماد شهر تهران بوده و یکی ار بهترین مکان های دینی تهران می باشد از پل از عرض بزرگراه گذشته و به بوستان طالقانی در شرق پارک آب و آتش متصل می شود .  این پل معروف در عباس آباد تهران واقع شده ور عملکرد آن نه تنها تفریحی و گردشگری بوده بلکه فرهنگی نیز می باشد و دارای رستوران، کافی شاپ، کافه گالری و فضاهای سر سبز می باشد که در کنار و انحنای بدنه ی پل ایجاد شده و منظره زیبایی را فراهم کرده است .

پل طبیعت بخشی از پروزه ساخت 7 پل عابر پیاده در اراضی عباس آباد می باشد که بخش دیگر آن شمال پل های ابریشم است که در اینده نه چندان دور به یکی از نقاط برجسته تهران تبدیل می شود . این پل توسط شرکت سازه های پارچه ای دیبا طراحی و نظارت شده است . 

  • باغ پرندگان باغی از جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر بزرگ تهران باغ پرندگان می باشد که دارای مساحتی 23 هکتاری است . این باغ در اردبیهشت سال 1392 شمسی به صورت رسمی در شمال شرق تهران افتتاح شد و در حال حاضر 57 ذگونه پرنده را از جمله کبوتر، طوطی، قوی سفید، غاز، عقاب، طاووس، شاهین، اردک، فنچ و... را دارای بوده و نگهداری می کند. نکته جالب این است که اکثریت پرندگان این مجموعه در فضایی باز نگهداری می شوند. تمامی فضای این باغ گل کاری و سبزه کاریشده بوده و بسیار منظم و پاکیزه است . 

  • برج میلاد تهران یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران

معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی تهران

برج میلاد ششمین آسمان خراش مخاطراتی جهان است و بلند ترین برج در ایران می باشد و یکی ار مراکز ارتباطات بین المللی تهران میباشد این برج مخاطراتی و چند منظوره در شمال غرب تهران قرار داشته در شهر جنوبی شهرک قدس در شمال کوی نصر در منطقه ی 2 شهرداری واقع شده است این برج به دلیل داشتن ارتفاعی باند و شکل و ظاهری متفاوت از همه جای تهران نمایان بوده و یکی دیگر از نماد های شهر تهران است . برج میلاد از بهترین مکان های دینی تهران به شمار می آید که در حومه شهر تهران بوده و از همه ی نقاط این شهر قابل رویت است.

  • کاخ بهارستان تهران

کاخ بهارستان تهران

کاخ بهارستان تهران یا همان عمارت مجلس شورای ملی تهران کاخی است که از نظر معماری دارای سبک معماری سبک ، محکم و استوار با ترکیبی از سنت و تجدد در ارگ حکومتی تهرانی می باشد . این کاخ در بهارستان توسط میرزا حسین خان سپسالاری واقع شده است . در سال 1289 قمری میزا حسین خان ساخت این عمارت را اراضی بهارستان سر گرفت زیرا ایشان به فکر ایجاد تغییر در سیما و ظاهر شهر تهران بودند . این کاخ محل زندگی سپهسالاری بوده است . 

  • دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر تهران

جاذبه های طبیعی تهران

دریاچه مصنوعی خلیج فارس یا چیتگر که در شمال غرب شهر تهران واقع شده است در منطقه 22 تهران قرار دارد و از شمال و شرق به چجهر باغو از جنوب و جنوب غربی به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به منطقه مسکونی 22 شهرداری متصل می شود سابقه ساخت و طراحی این دریاچه به پیش از انقلاب اسلانی در سال 1347 برمی گردد.

  • پارک ملت

مکان های لاکچری تهران

پارک ملت با 34 هکتار مساحت یکی از بزرگ ترین بوستان های تهران می باشد که دارای طراحی منظم به سبک پارک های انگلیسی می باشد که طراحی آن توسط شخصی به نام Posen انجام شده است . سطح ورودی این بوستان سیقلی بوده و کف آن به این دلیل مناسب برای اسکیت سواری و مسابقات ماشین کنترلی می باشد و افرادی که علاقه مند به این دو رشته می باشند را به خود جذب کرده است .

همچنین یکی از جاهای دیدنی است که بسیار مناسب برای عکاسی بوده و یکی از با ارزش ترین مکان ها برای عکاسی است . 

روبروی این بوستان سینمای پردیس می باشد که دارای سازه ای جالب بوده و توجه هر کسی را به خود جذب می کند این سینما نیز دارای 4 الی 5 سالن بوده و این یکی از ویژگی ها و امکانات این سینما می باشد زیرا به شما این امکان را می دهد تا فیلم مورد نظرخود را به راحتی انتخاب کرده در تماشا کنید و در کنار آن از فضای پارک نیز لذت ببرید.

  • پارک آب و آتش

جاهای دیدنی اطراف تهران

بوستان آب و آتش یکی دیگر از بوستان های این شهر بوده که متفاوت با سایر پارک های میباشد این پارک دارای مساحتی گسترده بوده و امکانات تفریحی دزیادی دارد از جمله فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی، فضای بازی با آب و... این بوستان همه روزه گردشگران بسیاری به خود جذب کرده دارای استراحتگاه و آلاچیق های متعددی میباشد نکته جالبی که در این آلاچیق های وجود دارد این است از داخل آن ها میتوانید مناظر زیبای تپه های عباس آباد را رویت کرده و از آن لذت ببرید . این پارک یکی از جا های دیدنی تهران می باشد که در هر فصلی از تابستان وبهار گرفته تا زمستان و پاییز بسیار بازدید کننده دارد . 

  • پارک ژوراسیک

جاذبه توریستی تهران

پارک ژوراسیک تهران که به معنا پارک دایناسور می باشد یک پارک تفریحی بوده که برای نخستین بار در ایران بوجود آمد و یک محیط مفرح و هیجان انگیز نه تنها برای خانواده ها بلکه برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است . این پارک در واقع زندگی نامه ور ورش زندگی و خوراک دایناسور ها را به نمایش گذاشته و طراحی تمامی دایناسور های موجود در این پارک به صورت کاملا واقعی بود و در ابعاد واقعی نیز می باشد . این پارک در شمال تهران در فاز دوم بوستان پردیس کوهستانی یا پرواز احداث شده است. 

  • دربند تهران

با دوستامون کجا بریم تهران

در بند یکی از مکان هایی است احتمالا اسم آن را بسیار شنیده اید . این منطقه درشب یکی از مناطق خنک برای گردشگری است و یکی از دهکده های قدیمی شمیران محسوب می شود این منطقه در ارتفع 1700 متری دریا قرار داشته و یکی از مکان های مناسب برای دوری از الودگی هوای پایتخت می باشد . دربند دارای تعداد زیادی رستئران بوده و آب و هوای بسیار خوبی می باشد .

  • باغ ملی گیاه شناسی

جاذبه های گردشگری تهران در پاییز

باغ گیاه شناسی تهران یکی از مناطقی است که به عنوان مکانی برای ذخیره ی ژنتیکی گیاهان در معرض انقراض می باشد که با کمک روش های علمی به شناخت گونه های گیاهی کشور پرداخته و محدوده پراکنش آنها را تعیین مپکرده است . اگر به دنیال مکانی متفاوت می باشد و به گیاهان علاقه بسیاری دارید حتما از این باغ دیدن کنید. 

  • پیست اسکی شمشک

جاذبه های گردشگری تهران درزمستان

یکی از جا های دیدنی تهران و از جمله مکان های تفریحی و زیبا که در نزدیکی شهر تهران قرارل دارد روستای توریستی شمشک می باشد که در سال 1337 بهره برداری شد و در سال 1375 با اصلاحاتی به عمل امد از طرف فدراسیون جهانی اسکی پیست اسکی بین المللی شناخته شد و در واقع دومین پیست اسکی بزرگ در ایران است . 

  • روستای برگ جهان از جاهای دیدنی تهران

جاذبه های گردشگری تهران برای کودکان

برگ جهان یکی از روستا های دیدنی وزیبای ترهان است که در پاییز بسیار دیدنی و چشم نواز است این روستا در نزدیکی شهر تهران بوده و یکی از جاهایی است که مناسب برای تعطیلات آخر هفته می باشد . آب و هوای برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع بوده و در زمستان و پاییز سرد می باشد . درست است که در پاییز هوای این روستا سرد می باشد اما این روستا در پاییز بسیار دیدین تر از سایر فصل ها می باشد . زیرا می توانید در این فصل زیبا ترین مناظر را ببینید و در این فصل رنگ درختان این روستا به رنگ نارنجی و زرد و قرمز و قهوه ای بوده و نا خود آگاه گرما را میهمان وجودتان می کند . این روستا دارای دوخانه ای بوده که به رودخانه برگ جهان معروف است از ارتفاعات اطراف این روستا سرچشمه می گیرد و با پیوستن به روخانه رودبار به سد لتیان می ریزد . 

  • تئاتر شهر تهران

جاذبه های گردشگری تهران

مجموعه تئاتر شهر که در هستم بهمن ماه 1351 در شهر تاسیس شد مکانی است که قبلا تفرجگاه مردم تهران بوده است و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر تهران است البته که قبلا در این محل ساختمانی که معروف به مهمانخانه بلدیه (کافه شهرداری) بود قرار داشت که در آن گروهی شعبه باز و سیرک باز در این میخانه برنامه اجرا می کردند اما حال این ساختمان نام تئاتر شهر را به خود گرفت و به یکی از شاهکار های معماری ایران تبدیل شد این ساختمان یکی از مهم ترین مجموعه های تئاتر ایران می باشد .

نمای گنبدی شکل با و ستوان های قرینه که در اطراف ان قرار دارد از دور به شکل خیمه ای بر محوطه سنگ فرش شده پارک دانشجو قوام یافته که شما را به یاد تابلوی تکیه دولت کمال المک می اندازد. این ساختمان نمایی همچون برج طغرل در شهر ری را داشته و دریوار های بیرونی آن ترکیبی از کاشی کاری فیروزه ای و سبز و آجر بوده که به شکل برجسته یاد آور معماری دوره ایلخانی می باشد. 

  • امامزاده داود تهران

جاهای دیدنی تهران

امام زاده داوود یکی از مشهور ترین امام زاده های درشهر تهران می باشد و بیشتر شهرت آن به مسیری است که منتهی به این امام زاده می شود زیرا برای رسیدن به این امام زاده شما باید از میان یک دره سر سبز عبور کنید این و از  امام زاده در اطراف تهران بوده و در کوهستان شمال غربی تهرن واقع شده است و حدود 15 کیلو متر تا فرحزاد فاصله دارد از از لحاظ جغرافیایی در یک منطقه سرد سیر قرار دارد . شما می توانید در تمامی فصول به این منطقه رفته و از دیدن مناظر آن لذت ببرید به خصوص در فصول سرد و خنک سال این مناظر بسیار دیدنی تر می باشد .

البته که در فصول سرد سال به دلیل بارش سنگین برف زیارت کردن و رفتن به این منطقه ناممکن می باشد زیرا علاوه بر برف عمیق وجود دره های خطرناک و بهمن گیرها خود عاملی می باشد که مانع تردد در این منطقه می شودو همچنین وجود حیوانات وحشی نیز یکی از دلایلی است با عث خطرناک شدن و متروک شدن این جاده می شود. 

  • پارک ارم تهران

جاهای تفریحی تهران

پارک ارم یکی از مکان های تفریحی قدیمی می باشد که در سال 1350 ساخته شد و دارای وسعتی حدود 70 هکتار می باشد و یکی از وسیع ترین پارک های ایران می باشد ایم پارک که توسط سرمایه دار معروف اسدالله خرم ساخته شد و نام خود ایشان نیز نام گذاری شد پس از انقلاب مصادره شد و در تملک بنیاد مستضعفان قرار گرفت این پارک شامل دو لوناپارک است و دارای 28 نوع وسیله بازی برای کودکان و بزرگسالان می باشد . 

  • پارک جمشیدیه

پارک های تهران

یکی مکان هایی که در فصل پاییز تهران بسیار دیدنی است پارک جمشیدیه است . این پارک نیز یکی از پارک های دینی تهران است که در ابتدا متعلق به شخصی به نام جمشید الدوله بوده و بعد ها بخش بزرگی از ان به هدف احداث پارک به شهرداری تهران واگذار شد . این بوستان دارای درختان و گیاهان بسیاری بوده است از جمله نارون، مجنون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و... 

این بوستان دارای پوشش جانوری خاصی بوده و حدود 60 نوع پرنده را دارا می باشد . 

  • سرزمین عجایب

مجتمع تجاری و مرکز تفریحی سرزمین عجایب یکی از مکان هایی است در بین مردم بسیار محبوب است زیرا نه تنها دارای امکانات تک و به روز بوده دارای بازی های مخصوص و پیشرفته ای بوده که در کمتر جایی می توان نمونه هایی از ان را یافت . البته این مجموعه مخصوص کودکان نبوده و مناسب برای جوانان و بزرگسالان می باشد . 

  • کاخ نیاوران

موزه های تهران

کاخ نیاورانیکی از کاخ هایی است که از نخسین سال های سلسله ی قاجار تاسیس شد و پس از انقلاب اسامی به یک موزه تبدیل شد این کاخ تا سال 1378 با مجموعه سعد آباد به صورت مشترک اداره می شد و در سال 1379 رسما مستقل شد . این کاخ در شمال شرق تهران در شمیرانات تهران واقع شده است . 

  • گنبد مینا

جاهای تفریحی و دیدنی استان تهران

تصور کنید که چه حسی پیدا میکنید زمانی که در زیر یک گنبد سفید به آسمان سفر میکنید و به مریخ نزدیک میشوید و صور فلکی را از نزدیک میبینید بازسازی فضای کهکشان و رفتار ستاره ها و اجرام آسمانی با توجه به دستاورد های عامی دانشمندان از گذشته تا کنون . گنبد مینا از جمله مکان هایی است که این امکان را برای شما فراهم کرده است . 

  • دروازه باغ ملی

مکان ها گردشگری و دیدنی شهر تهران

درواژه باغ ملی یکی از بنا های جا مانده از دوره قاجار میباشد و از قدممت آن به سال های 1301تا 1304 برمیگردد این در خیابان امام خمینی در شهر تهران واقع شده است سر در این باغ بزرگ و ساختمان مجاور آن به دستور رضا شاه پهلوی توسط جعفر خان کاشانی و به کمک آلمانی ها ساخته شده است درنتیجه در معماری داخلی این ساختمان و بنای زیبا از تصاویر کوروش بزرگ و مردمان عهد هخامنشی استفاده شده است در معماری داخلی این بنا از کاشی کاری استاد حسین کاشی پز نیز استفاده شده است . این بنا در ضلغ غربی وزرات امور خارجه و در ضلع شرقی اداره پست زمان پهلوی اول قرار دارد . 

  • بوستان بهشت مادران

پارک ها و بوستان های استان تهران

بوستان بهشت مادران یکی از پارک هایی است که در شهر تهران قرار داشته و مخصوص خانم ها راه اندازی شده است به همین دلیل رعایت حجاب در این مکان الزامی نمی باشد این بوستان وسعتی 19 هکتاری دارد و از سال 1387 شمسی به صورت اختصاصی برای بانوان ایجاد شد . این بوستان دارای امکاناتی بوده که مناسب برای استفاده بانوان بوده از جمله خانه فرهنگ حوراء، خانه سلامت مادران، سالن تیر و کمان، آمفی تئاتر روباز، پیست دوچرخه سواری، آلاچیق، بوفه، جاده تندرستی، زمین بازی کودکان، کتابخانه، ایستگاه روزخوانی اشاره نمود . این بوستان در انتهای خیابان شهید کاویانی غربی در منطقه سید خندان، خیابان شریعتی، خیابان جلفا واقه شده است . این بوستان در گذشته جزوه محدوده عباس اباد تهران بوده است . 

  • دریاچه فشافویه از جاهای دیدنی تهران

دریاچه های تهران

یکی از جاهای تفریحی و دیدنی تهران دریاچه فشافویه میباشد که در آنجا جت اسکی های قدرتمند وجود داشته و اکثریت آنها دارای 1500 سیسی حجم موتور هستند . همچنین قایق های شاتل ودونات ، بنانا و کایاک از دیگر تجهیزات تفریحی این دریاچه میباشد . 

  • بام تهران

جاذبه های توریستی و گردشگری شهر تهران

بانجی جامپینگ از جمله سرگرمی هایی است که طرفداران خاصی داشته و یکی از ورزش هایی است که بسیار هیجان انگیز می باشد . پرش از ارتفاع یکی از سرگرمی هایی است که نخستین بار در دهه 50 میلادی به جان معرفی شد . ولی در ایران این ورزش در شهریور سال 1386 به طور رسمی در باشگاه و مجتمع تفریحی بام تهران افتتاح شد البته که پس از این تاریخ باشگاه بانجی جامپینگ در نقاط دیگر کشور راه اندازی شد از جمله بانجی جامپینگ توچال یا بوستان ولایت . 

  • موزه کمال ‌الملک

موزه های تاریخی شهر تهران

موزه کمال الملک تهران واقع شده در باغ نگارستان است . این موزه مکانی است که در آن آثار نقاشی، نیمکت های دانش سرای عالی، مجسمه قدیمی و جذاب، فرش‌های اصیل قدیم، کاشی‌های هنری و آثار ملک ‌الشعرای بهار در انجا قرار دارد . این بنا و باغ در سال 1222 هجری قمری ساخته شد . در این موزه نقاشی های هنرمند بزرگ کمال الملک در انجای جای داده شده است . محمد غفار ملقب به کمال الملک یکی از مشهور ترین شخصیت های هنری قاجار می باشد و به علت اینکه اثار این هنرمند بزرگ در این موزه قرار دارد نام آن را باغ نگارستان قرار داده اند. 

  • بازارچه عودلاجان

جاهای تفریحی و گردشگری اطراف تهران

بازارچه عودلاجان، اولین بازارچه دایمی صنایع دستی کشور بوده که تجسم گر سه میراث فرهنگی،صنایع دستی، گردشگری می باشد بازسازی این بازارچه از سال 1391 با مشکارت میراث فرهنگی و کسبه بازار و همچنینی شهرداری تهران صرت گرفت و امروزه به شکل دیگر درآمده . 

  • موزه ساعت

روستا های دیدنی شهر تهران

موزه ساعت یکی از مشهور ترین موزه های شهر تهران میباشد و نخستین موزه ساعت ایران میباشد این موزه در سال 1378 خورشیدی افتتاح شد. این موزه وابسته به اداره کل موزه های بنیاد مستضعفان بوده و در آن ابزار هایی برای زمان سنجی به نمایش گذاشته شده است . 

  • شمس العماره

شهر تهران و جاهای دیدنی آن

شمس العماره یکی از بناهایی است که ناصر الدین شاه قبل از سفر خود به اروپا و بر اثر دیدن تصاویر بنا ها و آسمان خراش ها کشور های غربی تمایل پیدا کرد و احداث شمس العماره از آن زمان آغاز شد و بناهای مرتفعی نظیر بنا های فرنگستان در پایتخت ممالک محروسه خود را ایجاد کند و ایشان بتوانند از بالا آن زنان خود و دور نمای اطراف تهران را تماشا کند . 

  • مسجد و مدرسه سپهسالار

جا های تاریخی و تفریحی سهر تهران

یکی از جاذبه های تاریخی شهر تهران مسجد و مدرسه ی سپسالار می باشدکه نخستین و بزرگ ترین مسجد و مدرسه عالی در تهران می باشد . این مدرسه پس از مدرسه چهار باغ اصفهان یکی از بزرگ ترین و باشکوه ترین بنا های مذهبی ایران می باشد . این مجموعه در مجاورت مجلس شورای ملی و در جنوب شرقی میدان بهارستان واقع شده است.  

  • مدرسه دارالفنون

جاهای تاریخی استادن تهران

از جمله جاذبه های تاریخی و قدیمی تهران مدرسه ی دارالفنون می باشد که یکی از کهن ترین بنیاد های آموزشی نوین ایران میباشد که با کوشش فراوان میرزا تقی خان فراهانی (امیر کبیر)، در سال 1231 شمسی احداث و بازگشایی شد . 

  • عمارت مشیرالدوله

عمارت های تاریخی شهر تهران

عمارت مشیر الدوله یکی از خانه های تاریخی استان تهران می باشد که واقع در منزل مسکونی حسن پیرنیا ملقب به مشیر الدوله بوده و معماری ان تلفیقی از معماری ایرانی و فرنگی می باشد که در دوران قاجار بنا شده است . این عمارت منوچری شهر تهران ، خیابان لاله زار اکنون، خیابان پیرنیا، شماره 9 قرار دارد . 

  • عمارت مسعودیه

مکان های تفریحی و تاریخی و فرهنگی شهر تهران

عمارت مسعودیه یکی از خانه های قدیمی و تاریجی شهر تهران میباشد . اینم عمارت ببه دستور مسعود میرزا ملقب به ظل السطان ( فرزند ناصر الدین شاه) در سال 1295 قمری احداث شد و دارای وسعتی به مساحت 4000 متر مربع می باشد . این خانه در خیابان جمهوری و نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان واقع شده است . 

  • بوستان نوروز

بوستان ها و پارک های استان تهران

بوستان نوروزی یکی بوستان هایی است که در شهر تهران واقع شده است در در پهنه اراضی عباس آباد تهران واقع شده است این بوستان دارای کارکردی تفریحی، فرهنگی و تفرجی می باشد همچنین برای آنکارکرد هایی بین المللی و فرهنگی در حوزه کشور های عضو اکو نیز تعریف شده است. 

  • بوستان رازی

جاهای تفریحی و دیدنی و زیبای شهر تهران

دریاچه بزرگ و مصنوعی یکی از مکان ها تفریحی تهران میباشد که در ان امکان ماهیگیری وجود داشته و دارای امکاناتی از جمله فرهنگسرا، بازارچه صنایع دستی، پیست دوچرخه سواری و پین بال، پردیس سینما فانوس دریایی و فضای سبز زیبا و با تنوع گیاهی فراوان می باشد .

  • بوستان نهج البلاغه

بوستان های گردشگری استان تهران

بوستان نهج البلاغه یکی از مکان های رفاهی و تفریحی اصلی مردم شهر تهران میباشد به ویزه برای مردم ساکن غرب پایتخت . این بوستان دارای وسعت 35 هکتار بوده و دارای روخانه ای بزرگ و امکانات رفاهی و تفریحی می باشد. 

  • پارک جنگلی لویزان

شهر تهران و پارک ها تهران

پارک جنگلی یکی از مکان ها تفریحی و گردشگاه شهر تهران می باشد که دارای وسعتی حدود 1100 هکتار می باشد . این پارک در 13 کیلومتری مرکز تهران واقع شده است و از شمال به قوچک، از جنوب به شمس آباد و از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم الانبیا محدود می شود . 

  • باغ موزه مینیاتور

باغ های گردشگری تهران

باغ موزه مینیاتوری یکی از بوستان های منحصر بفرد استادن تهران میباشد که در شرق تهران در خیابان جانبازان غربی و شرق خیابان کرمان قرار دارد . این بوستان مینیاتوری که به بوستان مینیاتوری نیز معروف است دارای فضایی بار و مشجری می باشد که به ارزش های فرهنگی، تاریخی و معماری میپردازد.